Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Систематизація професій на основі їх типологій

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IA691382
За публікацію цієї методичної розробки Орлова Олена Борисівна отримав(ла) свідоцтво №IA691382
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мета: ознайомити учнів з класифікацією професій; навчити їх розрізняти професії за типами; розвивати здатність логічно мислити; виховувати шанобливе ставлення до всіх професій.

Тип уроку: лекція.

Хід уроку.

Класифікація професій.

В залежності від предмета праці всі професії поділяються на п’ять типів.

Людина – природа.

Професії: зоотехнік, агроном, кінолог, іхтіолог, лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу та ін.

Серед професій типу ”людина – природа“ можна виділити такі, предметом праці яких є: рослинні організми, тваринні організми, мікроорганізми.

Це професії пов’язані з сільським господарством, харчовою промисловістю, медициною і науковими дослідженнями (біологія, географія). Певну цікавість до природи (не основну, звичайно) повинні мати психолог, менеджер з туризму і готельного бізнесу.

Вказаний поділ не вказує на те, що робота людини направлена тільки на згадані предмети. Агроном –овочівник, наприклад, працює в колективі, використовує різноманітну техніку, займається питаннями економічної оцінки своєї діяльності. Але все ж головним предметом його діяльності є рослини.

При виборі професії цього типу важливо з’ясувати своє ставлення до природи: як до місця відпочинку чи як до майстерні, в якій ви сподіваєтесь віддати всі сили виробництву.

Особливість біологічних об’єктів праці заклечається в тому, що вони складні, мінливі (за своїми внутрішніми законами), нестандартні. І рослини, і тварини, і мікроорганізми живуть, ростуть, хворіють, гинуть. Працівнику треба не тільки дуже багато знати про живі організми, але й передбачати можливі зміни в них, котрі часом незворотні. Від людини вимагається ініціатива і самостійність в рішенні конкретних трудових задач, турботливість, дальновидність.

Людина – техніка

Головним, ведучим предметом праці є технічні об’єкти (машини, механізми), матеріали, види енергії.

Професії: тесля, технік-металург, інженер-механік, архітектор, електромонтажник, радіомеханік, будівельник, складальник комп’ютерів, спеціаліст по телекомунікаціям.

Праця робітників тут спрямована не тільки на техніку, але і на ведучий предмет професійної уваги – область технічних об’єктів і їх властивості.

Серед професій типу “людина – техніка“ можна виділити такі:

  • професії по добуванню, обробці ґрунту, гірських порід;

  • професії з обробки і використання неметалевих промислових матеріалів, виробів, напівфабрикатів;

  • професії по виробництву і переробці металу, монтажу машин, приладів;

  • професії по ремонту, налагодженню, обслуговуванню технологічних машин, технічних засобів;

  • професії по монтажу, ремонту будівель, споруд, конструкцій;

  • професії по складанню, монтажу електроустаткування, приладів, апаратів;

  • професії пов’язані з застосуванням підйомних, транспортних засобів, керування ними;

  • професії по переробці продуктів сільського господарства.

При обробці, перетворенні, переміщенні чи оцінюванні технічних об’єктів від працівника вимагається точність, визначеність дій.

Оскільки технічні об’єкти практично завжди створюються самою людиною, то в світі техніки є особливо широкі можливості для новаторства, технічної творчості. Поряд з творчим підходом до справи в області техніки від людини вимагається висока виконавська дисципліна.

Людина – людина

Головний, ведучий предмет праці – люди.

Професії: лікар, учитель, психолог, перукар, екскурсовод, менеджер, керівник художнього колективу та ін.

Серед професій цього типу можна виділити:

  • професії, пов’язані з навчанням і вихованням людей, організацією дитячих колективів;

  • професії, пов’язані з керуванням людьми, колективами;

  • професії, пов’язані з побутовим, торговим обслуговуванням;

  • професії, пов’язані з інформаційним обслуговуванням;

  • професії, пов’язані з інформаційно-художнім обслуговуванням людей і керівництвом художніми колективами;

  • професії, пов’язані з медичним обслуговуванням.

Для успішної роботи з професій цього типу треба навчитися встановлювати і підтримувати контакти з людьми, розуміти людей, розумітися на їх особливостях, а також оволодіти знаннями з необхідної галузі виробництва, науки, мистецтва.

Короткий перелік якостей, вкрай необхідних в роботі:

  • стійкий хороший настрій в роботі з людьми;

  • потреба в спілкуванні;

  • вміння розуміти думки, наміри, настрій людей;

  • уміння швидко розбиратися в стосунках між людьми;

  • уміння знаходити спільну мову з людьми.

Людина - знакова система

Головний, ведучий предмет праці – умовні знаки, цифри, коди.

Професії: перекладач, інженер, топограф, секретар-машиністка, програміст і т.ін.

Серед професій типу ”людина – знакова” система є:

  • професії, пов’язані з оформленням документів, діловодством аналізом тестів і їх перетворенням, перекодуванням;

  • професії, предметом праці в яких є числа, кількісні співвідношення;

  • професії, пов’язані з обробкою інформації у вигляді системи умовних знаків, схематичних зображень об’єктів.

Щоб успішно працювати по професії, потрібні особливі здібності подумки занурюватись в світ, здавалося б, позначень, відволікатись від власне предметних ознак оточуючого середовища і зосереджуватися на даних, котрі несуть в собі ті чи інші знаки.

При обробці інформації у вигляді умовних знаків виникають задачі контролю, перевірки, обліку, обробки даних, а також створення нових знаків, знакових систем.

Людина –художній образ

Головний, ведучий предмет праці – художній образ, способи його побудови.

Професії: актор, художник, музикант, дизайнер, різьбяр по каменю, літературний працівник.

Професії типу ”людина – художній образ“ включають:

  • професії, пов’язані з образотворчим мистецтвом;

  • професії, пов’язані з музичною діяльністю;

  • професії, пов’язані з літературно-художньою діяльністю;

  • професії, пов’язані з акторсько-сценічною діяльністю.

Одна з особливостей професій типу “людина – художній образ“ заклечається в тому, що значна частина зусиль залишається прихованою від стороннього спостерігача. Більше того, нерідко прикладаються спеціальні зусилля для створення ефекту легкості, невимушеності кінцевого результату.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити учнів з класифікацією професій; навчити їх розрізняти професії за типами; розвивати здатність логічно мислити; виховувати шанобливе ставлення до всіх професій.
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7190
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    IA691382
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IA691382
За публікацію цієї методичної розробки Орлова Олена Борисівна отримав(ла) свідоцтво №IA691382
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти