Розробка ігор та вправ спрямованих на розвиток уваги

Опис документу:
Розробка спрямована на розвиток уваги та містить багато цікавих ігор та впра, які допоможуть дитині навчитися концентрувати увагу, тренувати пам’ять, рухатись і думати одночасно, креативно мислити. Узгоджувати ритм рухів з мовленнєвим ритмом, розвивати мовленнєве дихання. дихання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ІГРИ ТА ВПРАВИ, СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК УВАГИ

«Виклади фігури за поданим зразком»

Дитині подається зразок з 3-4 геометричних фігур, намальований на окремому аркуші,

вона має викласти так само, спираючись на зразок.

Ускладнення . Збільшується кількість фігур.

Ускладнення. Варіюється частота повторів фігур.

Встав пропущену фігуру.

ІІ варіант

Намальована кольори. Виклади кільця пірамідки (побудуй вежу з кубиків) в такій самій

послідовності.

Рухлива гра «Дзеркало»

Мета гри: ця гра допомагає дитині відчути себе вільно, розкритися, побачити себе збоку.

Підходить для невпевнених у собі, пасивних дітей. У грі можуть брати участь дві дитини

або дитина і дорослий. Один гравець дивиться у «дзеркало» (на свого напарника), яке

повторює всі його рухи. По черзі гравці міняються ролями.

Вправа «Проплескай за схемою»

На дошці малюють схему з горизонтальних та вертикальних ліній (горизонтальні -

плескання по парті, вертикальні – в долоні) і пропонують дитині, спираючись на схему,

відтворити ритмічний рисунок.

__ __ \\\ __ __ \ __ __ \\\ __ __ \

«Кричалки – шепотілки – мовчалки».

Мета: розвиток спостережливості, уміння діяти за правилом, вольової регуляції.

З різнобарвного картону треба зробити 3 силуети долоні: червоний, жовтий, синій. Це

— сигнали. Коли дорослий піднімає червону долоню – «кричалку», можна бігати,

кричати, сильно шуміти; жовта долоня – «шепотілка» – можна тихо пересуватися і

шепотітися, на сигнал «мовчалка» – синя долоня – діти повинні завмерти на місці чи

лягти на підлогу і не ворушитися. Закінчувати гру бажано «мовчалками».

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК СЛУХОВОЇ УВАГИ

Вправа “Будь уважний!”(Зоопарк)

Мета: стимулювання уваги, розвиток швидкості реакції.

Обладнання: аудіозапис маршу.

Опис. Кожна дитина повинна виконувати рухи відповідно до команди дорослого:

«зайчики» – стрибати; «конячки» – бити «копитом об підлогу»; «раки» – задкувати;

«птахи» – бігати, розкинувши руки; «лелеки» – стояти на одній нозі.

Ускладнення. Діти поділяються на групи: «зайчики», «конячки», «раки», «птахи»,

«лелеки». Всі крокують по крокують, коли ведучий каже, що сьогодні в зоопарку він

бачив «птахів», то всі, крім «птахів» крокують, а «птахи» роблять умовний рух, таким

чином вчитель може називати одразу декілька команд.

Вправа “Чотири стихії”

Мета: розвиток уваги, координації слухового і рухового аналізаторів.

Опис. Гравці сидять у колі і виконують рухи відповідно до слів: «земля» – руки вниз,

«вода» – витягнути руки вперед, «повітря» – підняти руки нагору, «вогонь» –

зробити обертання руками в зап'ясткових і ліктьових суглобах. Хто помиляється, той

програв.

«Звук заблукав»

Вчитель проговорює однакові звуки і один інший. Спочатку це звук не схожий за

звучанням.

Ускладнення. Читаються звуки, схожі за вимовою (б-п, д-т, г-х) ббббпббб, дддтддд.

Рухова гра «Відгадай, чий голосок»

Діти стають у коло. Одна дитина стоїть у центрі кола з зав'язаними очима і говорить:

Жабеня по доріжці

Скаче, витягнувши ніжки,

Побачило комара і закумкало:

КВА– КВА – КВА! ( відповідає хтось із дітей, що стоять у колі ).

Ведучий, який знаходиться в центрі кола, відгадує, яка дитина «кумкала».

Дидактична гра «Де дзвіночок?»

