Комунальний заклад «Чечельницька середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 2
Чечельницького району Вінницької області»
Артьомова Олена Миколаївна
вчитель математики
Чечельник - 2014
Без уміння долати труднощі,
Без звички працювати,
Без дисципліни праці немає людини,
А саме до цього привчає математика.
Робочий зошит
до уроку алгебри
«Розв'язування лінійних нерівностей і систем нерівностей з однією змінною»
учня (учениці) 9 класу
КЗ «Чечельницька СЗШ І – ІІІ ст. № 2»
(Прізвище, ім'я )
Усні вправи
«Спринт-робота»
Розв'яжіть нерівність:
х – 3 > 0; 3 – х ≥ 2х; (3)
х + 2 ≥ 5; х – 5 ≤ 1;
х + 4 < 2х; 2х > 8;
7х ≤ 0; (1) 0х ≥ 1;
2х ≤ 3х – 1; (2) 0х < 1.
Картка самооцінювання
Завдання | Бали | |
Бліц-опитування | ||
Спринт-робота | ||
«Знайди число» | ||
Установіть відповідність | Завдання 1 | |
Завдання 2 | ||
Знайди помилку | ||
Хто швидше? | ||
Нерівності з модулями | ||
«Вправний спікер» | ||
Розв'яжи задачу | ||
«Навчи однокласника» | ||
Додаткові завдання | ||
Підсумкові питання | ||
Загальна кількість балів | ||
Оцінка |
VІІ Домашнє завдання
1. Повторити § 4 - § 7 підручника.
Повторити алгоритм розв'язування лінійних нерівностей з однією змінною та систем нерівностей.
Розв'язати типові завдання до контрольної роботи.
Типові завдання
Який проміжок є розв'язком нерівності 3,6 > 0,9 – 3х ?
Яка з наведених нерівностей (х > -2; х < -1; х < - 2; х < -5) рівносильна нерівності – 3х > 5?
Розв'яжіть нерівність - ≤ 1.
Розв'яжіть систему нерівностей
Розв'яжіть подвійну нерівність – 3 < 2х – 1 ≤1.
Укажіть найбільше ціле число, яке задовольняє умову
5 < 4ɑ ≤ 15.
При яких значеннях ɑ значення виразу належить числовому проміжку ?
Розв'яжіть нерівність ≤ 1.
Розв'яжіть нерівність (х – 2)(х + 3) ≤ 0.
При яких значеннях х визначений вираз - ?
2. Вправа «Знайди число»
1)Які цілі числа належать проміжку:
а) [ 0; 8]; б) [ - 3; 3); в) ( - 5; 2).
2)Укажіть найменше ціле число,
яке задовільняє умову – 6 < 3ɑ ≤ 0.
Письмові вправи
Варіант 1
Завдання 1
Установіть відповідність між нерівностями та їх
розв'язками (з'єднай стрілками)
У
х < 5 (; - 5)
х ≥ 5 (0;
х < - 5 (- 5; +)
-х < 5 +)
0 < х ≤ 5 ( - ; 5)
Вправа «Знайди помилку»
х + 1 > 7 – 2х;
х – 2х >7 – 1;
- х > 6;
х < - 6.
Вправа «Хто швидше?»
Вправа «Нерівності з модулями»
| х + 0,5 | ≤ 0,5 (8)
Завдання «Навчи однокласника»
(х – 2)(2х – 5) < 0;
Розв'язати нерівність > 0.
Дріб додатний лише тоді, коли його чисельник і знаменник додатні або коли обидва від'ємні. Тому розв'язування даної нерівності зводиться до розв'язування двох систем нерівностей:
-1 2 х - 1 2 х
Розв'язками першої системи є значення х, які задовольняють нерівність х > 2, а другої – нерівність
х < - 1.
Відповідь. х < - 1 або х > 2. (Множину розв'язків можна записати у вигляді об'єднання проміжків: ( - ∞; - 1) U
(2; + ∞).
Зауваження. Розвязування нерівності (х – 2)(х + 1) > 0 також зводиться до розвязування двох систем, наведених у попередньому прикладі. Тому множиною розв'язків цієї нерівності теж є ( - ∞; - 1) (2; +∞).
Завдання «Вправний спікер»
0,2 (2х + 1) – 1 0,5 (3х – 2) – 2; ( 4 )
Варіант 1
Завдання 2
Установіть відповідність між числами (1 – 4), що є розв'язками систем, та системами лінійних нерівностей (А – Д).
1 | 1 | А | ||||
2 | 4 -4 | Б | ||||
3 | -2 | В | ||||
4 | -1 | Г | ||||
Д |
1 2 | 3 4 | 5 6 7 | 8 9 | 10 | 8 9 | 5 6 7 | 3 4 | 1 2 |
Завдання «Розв'яжи задачу»
Сторона трикутника дорівнює 12 см. Якою може бути висота трикутника, проведена до цієї сторони, якщо його площа менша від площі прямокутника зі сторонами 7 см і
9 см.
1. 3х – 1 ≤ - 1.
2. 2 (3 – х) – 5 ≤ - 1.
3. – 5 (2х – 1) + 4 ≥ 3х – 4.
4. 0,2 (2х + 1) – 1 ≤ 0,5 (3х – 2) – 2.
5. - 13 ≤ 2х +3 ≤ - 7.
6. – 3 ≤ 5 – 4х ≤ 17.
7. + ≥ 6.
8. ≤ 0,5.
9. 4 ≤ + 1 ≤ 4 .
10. - ≥ + 7.
Завдання «Найвправніший керівник»
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу