Розробка уроку " КРАСА ПОБУТУ"

Опис документу:
Тема КРАСА ПОБУТУ Данний урок спрямований на те, щоб ознайомити учнів із побутовими темами у творах мисте¬цтва; поглиблювати знання про правила створення багатофігурної композиції; розвивати вміння створювати багатофігурні композиції, насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; прищеплювати зацікавленість творами побутового жанру, охайність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема

КРАСА ПОБУТУ

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із побутовими темами у творах мисте­цтва; поглиблювати знання про правила створення багатофігурної композиції;

розвивальна: розвивати вміння створювати багатофігурні композиції, насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховна: прищеплювати зацікавленість творами побутового жанру, охайність.

Оснащення

Матеріали та інструменти: пластилін (глина), стеки, дощечки, сер­ветки для витирання рук, клейонки; матеріали для живописної роботи за вибором учнів.

Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців (Ж. Б. С. Шар­ден «Праля»; О. Лактіонов «Лист з фронту»; М. Пимоненко «Весілля в Київській губернії», «Ярмарок» та «Свати»), фотозображення скульптур (порцелянові статуетки майстрів Італії та Німеччини), фарфорові композиції А. Борсато-Каподімонте.

Тип уроку: комбінований урок.

Словник термінів:

побутовий жанр — жанр образотворчого мистецтва, у якому йдеться про побут людей.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Що таке жанр образотворчого мистецтва?

З якими жанрами образотворчого мистецтва ми вже знайомі?

Які художники в яких жанрах працювали? Назвіть їхні прізвища і роботи.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Творчість художників безмежна. Вони цікавляться краєвидами землі, тваринним і рослинним світом, навколишніми предметами... Але ще є теми, які хвилюють творчу душу митців. Сім’я, школа, праця, відпочинок, будь-який етап життя люди­ни — усе це знаходить відбиття у творах образотворчого мистецтва. З давніх-давен художників цікавив побут людей — і знаменитих, і зовсім нікому не відомих, поетів і художників, музикантів і звичайних робітників.

IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Слово вчителя

Жанр образотворчого мистецтва, про який я згадав (-ла), має назву побутового, тому що розповідає про побут людей. Праця, від­починок, навчання, особисте життя людини — усе це відбивається у творах побутового жанру.

Побутові сцени, зображені художниками різних епох, дають змогу ніби зазирнути в реальне життя давно минулих часів. Адже художник, зображуючи сучасне йому життя, немов фіксує для на­щадків неповторні особливості побуту своєї епохи. (Учитель демонструє наочність.)

Окрім живопису, жанрові теми поширені також у графіці та в скульптурі, переважно невеликих розмірів. Дуже привабли­во виглядають невеликі скульптурні групи, виконані майстрами декоративно-прикладного мистецтва, наприклад різьблені дерев’яні іграшки або порцелянові статуетки. (Учитель демонструє наочність.)

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VI. ІНСТРУКТАЖ

Учитель. Зліпіть клоуна для створення скульптурної компо­зиції «Циркова вистава».

Послідовність ліплення клоуна

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Творче завдання № 1

Індивідуальна робота. Виліпіть фігурку, що стане складовою скульптурної композиції на побутову те­матику: «У туристичному поході», «Завзяті музиканти», «Тріо», «Вечірнє чаювання», «Циркова вистава».

Групова робота. Разом з однокласниками поєднайте окремі фігурки у загальну скульптурну композицію.

Творче завдання № 2

Намалюйте побутову композицію на одну з тем: «Наша сім’я вдо­ма», «Як я виконую домашні завдання» (матеріали — за вибором учнів).

VIІI. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Які теми розкрито у роботах побутового жанру? Наведіть при­клади.

Що ви зобразили на тему «Наша сім’я вдома», «Як я виконую домашні завдання»?

IХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома розглянути ілюстрації в улюблених книжках; принести на на­ступний урок альбоми, улюблену книжку, олівці, акварель, пензлі).

3. Проголошення уроку завершеним.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!