Розвивальне заняття для учнів першого класу «Загадковий світ навколо мене. Я радію, що навчаюся в школі».

Опис документу:
Мета: узагальнити знання, набуті протягом заняття, сприяти розвитку свідомого та серйозного ставлення до шкільного навчання, поваги до вчителя, упевненості у своїх силах; допомогти зрозуміти, що з однокласниками необхідно підтримувати доброзичливі стосунки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розвивальне заняття для учнів першого класу

«Загадковий світ навколо мене. Я радію, що навчаюся в школі».

Мета: узагальнити знання, набуті протягом заняття, сприяти розвитку свідомого та серйозного ставлення до шкільного навчання, поваги до вчителя, упевненості у своїх силах; допомогти зрозуміти, що з однокласниками необхідно підтримувати доброзичливі стосунки.

Обладнання: кошик з яблучками, намальований кошик і наклейки-яблука Ведмедик, конверт із завданнями Ведмедика, ілюстрації шкільних речей, ілюстрації до фізкультхвилинки.

Хід заняття:

1. Вступне слово. Мотивація до роботи

Сьогодні в нас з вами цікаве заняття. Сподіваюсь, що сьогоднішнє заняття буде не менш вдалим і запам’ятається вам. На занятті слід бути уважними і гарно слухати.

2. Представлення гостя – Ведмедика. Наш гість цікавиться, якими є першокласники нашої школи? Чи дійсно ви розумні та уважні, кмітливі та доброзичливі? Давайте, скажемо йому компліменти. Компліменти – це приємні слова, які можна щиро говорити близьким людям, друзям, знайомим. Наприклад: мені подобається, що ти веселий, красивий, уважний, розумний. У тебе красиві очі, одяг тощо. Діти, тримаючи Ведмедика в руках, кажуть йому компліменти.

3. Подорож у країну шкільних речей. Діти, а які шкільні речі ви знаєте? Діти називають, а потім психолог за допомогою загадок, цікавих історій розповідає про них.

Розповідь про парту, дошку, пенал, портфель, олівці.

Зараз я хочу розповісти вам казкову історію про старого майстра.

Було це дуже давно. Старий Майстер дуже любив дітей і часто бував у школі. А школа ця існувала вже багато-багато років. Училися діти за довгими – довгими столами, сиділи на довгих лавах, які були дуже незручні. І добрий Майстер замислився, як зробити так, аби дітям було зручно. Він довго креслив, майстрував, і… як вигадаєте, що йому вдалося зробити? Правильно, парту. Ми з вами будемо вчитися правильно сидіти за партою (плакат про правильну поставу під час сидіння за партою).

А чи знаєте ви, що речі вміють розмовляти? Якось я підслухала таку розмову.

З парти капнула сльоза,

Смолиста і густенька.

У парти столик запитав:

«Чому ти плачеш, дорогенька?

Нумо витри свої очі,

Та розкажи, у чому річ?»

Вона зітхнула неохоче:

«Згорю даремно, як прості дрова,

А я ж була така новенька і здорова.

Дві букви лише вивчив Коля

Й надряпав їх маленькою рукою.

І доки алфавіт цей учень вчитиме,

Мене він шкрябатиме та губитиме».

Мораль такою буде на цей раз:

Було так добре, якщо такого Колі

Не буде серед вас.»

Бесіда з учнями: Чому плакала парта? Чи правильно робив Коля?

Загадки про шкільні речі:

1.Темна, мов осіння ніч, незамінна в школі річ… (Дошка)

2. У портфелі є хатинка –

Ручки там живуть, резинка,

Клей, лінійка, олівці –

Школярів помічники. (Пенал).

3. У коробці спочивають

Спритні хлопці-молодці,

Убрання барвисте мають і загострені кінці.

На папері слід лишають, а зовуться…(олівці).

4. Дерев’яний та довгенький

Хвостик в нього є маленький.

Як у фарби хвіст мочає –

Все довкола розквітає. (Пензлик).

5. Ховають в мене шкільні речі,

Потім кладуть мене на плечі,

І я мандрую день за днем

Із своїм другом-школярем. (Портфель)

Обговорення: як треба ставитися до шкільних речей? Чому?

- Які з вищезазначених правил вам ще важко виконувати?

4. Вправа «Снігова ком».

- Чи вітаєтеся ви зі своїми однокласниками? Чи запам’ятали ви їхні імена?

Далі кожен учень устає, повертається обличчям до класу, і всі діти хором називають його ім’я. Можна запропонувати одному або двом учасникам заняття вийти до дошки й назвати кожну дитину по імені.

5. Гра – змагання «Яким є учень - першокласник?»( кожен ряд по черзі називає епітети до характеристики учня школи).

6. Фізкультхвилинка. Дві веселі жабки.

7. Обговорення ситуацій, які приготував Ведмедик.

Мета: визначити, наскільки уважні та кмітливі першокласники.

Ситуація №1

Сергійко сидів за партою й уважно слухав вчителя. А Саша, діставши з портфеля блокнот, почав відволікати Сергія й показувати портрет улюбленого героя кінофільму. Сергій перестав слухати вчителя. І почав розмовляти з Сашком. Чи правильно зробив Сергій? Чому?

Ситуація №2

В Оксани на парті лежить красивий пенал. Наталія підійшла, узяла його з парти без дозволу, розкрила його та розглядає. Чи добре вчинила дівчинка? Чому?

Ситуація №3.

Олег прийшов додому зі школи, кинув портфель і побіг гуляти. Увечері, повернувшись з прогулянки, він ліг спати. Уранці згадав про те, що портфель не зібраний до школи. Олег розгубився й заплакав? Чому так вийшло?

Як вчинити по - іншому?

8. Завдання: закінчити речення:

«Мені подобається в школі… Висловлюються бажаючі.

- Чи знайшли ви серед однокласників нових друзів? Назвіть їх.

9.Заключне слово психолога.

Наше заняття підійшло до завершення. На ньому ми виконували багато цікавих завдань, які приготував вам Ведмедик. Ведмедику було приємно познайомитися з вами. Він радіє, що прийшов сьогодні до вас у гості. Він приготував Вам на згадку маленькі емблеми для кожного першокласника.

Рефлексія.

Ведмедик любить яблучка, тож будь-ласка кому сподобалося наше заняття подаруйте йому яблучка. Діти приклеюють до малюнка яблука, а Ведмедик пригощає всіх учнів яблучками.

До побачення. До нових зустрічей.

ЯМПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І - ІІІ СТУПЕНІВ № 2

ЯМПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

План-конспект розвивального заняття

з психології з учнями 1 класу

«Загадковий світ навколо мене.

Я радію, що навчаюся в школі».

практичний психолог

Марченко Валентина Василівна

2013

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.