Розвиток зв'язного мовлення. Слова, протилежні за значенням

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Слова, протилежні за значенням

Мета. Ознайомити учнів зі словами, протилежними за значенням; вчити їх вживати ці слова у своєму мовленні; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати гордість за багатство та красу української мови.

Обладнання. Предметні малюнки; "Словник антонімів".

Зміст уроку

І. Робота за малюнками.

1. Що ви бачите на малюнку? (Літаки.)

Куди вони летять? (Один летить вгору, другий униз.)

Чим різняться ці слова? (Вони говорять про те, що літаки летять у різних напрямках догори і донизу.)

Вчитель. Це слова, які мають протилежне значення.

2. — Що ви бачите на цьому малюнку? (Будинки.)

Які вони? (Один маленький, другий великий.)

Як ще можна сказати про них? (Низький, високий.)

Про що нам говорять ці слова? (Про предмети, які різняться розмірами

Вчитель. Ці слова також передають протилежні ознаки.

3. Складання речень з цими словами.

II. Дидактична гра "Навпаки".

Світлий темний, початок кінець, тепло холодно, здоровий хворий, широкий вузький, ранок вечір, веселий сумний, день ніч, добрий злий.

III. Робота за малюнками на групування предметів.

1. Малюнок (капуста, буряки, морква, картопля, цибуля, помідори, огірки).

Що намальовано на цій картинці?

Для чого їх намальовано разом?

Яким одним словом можна назвати все те, що на картині? (Овочі.)

2. Аналогічно проводиться робота за малюнками про взуття, одяг, посуд, меблі.

3. Дидактична гра.

Вчитель називає загальне слово, а учні називають окремі предмети з цієї групи. Посуд: чашка, тарілка, блюдце, каструля. Транспорт; іграшки; одяг; квіти і т. п.

4. Підбір слів-антонімів за кольором, матеріалом, смаком, розмірам та ін.

Висновок.

Отже, ви дізналися, що в нашому мовленні є слова, протилежні за значенням, і є багато слів, які допомагають нам групувати предмети за різними ознаками.

IV. Самостійна робота учнів.

Учні можуть намалювати те, що найбільше подобається: овочі, фрукти чи будь-який предмет. Розказати про цей предмет.

V. Підсумок уроку.

Про що нове ви дізналися сьогодні на уроці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
2
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!