Розробка уроку з образотворчого мистецтва в 7 класі : "Повітряна перспектива засобами графіки. Міський пейзаж." "

Опис документу:
Поглиблюються знання про види перспективи ,розвивається просторова уява ,образне мислення ,почуття гармонії.Вдосконалюються відчуття композиційної цілісності . Виховується інтерес до творчої діяльності, уміння відчувати і бачити навколишній світ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь i творче застосування їx на практиці.

Тема уроку: Повіряна перспектива засобами графіки. Міський пейзаж.

Мета уроку: Навчальна

  • Поглиблення понятгя про види перспективи, продовжити навчати зображувати apxiтектурні споруди, удосконалювати знання з лінійноїта повітряної перспективи.

  • Закріпити в учнів значення понятгя «пейзаж в графіці».

  • Формування вміння аналізувати, порівнювати, удосконалювати.

Розвиваюча:

  • Розвивати просторову уяву, спостережливість, образне мислення, почутгя гармонії.

  • Вдосконаловати відчуття композицйної цілісності , вміння планувати малюнок на площині аркуша.

Виховна:

Виховувати інтepec до творчої діяльності , уміння відчувати i бачити навколишнй світ.

Завдання уроку:

-сприйняття й засвоєння нового матеріалу;

участь у 6ecідi;

-СТР: виконання побудови міської вулиці в перспективі за уявою в комбінованій техніці : акварель, чорна гелева ручка.

Обладнання:

  • Відеоряд картин художників-графіків ,фотографії міста.

  • Плакати з прикладами різних видів перспективи.

  • Зразки дитячих pобіт попередніх років.

Матеріали:

  • аркуш блого паперу (формат А-4);

  • пензлі (широкий i тонкий);

  • акварельні фарби;

  • гелева ручка (чорна);

  • простий олівець;

  • гумка;

  • місткість для води;

  • палітра;

  • ганчірка.

Методи i прийоми :

бесіда;

організація сприймання;

розповідь-пояснення;

ілюстрація наочностей;

порівняльний аналіз;

  • спостереження;

  • стимуловання творчої діяльностј учнів;

  • методи контролю.

Види діяльності учнів:

  • пізнавальна (сприймання та засвоєння нових знань);

  • художньо-практична (формування нових вмінь i творче застосування їх на практиці).

Структура уроку:

І.Організаційна частина.

ІІ,Активізація уваги та чуттєвого досвіду учнів.

ІІІ.Повідомлення теми, завдань уроку i мотивація навчання школярів.

IV.Робота над темою уроку.

  1. Викладання нового матеріалу (розповідь-пояснення).

  2. Перегляд i обговорення ілюстрованого матеріалу.

З. Продовження розповіді.

4. Постановка i пояснення завдання СТР.

V.Cамостійна творча робота учнів.

VI . Систематизація і корекція набутих знань.

VII.Підведення підсумків уроку.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ.Активізація уваги та чуттєвого досвіду учнів

Житя нестримно йде вперед. Це особливо помітно сьогодні, наші міста змінюються з кожним днем, вони збагачуються новими спорудами, що е особливими. При виконангй міського пейзажу найважливйшим є вибір об'є- кта, тут можна використовувати видошукач, щоб краще зрозуміти якою повинна бути композиція.

Закони лінійної композиції вийшли з математики, oсновнi правила є простими i підтверджують свідчення наших очей, тобто ми всi хоч раз спостерігали йдучи чи їдучи по прямій дорозі, що обидвi її сторони сходяться вдаличині. Bci ми знаємо, що в дійсності це не так, (так бачать наші очі) . Отже ряд однакових будівель, що стоять край дороги стають все меншими і меншими. Місце, де зустрічаються паралельні лінії називають точкою сходження, вона міститься на уявнй лінії, що називасться лінією горизонту, вона знаходиться на pівні наших очей. Ось чому перспектива змінюється, як тільки міняємо точку зору, наприклад коли сидимо, або стоїмо. Змінюється лінія горизонту, точки сходження, напрямок паралельних ліній. Звичайно існує ще одна складність: часто буває дві i бльше точок сходження в залежності від кута зору. Якщо малюємо будинок під кутом, обидва плани будуть віддалятися від нас, тому лінії, що йдуть зверху i знизу, зустрічаються в окремих точках сходження. Cтapi будинки i будинки в селах можуть стояти під незвичайними кутами один до одного i в результаті цього отримуємо багато piзних точок сходу. Вам не обов'язково ідеально точно встановлювати всi точки сходу, це i неможливо бо вони можуть знаходитися за межами картини. Правильна перспектива надае pоботi реалістичності, 6yдівлi не будуть здаватися падаючими, а вірно визначена пропорція передає характер. Дуже важливо правильно пропорційно визначити розмір вікон i дверей, висоти даху по відношенню до стін.

Ш. Повідомлення теми, завдання уроку й мотивація навчання .

Сьогоні на уроці ми пригадаємо все, що вам вже відомо про повітряну перспективу, та зображення предметјв у просторі графічними засобами. Виконаємо малюнок на тему «Міський пейзаж» використавши повітряну перспективу засобами комбінованої техніки.

IV. Робота над темою уроку.

1. Викладення нового матеріалу (розповідь-пояснення).

Для зображення архітектурних споруд необхідно знати i вміти застосовувати закони лінійної та повітряної перспективи, розподіляти засоби виразності в трактовці першого плану та 6iльш узагальнено в мipy віддалення об'єктів другий, третій i дальнi плани; узгоджувати холодні та теплі кольори, що складають закономірність колориту в природі

Організація сприймання творів мистецтва.

Звертаю увагу учнів на відеоряд pобіт художників.

Аналіз творів художників , методів їх написання.

2.Продовження розповіді.

Хочу більш детальніше познайомити з матеріалами i методами виконання сьогоднішньої роботи: ми будемо використовувати акварельну фарбу вона дає прозорий ефект i пейзаж вийде прозорим легким.

Спочатку про небо — воно згори темніше ніж внизу — біля лінії горизонту i кольоровий шар фарби повинен це відображати. Нанесення відмінкової розмивки важче ніж нанесення однорідного шару фарби. Слід послідовно ослаблювати чи підсилювати шар фарби i при обережності може

бути ефект смужок. Можна працювати від світлого до темного, добавляючи бльше фарби для кожної смужки. Але простіше, якщо почати від найтемнішого кольору i добавляти кожен раз воду в суміш. Для нанесення кожної нової смужки фарби спочатку опустіть пензль у воду, а вже потім у фарбу, щоб колр piвномірно послаблювався. Для бльш чіткого переходу одного відтінку до iншого ви можете опускати пензля в воду двічі, або використовувати воду для другої смужки, в такому випадку фарба знизу першої смужки потече на зволожену частину паперу створюючи більш світлий відтінок. Перехід від одного відтінку до iншого завжди слід робити по сухому папері iнакше iнтенсивність кольору не буде помітною.

Якщо ви будете робити розмивку по мокрому папері то зволожувати її слід тільки в тому місці де буде розмивка, а цілісність і чіткість міської вулиці буде не порушена. Пензлем працюємо обережно навколо контурів i розмивка слухняно зупиниться на сухому папері. Якщо ви хочете злегка освітлити фарбу, щоб при цьому текстура її залишалася гладенькою i piвною то можна промокнути м'якою серветкою яка поглине зайву вологу фарбу.

1снує ще один метод — працювати на повернутому малюнку, спочатку слід обвести контури кольором. Якщо ви хочете, щоб розмивка була зверху темнішою залиште папір підсихати не перевертаючи, він повинен бути під нахилом, фарба потече вниз, тобто на малюнку це буде в гopi.

5. Постановка i пояснення завдання самостійної творчої роботи.

Я хочу показати вам побудову міської вулиці використовуючи центральну та кутову перспективу.

Використовую таблицю .

В процесі пояснення цієї роботи я звертаю увагу учнів на те, що однією з основних умов перспективного малювання е вміння визначити лінію горизонту та точку зору з якої; все буде «добре виглядати». Це співвідношення з головним об'єктом майбутньої композиції, установлення пропорцій, організація ритмів, досягнення гармонії кольорових сполучень.

Після того як вирішено композиційне зображення робиться загальний, початковий нарис в якому намічаються основні пропорції споруд та їx головних частин (стін , дахів, поверхів) потім, переходимо до визначення більш дірбних частин — знаходжу відповідно із законами перспективи напрям та форму вікон, роміщаючи їx рядами по поверхах.

На першому плані необхідно деталізувати нарис бльш детально i уважно промалювати окрмі вікна, двері , стіни, дах та iнші частини будинку, спостерігаючи за творами художників пояснюю, як з віддаленням кольори змінюють свою насиченість.

1. Практична діяльсть yчнів.

Учні за своїм вибором повинні виконати практичну побудову міської вулиці в перспективі за уявою в комбінованій техніці: акварель, чорна гелева ручка, фломастер.

2. Поради i рекомендацї.

Легкими лініями зробити початковий нарис з обраної перспективи:

а) провести лінію горизонту, позначити точку сходження (одну чи дві);

б) намітивши праву i ліву частину вулиці (якщо це необхідно).

-Промалювати будівлю, починаючи з найближчих i переходячи до більш віддалених, порівнюючи пропорції.

-Доповнити малюнок деревами, транспортом, людьми за бажанням.

-Взяти кольорові співвідношення неба, землі, будинків, враховуючи насиченість кольору та його відтінків, залежно відстані (тепліші — ближче, холодні — далі).

-Деталізувати малюнок з урахуванням повітряної перспективи, добиваючись його виразності та використовуючи штрих, крапку, лінію, пляму, за допомогою яких виявити об'єм i форму зображуваних предметів

V. Самостійна практична робота учнів.

V1. Систематизація i корекція набутих знань:

-Що означае понятгя «перспектива»?

-Яку перспективу використовували в сьогоднішньому малюнку?

-Що таке точки сходження?

-Скільки точок сходження використовували ?

-З якими методами відтінкової розмивки ознайомилися?

-Навіщо використовували гелеву ручку, або фломастер?

- Який настрій і почутгя викликали у вас твори митів?

VII. Підведення підсумків уроку:

1. Oцінка діяльності учнів під час уроку.

2. Показ i обговорення кращих учнівських pобіт.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
3
міс.
1
7
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!