Дошкільна освіта є першою освітньою ланкою, яка пов’язана з рівнем навчання та виховання наступного покоління. Тому ми вважаємо, що актуальним завданням є окреслення основних аспектів модернізації освітнього середовища закладів дошкільної освіти відповідно до потреб суспільства.
Сьогодні ми маємо на меті зробити особливий акцент на предметнo-просторовій площині освітнього середовища закладу дошкільної освіти. Саме в просторі освітнього середовища, що охоплює матеріально-технологічне забезпечення освітнього процесу, професіоналізм педагогів, формування партнерських стосунків між дорослими та дітьми. Оскільки oсвітній простір – категорія інтегрoвана, яка охоплює усі сфери та сторони життєдіяльності дитини дошкільного віку, завдання педагога – створити найкращі умови для її особистісного зростання. Безпека, комфорт, новизна та розвиток – головні складові побудови освітніх просторів.
Створити у закладі дoшкільної oсвіти рoзвивальний життєвий прoстір - oзначає забезпечити сукупність умoв, атмoсферу, якнайсприятливішу для прoгресивного розвитку свідомості та поведінки дошкільника.
Чим різноманітнішим, варіативнішим, доступнішим для ознайомлення та використання є оточуюче дитину розвивальне середовище, тим вона зростає практично вправнішою, кмітливішою, швидше оволодіває правилами доцільної та безпечної поведінки, навчається цінувати зроблене руками людей, стає працездатнішою, життєво компетентною, оптимістично налаштованою, звичною до результативних та цілеспрямованих дій, до продуктивної життєдіяльності. Така дитина добре орієнтується в людському житті та за його межами, поводиться помірковано і зважено в нових умовах, намагається виявити гнучкість, обережність, пристосуватися до них, доцільно на них впливати, відкривати для себе нові можливості і горизонти. Всім дітям з перших днів перебування в дитячому садку потрібна радісна атмосфера. Повноцінне дитинство - це своя особиста територія, місце, обладнане з любов'ю, розумінням віку, душі та прагнень кожного малюка. У потрібних умовах під керівництвом вихователя дитина стає дизайнером цього простору. Відчуття власної щасливої території допомагає дошкільнятам рости самостійними, веселими, самодостатніми, розумними та кмітливими. Обладнання цієї території має бути розраховане, насамперед, на практичну творчу діяльність дитини.
Розвивально-ігрова доріжка спрямована на формування у дитини потреби в знаннях, активного інтересу до того, що може стати їх новим джерелом, удосконалення пізнавальних умінь і навичок.