Розвиток логічного мислення. Добірка вправ .

Опис документу:
Виховати дитину, яка вміє чітко висловлювати думку та аргументувати власну позицію, а також навчити її знаходити виходи зі складних ситуацій можна завдяки розвитку навичок логічного мислення. Логіка необхідна майже в усіх сферах життя: від звичайної бесіди до розв’язання складних технічних задач. Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вправи на розвиток логічного мислення в початкових класах

Вправа «Знайди зайве слово»

Мета: Навчити знаходити спільні та відмінні риси явищ чи предметів.

Час: 5–10 хвилин.

Хід вправи: Учитель пояснює учням, що серед названих слів є зайве, а їм потрібно його визначити. Учень має не лише знайти зайве слово, а й аргументувати свій вибір. Якщо дітям важко обрати слово одразу, розберіть кожне слово у рядку: що у них спільного, яке слово не відповідає загальній характеристиці. 

Легший рівень:

Хоробрий, злий, відважний, сміливий.
Яблуко, слива, огірок, груша.
Молоко, сир, сметана, хліб.
Година, хвилина, літо, секунда.
Ложка, тарілка, каструля, сумка.
Сукня, светр, шапка, сорочка.
Мило, мітла, зубна паста, шампунь.
Береза, дуб, сосна, суниця.
Книга, телевізор, радіо, магнітофон.

Складніший рівень:

Дощ, сніг, град, блискавка, мряка.
Бавовна, вовна, нейлон, льон, шовк.
Неживий, апатичний, млявий, знімілий, чутливий.
Кидати, штовхати, жбурляти, метати, розкидати.
Бук, ясен, ялина, верба, клен.
Вишневий, червоногарячий, бордо, малиновий, шафрановий.
Кінь, вовчиця, лань, кобила, вівця.
Нарцис, гладіолус, пролісок, хризантема, тюльпан.

Вправа «Головне та другорядне»

Мета: Навчитися ціле поняття розкладати на компоненти та визначати пріоритети.

Час: 5 хвилин.

Хід вправи: Учитель називає поняття та формулює з чого воно складається. Учні мають обрати з кількох слів одне чи два, без яких поняття втрачає зміст, не може існувати. Наприклад:

Гра – гравці, штраф, карти, правила, доміно.
Війна – гармати, літаки, бій, солдати, командування.
Юність – любов, зростання, підліток, сварки, вибір.
Чоботи – каблук, підошва, шнурки, застібка, халява.
Сарай – стіни, стеля, тварини, сіно, коні.
Дорога – асфальт, світлофор, рух, автомобілі, пішоходи.

Вправа «Допоможи зайчику знайти морквинку»

Мета: Розвиток просторової уяви та вміння прорахувати свої дії.

Час: 5–10 хвилин.

Хід вправи: Розкажіть дітям невеличку повчальну історію про зайчика, який загубив морквинку (про сторітелінг докладніше можна дізнатися з тематичної статті). Або запропонуйте учням самим скласти таку історію та супроводжувати пошук морквинок коментарями й висновками.

Вправа «Знайди заховані предмети»

Мета: Розвинути увагу та навчитися із загального виділяти окремі елементи.

Час: 5 хвилин.

Хід вправи: Запропонуйте учням уважно подивитися на малюнок та знайти, які речі заховано всередні інших предметів. Цікавіше працювати у компанії! Тож нехай декілька груп позмагаються, хто більше предметів знайде!

Вправи для розвитку логічного мислення різноманітні та цікаві. Їх можна виконувати не лише у навчальний час, а й як розвагу. Це цікаво та захопливо! Вчитель легко може зацікавити учнів завданнями та допомогти дітям стати успішними!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.