Середня група Проект «У світі української казки »

Дошкільна освіта

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

17.03.2021

112

6

0

Опис документу:
Проект «У світі української казки» здійснюється, як захоплююча ігрова, творча діяльність, спрямована на активізацію мовного спілкування. Інтеграційний підхід дозволяє розвивати в єдності мовну, пізнавальну активність, творчі здібності, навички спілкування, емоційну чуйність дитини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Москаленко Світлана Олександрівна

Вихователь Осипенківського ДНЗ «Пізнайко»

Середня група «Капітошка»

Проект «У світі української казки »

Пояснювальна записка

Проект «У світі української казки» здійснюється, як захоплююча ігрова, творча діяльність, спрямована на активізацію мовного спілкування. Інтеграційний підхід дозволяє розвивати в єдності мовну, пізнавальну активність, творчі здібності, навички спілкування, емоційну чуйність дитини.

Актуальність

Одним із сучасних інноваційних методів навчання є проектна діяльність - технологія, яка вчить дітей висловлювати в творчості свою індивідуальність, дає можливість зацікавити дітей, зробити процес навчання особистісно значущим.

Актуальність проекту полягає в тому, що він поєднує в собі засоби і способи розвитку творчих і мовних здібностей дитини. У грі непомітно активізується словник дитини, удосконалюється звукова культура мови, її інтонаційний лад, діалогічна мова, її граматичний лад.

Постановка проблеми

В останні роки спостерігається різке зниження рівня мовного розвитку дошкільнят. Подібні відхилення, так чи інакше, позначаються на подальшому розвитку і навчанні дитини. Однією з причин зниження рівня мовного розвитку є пасивність і непоінформованість батьків в питаннях мовного розвитку дітей. Участь батьків у мовному розвитку дитини відіграє колосальну роль. Саме тому, залучення батьків до проекту буде мати лише користь.

Стимулом для творчої діяльності дитини служить театралізована гра, дидактична гра, доступна з самого раннього віку. Необхідність систематизувати її в єдиному педагогічному процесі очевидна. Захопленість дітей грою, їх внутрішній комфорт, розкутість, легкий не авторитарний стиль спілкування дорослого і дитини, майже відразу пропадає комплекс «я не вмію» - все це дивує і приваблює.

Мета. Виховувати у дітей інтерес до українських народних казок, до мовної, театралізованої діяльності.

Розвивати моральні почуття (справедливість, чесність, вихованість, співпереживання);

мовленнєві здібності (емоційність, виразність, комунікативність).

Вчити дошкільників думати, робити висновки, аналізувати, узагальнювати.

Термін реалізації проекту: тиждень.

Очікування: у вихованців зросте інтерес до українських народних казок, розуміння їх моральної цінності.

Збагатиться естетичний досвід дітей на основі знань про театр та театралізовану діяльність.

Сформуються комунікативні навики, емоційна виразність мови.

Учасники проекту: вихователь, помічник вихователя, музичний керівник, діти, батьки.

Мотиваційний етап.

Провести з дітьми:

  • Бесіду про улюблені народні казки.

  • Словесну гру "Опиши улюбленого героя з казки" (його ім'я, його друзі, його вороги, чим подобається).

  • Дидактичну гру "Вмію - не вмію" (оцінити наші можливості у підготовці до драматизації)

  • Домашнє завдання для дітей: розповісти батькам про нашу ідею, запросити їх до участі.

  • Вирішити хто буде нашими глядачами.

Інформаційний етап.

Дидактичні ігри:

  • "Впізнай за описом" - вчити розпізнавати казкових героїв за описом характерних їм ознак та вчинків.

  • "Який ти голос маєш - я тебе впізнаю" - розпізнавати герої казок за характерним їм тембром голосу.

  • "Концерт" - приспівування відомих пісень казкових героїв, впізнаючи їх за мелодією.

  • «Хто зайвий» - вибір зайвого героя – не з тієї казки.

  • «Де чиє місце» - розставити героїв казки із хронологією їхньої появи.

Рухливі ігри:

  • "Коза та вовк" - біг врозтіч, ловіння, дії за сигналом.

  • "Дострибни до кізоньки" - стрибки в довжину з місця.

  • "У ведмедя у бору" - спів, імітація рухів, біг врозтіч, ловіння.

  • "Зайчик сіренький умивається" - співвідношення слів і рухів, імітація характерних рис зайчика.

  • "У лісі темному" - підлізання, ходьба на носках і п'ятах.

Інтелектуальна діяльність з елементами творчості:

  • Вправа "Впізнай, який я" - визначення полярного стану казкового героя виразом обличчя та вчинками (добрий - злий, веселий - сумний...)

  • Пантоміма "Впізнай, хто я" (за допомогою рухів, жестів, виразу обличчя створити образ героя).

  • Визначення емоційного стану за допомогою фотознімків та малюнків.

Навчальна діяльність:

  • Читання казки "Коза - дереза" (мовленнєве спілкування, художня література), малювання "Зайчикова хатка".

  • Слухання аудіозапису казки "Пан-Коцький", аплікація «Обід для звіра».

  • Читання казки «Колобок» - ліплення за власним задумом «Який би був у вас Колобок?».

  • "Кривенька качечка" - ознайомлення з природою, мовленнєве спілкування.

  • "Лесичка-сестричка і вовк панібрат" - математика, конструювання.

  • Перегляд мультфільму «Івасик-Телесик», обговорення.

Поза заняттями:

  • Розгляд ілюстрацій.

  • Театралізовані етюди., пальчиковий театр, ляльковий театр.

  • Бесіди про акторів, театр, театральні професії.

  • Творчі ігри ("Театр", "Подорож у казку", за мотивами українських казок).

Репродуктивний етап.

Дидактичні ігри:

  • "Плутанина" - визначити з якої казки герой.

  • "Казкове лото" - скласти послідовність кадрів з казки.

  • "Проведи стрілку" - взаємозв'язок героя з емоційним настроєм.

Творчі ігри:

  • "Театральна майстерня" - виготовлення нескладних атрибутів до казок.

  • "Театр для ляльок" - програвання ролей казкових героїв.

Навчальна діяльність.

  • Переказ казки "Коза-дереза" - (художня література, мовленнєве спілкування).

  • "Мій улюблений казковий герой" - малювання, елементи грамоти.

  • "Івасик-Телесик" - колективне ліплення.

  • "Подорож Колобка" - фізкультура.

Поза заняттями:

  • Спілкування, співпраця з батьками по виготовленню атрибутів, вивченню віршів.

  • Уточнення знань про моральні вчинки герої казки.

  • Індивідуальна робота з дітьми, що були відсутні на попередніх етапах.

  • Вправа "Домалюй" - розвиток уяви.

  • Розподіл і репетиція ролей.

Узагальнюючий етап.

Комбіноване заняття-квест «Стежками казок»

Рефлексивно-оцінювальний етап.

Бесіди з дітьми:

  • Як усе розпочиналося?

  • Як ми придумали і хто допомагав?

  • Чия роль була найцікавіша? Чому?

Автори проекту:

Москаленко Світлана Олександрівна

Вихователь Осипенківського ДНЗ «Пізнайко»

Середня група «Капітошка»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.