Сценарій години спілкування "Цей різнобарвний світ професій"

Опис документу:
Правильний вибір професії - одна з найважливіших проблем кожної людини. І працювати над її вирішенням необхідно з дитинства. Година спікування "Цей різнобарвний світ професій" є одним із кроків, який допомагає дитині зорієнтуватися в цьому світі. Під час її проведення учні отримають знання про типи професій, ознайомляться з особливостями деяких професій тощо. В сценарій включено ігрові форми, роботу з довідниками та динамічними таблицями, інсценування та інше

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Година спілкування «Цей різнобарвний світ професій»

Цільова аудиторія: учні 7 класу

Мета. Ознайомити учнів з класифікацією професій за п’ятьма типами; сформувати загальне уявлення про світ професій; сприяти розвитку професійного інтересу; виховувати поважливе ставлення до представників різних професій.

Обладнання. Ілюстрації із зображенням різних професій, професіограми, буклети, картки – опори, динамічна таблиця, конверти із завданнями для гри «Загублена професія» та «Стіл знахідок», картки – завдання, молоток, бинт, предмети косметики, спиці, ліки, маска, предмети посуду тощо.

Хід заходу

І. Організаційний момент. Створення емоційного настрою.

Вчитель. Дзвінок шкільний вже пролунав

Й до класу учнів всіх зібрав.

І знову з вами ми зустрілись.

Тож, зразу візьмемось за діло.

Будем трудитися, навчатись,

Знання і вміння здобувати,

Бо здавна всім відомо, діти, -

Знань за плечима не носити !

Я рада вітати вас, діти, на сьогоднішньому уроці. І хочу побажати вам активності, старанності, працьовитості і здійснення тих очікувань, на які ви сподівалися, готуючись до нашого заходу.

ІІ. Мотивація діяльності учнів.

Діти, зверніть, будь ласка, увагу на ілюстрації, прикріплені на дошці. Як ви гадаєте, про що сьогодні буде йти мова? /відповіді учнів/

Вчитель. Про професії сьогодні поговоримо ми з вами.

Мабуть, всі зі мною згодні, що уже не за горами

Час, коли потрібно буде вам подумать: «Ким же бути?»

Безліч є професій всюди, та яку ж із них здобути ?

- Діти, а які професії вам подобаються ? /відповіді учнів /

Уч.1 Я б собі таку обрала, щоб душа в труді співала

Й на роботу йти хотілось… Але вибір – складне діло.

І яка з них є моєю, ми гадаємо сім'єю.

Уч.2 Ой, а я і не гадала, просто так взяла й обрала.

Бути лікарем рішила, це ж таке корисне діло.

Уч.3 Лікар – це, звичайно, добре, та чи ти така хоробра,

Щоб вночі на виклик мчати і людину врятувати ?

Уч.2 Я зізнаюсь, що не дуже. Що ж мені робити, друже ?

Може вчителем податись, в школі дітлахів навчати ?

А чи міліціонером, менеджером, інженером ?

Так, важка це дуже справа. Зараз все мені цікаво.

Що ж, мабуть, я почекаю, може ще про щось дізнаюсь.

Вчитель. Ви змогли побачить, діти, що професій безліч в світі.

І вам треба розібратись, яку з них собі обрати.

Тож, сьогодні є в вас змога тут отримать допомогу.

Отже, тема нашого заходу : «Цей різнобарвний світ професій».

ІІІ. Основна частина заходу.

1.Ігрова вправа «Термінологічний ланцюжок»./Учні один за одним називають назву однієї професії, ні в якому разі не повторюючи ту, що вже була названа/

2.Постановка проблеми.

- Підніміть руку ті учні, хто може назвати більше 20 професій.

- Підніміть руку ті, хто може назвати не більше 10 професій.

- Підніміть руку ті, хто може назвати більше 5 професій.

- Кому було важко назвати один термін ?

Отже, діти, у нас виникла проблема. Як вигадаєте, чому ?

