Розробка. " Екологічні проблеми та їх вирішення"

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Розробка заняття з екології " Екологічні проблеми та шляхи їх вирішення" для учнів початкових класів, а також для вихованців екологічного гуртка. Ознайомлення учнів з екологічними проблемами, показати сучасний вплив діяльності людини на навколишнє середовище.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ. ЗМІНИ В ПРИРОДІ, ЩО ВИНИКАЮТЬ ВНАСЛІДОК ПРИРОДНИХ ЧИННИКІВ І ДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ

Мета: ознайомити учнів з екологічними проблемами, показати сучасний вплив діяльності людини на навколишнє середовище; розвивати вміння правильно організовувати людську діяльність в довкіллі; виховувати позитивне ставлення до навколишнього світу, небайдужість до проблеми довкілля й прагнення брати участь у природоохоронній роботі.

І. Організація до заняття

ІІ. Актуалізація опорних знань

Доведіть поняття про те, що Людини – це організм.

Як людина пов’язана з навколишнім середовищем? Наведіть приклад.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Ігровий момент

Уявіть, що вам до школи можна йти трьома вулицями. На першій вулиці розташований завод, небо над ним чорне від диму. Другою вулицею рухається багато транспорту, а кругом немає жодного деревця. Третя вулиця – алея з густо насадженими деревцями.

Якою вулицею і чому краще рухатися до школи? (Відповіді учнів)

ІV. Засвоєння нових знань, умінь і навичок

  • Розповідь учителя з елементами бесіди

Природа – це справжній дивосвіт, який є суровим противником, що впливає на все живе, через стихійні процеси та явища природи, які виникають у різних куточках нашої планети: суховії, тріскучі морози, цунамі, землетруси, вулканічна діяльність. Але явища природи мають короткочасний вплив, не забруднюють шкідливими речовинами довкілля . Всі природні явища утворюють рівновагу між живою та неживою природою. Людину неможливо відокремити від природи, а природу – від людини. Вони тісно пов’язані між собою. Для кожної людини і людства загалом природа є середовищем проживання, існування та джерелом усього необхідного для життя. Природа постачає харчі, різноманітну сировину та енергію. Заради покращення свого існування, люди постійно впливають на середовище й змінюють його. Первісна людина за способом життя та харчування майже не відрізнялася від тварин. Її вплив на довкілля був незначним. Сучасна людина використовує природні багатства, не беручи уваги питання навколишнього середовища. Природа – єдина система, де все пов’язано з усім. Зміна одного спричиняє зміни усіх інших. Цей ланцюжок настільки довгий, що важко передбачити усі наслідки. Учені занепокоєні, що шкода, якої завдає людство довкіллю, може виявитися необоротною. В. І. Вернадський порівняв діяльність людства з потужною силою, що перевищує дію всіх зовнішніх сил природи. Отже, забруднення довкілля можна поділити на дві групи:

а) природне б) антропогенне

- виверження вулкану; - промислові підприємства;

- пилові бурі; - автотранспорт;

- лісові пожежі. – радіоактивне забруднення атмосфери.

  • Словникова робота

Вплив людини на довкілля називають антропогенним ( від грец. «антропос» – людина).

Здійснюючи вплив на атмосферу, людина здатна спричинити і зміни клімату. Так для своїх потреб люди спалюють мільйони тон різних видів палива (вугілля, природного газу). При цьому в атмосферу виділяється вуглекислий газ. Його кількість поступово збільшується. Він тоді починає діяти як парник: до землі пропускає сонячне проміння, яке нагріває поверхню, а тепло від земної поверхні – «не випускає», перешкоджаючи його розсіювання у космосі. Це і призводить до підвищення температури повітря на Землі. Так створюється парниковий ефект.

4.3.Перегляд відеоролику «Клімат змінюється» з подальшим його обговоренням

V. Первинна перевірка засвоєння та закріплення знань

  • Прийом «Дерево рішень» На партах лежать жовті і зелені аркуші паперу. Жовтий – колір проблеми. На зеленому – розв’язання цієї проблеми.

Які проблеми у навколишньому середовищі існують у нашому житті?

( проблема питної води, забруднення земної кори землі, вирубування лісів, проблема збільшування міст, викидні гази транспорту, промислові відходи, аварії транспорту та АЕС, лісові та степові пожежі тощо).

- Давайте подумаємо, яким способом можна вирішити названі екологічні проблеми. Замислимося, які наслідки для природи вони залишають.

  • Інсталяція «Світ в якому я живу»

Мета: продемонструвати вплив кожного на забруднення планети. Завдання: об’єднатися у групу і створити свої власні інсталяцію з доступних і знайдених у власних сумках матеріалів, з якими не шкода попрощатись. Після завершення роботи вчитель просить дати відповідь на наступні питання: що ми робимо? Які почуття викликає у мене ця робота? Чи дійсно у вас у сумці є тільки необхідне? Що планета хотіла сказати цією інсталяцією? Таким чином, учасники можуть скласти власні уявлення про середовище, у якому вони хотіли б жити та у створенні якого готові взяти участь; розвинути творчі навички та потренуватися відрізняти інтерпретації від фактів та почуттів

VІ. Систематизація та узагальнення знань

  • Поради суспільству

Пропоную скласти 10 порад для суспільства, щоб зменшити його вплив на клімат

  • «Збережемо природу» Вправа на дослідження.

Матеріали: посудини, рослина олія, вода. Учні набирають у посудину чистої води, звертають увагу на те, що вода прозора та чиста. Пізніше, наливають у цю ж посудину звичайну рослинну олію. Вчитель акцентує увагу на тому, що олія не розчинилась у воді, а покрила воду плівкою.

Вчитель може створити проблемну екологічну ситуацію, наприклад, будівництво нового підприємства біля місцевої річки. Поділивши клас на групи, «експерти», «екологи», «підприємці», «місцеві жителі», учні вирішують питання екологічності даного будівництва.

  • «Лист від природи» ( створення лепбука, )

Вчитель зачитує лист, який надійшов від матінки – природи. «З усіх куточків України надходять тривожні вісті: «Не вистачає свіжого повітря! Нічим дихати! Автомобілі заполонили вулиці, проспекти, площі і майдани, обрушили на мешканців міст свої вихлопні гази.» Вони дуже шкідливі – токсичні. Що ж робити?» 22 Створення проблемної ситуації: Вчитель пропонує дітям уявити себе дорослими екологами і запропонувати шляхи вирішення проблеми. Думки дітей обговорюються і фіксуються, наприклад:

1) Зменшити кількість автотранспорту.

2) Частіше використовувати громадський транспорт.

3) Використовувати електромобілі.

4) Збільшувати кількість зелених насаджень.

VІІ. Підсумок уроку

  • Бліц-опитування

Дайте розгорнуту відповідь: що таке природа?

Які ви знаєте види(групи) забруднення довкілля?

Що відносять до антропогенного екологічного впливу на природу?

- Чому необхідно охороняти природу?

- Це потрібно її чи нам?

До яких наслідків призводить забруднення навколишнього серевидовища?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.