Розробка інтерактивної технології «Кластер»

Опис документу:
Кожен викладач прагне зробити процес навчання яскравіше, веселіше і цікавіше. Адже незвичність ситуації змушує дітей краще запам'ятовувати інформацію. Відмінний спосіб домогтися бажаного - звернути свій погляд на кластер.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Технологія «Кластер»

Кожен викладач прагне зробити процес навчання яскравіше, веселіше і цікавіше. Адже незвичність ситуації змушує дітей краще запам'ятовувати інформацію. Відмінний спосіб домогтися бажаного - звернути свій погляд на кластер. Кластер – що це таке? У школі це можливість для дітей проявити себе, показати, як вони бачать запропоновану проблему або тему. Це свобода творчості.

Сам термін у перекладі означає «сузір'я» або «пучок». Кластером називається графічний прийом систематизації знань у вигляді «грона» або «пучка» взаємопов'язаних фактів.

У початкових класах ми найчастіше застосовуємо два прийоми складання кластера. Кластер у вигляді моделі Сонячної системи та кластер у вигляді грона.

Як можна оформити кластер у вигляді моделі Сонячної системи ? Дуже просто . В центрі розміщується зірка з планетами, а навколо планет свої супутники . Ключове поняття, думка розташовується по центру, далі, по боках від неї, позначаються великі смислові частини, які з'єднуються з центральною " зіркою" прямими лініями. Це можуть бути пропозиції, словосполучення або слова, які виражають факти, думки, асоціації або образи, що стосуються теми.

Наприклад, при повторенні вивченого матеріалу про «Іменник» , можна запропонуємо учням обєднатися в групи і виконати завдання : « Назвати ознаки іменника як частини мови». Діти записують всі ознаки на аркушах паперу і оформляють кластер у вигляді моделі Сонячної системи.

Послідовність дій при складанні «грона» логічна й проста. Посередині класної дошки або чистого аркуша пишеться ключове слово або речення, що є головним у розкритті теми, ідеї. Далі навколо записуються інші слова , які розкривають значення головного. По мірі запису всі нові елементи з'єднуються прямою лінією з ключовим поняттям.

Цей прийом може застосовуватися практично на кожному уроці при вивченні найрізноманітніших тем. За його допомогою можна в систематизованому вигляді показати великі об’єми інформації.

Висновок Урок із застосуванням технології кластера, дає дітям можливість проявити себе, висловити свою думку, а також надає простір для творчості. В цілому нетрадиційні методи навчання, які активно використовуються в освітньому процесі, сприяють підвищенню мотивації учнів, дарують відчуття власної волі, формують обстановку взаємовигідного співробітництва.

Кластер на тему «Різдво»

1.Учням пропонується прослухати пісню «Різдво» і виписати з неї всі ключові слова, які характеризують свято Різдва Христового.

2. Із виписаних слів учні складають кластер.

3. Діти знайомляться з текстом «Різдво» і доповнюють кластер ключовими словами з тексту.

Різдво

7 січня відзначають Різдво Христове. Бо саме у цей час народився Ісус Христос. У кожній хаті ще стоїть прикра­шена ялинка. Над кожною хатою в'ється дим. Здається, що село ще спить: на вулицях нема нікого. Але у кожній хаті давно кипить робота. Господиня у доброму настрої готує свячену вечерю.

На святковий вечір обов'язково має бути 12 страв. Це то­му, що у Ісуса було 12 учнів-апостолів. Головна страва — кутя. А що таке кутя? Кутя — символ життя. її варять із пшениці. Це тому, що пшениця відіграла роль у спасінні Христа. Коли Мати Божа втікала від Ірода, побачила хлопця Василя, який сіяв пшеницю. «Сьогодні посієш, а завтра будеш жати», — сказала юнакові Божа Мати. І наступного дня Василь уже жав. А Ірод Василя питає: «Чи не бачив утікаючої матері з ди­тятком?». «Бачив, — відпо­вів, — коли сіяв». «Від сіян­ня до жнив багато часу, зна­чить не впіймати», — вирішив Ірод і наказав своїм воїнам повернутися. Відтоді пшениця має головне право на столі серед узвару, бобів, квасолі, риби, капусти, го­роху, вареників, коржів з маком, каші гречаної.

Вечеряють на заході сон­ця, коли на небі покажеться перша зірочка. За вечерею мусить бути вся родина. Під час вечері горить воскова свічка. Ніхто не говорить го­лосно, не вигукує, не пустує. Ніхто не гнівається. Сідають усі до столу і їдять повільно, не кваплячись. Особливо ку­тю. Наш народ вірить, що на Свят-вечір усі померлі ко­лись предки приходять зно­ву на землю і йдуть до хати, до своїх дітей, внуків, прав­нуків. Вони з ними разом

їдять святу страву — кутю. Тому кожен, хто їсть кутю, візьме ложкою раз-два, а тоді кладе ложку знову у миску, щоб дати своїм померлим родичам їсти разом з ними. Це дуже гарний звичай, якого нема ні у якого іншого наро­ду. Цим тримається зв'язок між живими і давно померли­ми. За цією традицією народ є без початку і кінця. Не­дарма є приказка: «А нашому ролу нема переводу».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн