і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Розробка уроку образотворчого мистецтва на тему : ВИРОБИ ГОНЧАРІВ (ДИВОВИЖНА ВАЗА)

Розробка уроку образотворчого мистецтва на тему : ВИРОБИ ГОНЧАРІВ (ДИВОВИЖНА ВАЗА)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема : ВИРОБИ ГОНЧАРІВ (ДИВОВИЖНА ВАЗА)

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з основними видами гончарного посуду, різноманітністю форм; навчити узгоджувати декор із формою пред­метів;

розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами декора­тивного мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховна: прищеплювати зацікавленість творами гончарного мистецтва, шанобливе ставлення до праці майстрів декоративно-прикладного мистецтва.

Оснащення

Матеріали та інструменти: альбоми, гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.

Зоровий ряд: фотозображення гончарних виробів, процесів роботи майстра-гончаря, розписів гончарних виробів різних регіонів України.

Літературний ряд: загадка про глину, фрагмент вірша М. Стріхи.

Тип уроку: комбінований урок.

Словник термінів:

гончарний круг — один із прадавніх механізмів, що придума­ли люди для створення керамічних виробів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Про які види декоративно-прикладного мистецтва йшлося на по­передньому уроці?

Які вироби народних майстрів є у вас удома? До якого виду декоративно-прикладного мистецтва вони належать?

Які матеріали використовували майстри декоративно-прикладного мистецтва, створюючи ці вироби?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Відгадайте загадку.

В землі ховається,

В руках змінюється,

Вогнем загартовується,

На посуд перетворюється.

(Глина)

Так, це глина. Сьогодні ми поговоримо про цей чарівний матері­ал та про один із видів декоративно-прикладного мистецтва — гон­чарство. Це дуже старовинне й неймовірно цікаве мистецтво!

Послухайте, які чудові слова присвятив Максим Стріха нашим гончарям:

І диво з див — коли народжувався глек,

І сиві гончарі, що вік свій без упину

Із глини і пісень ліпили Україну.

IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

— Глина... На перший погляд звичайна глина... А які чарівні вироби з неї!

Народні умільці, з покоління в покоління передаючи набуті знання та вміння, створюють дивовижний світ кераміки. Вони надихаються звичаями та традиціями свого краю, свого народу. Грудка гончарної глини, вода та декілька майже звичайних рухів рук гончаря, і... виникає справжнє диво — чарівна кераміка. Чого б не торкнулися вмілі руки майстра — усе сповнюється життям.

Гончарна справа — одне з перших ремесел, яке опанували пра­давні люди.

Головним помічником гончаря є гончарний круг, що є одним із прадавніх механізмів, вигаданих людьми. (Учитель демонструє наочність.)

Процес виготовлення будь-якого виробу можна стисло уявити так. Гончар бере підготовлений шматок глини, кладе його у центр спеціального верстата, що обертається, і починає його обертати, штовхаючи ногами важкий крутень. Руками він надає шматку глини, що крутиться, потрібної форми, немов витягуючи з цього шмат­ка миску, глек або горщик. Якщо готовий виріб має бути з ручкою, то її роблять окремо і потім прикріплюють до готового предмета. Майстер прикрашає виріб рельєфним малюнком або розфарбовує його спеціальними керамічними фарбами і, щоб глина перетвори­лася на камінь, обпалює в гончарній печі.

Погляньте на посуд, створений на­родними майстрами. (Учитель демон­струє наочність.) Якщо придивитися уважніше, то можна побачити, як гармонійно поєднані всі деталі й орнамент цих виробів з формою керамічного посуду. На тарелях орнамент розташова­но по колу, мов барвистий віночок. Іно­ді зображення розташовують у центрі тарелі. А горщики та глечики орнамент прикрашає, мов декоративний поясок.

Скільки тепла і любові, натхненної праці закладено в цей, на перший погляд, звичайний посуд!

Наш народ може пишатися виробами опішнянських гончарів, яким властиво плетиво мальованого рослинного орнаменту.

На Гуцульщині провідними осередками гончарства є Косів і Пістинь. На мисках, дзбанках, кахлях гуцульських гончарів зображені рільники й пастухи, солдати й пани, музиканти й шинкарі, мірошники, ткалі й гончарі.

На Закарпатті вироби розписують пензликом. Ці вироби прикра­шає квітковий орнамент, нанесений широкими мазками по роже­вому черепку глечиків, дзбанків, горщиків. (Учитель демонструє наочність.)

V. ДИДАКТИЧНА ГРА «ВЕСЕЛИЙ ОРНАМЕНТ»

Дидактичне завдання: закріплення знань про орнамент, його еле­менти, поняття «ритм», «форма», «колір».

Дидактичні матеріали: набори геометричних фігур або елементів рослинних орнаментів.

Технологія проведення. Учні класу об’єднуються у 3—4 команди. На дошці вчитель закріплює чисті стрічки паперу (за кількістю команд) для створення колективної роботи. За командою вчителя учасники по черзі підходять до своїх стрічок (по одному від команди), обирають та прикріплюють перший елемент візерунка. Потім виходять другий, третій та решта представників команди. Кожен обирає та прикріплює один елемент візерунка, дотримуючи ритм. Перемагає команда, яка правильно, красиво й швидко виконає завдання. Учасник естафети виходить до дошки, щоб прикріпити свій елемент орнаменту тільки тоді, коли попередній учасник по­вернеться на своє місце.

VI. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Творче завдання № 1

Придумайте і намалюйте орнамент, яким можна прикрасити виріб гончаря.

Творче завдання № 2

Створіть ескіз для розпису керамічного посуду за мотивами на­родних промислів (косівська або опішнянська кераміка).

Опішнянський орнамент та предмети опішнянської кераміки

Косівський орнамент та предмети косівської кераміки

VII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Що таке кераміка?

Які центри української кераміки вам відомі?

Як називають головний прилад гончаря?

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт різних художників; при­нести на наступний урок цупкий папір (білий та кольоровий), олівці, пензлі).

3. Проголошення уроку завершеним.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: □ навчальна: ознайомити учнів з основними видами гончарного посуду, різноманітністю форм; навчити узгоджувати декор із формою пред¬метів; □ розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами декора¬тивного мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; □ виховна: прищеплювати зацікавленість творами гончарного мистецтва, шанобливе ставлення до праці майстрів декоративно-прикладного мистецтва.
  • Додано
    15.08.2018
  • Розділ
    Образотворче мистецтво
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    109
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    NX777863
  • Вподобань
    0
Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь