Сценарій виховного заходу "Маловідомий Шевченко"

Українська література

Для кого: 9 Клас

23.02.2019

535

10

0

Опис документу:
Сценарій розрахований на проведення заходу в рамках відзначення Дня народження Тараса Шевченка. Мета: дослідити маловідомі сторінки життєво – творчого шляху Т.Шевченка; виявити той великий «духовний імпульс», який подала діяльність митця у боротьбі за культурне збагачення України
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Засідання літературно-мистецької вітальні

Підготувала вчитель

української мови та літератури

Чинадіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Дзямко Жанна Василівна

Тема: Маловідомий Шевченко

Мета: дослідити маловідомі сторінки життєво – творчого шляху Т.Шевченка; виявити той великий «духовний імпульс», який подала діяльність митця у боротьбі за культурне збагачення України; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, виділяти головне, суттєве з потоку інформації, раціонально використовувати навчальний час; вдосконалювати вміння учнів презентувати досліджуваний матеріал та коментувати його; формувати ціннісне ставлення школярів до Кобзаря за його внесок у скарбницю української нації, у світовий мистецький поступ.

Обладнання: портрет Т.Шевченка, картинна галерея його малярського доробку, виставка книжок Кобзаря, дидактичний матеріал «Маловідомі сторінки життєтворчості Кобзаря», вислови про Т.Шевченка видатних діячів світової культури; ноутбуки, мультимедійний проектор; українська символіка.

Хід заходу

  • Вступне слово вчителя.

  • Доброго дня, всім присутнім! Уже для багатьох поколінь українців і не тільки українців – Шевченко означає так багато, що сама собою створюється ілюзія, ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія. Шевченко як явище велике і вічне – невичерпний і нескінченний. Волею історії він ототожнений з Україною і разом з буттям рідної держави продовжується нею, вбираючи в себе нові дні й новий досвід народу, відгукуючись на нові болі та думи, стаючи до нових скрижалей долі. Сьогодні ми знову будемо говорити про великого генія нашого народу.

Пропоную розпочати наше засідання з перегляду відеоролика про дитинство Тараса.

  • Перегляд відеофільму «Дитячі роки Тараса Шевченка»

https://www.youtube.com/watch?v=waeRfJaTp4Q

  • Інтерактивна вправа «Асоціативний ланцюжок»

Шевченко – це…

Завдання: підібрати річ, знак, поняття, явище, аналогію, що є символами Шевченкової долі.

(Орієнтовні відповіді учнів: …поет, пророк, душа України, основоположник нової української літератури)

  • Хронологічний диктант (роздрукувати на картках)

Завдання: записати події, що відповідають вказаним датам (1-2 хв.).

09.ІІІ.1814

22.ІV.1838

1843-1847

25.ХІІ.1845

10.ІІІ.1861

22.V.1861

3. Взаємоперевірка або слайд з відповідями

оголошення результату

  • народився;

  • був викуплений з кріпацтва;

  • період «трьох літ» ;

  • написав «Заповіт» ;

  • помер;

  • перепоховання із Петербурга в Каневі.

  • Учитель:

Шевченко, як Всесвіт, великий,

І пам’ять про нього ніколи не зникне.

У груди хвиля гордості б’є

За те, що Тарас у нас був і є.

Є в історії світової культури особистості, чия велич визначається не тільки їх літературною спадщиною, а й всією сукупністю їхньої людської творчості та громадської діяльності, самою символічністю їхнього буття, яке прориває грані епох і завойовує безсмертя. Тарас Григорович Шевченко – велика та невмируща слава українського народу.

І щоб глибше усвідомити ту велетенську роль, яку відіграла ця людина в житті нашого народу, перегорнемо невідомі або маловідомі сторінки його життя, переконаємося ще раз у тому, що Шевченко – велетень, філософ сіяч – сіяч розумного, доброго, вічного. Знову і знову відкриваємо все нового і нового Шевченка, Шевченка – Великого Кобзаря. Він – вершина нашого родового дерева.

