і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Розробка уроку природознавства на тему : Людина — невід’ємна частина живої природи

Розробка уроку природознавства на тему : Людина — невід’ємна частина живої природи

Перегляд
матеріалу
Отримати код

10.09.2015р.

Урок 2. Людина — невід’ємна частина живої природи

Мета: зосередити увагу учнів на відмінностях, що відрізняють людину від тварини (мислення, мовлення, праця); розвивати вміння виділяти головне, знаходити зайве, пояснювати власний вибір; виховувати прагнення пізнавати себе та інших людей.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Тестування

1. Об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називається:

а) суспільством; б) колективом; в) родиною.

2. До суспільства належить:

а) людина; б) тварина; в) рослина.

2. Гра «Доповни речення»

1) Щоб народжений людиною став нею, йому потрібно...

2) Людину творить ___, в якій вона народилась, але й країну створює ___.

3. Гра «Правильний вибір»

— Позначте «+» правильне твердження.

  • Без спілкування з людьми, без виховання і навчання людське маля виростає маленьким звірятком;

  • без спілкування з людьми, без виховання і навчання людське маля виростає працьовитою людиною.

4. Робота в групах

1) Доведіть, що людина створює свою країну.

2) «Людина» — багатозначне слово. Воно позначає одну з істот на землі і водночас має піднесене значення всього загалу якостей і почуттів, які повинна мати в собі ця істота. У такому випадку це слово пишуть з великої букви — Людина...

Що ж потрібно кожному з нас для того, щоб називатися Людиною?

3) Пересуваються, вживають їжу, сплять усі живі істоти на Землі, але вони не можуть називатися людьми. Від тварин нас відрізняють не лише анатомічні ознаки, і навіть не розвинений інтелект. Нас відрізняє людяність. Як ви розумієте це поняття?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про те, чим людина відрізняється від інших живих істот.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 7–9)

— Прочитайте текст на с. 7 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Чому Платон і Діоген віднесли людину до тварин?

Робота в парі

— Розгляньте малюнки на с. 7. Знайдіть у кожному рядку «зайве». Поясніть свій вибір.

Робота в парі

— Прочитайте й відгадайте загадку на с. 8. Із чого зрозуміло, що йдеться про людину? Які ознаки притаманні лише людині?

— Ознайомтеся з думками про людину на с. 8. Чим людина подібна до тварин? Чим відрізняється від них?

Робота в групі

— Розгляньте малюнки. За якою ознакою можна розрізнити людину і тварин?

Робота в парі

— Прочитайте уривок з вірша Василя Фетисова «Хто чого вчиться».

— На що, на думку автора, здатна тільки людина?

Робота із словничком

Знайдіть у словничку (с. 140–141) слово людина. Дізнайтеся його значення.

Висновок. Людина — це жива істота, яка наділена мовленням, мисленням, а також здібністю вчитися, творити.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Так чи ні?»

— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що людина — частина природи?

— Давайте з’ясуємо, що в людини від природи. Відповідайте «Так» або «Ні».

  • Потреба в праці. (Так)

  • Потреба в їжі. (Так)

  • Потреба в теплі. (Так)

  • Потреба в розвагах. (Ні)

  • Потреба в повітрі. (Так)

  • Потреба в продовженні роду. (Так)

  • Потреба в грошах. (Ні)

  • Потреба в примноженні багатств. (Ні)

  • Потреба в комп’ютерах. (Ні)

  • Потреба в тваринах і рослинах. (Так)

— Отже, людина — частина природи.

2. Тестування (див. додаток)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Розкажіть, що є в людині від природи.

— Які вміння вирізняють людину з-поміж інших мешканців Землі?

VІІ. Домашнє завдання

С. 7–9.

Додаток до уроку 2

Тестування

1. Що відрізняє людину від тварин?

а) Зріст; ґ) мислення;

б) мовлення; д) здатність до творчості;

в) розвиток; е) дихання;

г) народження; є) праця.

2. Що робить людину людиною?

а) Суспільство;

б) жива природа;

в) мова і мислення.

3. Що залишилося у людини природного?

потреба в праці; потреба в продовженні роду;

потреба в грошах; потреба в примноженні багатств;

потреба в комп’ютерах; потреба в тваринах і рослинах;

потреба в їжі; потреба в теплі;

потреба в розвагах; потреба в повітрі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: зосередити увагу учнів на відмінностях, що відрізняють людину від тварини (мислення, мовлення, праця); розвивати вміння виділяти головне, знаходити зайве, пояснювати власний вибір; виховувати прагнення пізнавати себе та інших людей.
  • Додано
    15.08.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    121
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    HG130121
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь