Розробка уроку з образотворчого мистецтва в 6 класі "Пейзажний живопис (вплив світла на колір ,кольоровоповітряна перспектива).Малювання пейзажу за уявленням.а

Опис документу:
У розробці уроку для 6 класу "Пейзажний живопис " поглиблюються знання про пейзаж як вид образотворчого мистецтва та методи зображення його графічними засобами, закріплюються знання про лінійну та повітряну перспективу. Формуються вміння зображувати пейзаж засобами акварельного живопису.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь i творче застосування їx на практиці.

Тема уроку: Пейзажний живопис (вплив світла на коліp, кольоровоповітряна

перспектива). Малювання пейзажу за уявленням.

Мета уроку : Навчальна

-Поглибити знання про пейзаж як вид образотворчого мистецтва та методи зображення його графічними засобами.

-Учити зображувати лінійну перспективу, повіряну перспективу.

  • Закріпити поняття про види перспективи (зображення простору відповідно до точки зору, лінії горизонту).

  • Формування уміння зображувати пейзаж засобами акварельного живопису.

Розвиваюча:

  • Вдосконалити вміння зображувати простір відповідно до законів перспективи, вміння планувати малюнок на площині аркуша, відчуття композицйної цілісності.

  • Виховна:

  • Виховувати любов до рідного краю, патріотизм, дбайливе ставлення до навколишнього середовища, до пізнання пейзажного мистецтва, творчу ініціативу учнів.

Завдання уроку:

-участь у бeciдi;

сприйняття i засвоєння нового матеріалу;

ознайомлення з новими поняттями i термінами;

СТР: виконання зимового пейзажу з передачею лінійної i повітряної перспективи.

Обладнання: для вчителя — відеоряд картин художників у жанрі пейзажу, аудіозапис музичного твору П.І. Чайковського «Пори року. Зима», плакати «Послідовність зображення дерев», «Повітряна перспектива». Зразки pобіт учнів попередніх років.

Матеріали: формат А-4, оглівець, гумка, акварельні фарби, палітра, ємність для води.

Методи i прийоми, що використовує вчитель на ypоцi:

Організація i сприймання;

  • 6eciда;

  • розповідь-пояснення;

  • ілюстриція наочності;

  • порівняльний аналіз;

  • спостереження;

  • стимулювання творчої діяльності учнів;

  • методи контролю.

Види діяльності учнів:

-пізнавальна (сприймання та засвоєння нових знань);

-художньо-практична (формування нових вмінь i творче застосування їx на практиці).

Структура уроку:

І.Організаційна частина

П. Активізація уваги та чуттєвого досвіду учнів (бeciда)

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку й мотивація навчання школярів.

IV. Робота над темою уроку.

    1. Викладення нового матіалу (розповідь-пояснення).

    2. Словникова робота.

З. Перегляд i обговорення іюстративного матеріалу.

    1. Продовження розповіді.

    2. Постановка i пояснення завдання СТР.

V.Самостйна творча робота учнів.

VI.Систематизація i корекція набутих знань.

VII. Підведення підсумків уроку.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ.Актуалізація уваги та чуттєвого досвіду учнів (бесіда).

Пропоную учням пригадати i сформулювати засвоєні раніше знання з теми «Пейзаж», застосувавши метод побудови асоціативного куща.

Картин написано незчисленну кількість. I всі вони за темами, тобто за змістом зображень, розподіляються на великі ciм'ї — жанри. Це неначе велике місто, идо поділене на райони, квартали, вулиці.

Скільки десятків тисяч картин i малюнків написано на тему природи! Річки, ліси, гори, моря, долини. Bci ці зображення об'єднується одним словом французького походження «пейзаж», що означає, як ви знаете, «зображення країни , місцевості». Іноді вживають i німецьке слово «ландшафт», значення якого теж саме. Не знаючи точне найменування картини, завжди можна назвати її по жанру. Отже картини, які сьогодні будемо розглядати — усе це «пейзаж».

ІІІ. Оголошення теми, завдання уроку й мотивація навчання школярів.

Організація сприймання творів мистецтва. Звертаю увагу учнів на відеоряд pобіт, який виношу на дошку.

Пейзаж являє собою одну iз самих емоцйних галузей образотворчого мистецтва.

Своїм естетичним впливом пейзажний живопис здатний духовно збагатити людину. Пейзаж передає характер рідної природи, в якому виявлене емоційне відношення до неї майстра, i є важливим засобом виховання любові до Батьківщини.

Природа безмежно piзноманітнa i чудова. Сонячне світло i навколишнє середовище створюють невичерпну гармонію фарб. Усе в природј гармонійно, доцільно, красиво. Вплив природи на людину, глибокі переживання i помисли, якi вона викликає, сприяло появі в образотворчому мистецтві жанру пейзажного живопису.

Тема нашого уроку: «Малювання пейзажу за уявленням».

IV. Робота над темою уроку:

Викладення нового матеріалу (розповідь-пояснення).

Учнi виконують попередній малюнок (будинок в перспективі). (Вправи)

Виконую попередній малюнок на дошці i пояснюю стосовно передачі кольорових відношень з урахуванням загального тонового та кольорового стану ocвітлення будинку.

Праця над пейзажем починаеться i3 зображення цілого, з побудови основних відношень — кольорових відмінностей між головними об' ектами пейзажу (небом, землею, першим, середнім i дальнім планами).

Підкреслюю, що правильно підібрані основні відношення цих об'єктів пейзажу полегшують надалі кольорову побудову, проробку деталей.

Працюючи над краєвидами, потрібно зробити наголос на явищах повітряної перспективи, на вплив кольору неба, від якого всі обєкти краєвиду змінюються за відтінками, світлістю, насиченістю кольору. Помітити це можливо шляхом порівняння всix планів пейзажу при одночасному сприйнятті.

5. Постановка i пояснення завдання самостійної творчої роботи.

Сьогодні на ypoцi будемо виконувати зимовий пейзаж з урахуванням лінійної перспективи, повітряної перспективи, дотримуючись такої послідовності:

  1. Вибираємо точку зору i визначаємо формат аркушу паперу (необхідно уявити cобi розташування предметів та об'єктів на площині зображення).

  2. Знаходимо співвідношення між небом, землею та іншими об'єктами.

  3. Прокладаємо основні кольорові відношення.

  1. Передаємо повітряну перспективу (перший план тепліший, другий холодніший).

  2. Перевіряемо i порівнюємо передачу повітряної перспективи на малонку.

Контролюю роботу учнів та підтримую ix, створюючи «ситуацію успіху». Слідкую за побудовою перспективи та додержання послідовностей виконання пейзажу фарбами. Звучить музика.

V. Самостійна творча робота yчнів.

VI. Систематизація i корекція набутих знань учнів:

Що означае поняття перспектива?

роботихудожників сьогодні розглядали?

Який настрй i які почуття викликали роботи майстрів?

VII. Підведення підсумків уроку.

  1. Оцінка діяльності учнів під час уроку.

  2. Показ i обговорення учнівських робіт.

З. Визначення завдання на наступний урок: спостереження за навколишнім середовищем, підбір ілюстративного матеріалу.

  1. Проголошення уроку завершеним.

  2. Прибирання робочих місць

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
5
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!