Розробка уроку з образотворчого мистецтва : "Малювання з натури.Виконання натюрморту із двох предметів у кольорі".

Опис документу:
Розробка уроку містить послідовне викладення матеріалу уроку з образотворчого мистецтва в 6 класі за темою " Натюрморт". Для ілюстративного матеріалу обрано натюрморти К. Білокір для того ,щоб розкрити красу жанру та ознайомити з творчими надбаннями українських мисткинь.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тип уроку: комбінований

Тема: Малювання з натури. Виконання натюрморту iз двох предметів у кольорі

Мета: Навчальна:

  • Дати поняття про натюрморт як один із жанрів образотворчого мистецтва;

  • Учити відтворювати реальну форму предметів, передавати правильне розміщення, розмірів, пропорцій i кольору предметів;

Розвиваюча:

  • Розвивати вміння виконувати малюнок у певній послідовності, передавати форму предметів акварельними фарбами

  • Розвивати спостережливість, образне мислення, просторову уяву.

Виховна:

  • Виховувати творчу ініціативу;

  • Виховувати любов до природи;

  • Виховувати інтерес до діяльності в умовах творчої роботи.

Завдання:

  • Участь у бecідi;

  • Закріплення поняття «натюрморт»;

  • Виконання творчої роботи «натюрморт глечика з яблуком».

Обладнання:

  • Репродукції картини К.Білокур;

  • Таблиця з поетапним виконанням натюрморту;

  • Таблиця з поетапним малюванням овочів i фруктів

Матеріали:

  • Аркуш для акварелі (формат А4);

  • Набір пензлів;

  • Акварельні фарби;

  • Простий олівець;

  • Гумка;

  • Місткість для води,

Палітра;

  • Серветка.

Методи i прийоми:

  • Організація сприймання;

  • «Збери пазл» - визнач тему;

  • Розповідь пояснення,

  • Вправи на постановку композицій;

«Мозковий штурм»;

  • Послідовність виконання;

  • Творча робота;

  • Спостереження;

  • Рефлексія;

  • Висновки;

  • Контроль.

Види діяльності

  • Пізнавальна (засвоєння нових знань);

  • Художньо-практична (формування художніх вмінь)

Структура уроку

І.Організаційна частина.

П. Активізація уваги та знань учнів.

Ш. Визначення теми уроку i повідомлення завдань уроку.

lV. Робота над темою уроку:

1.Викладення нового матеріалу.

2.Словникова робота.

3. Перегляд i обговорення ілюстративного матеріалу.

4.Перегляд таблиць з поетапним зображенням.

5.Поетапне зображення композиції вчителем.

V. Самостійна творча робота учнів.

Vl. Рефлексія.

VlI. Проведення підсумків уроку.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

ll. Повідомлення теми уроку.

«Збери пазл - визначити тему»:

Ви вивчали piзні види та жанри образотворчого мистецтва. Зараз я роздам конверти у яких пазли картин, які належать до одного із жанрів. Збравши пазли ви зможете самостійно визначити сьогоднішню тему уроку. (Діти збирають «Натюрморт»)

Сьогодні будемо малювати натюрморт, що складається з двох предметів: глечика i яблука. Метою нашого уроку буде закріпити тi знання про «Натюрморт», що вже є у вас, ми будемо вдтворювати реальну форму предметів об'єм предметів, який «виліплюємо» кольором, розміщення розмір, пропорції, колір.

Ш. Робота над темою уроку.

1.Розповідь вчителя

Натюрморт як жанр самостійний виник у 17 ст. в Голандії та |Іспанії. До цього він був або елементом картини, або частиною картини

2.Словникова робота

Жанр — твори мистецтва, об'еднані однією темою

Натюрморт — зображення з натури предметів побуту, квітів овочів, фруктів, об'єм-форма, обриси чого-небудь у трьох вимірах.

Відблиск — найбільш освітлені місця предметів.

Світло — світла пляма на картині чи предметі , поверхня на яку промінь падає прямо.

Напівтінь(напівтон) — поступовий перехід вд світла до тіні.

Рефлекс — світло відбите від інших предметів.

Власна тінь — тінь, що є на самому предметі.

Тінь — місця на малюнку найменш освітлені.

Падаюча тінь — тінь від освітленого предмета, що лягає в протилежний вд свіла бik.

Композиція — розміщення предметів у натюрморті.

Тон — різна насиченість кольору.

З. Сприймання твopiв мистецтва

Розглянемо натюрморт видатної української художниці Катерини Білокур. Кожен предмет на картині виписано дуже точно, старанно i так реалістично, що ми можемо навіть вдчути аромат тих яблук, що на картині. Натюрморти К. Білокур розповідають про щедрість української землі, про статки, про любов та повагу до нелегкої селянської праці.Вони сприймаються як величальна пісня природі та людині.

4.Дидактична гра «Створи композицію»

Учням треба правильно побудувати композицю з шаблонів враховуючи розміри, об'єм, формат, простір

5.Метод «Мозкового штурму»

На ватмані написано слово «Натюрморт». Учнi повинні визначити послідовність виконання малюнка. Варіанти записую.

6.Перегляд таблиці з методичними розробками малювання натюрморту.

7.Поетапне виконання композиції учителем

-Використання дитячих віповідей при «Мозковому штурмі».

8.Постановка i пояснення завдання СТР

  • Починаемо з композиційного вирішення, з гарного розміщення малюнка на аркуші паперу. Поміркуй, як краще розташувати формат для малювання натюрморту.

  • Розглянь i порівняй за розміром та формою овочі та фрукти. Які з них розташовані ближче, їх треба малювати нижче на аркуші паперу. Ti, що далі — зображуються вище.

  • Легенько торкаючись паперу простим олівцем познач контури всіх елементів натюрморту.

  • Порівняйте малюнок з натурою i переходьте до деталізації: на що схожа шийка глечика? (на циліндр.) А що нагадує середня частина? (Кулю.) А перехід вд кулястої частини до дна глечика? (Зеркальний конус.) Яка ж форма яблука? (Куля.)

  • Робота фарбами:

-Спочатку на палітpi підбираємо найсвітліші кольори натури, потім ними покриваємо поверхню малюнка, крім відблиску.

-Коли фарба висохне, «ліпимо» форму предметів до повного насичення кольором.

Якщо предмети ocвітлені денним світлом, то тіні будуть теплими, а освітлені місця холодними, якщо освітлення штучне, то все навпаки.

9.Порівняйте натюрморт в кольopi з натурою.

lV. Самостйна творча робота учнів.

V. Рефлексія.

1.Як називається жанр, у якому виконували малюнок?

2.Яким було завдання малюнка?

Vl. Проведення підсумків уроку.

1.Оцінювання учнівських робіт.

2.Прибирання робочих місць.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»