Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Складне речення

Українська мова

Для кого: 9 Клас

17.09.2018

842

2

0

Опис документу:
укладено з метою дати можливість учням отримати глибокі і різнобічні знання, використовуючи інформацію як з української мови , так і з мистецтва, цілком по-новому осмислюючи події, явища та формування нового інтерактивного способу мислення властивого сучасній людині, вміння переносити знання з одної галузі до іншої.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 4

Бахмутської міської ради Донецької області

Методична розробка

інтегрованого уроку

(українська мова та мистецтво)

з теми

«Складне речення

з різними видами зв’язку»

Автори:

Гамій Ірина Олександрівна,

учитель української мови

Кіріченко Поліна Ігорівна,

вчитель музичного мистецтва

2017-2018 н.р.

Мета методичної розробки

Дана методична розробка – конспект мультимедійного інтегрованого уроку художньої культури та української мови «Складне речення з різними видами зв’язку » – укладено з метою дати можливість учням отримати глибокі і різнобічні знання, використовуючи інформацію як з української мови , так і з мистецтва, цілком по-новому осмислюючи події, явища та формування нового інтерактивного способу мислення властивого сучасній людині, вміння переносити знання з одної галузі до іншої.

Завдання методичної розробки:

• допомогти учням використовувати знання та вміння, набуті в рамках одного предмета, при вивченні іншого ;

• виявити найбільш оптимальні засоби мотивації для формування комунікативної компетенції при вивченні рідної мови та художньої культури;

• визначити найбільш ефективні види робіт та вправи для досягнення мети інтегрованого уроку;

• вивести учнів на більш високий рівень осмислення знань ;

• експериментально довести ефективність розробленого комплексу вправ для формування практично необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення і діяльності.

Об'єкти інтеграції – тема, цілі, зміст , методи , результати.

Новизна навчальних результатів:

• розвиток креативності мислення ;

• осмислення знань учнів на більш високому рівні.

Даний урок допомагає не тільки реалізувати взаємозв'язок між навчальними предметами, а й спонукає учнів прийняти рішення щодо своїх знань і здібностей. Різноманітні форми і прийоми , які використовуються на уроках , сприяють як вдосконаленню вмінь і навичок , так і підвищують інтерес до вивчення художньої культури та рідної мови.

Складне речення з різними видами зв’язку

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттями «дизайн», «реклама», їх видами; дати уявлення про роль і місце реклами і дизайну в культурі сучасного суспільства

  • формувати в учнів поняття про складне речення з різними видами

зв’язку; мовну компетенцію; підприємницьку компетентність; сформувати уявлення про роль і місце цих видів художньо-творчої діяльності людини в сучасній культурі;

  • навчити визначати основні ознаки цих синтаксичний конструкцій,

їх структуру;

- розвивати вміння визначати вид складних речень з різними видами зв’язку, відрізняти їх від інших складних речень;

- формувати творчі вміння відновлювати складні синтаксичні конструкції відповідно до комунікативного завдання;

- сприяти осмисленню учнями краси художнього слова, виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань

ТИП УРОКУ: інтегрованийурок-лекція

МЕТОДИ: пояснювально-ілюстративний, проблемно-пошуковий, метод «Вільний мікрофон»

ОБЛАДНАННЯ: ілюстративний матеріал (презентація)

Хід уроку

  • Мотиваційний етап

Вчитель читає вірш.

Синтаксис нанизує чудово

Речень – намистин міцний разок.

Є у них зв’язок сполучниковий,

Безсполучниковий є зв’язок.

Доторкнися рідної скарбниці,

Мудрістю наповнена вона,

Вивчи синтаксичні одиниці,

Мова – знань безмежних глибина.

Епіграфом нашого уроку будуть саме слова про духовну скарбницю – рідне слово, про синтаксис, що взяв собі за основу речення, про головне наше завдання – вивчати, любити, берегти рідну мову.

II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

-Сьогодні на уроці ми розглянемо з вами тему: «Складні речення із різними видами зв’язку», при цьому повторимо уже вивчений матеріал про складні речення, ознайомимося з особливостями будови складного речення із різними видами зв’язку, складатимемо схеми, конструюватимемо складні синтаксичні конструкції, розвиватимемо творчі особисті уміння. ; ознайомимося учнів з поняттями «дизайн», «реклама», їх видами; сформуємо уявлення про роль і місце цих видів художньо-творчої діяльності людини в сучасній культурі.

ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів.

-Перш, ніж перейти до вивчення теми, ми повторимо той матеріал про складне речення, який уже вивчали.

Метод «Вільний мікрофон»

-Яке речення називається складним?

(Складним називається речення, що складається з двох або більше простих речень, об’єднаних в одне синтаксичне ціле за змістом, інтонацією, сполучниковим і безсполучниковим зв’язком).

-Який спосіб поєднання частин мають складні речення?

(Вони є складні сполучникові і складні безсполучникові).

-На які види поділяються складні сполучникові речення?

(Складносурядні та складнопідрядні)

-Яке речення називається двокомпонентним, багатокомпонентним?

IV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи з теми.

  • Творче спостереження з елементами аналізу

Прочитати текст. Дослідити його синтаксичну організацію. Виписати складне речення, підкреслити граматичну основу, вказати на засоби зв’язку.

Яскравим явищем художньої культури сучасного світу є дизайн. Стрімко увірвавшись у наше життя на початку IX—XX століття на хвилі промислової, а потім науково-технічної революції, нині він перетворився на один із найпоширеніших і найвпливовіших видів проектно-художньої діяльності. Дизайн зорієнтований на вирішення проблем проектування від найменших деталей конструкції до глобальних великих і навіть утопічних ідей. Він спрямований на створення окремих об'єктів і середовища загалом для задоволення утилітарних і естетичних потреб людини.

З часів зародження дизайн вирішував проблему: як виконати привабливий, добротний, зручний у користуванні, довговічний продукт, яким схочуть користуватися споживачі. Тому популярними с визначення дизайну як поєд-нання користі і краси, синтезу мистецтва і техніки.

Сучасний дизайн інтегрує природні, технічні, гуманітарні знання, інженерне і художнє мислення для формування на промисловій основі предметного світу в усіх сферах життєдіяльності людини.

Дизайн охоплює найширший спектр об'єктів проектування: одяг і взуття, посуд і меблі, побутова апаратура і техніка, візуальна інформація, виробниче устаткування і транспорт, військова техніка і Космос, інтер'єри і комплексні середовищні об'єкти.

-Пояснити вживання двокрапки

-Скласти схему складного речення.

  • Перегляд презентації «Види дизайну»

Завдання: переглянувши відео дати відповідь на питання , використовуючи складні речення.

«Якби ви обрали професію дизайнера, яким із видів дизайну хотіли б займатися? Чому?

  • Колективне розгадування кросворда.

  • Сьогодні ми поговоримо про те, без чого важко уявити наше сьогодення. А про що саме, ви дізнаєтеся, коли розгадаєте кросворд.

  • Обмін товарами (послугами) без оплати грішми. /Бартер/

2 . Продаж товару з відстрочкою платежу. /Кредит/

  • Цінний папір, який дає право на одержання частини прибутку. /Акція/

  • Грошова одиниця країни. /Валюта/

  • Ринок, на якому укладають різні угоди: купують і продають товари, цінні папери. /Біржа/

  • Наука про ведення господарства. /Економіка/

  • Продукт, призначений для продажу. /Товар/

- Прочитайте ключове слово. Отже, ми будемо говорити про рекламу.

  • Виконання проблемно-пошукового завдання

З’ясувати, із кількох частин складаються складні синтаксичні конструкції, схарактеризувати засоби зв’язку у них, визначити вид сполучників. Накреслити лінейні схеми.

Цікавим і впливовим явищем сучасної культури є реклама, тому що сьогодні це частина нашої загальнодоступної повсякденної культури, без якої не може уявити себе жодна людина. Реклама створює новий нереальний світ, бо втягує у нього споживача та намагається впевнити нас у його реальності. Вона здійснює соціальний, культурний, психологічний вплив на суспільство та вибудовує споживацькі здібності людей. Реклама породжує потреби в більш високому рівні життя, адже таким чином стимулює старанність та продуктивність. Реклама може передавати суспільні, політичні та благодійні ідеї й тим самим ставати частиною громадського життя.

V. Застосування учнями знань, умінь і навичок

1. Створення реклами.

1 група – скласти рекламу про те, що фірма «Parker» пропонує власникам ручок "Паркер" нову послугу, одночасно рекламуючи свій товар та використовуючи складні речення з сурядним зв язком;

2 група – скласти рекламу книги М. Гоголя «Мертві душі», використовуючи складні речення з підрядним зв язком;

3 група - скласти рекламу потреби сортувати сміття , використовуючи безсполучникові складні речення.

Презентація реклами учнями.

Заключний етап уроку

- Чи збагатив вас сьогоднішній урок знаннями?

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Чи потрібна вам ця тема?

- Коли вона для вас найпотрібніша?

- Чи достатньо знань по цій темі отриманих тільки на одному уроці?

Слово вчителя:

-Звісно, цих знань, отриманих на одному уроці, вам замало. Тому над цією темою ми будемо працювати ще : вивчимо пунктограму у складних реченнях із різними видами зв’язку, робитимемо повний синтаксичний розбір таких речень, розвиватимемо свою творчість.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

На вибір:

• запропонувати власний сценарій рекламного відеоролика про охорону довкілля або шкідливість тютюнопаління;

• виконати рекламний плакат про роботу шкільного самоврядування, спортивної секції, танцювального гуртка тощо.

• Відвідайте за нагоди виставку дизайну або розгляньте рекламні каталоги подібних виставок, ознайомтеся з новинками дизайну в друкованих виданнях — журналах, проспектах. Висловіть власні судження про роль дизайну у художній культурі сьогодення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили