РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. МІФ І КАЗКА. СПІЛЬНЕ ТА ВІДМІННЕ

Опис документу:
Поглибити знання учнів про міф і казку; розвивати в учнів логічне мислення,зв'язне усне і писемне мовлення, вміння робити узагальнення; виховувати високі моральні якості. Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст понять «міф» і «казка» та жанрові осо¬бливості міфів і казок; визначає спільні та відмінні риси міфу і казки; вільно висловлює свої міркування з теми уроку,

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

ТЕМА: РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. МІФ І КАЗКА. СПІЛЬНЕ ТА ВІДМІННЕ

Мета:   поглибити знання учнів про міф і казку; розвивати в учнів логічне мислення,зв'язне усне і писемне мовлення, вміння робити узагальнення; виховувати високі моральні якості.

Обладнання : зошити учнів; підручник;

Тип уроку: урок розвитку мовлення. 

Очікувані результати:  учень (учениця) знає зміст понять «міф» і «казка» та жанрові особливості міфів і казок; визначає спільні та відмінні риси міфу і казки; вільно висловлює свої міркування з теми уроку,

Хід уроку

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Слово вчителя

Усім вам з дитинства відомо чимало казок, їх вам розповідали і читали батьки, а згодом ви вже самі, мабуть, долучалися до цих скарбів народної мудрості. На уроках літератури ми розглядали як казки, так і міфи. А чим же відрізняються ці види народної творчості? Гадаю, наш читацький досвід вже дозволяє нам дошукатися відповіді на це питання.

Давайте спочатку пригадаємо, що ж таке міф і казка.

Словникова робота

Міф (від грец. піуіїка  слово, переказ) — це фантастична оповідь про виникнення всесвіту, народження богів, появу людей на землі, про походження найголовніших об'єктів та явищ навколишнього світу.

Казка — це один з основних жанрів народної творчості; розповідний, сюжетний художній твір усного походження, в основі якого лежить захоплююча оповідь про вигадані та фантастичні події і явища.

Слово вчителя

Сьогодні на уроці ми спробуємо узагальнити наші знання про твори, які називають міфами і казками, та з'ясувати, які спільні і відмінні риси вони мають.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 Бесіда

1 . Що спільного між міфом і казкою? (Міф і казка є результатами колективної творчості; у них використовуються розповідна форма і вигадка; вони невеликі за обсягом; можуть   існувати в кількох різних варіантах.)

2. Як ви вважаєте, що виникло раніше: міф чи казка? (Міф.)

3. З якою метою люди створювали міфи й казки? (Міфи виникли з потреби пояснювати світ; природні явища, появу рослин і тварин тощо. А казки — через необхідність повчання, виховання, розважання людини; як можливість висловити мрію чи сподівання.)

4. Хто є персонажами міфів і казок? (Персонажами міфів є герої, титани, боги, різні дивовижні істоти. Персонажі казок — прості люди, тварини, рослини, речі, які можуть наділятися надзвичайними властивостями.)

5. Хто впливає на долю (керує долею) персонажів у міфах і казках? (Долю міфічних героїв вирішують боги, волю яких неможливо порушити. .А герої казок, як правило, самі виступають творцями своєї долі.)

б. Чи вірили давні люди в міфи і казки, які створювали і переказували? (Події, описані в міфах, сприймалися давніми людьми як реальні, такі, що насправді відбувалися. А казки завжди усвідомлювалися як цікаві вигадки, створені з метою розважання та повчання.)

Дослідницька робота

1. Порівняйте художню будову міфу і казки. (Міф не має чіткої композиції. Казка має чітку структуру: зачин, основна частина, кінцівка. Міф може починатися довільно, а для казки характерні єдинопочаток («Були собі...», «Жили собі...», «У деякому царстві...» тощо) та однакові кінцівки («Стали жити-поживати і добра наживати...», «І я там був, мед-пиво пив...» тощо).)

2. Яким є фінал у міфах і казках? (Казка має переважно щасливий кінець, а у міфах фінал може бути й трагічним.)

3. Визначте особливості мови міфів і казок? (Мова міфів і казок образна, поетична, з уживанням епітетів, порівнянь, повторів, гіпербол.)

4. Яка роль фантастики у міфах і казках? (У міфах фантастика допомагає пояснити світ, природу незрозумілих людям явищ. А у казках фантастика — це просто художній прийом, який допомагає зробити розповідь більш цікавою та захоплюючою.)

Складання таблиці

ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА МІФУ І КАЗКИ

 

Міф

Казка

Автор

 

 

Первісна форма виникнення і побутування

 

 

 

 

Обсяг

 

 

Причина виникнення

 

 

Персонажі

 

 

Художня структура (будова)

 

 

Фінал

 

 

Мова

 

 

Роль фантастики

 

 

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

Завдання учням

Користуючись таблицею, дайте зв'язну відповідь на питання

«Які спільні і відмінні риси міфу і казки?».

Складання сенкану «Казка»

VII. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГОЗАВДАННЯ

Підготуватися до написання твору

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.