і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Шекспір "Ромео і Джульєтта". Історія кохання.

Передплата на журнал
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів

Урок зарубіжної літератури 8 клас.

Тема. Розвиток вмінь роботи над текстом художнього твору. Аналіз сцен драматичного твору. В.Шекспір «Ромео та Джульєтта».

Мета: - удосконалювати навички аналізу художнього твору, показати специфіку драматичного твору, закріпити поняття «сюжет», «експозиція», «зав’язка», «кульмінація», «розв’язка», формувати інтерес до творчості В.Шекспіра;

  • розвивати вміння працювати з текстом, розвивати психологічну чуйність;

  • розвивати навички виразного читання.

Тип уроку. Комбінований.

Знання – настільки дорогоцінна річ,

що її не ганебно добувати з будь-якого джерела.

Абу-ль-Фарадж.

Хід уроку.

І.Організаційний момент.

- Добрий день, шановні дослідники. Так, саме дослідники, тому що ми сьогодні будемо і досліджувати, і порівнювати, і робити висновки.

1.Робота з епіграфом.

- Як ви розумієте вислів східного мудреця Абу-ль-Фарадж «Знання – настільки дорогоцінна річ, що її не ганебно добувати з будь-якого джерела»?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Знайди помилку»

Фабула – побудова художнього твору.

Композиція – зіткнення характерів та обставин, поглядів та принципів життя, яке покладено в основу дії.

Конфлікт – основні події твору, що викладені без деталей.

Роди літератури: - лірика

- епос

- комедія.

2.Асоціативний ланцюжок.

Шекспір - ……..

Трагедія - ……..

Любов - ……….

ІІІ. Повідомлення теми уроку, постановка мети.

ІV. Осмислення змісту і послідовності застосування практичних дій.

1.Слово вчителя. (Можливе супроводження слайдами, що ілюструють уривки з балету, опери, картини.)

У світовій літературі існують імена героїв, які знайомі усім, навіть якщо людина не читала цього твору. Ці імена стали символами певних цінностей: честі, шляхетності, відданості, любові. Над ними не властиві ані люди, ані смерть.

У кінці 16 століття, точніше – у 1596 році англійський драматург Вільям Шекспір створив п’єсу, яка стала безсмертною, дала життя балету Сергія Прокоф’єва, опері Шарля Гуно, багатьом картинам, існує ряд екранізацій трагедії. Це трагедія В.Шекспіра «Ромео та Джульєтта».

Закрийте очі, пропоную перенестися у 16 століття і зустрітися …. Із самим Шекспіром.

  1. Інтерв’ю із Шекспіром рідною мовою драматурга.

Група учнів напередодні отримала завдання підготувати діалог англійською мовою.

3.Слово вчителя.

Тільки но ви мали можливість почути самого Шекспіра. А тепер прошу повернутися в наш час.

4.Рольова гра «Зйомки кінофільму».

Є така китайська мудрість: Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, і я запам’ятаю. Дай можливість діяти, і я навчуся. Зараз саме ви і будете діяти, але діяти будете у групах. Кожна група має окреме завдання. Відкрийте конверти, ознайомтеся із завданням. Згадайте правила роботи у групі. На роботу у вас по 5 хвилин.

Виконання роботи супроводжується музикальним фрагментом з балету С.Прокоф’єва «Ромео та Джульєтта».

1) Сценаристи (Запропонувати свій варіант назви, визначити тему, ідею твору, схематично з’ясувати фабулу)

2)Режисер та його асистенти (Визначити жанр фільму, композицію)

3) Психологи (Скласти схему «Дійові особи, головні та другорядні, угрупування». Ромео та Джульєтта – чи змінилися вони після першої зустрічі )

4) Детективи (Зібрати докази злочину, виявити причини конфлікту та винуватих у смерті головних героїв: чи можна було запобігти смерті героїв?)

5)Художники (Намалювати афішу нового кінофільму)

Презентація роботи.

5.Слово вчителя.

Тема жертовної любові Ромео і Джульєтти не залишила байдужими представників образотворчого мистецтва. (Слайд. Ілюстрації картин, скульптур.) Наприклад, знаменитий художник Де Лакруа намалював картину «Ромео в склепі Джульєтти», Джон Ватерхауз – «Джульєтта», серія робіт Франческа Айецо. Відома знаменита скульптура Родена «Ромео та Джульєтта».

6. Завдання «Художній калейдоскоп».

Завдання. Учням необхідно правильно поєднати ілюстрацію з музичним уривком.

Етапи виконання завдання.

1.На екрані розміщено 4 уривки з екранізації трагедії (на балу, Ромео та Джульєтта наодинці, Ромео в склепі Джульєтти, мати благословляє Джульєтту). Кожен уривок супроводжується мелодією.

Учням демонструються фрагменти.

  • Чи правильно підібрані мелодії щодо зображуваного?

2.Демонструється слайд з порожніми прямокутниками, на які накладено музичні фрагменти.

  • Кожна група має зображення уривків. Розташуйте їх вірно відносно мелодій. (учні наклеюють фрагменти на ватман в кожній групі окремо)

3.Демонструєтся слайд із правильним поєднанням зображення та мелодії.

  • Перевірте правильність виконання завдання.

7.Завдання «Літературні паралелі»

Кохання… Це дивовижне почуття завжди хвилювало людей, кликало на подвиги в ім’я коханого чи коханої.

Тому й не дивно, що видатний український письменник, майстер психологічних новел, Михайло Коцюбинський береться за перо, щоб написати історію одного кохання, кохання карпатських Ромео та Джульєтти.

Іван Палійчук і Марія Гутенюк – діти природи з вічною і вірною любов’ю до гір, «близьких й далеких верхів, що голубіли на небі», до смерекових чорних лісів «з їх синім диханням», до ясної зелені царинок, «що, мов дзеркала, блищали в рамках дерев», їхнє чарівне кохання йде від дивовижних міфологічних вірувань гуцулів, від своєрідного розуміння таїн природи. Для них «весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава…»

Пропонується перегляд уривку з екранізації повісті.

Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків». Цю повість ви будете вивчати у 10 класі.

V. Підведення підсумків уроку.

Вправа «Рефлексивний екран. Закінчи фразу».

Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази.

  • Під час роботи на уроці я дізнався…

  • Було цікаво…

  • Було складно…

  • Я виконував завдання…

  • Я зрозумів, що я можу…

  • Тепер я можу…

  • Я відчув, що…

  • Я набув…

  • Я навчився…

  • В мене вийшло…

  • Мене здивувало…

V І.Пояснення домашнього завдання.

Написати листа Ромео чи Джульєтті.

Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок зарубіжної літератури для 8 класу. У розробці представлено поєднання традиційних форм роботи з елементами компаративістики та частковою інтеграцією (англійська мова). Урок націлено на виховання естетичного почуття через сприйняття класичної музики, творів мистецтва; формування моральних цінностей та ідеалів учнів; сприяє розкриттю глибини образів героїв трагедії. Така форма уроку зумовлює творчу активність дитини, для стимулювання якої створена відповідна атмосфера.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    108
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    TC944097
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти