Робота вихователя ГПД з протипожежної безпеки молодших школярів

Опис документу:
У статті "Робота вихователя ГПД з протипожежної безпеки молодших школярів"досліджено теоретичні питання з основ пожежної безпеки,а також застосування цих знань на практиці.А також висвітлені основні завдання,методи і форми роботи вихователя ГПД з протипожежної безпеки молодших школярів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Робота вихователя ГПД з протипожежної безпеки молодших школярів

Основним завданням,яке стоїть перед державою є зниження виникнення пожеж та зменшення шкоди від них.Досягнення цієї мети і направлена вся система пожежної безпеки.

Школа приділяє ретельну увагу таким питанням,як поводится у надзвичайних ситуаціях та правилам пожежної безпеки,що обов’язково вивчаються учнями молодших класів .

Вивчення пожежної безпеки у школі повинно поділятися на 2 частини.

До першої частини належить вивчення теоретичних питань з основ пожежної безпеки,а до другої-застосування цих знань на практиці.

Для молодших школярів програмою передбачені основні напрямки з пожежної безпеки:

поведінка в небезпечних ситуаціях;

побутові небезпеки;

телефони аварійних служб;

безпечні і небезпечні ситуації;

джерела допомоги в небезпечних ситуаціях (батьки, сусіди, родичі, аварійні служби);

безпечна поведінка вдома;

ситуації можливої небезпеки у школі.

Зрозуміло,що найважливішими аспектами до другої частини пожежної безпеки є практичні навички молодшого школяра, що є невід’ємним складником знань та вмінь.

Програма для 1-4 класів передбачає 10 годин на рік на опанування пожежної безпеки,близько 40 тем для вивчення.

  1. Вогонь на службі у людей. Як запобігти пожежі. Причини виникнення пожеж.

  2. Запалювальні засоби, від яких виникають пожежі. Небезпечні ігри з вогнем.

  3. Пожежнонебезпечні об’єкти.

  4. Правила пожежної безпеки у домі, школі.

  5. Евакуація з приміщень у разі виникнення пожежі (приклад: новорічні свята).

  6. Основні правила безпеки при використанні побутових нагрівальних, електричних і газових приладів. Загальні правила безпечного користування електропобутовими приладами.

  7. Пожежна небезпека легкозаймистих матеріалів і речовин.

  8. Дії учнів при пожежі.

  9. Пожежники на захисті життя і здоров’я людей. Неприпустимість жартів у викликах пожежної команди.

10.Ігри і конкурси з протипожежної безпеки.

11.Попередження трагічних наслідків пожеж.

12.Причини виникнення пожеж та їх наслідки.

13.Правила пожежної безпеки у нашому домі, у школі, у таборі відпочинку, у дворі.

14.Практичні дії із запобігання пожеж. Убезпечення дітей у разі виникнення пожежі. Правила пожежної безпеки при проведенні заходів у школі.

15.Правила пожежної безпеки при демонстрації кінофільмів, проведенні новорічних свят, інших масових заходів.

16.Пожежна безпека при поводженні з легкозаймистими речовинами і матеріалами.

17.Правила користування газом.

18.Небезпека продуктів згорання для організму людини.

19.Конкурс малюнків «Хай вогонь в душі палає, а пожежі не буває».

20. Конкурс «Знавці пожежної справи».

21.Первинні засоби гасіння пожежі. Правила гасіння пожежі.

22.Місце встановлення, правила утримання і порядок застосування первинних засобів пожежегасіння.

23.Шкідливість і небезпечність куріння.

24.Вогненебезпечність куріння. Профілактика куріння серед дітей.

25.Правила безпеки під час грози. Види і способи захисту від ураження блискавкою в домі, на вулиці, в лісі, під час роботи в полі.

26.Розпалювання вогнищ.

27.Підприємства нашого міста. Можливі аварійні ситуації на цих підприємствах, пов’язані з пожежами, та їх ознаки.

28.Конкурс малюнків.

29.Конкурс «Знавці пожежної справи».

30.Екскурсія до музею пожежної справи.

31.Протипожежний режим у навчально-виховних закладах. Протипожежні вимоги до утримання території, будівель.

32.План евакуації людей при пожежі. Правила пожежної безпеки в навчальних кабінетах.

33.«Бережіть житло від пожеж!» Неприпустимість застосування відкритого вогню при проведенні різних видів робіт.

34.Використання газу, бензину та інших пальних рідин.

35.Правила експлуатації нагрівальних приладів, електричних пристроїв.

36.Як діяти у зоні пожежі.

37.Підручні засобі захисту органів дихання від чадного газу.

38.Як допомогти людям, якщо загорівся одяг. Особливості поведінки при виникненні пожежі у сусідніх квартирах, на сходах багатоповерхових будівель.

39.Конкурс плакатів на протипожежну тематику [7].

На жаль,знання дітей молодшого шкільного віку про пожежну безпеку залишається на досить низькому рівні через ряд причин.А саме,через малу кількість годин на вивчення,через відсутність повноцінних тренінгових занять та невідпрацьованих правильних дій під час пожежі.

Тому теоретичні та практичні заняття з пожежної безпеки можна проводити не лише в урочний час і на позакласних заходах вчителями початкових класів,а й вихователями групи подовженого дня.

Продовжений день, як форма громадського виховання є дієвим засобом попередження бездоглядності і правопорушень серед неповнолітніх, організації вільного часу, виявленню та розвитку творчих здібностей дітей, особливо молодшого шкільного віку.

Плануючи свою роботу,вихователь ГПД особливу увагу приділяє такому розділу своєї роботи як заходи з ОБЖ.

Цілеспрямована робота вихователя ГПД з формування навичок самозахисту та безпечного життя передбачає:ознайомлення дитини з джерелами небезпеки(поміж людей,у природі,серед предметів);з з причинами виникнення надзвичайних ситуацій;зі способами їх запобігання;з негативними наслідками недотримання правил безпеки.

Безпека дитини–це не просто теоретичні знання,які вона набуває в школі,а й уміння правильно поводитися в тій,чи іншій ситуації.

Небезпечні ситуації можуть чатувати як удома,на вулиці,у школі,тому головним завданням вихователя є стимулювання розвитку у них самостійності та відповідальності.

Через це більше уваги варто приділяти організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття дітьми певних навичок поведінки, досвіду. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні вміти застосовувати в реальному житті, на практиці. Саме тому робота вихователя ГПД повинна мати три важливі завдання:

1. Створення безпечних умов для життєдіяльності дитини

2. Формувати в дитини уміння передбачати наслідки своїх вчинків;

3. Виробити в дитини навички практичних дій під час виникнення небезпечної ситуації.

Робота з пожежної безпеки на групі подовженого дня може проводитися під час трудової діяльності,прогулянок на природі,спостережень,бесід,ви-ховних заходів,під час вивчення художньої літератури,ігрової та художньо-естетичної діяльності дітей.

Плануючи роботу з охорони та безпеки життєдіяльності дітей використовуються валеохвилинки, профілактичні бесіди, валеологічні лекторії, ігри, розповіді, складання валеологічних казок, бесіди – подорожі, фітовітальні та ін…

Така робота спрямована на збереження та зміцнення здоров’я дітей, на запобігання дитячого травматизму. Учні отримують знання про свій організм та про те, що треба робити, як себе поводити, щоб не трапилось біди, щоб бути здоровими; виховується бажання піклуватися про своє здоров’я та здоров’я людей, що тебе оточують.

Правила пожежної безпеки формуються завдяки тривалій та систематичній роботі.

Бесіда є основним методом навчання пожежної безпеки.Бесіда може бути як індивідуальна,так і групова.Під час її проведення треба враховувати особливості порушення пожежної безпеки саме данної місцевості або регіону(спалення сухої трави,необережне поводження в вогнем у лісосмузі,паління у невстановлених місцях та інш.).Розповідаючи про небезпечні ситуації та їх наслідки для людини ,вихователь мотивує дитину до вивчення правил пожежної безпеки,адже осмислювання фактів є водночас поступовим запам’ятовуванням узагальнення.

Вихователь на групі подовженого повинен мати чіткий план пожежопрофілактичної та роз’яснювальної роботи :

-різноманітні заняття з дітьми;

-бісіди з батьками;

-організацію виговних годин,тематичних вечорів,вікторин;

-тренінгові заняття;

-читання казок,оповідань,віршів повчального змісту;

-конкурси малюнків на пожежну тематику;

-виготовлення поробок,аплікацій,використання розфарбовок;

-виготовлення плакатів,лозунгів,стінгазет на протипожежну тематику;

- зустрічі з працівниками МНС України та ветеранами пожежної охорони;

-відвідування пожежно-технічних виставок;

-екскурсії пожежних частин, знайомство з пожежною і аварійно-рятувальною технікою;

-показ мультфільмів,фільмів пожежної тематики,документальні фільми.

Залежно від віку дитини,на цих заходах можна використовувати наочні матеріали,які найчастіше мають великий вплив на їх психіку .Це можуть бути фотографії зі згарищ,екскурсії на місце пожеж,документальні фільми,розповіді очевидців та постраждалих від необережного поводження з вогнем.Звичайно,що такі матеріали повинні бути ретельно відібрані і не містити нічого шокуючого.Але треба пам’ятати,що навчаючи дітей безпечній поведінці,проводячи пожежну профілактику ,важливо не залякувати дитину,не ламати їх природну допитливість та зацікавленість світом.Завдання вихователя ГПД не лякати можливою небезпекою,а виховувати в дітях розумну обережність.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»