• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Правознавство
  • Розробка уроку з природознавства для 2 класу" Як готуються до зими та зимують тварини. Підготовка людей до зимового періоду та піклування про птахів та звірів."

Розробка уроку з природознавства для 2 класу" Як готуються до зими та зимують тварини. Підготовка людей до зимового періоду та піклування про птахів та звірів."

Опис документу:
На уроці учні встановлюють причинно-наслідкові зв’язки між змінами в живій та неживій природі, житті рослин, а також трудовій діяльності людей, пригадують все, що знають про перелітних і зимуючих птахів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з предмету «Природознавство» 2 клас

Тема: Як готуються до зими та зимують тварини.

Підготовка людей до зимового періоду та піклування про птахів та звірів.

Мета: встановити причинно-наслідкові зв’язки між змінами в живій та неживій природі,

житті рослин, а також трудовій діяльності людей; формувати уявлення про перелітних

і зимуючих птахів; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: зображення звірів, птахів, комах; маски овочів до інсценівки «Ходить гарбуз по

городу», фрагменти фільмів про підгодовування тварин; загадки, ребуси,годівничка.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

  2. Фронтальне опитування

Гра-пазли «Ознаки осені». Назвати ознаки пізньої осені.

  • Температура повітря стає холоднішою.

  • Дме холодний вітер.

  • Йдуть дощі.

  • Небо похмуре.

  • На ньому зявляються хмари.

  • День довшає, а ніч коротшає.

  • Сонце знаходиться низько над горизонтом.

  • Воно дає менше світла та тепла.

  • Листя на деревах пожовтіло та осипалось.

  • Пожовкла трава.

  • Інколи зявляються заморозки, сніг.

-- Які ж зміни відбулися у тварин?

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Розгадування ребусів про вовка, білку, сороку, зайця.

- Розглянути умови життя тварин взимку.

- Ознайомитись з їхніми повадками і пристосуваннями до умов життя в певному

середовищі.

- Зясувати, чи можна допомогти тваринам і птахам взимку.

- Пригадати , як люди готуються до зими.

  1. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

( На основі бесіди вчителя та доповідей дітей, заздалегідь підготовлених і вигляді

домашнього завдання.)

Загадка

-- Хто їсть без ложки? Тварини.

-- Давайте згадаємо, на які групи поділяються тварини. За якими ознаками?

Робота з картками-тестами

  • комахи; (наявність 6 лап, будова тіла:голова, груди, черевце)

  • птахи; (наявність пір’я та дзьоба)

  • звірі; ( вигодовують малюків молоком, наявність шерсті)

  • риби; (живуть у воді та вкриті лускою)

  • земноводні; (живуть і у воді, і на суші)

  • плазуни та ін..( повзають)

Бесіда:

-- Як готуються до зими комахи

Учні доповідають про комара, метелика, джмеля.

-- Як готуються до зими птахи.

Доповіді дітей про допомогу пташкам взимку. Розповідають про дятла, сойку.

-- Робота з підручником с 47-48 (доповнення учнів про птахів)

Перегляд фільму про підгодовування пернатих друзів.

Крихта хліба

З лісосмуг, де свищуть сніговиці,

Де не стало корму і тепла,

Перебрались лагідні синиці

У садки до нашого села.

В завірюху, ожеледь, морози

Стукають синиці у вікно,

З горобцями ділять на дорозі

Крихту хліба мерзлу і зерно.

Пригощав пташок я з годівниць,

І почав нарешті відчувать,

Що для когось крихта – це дрібниця,

А для пташки – жить чи замерзать. (А.Качан)

(учень демонструє годівничку та розповідає, який корм припас для пташок)

-- Як готуються до зими звірі.

Слухання доповідей про білочку та мишу, про лисичку та зайчика.

  1. Фізкультхвилинка «Косооке зайченятко»

Доповіді про ведмедя , борсука, їжака, кажана.

Доповіді про лося. Яку їжу кладуть лісничі та охоронці природи в лісові годівнички лосям, косулям, оленям. Червона Книга.

-- Як готуються до зими та зимують земноводні , плазуни та риби.

Доповіді про зимівлю вужа, черепахи, окуня.

Розповідь вчителя про зимівлю свійських тварин.

-- Чому вони так називаються?

--У птахів під пір’ям виростає пух, вони перестають нестися, у тварин виростає густа шерсть. Люди для худоби заготовлюють корми та утеплюють житло.

Учень. Доповідь про осінні турботи людей\

6. Закріплення знань

Відгадування загадок про овочі.

Інсценівка до віршу «Ходить гарбуз по городу». Гра «Зваримо борщ»

Робота з підручником с.50.
Робота в зошиті с.29-30.

7. Підсумок. Вербальне оцінювання

-- Поміркуйте, що спільного між людиною та твариною у підготовці до зими.

-- Чому птахи взимку наближаються до житла людей?

8. Домашнє завдання

Опрацювання статті в підручнику с.45-51.

Виготовити разом з батьками годівничку та повісити на дерево біля свого будинку з кормом

для пташок.

Холодно взимку зайчатам і білці,

Песику в будці, в сараї корівці.

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

Горю зарадити зможемо –

В будку Шаркові настелим соломи,

Зайчикові покладемо під кущик

Кілька морквинок, листочок капусти.

Теплу корівці поставим водичку,

Птицям насиплемо крихт в годівничку…

Як допоможемо дружно, малята ,--

Виживуть взимку птахи і звірята. (Л.Левченко)

Теми доповідей, які готували учні до відкритого уроку

План

1. Чому деякі птахи відлітають у вирій?

2. Назвати перелітних птахів.

3. Які птахи зимують?

4. Як люди взимку їм допомагають?

5. Загадка про синичку.

Доповідь оформити так:

Доповідь на тему:

« Піклування про пташок взимку »

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

Підготував Прізвище, імя 2-Г клас

План

1. Збір осіннього урожаю на городах, у садах тощо.

Які овочі та фрукти достигли?

2. Консервування.

3. Утеплення приміщень.

4. Загадка про диню.

Доповідь оформити так:

Доповідь на тему:

« Як люди готуються до зими »

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

Підготував Прізвище, імя 2-Г клас

План

1. Загадка про цю тварину .

Описати зовнішній вигляд.

2. Де мешкає та що вона їсть?

3. Як готується до зими та зимує?

4. Цікаві факти про тварину.

Доповідь оформити так:

Доповідь на тему:

«Як готується до зими та зимує

..»

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

Підготував Прізвище, імя 2-Г клас

Цікаві факти із життя зимуючих тварин

Найбільшим МЕТЕЛИКОМ у всьому світі є нічний метелик Атакос Атлас, який мешкає переважно в Індії та Китаї. Його назва означає – Князь Пітьми. Метелик має розмах крил до 30см, живе 2-3 дні та нічого не їсть.

РІДКІСНИЙ ВИД ДЖМЕЛІВ ЗНАЙДЕНО НАД ДНІСТРОМ

Джміль яскравий – вид занесений до Червоної книги України (ІІ категорія). Самки досягають довжини близько 18 мм. Голова чорна, груди чорні, але на передньоспинці сіруваті.

Територія поширення Джмеля яскравого є дуже великою – він заселяє всю Європу, Південний Урал, Туреччину, але повсюдно цей вид зникає через зменшення придатних для гніздування місць. Це спричинено розорюванням цілинних земель, випасом худоби, рекреацією та глобальним потеплінням.

Комар часто зустрічається у прислів’ях та приказках:

Зимою деньок, як комарів носок.

«З комара роблять слона» ,«Ніхто не чув, як комар чхнув» - символізує мізерність,

«Він і за комара сили не має» - слабкість,

«Комар і цареві на носі грає», «Комар як ворон: де сяде, там і клює»- уїдливість.

Ось між гілочками дерев пролетіла сойка, майнувши своїм яскравим забарвленням і голубовато-синім «дзеркальцем» на крилі. Впізнати цю пташину можна по тріскучому і пронизливому голосу. Взимку сойка живиться жолудями, горіхами, ягодами, а навесні і влітку поїдає комах, жаб та мишей.

Як ви думаєте, звідкіля беруть білки та птахи дупла для свого житла? Більшість дятлів видовбує дупла в деревах для зберігання своїх запасів жолудів на зиму. Вони щільно прикривають вхід гілками, щоб білки не могли їх украсти. В спорожнілих комірках оселяються тварини

Білка.

Білка, як і більшість гризунів, у природі живе 2-4 роки, а в неволі при доброму

Догляді, як правило ці тварини доживають до 15 років.

 Коли в дитини випадає перший молочний зуб, здійснювали такий обряд: кидали цей зуб на горище і казали: "Мишко, мишко, на тобі зуба кістяного, дай мені — золотого ". У чарівних казках миша - загадковий персонаж. Вона не виступає в якості головного героя, але часто, з'явившись на мить, вирішує ситуацію. Наприклад, таку роль миша грає у казках "Ріпка" і "Курочка Ряба", «Двоє мишенят» ,«Лускунчик та Мишачий король», «Дюймовочка».

П’єса «Живий труп» є й репертуарі лисиці. Глядачі й учасники – пернаті любителі мертвечини. Найнеобережніші потрапляють у зуби рудої акторки. Це ефективний спосіб полювання, а головне – легкий.

Зайця часто називають косим. І справді, його очі розташовані далеко одне від одного, а шия не дуже гнучка. Тому, коли він рятується втечею, то косить очі назад.

Борсук своїми міцними пазуристими лапами викопує багатоповерхові галереї, де є спальні для тата й мами та для їхніх дітей, які живуть разом з ними. Основний раціон – жаби . лише за одне полювання борсук може зїсти 60 штук.

У червні-липні їжачиха народжує в кублі, добре вимощеному сухим листям та м'якою травою, 3-6 їжаченят. Вони сліпі, голі, з рожевою шкіркою, розміром не більше за 6,5 сантиметрів. Але вже впродовж першої доби у них виростають голки: білі поперемінно з сірими і дуже м'якенькі. Мати закутує новонароджених у листя і траву, ніби в пелюшки. Батько-їжак не залишає їжачиху, доки не народяться їжаченята. Але відразу після їхньої появи на світ утрачає інтерес до сімейного життя та йде геть.

Кажани – це єдині ссавці, що літають. Вони ведуть активне життя в темряві, орієнтуючись за допомогою ультразвукових сигналів. Дитинчата кажанів відразу після народження міцно чіпляються за матір, яка літає разом з ними, навіть тоді. Коли вони можуть робити це самостійно.

Вужі відрізняються від інших змій «жовтими вухами» — яскраво-вираженими відмітинами на голові, частіше жовтими, але іноді білими і оранжевими. Вуж неагресивний, побачивши людину він зазвичай рятується втечею. Спійманий вуж спочатку активно захищається: шипить і викидає голову вперед, що страхітливо діє на більшість ворогів. Якщо ж це не допомогло, він вивергає недавно з'їдену їжу, прикидається мертвим. Кусається рідко. Для людини укус практично не представляє ніякої небезпеки.

У природних умовах болотяні черепахи живуть від 40 до 70 років, але в неволі, у виняткових випадках, можуть протягнути до 20. Ніхто з власників черепах не може уявити собі, що їх улюбленець просто повільно вмирає, замкнений в міській квартирі. При утриманні вдома цим тваринам загрожує не тільки надто пасивний спосіб життя (багато які черепахи в природі хижаки), але і такі серйозні захворювання, як рахіт і декальцінація, які призводять до розм’якшення панциря і швидкої смерті вихованця.

Головний продукт окуня — дрібна риба. Один окунь, що жив у неволі, навчився за свистком стрибати через обруч, підвішений над водою

Лосі швидко, до 56 км/год, бігають; добре плавають. Розшукуючи водні рослини, можуть тримати голову під водою більше хвилини. Від хижаків обороняються ударами передніх ніг. З органів чуття у лося краще всього розвинені слух і нюх; зір слабкий — людини, що нерухомо стоїть, він не бачить на відстані кількох десятків метрів. Взимку лосі годуються вдень, а вночі майже весь час залишаються на лежанні. У великі морози тварини лягають в рихлий сніг так, що над ним стирчать тільки голова і загривок, що скорочує тепловіддачу. 

Охоронці влаштовують годівниці й солонці, заготовляють сіно та віники. 

Картка-тест з предмету «Я і Україна» 2 клас

Мета: перевірити знання учнів про ознаки певної групи тварин, які відрізняють їх

від інших, вміння називати представників.

Усі тварини за певними ознаками відносять до певної групи.

Назвіть представників цієї групи та виберіть одну чи кілька правильних відповідей.

Комахи:______________________________________________________________

    • наявність 6 лап;

    • наявність 8 лап;

    • будова тіла: голова,груди, черевце,

Птахи:________________________________________________________________

  • вміння літати;

  • наявність пір’я та дзьоба;

  • наявність крил;

Звірі:__________________________________________________________________

  • вигодовують малюків молоком;

  • живуть у лісі;

  • вміють самостійно добувати їжу;

  • тіло вкрите шерстю;

Риби:__________________________________________________________________

  • живуть у воді;

  • вкриті лускою;

Земноводні:_____________________________________________________________

  • Живуть тільки у воді;

  • живуть і у воді, і на суші;

  • живуть на суші;

Плазуни:_______________________________________________________________

  • повзають;

  • швидко бігають;

Павуки:

  • плетуть павутину;

  • мають 8 ніг.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн