Розробка виховної години на тему_Шкідливі звички

Опис документу:
Мета розробки. Формувати позицію протидії всім небезпечним для здоров’я та життя явищам: наркотикам, алкоголю, палінню; пропагувати здоровий спосіб життя; виробляти активну життєву позицію в молоді.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година №_______ Дата _______________

Виховна година на тему: „ВИБІР Є ЗАВЖДИ У КОЖНОГО З НАС”.

Мета. Формувати позицію протидії всім небезпечним для здоров’я та життя явищам: наркотикам, алкоголю, палінню; пропагувати здоровий спосіб життя; виробляти активну життєву позицію в молоді.

Обладнання: розвішені по класу плакати з висловлюваннями про негативний вплив шкідливих звичок, виставка малюнків учнів.

Підготовчий етап

Клас розбитий на дві зони для. Парти розташовані так, щоб можна було бачити дошку всім учасникам.

Приклади плакатів:

Від вина гине краса, через вино скорочується молодість”

Горацій

Треба підтримувати міцність тіла, щоб зберігати міцність духу”.

В.Гюго

Ніякі напасті й злочини не знищать стільки народу і народного багатства, як пияцтво”.

Ф. Бекон

ХІД ЗАХОДУ

1. Слово вчителя.

Сьогоднішня наша зустріч присвячена найактуальнішій проблемі сучасності – здоровому способу життя. Давайте поміркуємо, на яких засадах формулюється здоровий спосіб життя?

2. „Мозковий штурм”. Якими є складові зорового способу життя, на ваш думку? Відповіді учнів:

1) раціональне харчування;

2) фізичне активне життя;

3) особиста гігієна;

4) режим дня школяра;

4) позитивні емоції;

6) навколишнє середовище;

7) загартування;

8) відмова від шкідливих звичок.

Учні можуть назвати ще і відмову від лихослів’я як складової морального здоров’я.

Далі вчитель нагадує учням, що наше здоров’я залежить від таких основних чинників (показує картку, яку потім прикріпляє на дошці):

  • спадковість –20%;

  • рівень медицини – 10%;

  • екологія – 20%;

  • спосіб життя – 50%.

3. Учнівські повідомлення.

Куріння

Куріння тютюну – одна з „молодих” шкідливих звичок, яка має майже 500-літню історію, і початок їй було покладено відкриттям Колумб Америки. Після захоплення тютюном, що ніби стимулює сон, знімає втому, заспокоює, людство побачило серйозні негативні наслідки, з спостерігалися внаслідок його систематичне вживання. Так, нікотин, що міститься в тютюні впливає на настрій курця і викликає оман відчуття певного благополуччя і спокою. Але тільки на початковій стадії вживання. Доведено, що систематичне куріння у підлітковому віці дуже шкідливо впливає на розвиток організму. Зокрема гальмується процес статевого дозрівання, уповільнюється ріст, погіршується розвиток груді: клітки та м’язів, шкіра втрачає свою еластичне з’являються зморшки. Внаслідок куріння у багатьох молодих людей постійно болить голова і послаблюється пам’ять, знижується концентрація уваги, порушуються сон та апетит.

Вчитель. Хвороби, спричинені палінням:

  • бронхіт;

  • рак легенів;

  • емфізема легенів;

  • атеросклероз;

  • стенокардія;

  • серцева недостатність;

  • інфаркт міокарда;

  • виразка шлунка;

  • захворювання ЦНС.

Алкоголь

Важко переконати людину в тому, що вживання алкоголю небезпечне, на тлі існуючих численних тверджень про його нібито тонізуючу дію.

Чи не тому 28000 з 100000 українців вкорочують собі вік? Так. Алкоголізм – це хвороба. Зрозуміло, що вживання спиртних напоїв і зловживання ними ще не хвороба. Однак це той шлях, що може призвести до хвороби. Найчастіше на нього стають люди, що легко попадають під вплив „авторитетів”, молоді люди з слабкими нервами, ті, хто конфліктує зі своєю сім’єю чи суспільними нормами, Іноді основним мотивом спробувати алкогольні напої стає цікавість, але частіше причина саме в складних, неприємних відносинах, що склались в колі друзів чи в сім’ї. Дуже небезпечне бажання молодих людей пити заради підтримки компанії, створення гарного настрою, або для того, щоб бути схожим на дорослих.

Людині, яка вживає алкоголь, здається, що його невелика доза притупляє неприємні відчуття, знімає втому. Виникає уявне відчуття благополуччя і звільнення від турбот і тривог, поліпшується самопочуття. На жаль, захоплення малими дозами, рано чи пізно призводить до систематичного вживання алкоголю. Поступово справа доходить до алкоголізму, а це найпростіший шлях до деградації особистості.

Вчитель. Вплив алкоголю.

Від алкоголізму в Україні щороку помирає близько 40 тисяч людей. У 25% випадків це алкогольне отруєння (передозування та алкогольні напої підпільного виготовлення). Ще чверть - це серцеві напади від непомірного споживання. А інша половина - інші захворювання, нещасні випадки, пов'язані з вживанням алкоголю. Крім того фіксується 25-30% випадків патології новонароджених, причиною яких є вживання алкоголю батьками.

Наркотики

Наркоманія – це справжнє лихо у всіх країнах світу. Наркотики стали причиною передчасної смерті багатьох людей. У цей вир втягуються юначки, дівчата і навіть діти.

Наркотики – це речовини, які завдають величезну шкоду як окремій особистості, так і суспільству в цілому.

Наркотики можна розділити на легалізовані і не легалізовані. Легалізовані наркотики: тютюн, алкогольні напої, ліки, кава, чай, засоби побутової хімії, рослини тощо.

Нелегалізовані наркотики – коноплі, героїн, кокаїн та інші, занесені до міжнародного переліку заборонених психотропних речовин.

Всі наркотики характеризуються руйнівним впливом на фізичний та психічний стан здоров’я підлітків і їхню соціальну поведінку.

Трагедія полягає в тому, що для деяких людей (особливо молодих) навіть одноразового вживання наркотику може бути достатньо, щоб опинитися у полоні наркотичної залежності

Наркотики – це страшно! Зроби свій вибір.

Вчитель. Вплив наркотиків

Через вживання наркотичних речовин, особливо ін'єкційне введення, людина має ризик

захворіти наВІЛ/СНІД. Це поняття має три складові:

  • Медична складова включає руйнівний вплив наркотичної речовини на організм людини.

  • Соціальна складова включає наслідки поведінки наркозалежної людини, небезпечної для її оточення.

  • Юридична складова — це кримінальна відповідальність за використання, вироблення, зберігання та збут наркотичних речовин, а також залучення до їх вживання.

4. Виготовлення колажу „Здоровий спосіб життя”.

Учитель поділяє клас на чотири групи (команди). Принцип розподілу може бути будь-який (за кольором очей, за захопленнями тощо). Створені команди придумують собі назви (бажано, щоб вони відповідали темі виховного заходу).

Також обирається „лічильник” – учень, який підраховуватиме бали, що
зароблять команди.

Учитель дає завдання командам: за 5-10 хвилин намалювати плакат, який пропагує здоровий спосіб життя. Головні вимоги до плакату: яскравість, образність, запам’ятовуваність, інформативність, оригінальність. Саме ці критерії і визначатимуть найкращий плакат, за який команда-переможниця одержує 10 ігрових монет, а інші команди – по 5 ігрових монет. Ці плакати вивішуються в класі. Поки команди малюють, може звучати музика. Як тільки мелодія припиняється, команди повинні здати свої малюнки. Потім обирається найкращий плакат.

5. Інтелектуальна гра „Що? Де? Коли?”

Гра проходить 10 – 15 хвилин. Звучить тиха музика. Вчитель читає запитання, команди повинні відповісти на них. За кожну правильну відповідь команда одержує одну ігрову монету. Набрані бали додаються до балів, зароблених командами під час конкурсу плакатів (за цим стежить „лічильник”). Запитання для гри:

  1. Назвіть батьківщину тютюну. (Америка.)

  2. Як і коли тютюн потрапив до Європи? (У XV ст. після відкриття
    Америки Колумбом, який і завіз його до Європи.)

  3. Найцінніше, що є в людини. Його тривалість у курців скорочується в середньому на 17 років. (Життя.)

  4. Як називається процес формування наркотичної залежності через поступове збільшення дози наркотичної речовини? (Звикання.)

  5. Велика червона квітка, з листків і стебел якої отримують дуже сильний
    наркотик, а насіння якої вживається в їжу. (Мак.)

  6. Одна з головних складових тютюну. Дуже небезпечна отрута, від однієї
    краплі якої гине кінь. (Нікотин.)

  7. Як стародавні греки називали людину, що страждає на заціпеніння?
    (Наркоманом, від грецької паrке – заціпеніти, mania – потяг.)

  8. На думку А. П. Чехова, горілка, хоч і біла, робить червоним ніс. А що вона чорнить? (Репутацію.)

  9. Халдфан Маєр, колишній директор Усесвітньої організації охорони здоров’я, вважає, що це – найпоширеніша із причин різних захворювань, якої можна запобігти. Що це? (Паління.)

  10. Смертельна хвороба печінки, яка виникає, як правило, у процесі
    зловживання алкогольними напоями.
    (Цироз.)

  11. А. П. Чехов говорив: „Цілувати жінку, яка палить, все одно, що...”. Продовжте його вислів. (... Цілувати попільничку.)

  12. Що, відповідно до однієї народної китайської мудрості, приносить сто печалей і одну радість? (Алкогольні напої.)

6. Використання „Прес-методу”.

Вчитель. Давайте з вами зараз за допомогою «Прес-методу» обґрунтуємо сою думку як треба вести здоровий спосіб життя.

Метод „Прес” – одна з інтерактивних форм роботи з учнями, яка сприяє розвитку вміння висловлювати думку, знайти необхідні аргументи, переконання.

Вчитель роздає учням картки, в яких зазначено чотири етапи методу Прес:

  • висловте свою думку, поясніть свою точку зору

(Я вважаю, що..., На мою думку..., Я дотримуюся такої точки зору, тому що...);

  • поясніть, чому ви дотримуєтесь саме такої точки зору, на чому ґрунтується ваша впевненість

(Тому, що..., Виходячи з того що...);

  • наведіть додаткові аргументи на користь вашої думки

(Аргументуючи свої думки..., Аби остаточно переконати аудиторію..., Можна ще додати...);

  • назвіть факти, що підтверджують докази

(Отже..., Таким чином...).

7. Виступ експерта.

Вчитель. Ви вже знаєте про шкідливість алкоголю, наркоманії та на щастя жоден з вас з таким лихом ще не зустрічався. А ось така шкідлива звичка як куріння, на жаль, найбільш відома вам і дехто з вас з нею вже зустрівся! Давайте ще раз згадаємо про цю шкідливу звичку.

Учень. Одного разу троє друзів сперечалися: паління корисне чи все-таки шкідливе? Оскільки вони не могли знайти правильної відповіді, то вирішили звернутися за порадою до Мудреця.

Як ви гадаєте, що відповів Мудрець?

Він сказав: „Паліть, бо ті, що палять, завжди молоді; їх ніколи не покусає собака; їх ніколи не обкрадуть злодії”.

Друзі покинули Мудреця, однак їх здивувала і занепокоїла його відповідь. Вони почали шукати справжнє значення сказаних слів. В одній із книг вони побачили інформацію, від якої вжахнулися:

  • Експериментами встановлено, що у 70% мишей, які вдихали тютюновий дим, розвинулися злоякісні пухлини легенів.

  • В Англії, де палять майже 75% чоловіків, рак легенів зареєстровано навіть у собак, господарі яких не розлучалися з цигаркою.

  • 95 із 100 хворих на туберкульоз перед початком захворювання палили.

Проаналізувавши інформацію, друзі знову пішли до Мудреця і запитали, чому він дав їм таку відповідь. Мудрець пояснив:

    • Ви будете завжди молодими, бо курці, як правило, помирають раніше, ніж ті, хто не палить.

    • Вас не обкрадуть злодії, бо курці постійно кашляють і злодії побояться залізти у будинок, коли почують, що вдома хтось є.

    • Вас не покусають собаки, бо у курців розвивається кульгавість унаслідок недостатнього постачання кінцівок киснем, який переноситься кров’ю, тому їм часто доводиться ходити з ціпком. А собаки, як відомо, бояться людей, в руках у яких ціпок.

Друзі зробили свій вибір. Як ви гадаєте, який? А що обираєте ви? (Відповіді учнів.)

8. Підсумок уроку

Вчитель. А зараз давайте підведемо підсумок уроку. Отже, що нам треба робити, щоб залишатися завжди здоровими!

Памятка!

  1. Найважливіше при здоровому способі життя - це харчування. Правильне харчування! Більше фруктів і овочів, продуктів, наповнених корисними для нашого організму речовинами. Ніяких гамбургерів, коли, чіпсів та іншої такої їжі.

  2. Будьте активними, життєрадісними і відкритими до світу. Загартовуйте свій організм. Прогулянки на свіжому повітрі, ранкова пробіжка, зарядка вранці. Ходіть більше пішки, гуляйте у парках. Прагни рухатися якомога більше. Рух – це життя! Частіше ходити пішки: ходьба активізує кровообіг. Кілька разів за день потягуйтеся всім тілом, напружуючи м'язи спини і ніг.

  3. Здоровий спосіб життя жодним чином не сумісний з шкідливими звичками: куріння, вживання алкоголю і тим більше наркоманія. Адже це основні чинники, які погіршують здоров'я.

  4. Правильний розпорядок дня. Це, перш за все, 8-ми годинний здоровий сон. Потрібно привчити свій організм лягає і прокидатися в один і той же час, не залежно від того, який день тижня: будній чи вихідний.

  5. Одне з найважливіших правил здорового способу життя - це позитивний настрій! Не зациклюйтеся на невдачах і промахах.

  6. Для хорошого фізичного стану необхідне правильне, глибоке і спокійне дихання. Старайся частіше провітрювати приміщення, в якому знаходитеся.

  7. Здоровий спосіб життя - це так само дбайливе ставлення до себе! Себе треба любити, про себе потрібно піклуватися.

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.