Сьогодні у нашій літературно – мистецькій вітальні зібралися чотири групи: «Роде наш красний», «Живописних справ майстри» та «Майстри ексклюзиву», «Музичні експерти», щоб повести розмову про Шевченка, не відомого для нас досі. Ви провели перед цією зустріччю велику дослідницьку роботу, перегорнули сторінки як багатьох сайтів в Інтернеті, так і науково – критичних статей. Результати вашої діяльності ми із великим задоволенням зараз прослухаємо.

  • Презентація групи «Роде наш красний»

Учень

Наша група зробила спробу сучасного огляду родинної історії Шевченків. Чи не зник цей славний рід, чи має він своє продовження у всесвіті – ось що було метою нашого дослідження.

Учнівська презентація «Дерево життя родини Шевченків»

- Чи знаєте ви своє родинне дерево? До якого покоління? (Відповіді учнів)

  • Літературна п’ятихвилинка «Наш Шевченко»

Учитель А зараз ми, з вашого дозволу, організуємо літературну п’ятихвилинку «Наш Шевченко», де наші талановиті учні декламуватимуть поезії про Кобзаря.

(Читання учнями поезій)

Учитель Увесь світ знає Шевченка – поета. Значно менше Шевченка знають як художника. А ще менше – в контексті європейських мистецьких напрямів, стилів, мистецьких особистостей.

Часто можна почути, що Шевченка називають «українським Рембрандтом». Наступна група розкаже нам про мистецьку спадщину. Слово « живописних справ» майстрам.

  • Презентація групи «Живописних справ» майстри»

  • Ну а зараз я надаю слово групі «Музичних експертів», які розкажуть про музику у житті та творчості Шевченка

Учитель Твори геніальних поетів не бувають прочитані до кінця. Що більше пізнаєш справжнього Шевченка, то більше в його творах знаходиш незвіданого. Його феномен залишається до кінця не пізнаним. А чари його слова, мені здається, не будуть розгадані ніколи. Такою самою мірою, як і загадка його генія, хвилює нас його життєвий шлях і творчість. І, як завжди, в антракті між учнівськими дослідженнями, пропонуємо вашій увазі художнє читання поезії Тараса Шевченка «Чи то недоля, чи неволя» у виконанні народного артиста України Богдана Ступки, залюбленого в образ Кобзаря.

  • Відеофільм «Чи то недоля, чи неволя»

https://www.youtube.com/watch?v=zo_CN4aVKAk

Учитель Шевченко – цікавий і сучасний завжди. Він вічний і неповторний. Історію наступного учнівського дослідження не розкриватиму до кінця. Це зроблять самі «Майстри ексклюзиву». Готуючись до сьогоднішньої імпрези і мандруючи різноманітними сайтами, ми наштовхнулися на подію, яка нас зацікавила. Думаю, вона не залишить байдужими й усіх присутніх. Мова піде про І Всеукраїнський конкурс двійників Тараса Шевченка!

  • Презентація групи «Майстри ексклюзиву» - Шевченко не закінчується ніколи»

Учитель

Ви всі сьогодні вразили мене: хто глибиною суджень, хто асоціативністю мислення, кожен учасник групи – працьовитістю і творчим підходом до створення та представлення презентації.

Якщо у вашому серці після сьогоднішньої зустрічі з новою силою, не примусово, спалахне вогник любові і пошани до нашого національного пророка, якщо ви і надалі будете з цікавістю досліджувати і відкривати Шевченкове ім’я для себе все заново, я просто щиро радітиму.

Учитель

Незгасний талант нашого пророка кликатиме до себе прийдешні покоління доти, доки житиме на землі бодай один українець. Йшли, йдемо і будемо йти до нього нев’янучою любов’ю.

Усім життям, усім током крові народжуймо в собі Шевченка. Кожен – хоч іскру. Іскру кожен. Усі разом - буде Україна!

(Відеофільм «Заповіт». Всі слухають стоячи).

https://www.youtube.com/watch?v=X3TFDbaOPdE

До побачення. Дякую вам усім!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.