Дитина заплющує очі, хтось тихенько стає осторонь від дитини (справа, зліва, позаду)

та дзвенить у дзвіночок. Дитина не відкриваючи очі, повинна рукою показати

напрямок, звідки лунає звук.

ІІ варіант.

Ця гра має ще такий варіант. Діти стають у коло. Непомітно для ведучого, вони

передають за спиною один одному дзвіночок. Ведучий повинен відгадати і показати, у

кого за спиною дзвенів дзвіночок.

«Слухай оплески».

Мета: тренування уваги і контроль рухової активності

Усі йдуть по колу чи пересуваються по кімнаті у вільному напрямку. Коли ведучий

плескає в долоні один раз, діти повинні зупинитися і прийняти позу «лелеки» (стояти

на одній нозі, руки в сторони) чи яку-небудь іншу позу. Якщо ведучий плескає два

рази, ті що грають повинні прийняти позу «жаби» (присісти, п’яти разом, носки і

коліна в сторони, руки між ступням)! ніг на підлозі). На три оплески граючі

відновляють ходіння.

Логоритмічні вправи

Вправа ,,Музиканти".

Мета. Узгоджувати ритм рухів з мовленнєвим ритмом, розвивати мовленнєве

дихання.

Зміст.

Дитині пропонується промовляти ряд поєднаних складів. Склади зі звуком [а]

промовляються плескаючи в долоні, склади зі звуком [у] – відстукуючи по столу.

а) да – ду, да – ду, да – ду, да – ду;

б) да – да – ду, да – да – ду, да – да – ду;

в) ду – ду – да, ду – ду – да, ду – ду – да;

г) ду – да – ду, ду – да – ду, ду – да – ду.

Ускладнення.

Або склади чи-чі (потім додаєм чю-щічки); на-ня( потім ні-щічки); ле-лє (потім ліщічки).

(склад ца долоньки, ча- стіл, ця – щічки можна спочатку під складами намалювати

умовні позначки)

Ця-ча-ця, ця-ча-ця, ця-ча-ця;

Ца-ча- ця, ца-ча-ця, ца-ча-ця;

Ча-ця-ча, ча-ця-ча, ча-ця-ча;

Ця-ця-ча, ча-ча-ця, ца-ца-ця.

Вправа ,,Звукові доріжки".

Мета. Розвиток мовленнєвого дихання, співвіднесення мовленнєвого ритму із зорово–

руховими координаціями.

Зміст.

Дитині пропонується на видиху промовляти голосні звуки (склади), проводячи пальцем

по доріжці. Основною умовою є співвіднесення тривалості звучання з довжиною

доріжки (голос звучить, поки рухається рука по доріжці).

Гра «Пляшечковий оркестр»

Мета: розвивати дихання, почуття ритму, слухової уваги, музичного слуху.

Обладнання: різнокольорові пластикові пляшечки.

Опис гри:

Логопед дає кожній дитині пластикову пляшечку й каже, що ці пляшечки чарівні. Якщо

в них подути, вони зазвучать, і в нас буде пляшковий оркестр. Якщо видих буде

слабким, пляшечки не заграють. Логопед задає ритм – грає на своїй пляшечці. Діти

повторюють. Ритм змінюється. Діти пропонують свої ритми. Потім дітям пропонують

пограти зі справжнім оркестром. Звучить музика і «пляшечковий оркестр» грає в

запропонованому ритмі.

Вправа «Повтори за мною»

Проплескуання ритму: раз два раз два три. Раз – раз два, раз раз два три. Та інші

поступово збільшуємо кількість плескань.

“Впіймай звук!”.

Пояснюємо, що ви будемо вимовляти різні звуки, а учню потрібно буде плеснути в

долоні - ―впіймати звук‖, коли він почує певний звук. Необхідно дотримуватись

принципу від простого до складного:

- звук [а] серед у, у, а, у;

- звук [а] серед о, а, і, о;

- звук [і] серед и, е, і, и;

- звук [с] серед л, н, с, п;

- звук [с] серед ш, ж, ч, с і т.д.

«Де сховався звук»

Дітям роздають прямокутні картки поділені на три рівні частини і фішку чи якусь

фігурку. Вчитель називає звук який треба шукати(с, н,р…) і називає слово з цим

звуком , а дитина має поставити фігурку чи в першій частині , чи посередині, чи в

останній частині прямокутника, в залежності від того , в якій позиції стоїть звук.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!