Розробка уроку з основ здоров’я (5 клас) Тема: “ТРИКУТНИК ВОГНЮ”

Опис документу:
Мета : • навчальна: ознайомити учнів з 3 умовами виникнення горіння. Формувати правила особистої безпеки під час виникнення пожежі. • розвивальна: розвивати вміння використовувати одержані знання в повсякденному житті; розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розробка уроку з основ здоров’я (5 клас)

Тема: ТРИКУТНИК ВОГНЮ

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з 3 умовами виникнення горіння. Формувати правила особистої безпеки під час виникнення пожежі.

  • розвивальна: розвивати вміння використовувати одержані знання в повсякденному житті; розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; розвивати спостережливість, сміливість, винахідливість;розвивати навички індивідуальної, колективної та групової роботи; спонукати до вироблення осмисленої особистісної позиції щодо виконання правил пожежної безпеки;

  • виховна: виховувати вміння робити висновки і бути не байдужими до чужого горя.

Обладнання: плакат з вогнищем та краплинки для виявлення очікувань; червоний паперовий трикутник ; свічка, сірники, скляний ковпак, набір карток з ситуаціями для роботи в групах.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами тренінгових вправ.

Зміст уроку

І. Знайомство. (Діти сидять у колі)

Добрий день,діти. Назвіть своє ім'я риси свого характеру, особисті якості, уподобання, які асоціюються зі словом «вогонь» (запальний…, гарячий прихильник..., маю теплі стосунки з..., люблю теплу…, можу погарячкувати…, зігріти в долонях…).

ІІ. Актуалізація теми, з'ясування очікувань.

(Роздаються учням паперові краплинки і розказується, якій темі присвячено новий розділ підручника).

1. Очікування :

«Сьогодні ми починаємо вивчати розділ «Безпечне довкілля:
пожежна безпека». Наш урок називається «Трикутник вогню». І до кінця уроку ми повинні будемо вміти …………

Розміщуємо на нашій галявині вогнище, а над вогнищем хмаринку. Напишіть ваші очікування на краплинках. Ми розвісимо їх над вогнищем на хмаринці. Якщо наші сподівання справдяться, то ми зможемо загасити вогнище своїми краплинками».

2. Слово вчителя. хв10

Учитель показує вирізаний з паперу трикутник і запитує, як називається ця

геометрична фігура (міжпредметні зв'язки).

Є таке поняття «Трикутник вогню». Цей термін запропонував французький хімік Лавуазьє для того, щоб було легше запам’ятати 3 умови виникнення пожежі.

Що ж це за умови?

Для того, щоб з'ясувати умови виникнення горіння, я пропоную відповісти на питання: «Що? Де? Коли?»:

  1. ЩО може горіти?

(Горючі речовини або матеріали: дерево, папір , тканина, пластмаса, гума, тощо).

«Всі речовини ми можемо поділити на горючі, важкогорючі і негорючі речовини. Якщо речовина, або матеріал загораються швидко, то їх можна віднести до горючих. Якщо ж вони у вогні тліють, а без вогню горіння припиняється, то ці матеріали чи речовини важкогорючі. Ще є речовини, які не горять. Це вода , пісок, каміння.»

  1. ДЕ може відбутися горіння?

(Там, де є кисень.)

Демонстрація досліду .

  • Насипте у склянку піску, встроміть у нього недогарок свічки і запаліть. Потім накрийте склянку блюдцем. Вогонь невдовзі згасне через нестачу кисню.

  • Якщо вогонь виникає в замкнутому помешканні, то кількість кисню в повітрі зменшується і горіння само по собі припиняється. А вогонь розгоряється там, де є необмежена кількість кисню і горючих матеріалів. Наприклад, в лісі влітку спекотного дня.

  1. КОЛИ це може трапитись?

( Коли є джерело запалювання: іскра, відкритий вогонь, висока температура тощо).

Висновок. Отже, існує три умови виникнення горіння: горюча речовина, кисень і джерело запалювання. Ці складові утворюють «трикутник вогню». ( на дошці )

Вогонь - наш надійний помічник. В цьому нескладно переконатися, якщо уявити своє життя без нього. Але ж в той час вогонь може бути дуже небезпечним! Особливо, коли виходить з під контролю людини і стає причиною пожежі.

Причиною пожежі в приміщенні може бути:

Необережне поводження з вогнем;

Порушення правил безпеки під час користування електроприладами;

Витік побутового газу;

Порушення правил безпеки під час користування побутовими нагрівальними приладами;

Необережне поводження з піротехнічними виробами; хлопавками, петардами, бенгальськими вогнями, та феєрверками.

3. Робота в групах. ( об’єднати учнів у 3 групи за допомогою запитань «Що?

Де? Коли?» ) . Додаток №1.

  1. Вогонь можна загасити, якщо накинути на нього цупку тканину, ковдру, якщо вони не синтетичні. Яка умова при цьому зникає?

  2. Чому полум’я збільшується, коли відкривають вікна і двері?

  3. Збивати вогонь гілкою, віником треба короткими рухами. Чому, як ти вважаєш?

  1. Руханка .

Учасники стають у коло й повторюють рухи за тренером:

На галявині вогнище, (показують)

Полум'я стелиться низько-низько (присідають),

Далі вогнище розгоряється, (піднімаються)

І полум'я колихається (показують руками).

Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).

Полили, загребли (імітація руками)

І з галявини пішли (крокують).

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в колі.

Вчитель називає речовину, а учні плескають в долоні, якщо вона належить до горючих речовин.

(вода, солома, цеглина, гас, тканина, гума, вода, скло, газета, каміння, бензин, пісок)

  1. Робота в групах «Причини виникнення пожеж».

(об’єднати учнів у 3 групи за кольорами світлофора: “Зупинись”, “Подумай”, “Дій”. )

Запитання для обговорення. (Додаток №2)

1.Чому забороняється сушити одяг над газовою плитою?

2.Чому небезпечно залишати без нагляду ввімкнену праску?

3.Чому не можна класти килим біля каміну?

4.Забороняється користуватися несправними електроприладами (наприклад, з пошкодженим шнуром. Чому?)

5.Чому особливо небезпечно ставити телевізор в нішу мебльованої стінки, класти на нього речі?

6.Чому за правилами пожежної безпеки треба електричні дроти вмуровувати в стіни?

Робота з малюнком. ( підручник ст.145)

На цьому малюнку зображено уявний будинок. Якби він дійсно існував, то в ньому неодмінно виникла б пожежа, тому що всі мешканці порушують правила пожежної безпеки.

  • Знайдіть відповідні порушення правил пожежної безпеки у будинку, зображеному на малюнку і поясніть можливі наслідки.

Казка “ Ріпка ” на новий лад ( на протипожежну тематику)

Дітям роздаються ролі: Дід, баба, внучка,песик-Жук, кішка Мурка,мишка, Хата - 2учасника)

Ведучий читає казку, діти грають свої ролі відповідно допочутого прочитаного.

Казка «Ріпка» ( інсценізація )

Хату дід побудував,

В ній щасливо проживав,

Але трапилась біда.

І будинок запалав.

Із будинку дід біжить

Захопив пожежний щит,

Взяв відро, багор, лопату,

Почав полум'я гасить.

Але полум'я горіло

І тікати не хотіло,

Почав бабку дід гукати,

Щоб ішла допомагати.

Гасить дід і бабка гасить,

А вогонь усе горить.

Почали онучку звати,

І лопатку їй дали.

Але полум'я палає

1 не думає тікать.

Почали тоді всі разом

Жука-песика гукать.

Тут прибігла кішка Мурка їм допомагати,

Лить водичку, пісок сипать,

Полум'я збивати.

Та пожежа не вщухає,

Що робить — ніхто не знає.

Полум'я ніяк не згасне,

Бо забули вогнегасник!

Вогнегасником отим

Погасила Мишка дім.

Все тому, що Мишка вміла ним користуватися,

Злу пожежу погасила, змінила ситуацію.

V. Підсумок уроку.

1. Зворотний зв'язок .

  • Назвати три найпоширеніші причини виникнення пожеж.

(паління, неправильне користування електричними та газовими приладами, необережне поводження з відкритим вогнем);

  • назвати три умови виникнення горіння;

  • назвати два приклади джерел запалювання;

  • назвати два приклади горючих, важкогорючих та негорючих матеріалів;

  • пояснювати значення кисню для підтримки процесу горіння.

2.Оцінювання.

3.Прощання. «Тепло долонь» .

Учасники стають у коло беруться за руки і відчувають тепло долонь.

VІ. Домашнє завдання :

за підручником , дати відповідь на запитання ст.. 141

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!