РОЗРОБКА ВПРАВ НА РОЗВИТОК РІЗНИХ ВИДІВ ПАМ’ЯТІ

Опис документу:
Розробка вправ та завдань на розвиток різних видів пам'яті . Містить вправи: Ти за мною повторюй і порядок не змінюй; додай та запам’ятай; запам’ятай і зроби; що на малюнку; що на парті, килимку ;що ти почув?; проплескай як я та інші

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ НА РОЗВИТОК РІЗНИХ ВИДІВ ПАМ’ЯТІ

Вправа «Ти за мною повторюй і порядок не змінюй»

Учням пропонується повторювати слова, числа, фігури в тому ж порядку, що їх

називає вчитель. Згодом кількість слів в цій вправі збільшується. Такі вправи я

використовую на всіх уроках. Наприклад:

 При вивченні букв і звуків називаємо голосні в тому порядку, який назвав вчитель,

починаємо з невеликої кількості, так само з приголосними; потім називаємо

приголосні чергуючи з голосними.

• При вивченні слів – назв предметів запропонувати повторити в тому самому

порядку слова-назви предметів: урок, вікно, голова, собака, слон, крейда, ложка,

тролейбус;

• На математиці: повторити за вчителем в тому ж порядку числа: 1 5 3 6 або

геометричні фігури: коло,квадрат, чотирикутник, ромб, овал.(бажано, щоб фігури

були зображені на картинках);

• На природознавстві: повторити назви тварин: лисиця, вовк, заєць,ведмідь, мишка;

• На фіз. паузах: повторити за вчителем фізичні вправи: «ножиці», «млин», «нахили»,

«стрибок» тощо.

Вправа « Ось скажу я вам прислів’я»

Мета: розвиток слухової пам'яті.

Вчитель пропонує прослухати прислів’я , запам’ятати і повторити їх. Починати треба

з коротких і простих прислів’їв.

Вправа «Фотоапарат детектива»

Мета: розвивати короткочасну пам'ять.

Учню пропонується уявити себе фотоапаратом, який може сфотографувати все:

якусь річ, подію, предмет тощо. Наприклад, потрібно сфотографувати парту сусіда і

запам’ятати все, що там лежить. « Фотографувати парту» можна протягом 1 хвилини.

Потім учень відвертається і по пам'яті називає все, що йому вдалося запам’ятати.

Вправа «Додай та запам’ятай».

Мета: розвиток слухової пам'яті.

У цій грі можуть приймати участь до 10 чоловік. Проводити її можна як на уроці, так

і на прогулянці. Вчитель, розпочинаючи гру, говорить» Я поклала у пакет банан».

Учень повторює те, що сказала вчитель, та додає щось своє: « Я поклав у пакет банан

і яблуко», наступний учень повторює готову фразу і додає щось своє. І так далі.

Можна використовувати інший варіант. Вчитель каже « У зоопарку живе слон» . А

учень « У зоопарку живе слон і зебра», а наступний « У зоопарку живе слон, зебра та

лев» тощо.

«Запам’ятай і зроби.» (І етап)

Дитині пропонується поглянути на зразок з 3 геометричних фігур( всі фігури одного

кольору і розміру) і запам’ятати їх, потім зразок прибирається , а дитина з 4-5

геометричних фігур має обрати потрібні.

Ускладнення: треба розташувати фігури у тому порядку в якому вони були на зразку.

Ускладнення: збільшити кількість фігур з яких треба вибрати.

Ускладнення: збільшити кількість фігур на зразку для запам’ятовування.

«Запам’ятай і зроби.»(ІІ етап)

Дитині пропонують фігури різного кольору. Треба запам’ятати які фігури і якого

кольору були на зразку.

Ускладнення ті самі, що й на І етапі.

«Запам’ятай і зроби.»(ІІІ етап)

Дитині пропонують фігури різні за розміром і кольором.

Ускладнення ті самі, що й на І етапі.

«Запам’ятай і відтвори.»

Робота проводиться, як і в попередній вправі, проте замість геометричних фігур

використовуються предметні малюнки.

«Що на малюнку.»

(І етап)

Дитині пропонують розглянути малюнок з 5-6 предметами (стіл, на столі ваза с

квітами,біля стола ведмедик). Разом з дитиною проговорити, що зображено на

малюнку. Прибираємо картинку, дитина має сказати, що вона запам’ятала.

Ускладнення. Назвати дрібні деталі( якого кольору ведмедик, скільки квітів у вазі…)

ІІ етап

Кількість предметів та сама, проте дитина сама розглядає і запам’ятовує малюнок.

Ускладнення: Назвати дрібні деталі( якого кольору ведмедик, скільки квітів у вазі…)

Ускладнення: сказати де знаходиться певна річ: картина на стіні, ваза на столі, квіти в

вазі. (якщо дитина вже знайома з деякими прийменниками).

ІІІ етап

Збільшується кількість предметів і розташування на малюнку.

Ускладнення ті самі , що й на перших двох етапах.

«Що на парті, килимку»

Дитині пропонують запам’ятати, що знаходиться на парті, килимку тощо, потім

одвернутися і назвати якомога більше речей. Цю гру можна поводити в парах – хто

більше назве.

Вправа «Каскад цифр »

Вчитель записує на дошці цифровий ряд чисел,діти хвилину дивляться на ці цифри і

запам’ятовують.

Потім дошка закривається, а учні повинні відтворити цей ряд чисел в такій же

послідовності. Спочатку треба починати з кількох цифр, а потім кількість їх поступово

збільшується. Починати можна, коли діти вивчили принаймні три цифри.

Використовуючи різне розташування цифр.

123; 132,312.

Ускладнення . Цифри можуть повторюватися.

2213, 12123.

ІІ етап

Записуємо каскад цифр, починаючи з невеликої кількості. Спочатку беремо прості

комбінації.

4 9 12

4 9 3 123

4 9 3 7 1234

4 9 3 7 5

4 9 3 7 5 1

Вправа « Пронумеруй фігуру»

Для виконання цієї вправи потрібен олівець. Дитині пропонують протягом хвилини

уважно розглянути малюнок, на якому зображені геометричні фігури з цифрами, що

вписані в них.

Нижче довільно розташовані ті самі геометричні фігури, але вже без цифр. Потрібно

закрити рядок з цифрами аркушем паперу і по пам'яті вписати в ці фігури цифри.

Цифри необхідно вписувати в усі фігури.

У подальшому можна використовувати інші цифри або літери.

Ускладнення . Збільшення кількості різних геометричних фігур.

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК СЛУХОВОЇ ПАМ’ЯТІ

«Що ти почув?»

Дитина тихо сидить. Запропонуйте заплющити очі й послухати запис різних звуків

(стук, шум машини, клаксон, музичний інструмент). Через деякий час дозвольте

розплющити очі, та розпитайте дитину ,що вона почула.

Ускладнення. Збільшується кількість звуків та їх складність(вітер, дощ, пташка, плач,

сміх).

«Проплескай як я»

Вчитель плескає в долоні, по парті, музичним молоточком тощо певну кількість раз,

учень має відтворити це.

Ускладнення. Учитель проплескує певний ритм, учень повторює.

Гра «Бабуся укладає у свою валізу...»

Запам’ятай і повтори.(І етап)

Вчитель називає слова, підкріплюючи їх малюнками. Дитина має повторити їх.

Ускладнення. Називати слова без малюнків.

Ускладнення. Назвати в правильній послідовності.

Ускладнення. Збільшення кількості слів.

ІІ етап

Вчитель називає словосполучення, підкріплюючи їх малюнками. Червоний м’яч, біла

квітка, жовте сонечко. Дитина запам’ятовує і має повторити ознаки предметів

спираючись на некольорові малюнки.

Ускладнення. Повторити без опори на малюнок.

ІІІ етап

Така сама робота з словосполученнями проводиться з дієсловами.

«Каскад слів»

Вчитель називає слова, а учні повторюють за ним – спочатку одне, потім два, три і так

далі.

Список слів:

Мама.

Мама, дитина.

Мама, дитина, школа.

Мама, дитина, школа,учень.

Мама, дитина, школа, учень,вчитель.

«Збираємо портфель.»

Грати можна і вдвох із дитиною, але краще — компанією з 3—5 дітей. Дорослий

починає розповідь: «Учень поклав у портфель..ручку», а наступний гравець має

повторити вже сказане, додавши свій предмет: «Учень поклав у портфель ручку

і…зошит» тощо. Гра триває доти, доки ряд не стає складним для запам’ятовування..

«Вивчення віршів з використання мнемотехніки.»

Вчитель проговорює рядок вірша, ілюструючи його малюнками. Діти намагаються

відтворити рядок, спираючись лише на малюнок. Далі така сама робота проводиться з

наступним рядком. Потім діти заучують два рядки і т.д. При ілюстрації треба

проговорити і з’ясувати, чому саме цим малюнком ілюструємо подане слово чи

словосполучення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!