Дійсно, ваших знань виявилося замало. Тому, щоб поповнити знання новими відомостями, ми поговоримо про те, які бувають професії і за якими ознаками їх можна класифікувати.

3. Робота за динамічною таблицею.

- Прочитайте слова, записані в таблиці. Що між ними спільного ? Що спільного між професіями, назви яких записані в першому рядку, в другому і т.д.?

Можна сказати, що спільним у кожній групі професій є те, на що чи на кого направлена їхня діяльність.

Об’єкт, на який направлена діяльність людини, називається предметом праці.

/Це визначення записане на дошці/

4.Самостійна робота з довідниками.

Зверніться до довідників, що лежать на ваших столах. Знайдіть в них, що ж є предметом праці даних груп професій ? /Учні самостійно шукають відповідь, а потім вголос зачитують/

5. Заповнення динамічної таблиці. Пояснення вчителя.

Залежно від предмету праці, всі професії можна умовно поділити на п’ять типів. Якщо предметом праці є людина, то такий тип професій називається «людина – людина» /Вчитель, пояснюючи матеріал, вставляє в динамічну таблицю назви типів професій і їхнє умовне позначення/.

Наступний тип «людина – техніка». Предметом праці для професій цього типу є технічні об’єкти: машини, верстати, інструменти.

Професії, предметом праці яких є жива і нежива природа, відносять до типу «людина – природа».

Люди наступного типу професій мають справу з різними знаками, схемами, цифрами, таблицями. Цей тип називається «людина – знакова система».

Професії: скульптор, художник, співак, дизайнер, співак відносяться до типу «людина – художній образ». Тобто вони працюють з предметами образотворчого мистецтва, літератури, музикою, театром , кіно тощо.

Отже, ми заповнили динамічну таблицю. А тепер ще раз назвіть за якими типами поділяють професії залежно від предмету праці ? /відповіді учнів/

Динамічна таблиця.

Назва професії

Предмет праці

Тип професії

Умовне позначення

Бібліотекар, юрист, продавець, лікар

Людина

-------

-------

Швачка, слюсар, токар, будівельник

Технічні об'єкти

-------

-------

Біолог, геодезист,

лісник, зоотехнік

Жива й нежива природа

-------

-------

Актор, композитор, ювелір, дизайнер

Твори літератури, обр. мистецтва, кіно

-------

-------

Економіст, кресляр програміст, математик

Знаки, цифри, коди, таблиці, карти

-------

-------

6. Робота в групах.

Діти, перед вами лежать картки, на яких написані назви професій. Ваше завдання: виберіть серед цих професій по одній, що належить до кожного типу /Діти розглядають картки, вибирають потрібні назви і по черзі зачитують їх/

Картка 1. Слюсар, математик, програміст, механік, дизайнер, бібліотекар, менеджер, геолог.

Картка 2. Письменник, ювелір, виноградар, біолог, вихователь, продавець, швачка, водій, бухгалтер.

Картка 3. Співак, архітектор, садівник, біохімік, будівельник, столяр, продавець, лікар, кресляр.

7. Рольова гра «Реклама».

А зараз я оголошую …. рекламну паузу.

/Виходить Гамлет. Ходить, хвилюючись взад – вперед/

Гамлет. Бути чи не бути ? Ось в чому питання !

Автор. Гамлет все гадає уночі і зрання.

/Звучить музика. Входить, пританцьовуючи, учень в одязі кухаря. Проходить мимо Гамлета. Той дивиться йому в слід/

Гамлет. Стати мені кухарем ?

/Входить учень в одязі лікаря, проходить мимо Гамлета. Той знову проводжає його поглядом/

- Лікарем можливо ?

/Крокує учень у формі військового/

- А чи , може, стать військовим, всім людям на диво ? /Хапається за голову/

- Ким же мені бути ?

Ось в чому питання !

Автор. Бідкається бідний Гамлет уночі і зрання.

Гамлет. Еврика ! Придумав я куди звернутись,

Щоб мені порадили ким насправді бути.

Адже в Центр зайнятості я звернутись можу.

Там з цим розібратися мені допоможуть.

/За столом, на якому стоїть надпис «Центр зайнятості» , лежать буклети та професіограми, сидить учень – представник Центру зайнятості. Гамлет підбігає до нього і падає перед ним на коліна)

Представник. Я – представник Центру зайнятості. Моїм основним заняттям є допомога молодим людям знайти своє покликання. Щодня люди звертаються до нас зі своїми проблемами, і ми обов’язково їх вирішуємо. В нашому Центрі є велика кількість професіограм /демонструє/, які допомагають більше дізнатися про ту професію, яка цікавить людину. А яскраві, кольорові буклети нададуть цікаву інформацію як школярам, так і дорослим людям.

Звертайтесь до нас, і ми завжди будемо раді вас зустріти ! /Вручає Гамлету професіограми і буклети./

Гамлет. Буть чи не буть ? Це вже не є ділема !

/Всі учні – представники професій виходять наперед/

Всі. Обрав він вірний путь й відпали всі проблеми ! /виходять/

Вчитель. Рекламна пауза закінчилася. Думаю, що з реклами ви, також, почерпали для себе важливу інформацію. А зараз ми звернемось до «Довідкового бюро», і ви матимете змогу поповнити свої знання новою інформацією.

/За окремим столиком з назвою «Довідкове бюро» сидить учень, який попередньо підготував додаткову інформацію/

Уч. Кількість професій постійно збільшується. Так, у Франції в 1868 році налічувалось101 професія, а через 100 років їх стало майже в 275 разів більше. У Великобританії на початку 80 – х років ХХ століття уже налічувалось понад 30 тисяч професій. Тепер існує більше 40 тисяч. Одні професії зникають – з'являються інші. Так, фахівці стверджують, що впродовж 10 років зникає приблизно 5000 професій і майже стільки ж з'являється нових.

Вчитель. Діти, а чи відомі вам такі професії, яких зараз вже не існує? /відповіді/

8. Гра «Загублена професія»

Зараз ми пограємося в гру «Загублена професія». На ваших столах лежать конверти, в яких є різні склади. З цих складів вам необхідно скласти назви професій, яких не існує в наш час. /В конвертах знаходяться склади, з яких можна скласти назви таких професій : бондар, стельмах, сажотрус, плугатар, візник/

Вчитель. Досить новими професіями є професії промоутера (спеціаліста, який представляє і характеризує якісь послуги або продукцію), таргетолога (фахівц, який займається налаштуванням таргетованої реклами в пошукових системах, соціальних мережах, рекламних системах), мерчендайзера тощо. Докладніше про ці професії ви зможете дізнатися з професіограм, що знаходяться на ваших столах.

9. Самостійна робота з професіограмами / учні працюють групами/

ІУ. Заключний момент.

1.Ігрова вправа «Знайди помилку»

На дошці записані пари слів. Знайдіть помилки, допущені в цих парах.

Лікар – пацієнт, кухар – офіціант, автомеханік – автомобіль, художник – формули, касир – реклама, таргетолог – схеми.

Поясніть знайдені помилки.

2. Гра «Стіл знахідок».

Діти, щоб підсумувати нашу роботу, завітаємо до «Столу знахідок». На цьому столі розміщено предмети, загублені представниками різних професій. Я буду показувати вам предмет, а ви повинні назвати кому саме він належить і яку роботу ним можна виконувати.

/Вчитель демонструє такі предмети: молоток, спиці, бинт, ножиці, косинець, ліки, театральну маску, предмети косметики, предмети посуду/

V. Підсумок . Методика «Незакінчених речень»

- Під час години спілкування я:

- дізнався про …,

- зрозумів, що …,

- навчився …

- Мені це згодиться….

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
4
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!