До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
5
міс.
1
7
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Розробка виховної години "Революція на граніті""

Опис документу:
Розробка виховної години "Революція на граніті" допоможе класному керівнику та педагогу - організатору в ознайомленні учнів з історичними передумовами незалежності України, та проведенні години спілкування за даною темою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Революція на граніті

Мета:

  • ознайомлення учнів з історичними передумовами незалежності України;

  • розвиток в учнів пізнавального інтересу до вивчення історичного минулого своєї країни;

  • виховання почуття патріотизму, гордості і поваги до своєї Батьківщини.

Форма проведення:

година спілкування

Використані джерела:

https://www.unian.net/politics/1140435-25-let-revolyutsii-na-granite-fotorepor

https://uk.wikipedia.org/wiki

https://www.youtube.com/watch?v=zDHs8f-AEgg

https://www.youtube.com/watch?v=y5nWGD7I1PM

Обладнання:

Комп’ютер, проектор, екран, мультимедійна презентація, відеоролик, українська символіка

Хід заходу:

Класний керівник:

Слайд №1

Сьогодні ми з вами заглянемо на одну з перших сторінок історії становлення незалежної України.

Що ви знає про революцію на граніті?

На жаль, вашому поколінню цей факт незнайомий. Тому давайте перейдемо до теми нашої виховної години.

Слайд №2

Революція на граніті (або Студентська революція на граніті) - кампанія широкомасштабних акцій ненасильницької громадянської непокори, організована українською молоддю, переважно студентами.

Слайд №3

Революція на граніті була ініційована у вересні 1990 року «Українською студентською спілкою» і «Студентським братством». Їм вдалося провести сильну і найблискучішу акцію часів боротьби за Незалежності України.

Слайд №4

2 жовтня 1990 понад 100 студентів встановили наметове містечко і почали голодування на площі Жовтневої революції (теперішній Майдан Незалежності).

Більшість складали студенти з Києва, Львова та Дніпропетровська.

Слайд №5

На їх підтримку застрайкували і всі інші вищі навчальні заклади Києва (а також технікуми, ПТУ і старші класи шкіл).

Протестуючі перекрили рух транспорту, оточили Верховну Раду і захопили корпуси університету ім. Шевченка. Студентські акції протесту пройшли в обласних центрах таких, як Луганськ, Донецьк, Львів і ін.

Слайд №6

Під тиском напівпідпільних громадських організацій, які розбили намети на площі Жовтневої революції, влада надала студентам можливість виступити в прямому телеефірі на УТ-1. Молодь закликала однодумців до Всеукраїнської протестної акції і наступного дня до акції протесту були готові приєднатися не тільки вищі навчальні заклади, а й заводи, фабрики, шахтарі.

Слайд №7

Студенти передали Президії Верховної Ради УРСР свої вимоги. Для їх розгляду, в тому числі, була створена узгоджена комісія Верховної Ради. 17 жовтня Верховна Рада УРСР прийняла Постанову «Про розгляд вимог студентів, які проводять голодування в м. Києві з 2 жовтня 1990 року»

Слайд №8

Головними вимогами молоді були:

Слайд №9

- недопущення підписання нового Союзного договору, який би забезпечив подальше існування СРСР;

- перевибори Верховної Ради УРСР на багатопартійній основі не пізніше весни 1991 року;

- повернення на територію УРСР українських солдат, а також забезпечення проходження військової служби юнаками-українцями виключно на території республіки;

- націоналізація майна Компартії України та ЛКСМУ (Ленінського комуністичного союзу молоді України);

- відставка голови Ради Міністрів УРСР Віталія Масола.

Слайд №10

Після прийняття Постанови ВР УРСР щодо задоволення вимог студентів-голодуючих, 17 жовтня 1990 року «революція на граніті» закінчилася.

Слайд №11

«Революція на граніті», повністю організована силами студентства, не мала на той час аналогів у всій Європі, тому що «оксамитові революції» в Східній Європі в 1989 році проводили більш зрілі політики.

Прямим наслідком протестів була відставка Голови Ради Міністрів УРСР Віталія Масола та виконання ряду вимог протестуючих. Ці акції і голодовка зіграли велику роль в становленні Незалежності України.

Слайд №12

Проходження строкової військової служби поза межами республіки стало можливим тільки за добровільною згодою громадянина: українська молодь не хотіла витрачати два роки життя на захист далеких околиць вмираючої імперії.

Слайд №13

Саме після цих подій Майдан отримав статус місця протестних акцій і народних сходів - на головну українську площа націонал-демократичні сили виходили і в 1991-му, і в 1992 році.

Слайд №14

Велика кількість учасників «революції на граніті» і далі проявляли помітну суспільну діяльність в різних областях життєдіяльності України.

Слайд №15

Герої "Революції на граніті".

Якими стали герої першої революції, студенти, які перемогли комуністичну систему. Це був масовий рух за ідею незалежності України. 17 жовтня Верховна Рада УРСР пішла на поступки і виконала більшість умов студентів.

Слайд №16

Тоді і тепер. Олесь Доній, студент університету. Був одним з організаторів акції. Згодом став відомим політдіячем, народним депутатом України.

Слайд №17

Тоді і тепер. Маркіян Іванишин, один з керівників Революції на граніті. Громадський, політичний, культурний діяч і підприємець. Голова мистецького об'єднання "Дзиґа" у Львові.

Слайд №18

Тоді і тепер. Олег Тягнибок, студент Львівського медичного інституту. Український політик, глава політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Свобода».

Слайд №19

Тоді і тепер. Дмитро Тузов, студент Київського університету імені Тараса Шевченка. Згодом став відомим тележурналістом і громадським діячем.

Слайд №20

Тоді і тепер. В'ячеслав Кириленко, студент Київського університету імені Тараса Шевченка. Нині - віце-прем'єр з гуманітарних питань, міністр культури України.

Слайд №21

Тоді і тепер. Анжеліка Рудницька, студентка Київського університету. Нині - співачка, телеведуча, художниця, вчений, громадський діяч, президент мистецької агенції «Територія А».

Слайд №22

Тоді і тепер. Вахтанг Кіпіані, молодий журналіст. Зараз головний редактор Інтернет - видання «Історична правда».

А зараз пропоную вашій увазі фрагмент документального фільму «Революція на граніті».

Слайд №23

Обговорення з питань:

Як ви вважаєте, що стало підсумком цієї революції?

Ви б стали учасником такої революції? Чому?

Будь-яка революція є історичним етапом розвитку суспільства. Сьогодні ми з вами є свідками подальшого розвитку подій, що зародилися на «граніті» майдану Незалежності.

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.