і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Розробка уроку ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ для 2класу НА ТЕМУ: Тримай язика на припоні. Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома»

Розробка уроку ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ для 2класу НА ТЕМУ: Тримай язика на припоні. Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

21.10.15р.

Урок 26. Тримай язика на припоні.

Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома»

Мета: розширювати знання учнів про літературні казки народів світу; удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитані твори, висловлювати власне ставлення до прочитаного, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Ніс Уліт на базар

Свій улюблений узвар.

Узвар в кружку наливав,

Частував і пригощав.

Куштували і хвалили,

Та ні краплі не купили!

Як Уліт узвар варив,

Замість цукру — присолив.

2. Гра «Розумники»

— Здогадайтесь, якого слова бракує у римованому рядку.

Сійся, жито і пшениця,—

Буде дітям — ... (паляниця),

Для веселої малечі

Бублик вигляне із... (печі).

А рум’яний... (колобок)

Скочить прямо на зубок.

Виросте всього доволі

На широкім житнім... (полі).

Запеклося сонце в хлібі,

Хто зростив його, ... (спасибі)!

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на краще виразне читання вірша.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— Кому був присвячений попередній урок читання?

— Хто такі гноми?

— Яку тему ми вивчаємо?

Казка — це завжди диво. Багато дітлахів поринають у її дивовижнийсвіт заздалегідь, ще до початку читання. І казка залишається з ними на все життя. Немає дитини, яка б не знала, хто такий Г. К. Андерсен, брати Грімм, Ш. Перро, А. Ліндгрен... Сьогодні, на жаль, мало хто знає Сакаріаса (Захаріаса) Топеліуса. Тому давайте спробуємо відкрити для себе творчість цього талановитого фінського письменника-казкаря ХIХ ст.

Народився Сакаріас Топеліус 1818 р. у шведській родині. Його батько, Сакаріас Топеліус-старший, був відомою у країні людиною. Багато людей Північної Фінляндії зверталися до нього, лікаря за фахом, по допомогу. Топеліус-батько мав цікаве захоплення — збирав народні фінські пісні (руни). Він їх записував зі слів мандруючих коробейників, які приходили у Фінляндію з Карелії і часто зупинялися у садибі родини Топеліусів. Уже будучи дорослим, Топеліус-молодший згадував: «Коробейники, які гостили у домі, до сих пір стоять у мене перед очима, як живі». Виховувала маленького хлопчика няня-фінка Брита, відома у народі казкарка. Вона розповідала хлопчикові про відьом та чаклунів, про чарівну гору Растекайс, про дивовижного оленя із золотими рогами, про хороброго хлопчика на прізвисько Сампо і про страшного гірського короля Хийсі. Слухаючи казки, маленький Топеліус навчався фінської мови, хоча у родині розмовляли шведською. Сакаріас з дитинства полюбив багату народну творчість своєї країни. І хоча у студентські роки він вивчав медицину, потім викладав історію у гімназії, а згодом став професором історії Фінляндії, прославився Топеліус-молодший саме на літературній ниві. Чотири випуски збірника казок (1847–1852 рр.) зробили письменника класиком одночасно у двох країнах — Фінляндії та Швеції. І почнемо ми ознайомлення з творчістю фінського письменника з «Казки про старого гнома».

V. Сприймання й осмислення нового матеріалу.

Опрацювання першої частини казки Захаріаса Топеліуса «Казка про старого гнома» (с. 43–46)

1. Словникова робота

— Щоб розкрити чарівний світ казки Захаріаса Топеліуса, слід з’ясувати значення деяких слів.

— Прочитайте стовпчики слів двічі: згори вниз і навпаки.

Цебро тхнуло

примха приязно

химерний злидар

смушевий вештався

обперезатися щербатий

— Знайдіть пояснення значень слів першого стовпчика у підручнику.

— До слів другого стовпчика доберіть синоніми.

Тхнуло — різко пахло.

Злидар — бідняк.

Вештався — блукав, бродив.

Приязно — дружелюбно, привітно.

— Поясніть значення слова щербатий. (З вищербленими краями)

2. Читання казки учнями «ланцюжком». Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

— Який зачин має казка? Назвіть головних персонажів казки.

— Прочитайте, який вигляд мав гном.

— Чому, побачивши його, Матс мало не впав зі сходів?

— Що гном запропонував Матсові? Як ви вважаєте, чому?

— Опишіть оселю гнома. Чому він назвав смаки людей химерними?

— Що налякало Матса в підземеллі?

— Що він собі пообіцяв, повернувшись з темного підземелля?

3. Робота в групі

— Охарактеризуйте старого гнома.

4. Робота з удосконалення техніки читання

Гра «Голосування ногами»

Діти стають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне»; ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне».

— Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне — тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

VІ. Підсумок уроку

— З якою казкою ми почали ознайомлення на сьогоднішньому уроці?

— Що вас найбільше вразило в цій казці?

VІІ . Домашнє завдання

Підготувати запитання за змістом першої частини казки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: розширювати знання учнів про літературні казки народів світу; удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитані твори, висловлювати власне ставлення до прочитаного, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.
  • Додано
    15.08.2018
  • Розділ
    Літературне читання
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    57
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    QZ116930
  • Вподобань
    0
Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь