Роль художньої літератури у формуванні знань з протипожежної безпеки молодших школярів

Опис документу:
В статті "Роль художньої літератури у формуванні знань з протипожежної безпеки молодших школярів" висвітлюється надзвичайно важливе виховне завдання творів дитячої літератури з актуальної теми.На прикладі героїв казок,оповідань школяру надається бесцінний досвід,який він може застосувати у житті під час надзвичайної ситуації.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Роль художньої літератури у формуванні знань з протипожежної безпеки молодших школярів

Можна впевнено сказати, що художнє слово є ефективним засобом впливу, яке прекрасно активізує дитячу увагу,пам»ть та уяву. Через казки,оповідання, вірші, приказки,загадки, прислів’я, казки, оповідання формуємо навички безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях і основи культури безпеки у дітей.

Розширення уявлень молодших школярів про небезпечні предмети, явища та ситуації відбувається не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні.Дітям не завжди подобається моралізоване застереження щодо правил пожежної,дорожньої безпеки,поводження з небезпечними предметами, спілкування з незнайомими людьми. Саме література найефективніше впливає на дитячу пам’ять, увагу, уяву; сприяє свідомому засвоєнню правил безпечної поведінки.

При формуванні уявлень про небезпечність контактів з незнайомими людьми використовуємо такі твори художньої літератури як українські народні казки – «Колобок», «Вовк та семеро козенят», «Котик та півник», казку Ш.Перро «Червоний капелюх», С.Михалкова «Троє поросят» «Сестрица Аленушка и братец Иванушка» та інші.

У роботі з дітьми,використання творів дитячої художньої літератури,малих фольклорних жанрів ,допоможуть сформувати у дітей елементарні уявлення про безпечне та небезпечне довкілля, навчать жити в оточуючому світі, берегти та захищати своє здоров’я та життя.

Одним із дієвих методів пожежопрофілактичної роботи є читання художньої літератури.Адже художня література завжди була і буде дуже важливим засобом виховання особистості.Діти люблять читати книжки,слухати казки,вірші,відгадувати загадки-і це зрозуміло,адже художня література-джерело мудрості,реальних знань та сильних вражень.

Науковці доводять,що читання та сприймання творів художньої літератури є активним процесом,що пов’язаний з мисленням,коли дитина вчиться аналізувати,порівнювати,узагальнювати.Саме художня література дає дитині реальну картину життя,зразки поводження людей у різних ситуаціях,спонукає до власної активності,стимулює творчість.

Оповідання,казки,малі фольклорні жанри увібрали в себе усі глибину мудрості поколінь,їх досвід,тому надає дитині безцінний досвід,який вона може використати в тій,чи іншій складній ситуації.Способи виходу із життєвих проблем,роз’язання конфліктів,дії персонажів дитина наслідує і переносить на власне життя.Дитині,щоб розібратися як не слід поводитися в різних життєвих ситуаціях,коли є реальна загроза життю,надають допомогу і програмують стиль поведінки казки,оповідання,вірші.

Такі види робіт,як читання твору,обговорення героїв та їх вчинків,змісту твору,з’ясування головної думки та ідеї ,мають величезне значення для формування взірців для малечі.Вихователь повинен прагнути ,щоб дитина активно висловлювала своє ставлення до дійових осіб,їх вчинків та їх співвідношення їх із безпечною поведінкою під час різноманітних ситуацій,активізація життєвого досвіду,співвідношення себе з позитивними героями,які вирішували проблемні та небезпечні ситуації.

Цілеспрямовано здійснюючи керівництво процесом формування свідомої поведінки під час небезпечних ситуацій, одночасно прогнозувались засоби їх реалізації, змістова основа, можливості дітей. При цьому реалізовувались такі цілі: більш повно усвідомлювався зміст відповідних понять, розвивалось уміння творчого різноваріантного використання їх для вираження почуттів, думок, опису ситуацій.

Отже,науковці сходяться на думці,що художня література супроводжує дитину з перших років і мають величезне виховне,пізнавальне та естетичне значення для розвитку дитини.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»