Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Робота. Мультимедійна дошка як засіб формування ІКТ компетентностей на уроках математики

Опис документу:
На уроках використовую один із сучасних засобів навчання - інтерактивну дошку SMART BOARD з програмовим забезпеченням Smart Notebook. Інтерактивна дошка поєднує в собі можливості звичайної дошки і відео проектора.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мультимедійна дошка як засіб формування ІКТ компетентностей на уроках математики

Основною метою освітньої галузі «Математика» є формування в учнів математичної компетентності на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі. А проблема вивчення оптимальних форм і методів використання мультимедійних технологій на уроках математики сьогодні актуальна.

Тому на уроках використовую один із сучасних засобів навчання – інтерактивну дошку SMART BOARD з програмовим забезпеченням Smart Notebook. Інтерактивна дошка поєднує в собі   можливості звичайної дошки і відео проектора. На ній легко змінюється інформація, передвигаються об’єкти, за допомогою пера можно проводити роботу з текстом, формулами, робити виправлення, встановлювати відповідність. Програмове забезпечення SmartNotebook 10 надає можливість використувати під час уроків колекцією інтерактивних засобів LAT 2.0 (Lesson Aktivity Toolkit).

Наведу декілька прийомів найбільш доцільного використання програмного забезпечення Smart Notebook 10 наприкладах декілька уроків.

Урок узагальнення і систематизації знань,умінь і навичоку 7 класі з геометрії. Тема уроку «Ознаки рівності трикутників».


При повторенні теоретичного матеріалу учні виконують вправи з використанням інтерактивного засобу колекції LAT 2.0 Activity Time linereveal (тимчасова лінія). Учень вибирає собі запитання і дає відповідь на нього. Правильна відповідь потрапляє до багажу. Така вправа сприяє розвитку культури математичного мовлення, надає впевненності в собі.


І нтерактивний засіб Keyword match (вибір відповідності). Учню необхідно перевірити рівність трикутників шляхом накладання один на одного і перемістити у відповідну колонку.Такий вид вправи забезпечує оволодіння розуміння математичних моделей,змогу описувати загальні властивості і застосовувати їх на практиці.

І нтерактивний засіб Imagematch (відповідність зображень). В процесі виконання завдання учню потрібно правильно співвіднести підписи і картинки (переміщаючи підписи до потрібних картинок),така вправа формує в учнів уміння аналізувати і встановлювати відповідності, формує здатність логічно обгрунтовувати математичні твердження.


При виконанні самостійної роботи за двома варіантами, учні завдання не переписують, завдання друкується для кожного учня. Використовую інструмент «Шторка». Після виконання завдання учні обмінюються зошитами і виконують взаємоперевірку за зразком (шторка відсувається). Такий вид вправи формує в учнів здатність оцінювати правильність обчислення,приймати рішення,висловлювати власну думку, учні привчаються до тестування.



П ри виконанні усних вправ з теми «Дії додавання і віднімання раціональних чисел» у 6 класі використовую інтерактивний засіб (затінення ячейки). Учні по одному розкривають ячейки і надають правильну відповідь.Така вправа розвиває обчислювальний навик учнів, формує здатність приймати рішення,надає впевненності.


У 5 класіз теми «Додавання і віднімання десяткових дробів» при розв'язанні рівняння пропоную учням інтерактивний засіб (установити послідовність) етапів розв'язування рівняння, при цьому учень переміщує записи у певному порядку. Такий вид діяльності формує в учнів уміння діяти за алгоритмом і складати алгоритм.

У 8 класі з геометрії при виченні теми «Синус, косинус, тангенс гострого кута прямокутного трикутника» при перевірці знань використовую інтерактивний засіб Vortex sorf-text(вир для сортування тексту). Учні знаходять правильні рівності і переміщують їх у певний «вир».Така вправа розвиває розуміння математичних формул, формує здатність оцінювати правильність розв'язку, приймати рішення.


Для перевірки знань з тієї ж теми використовую інтерактивний засіб Keyword match(установити відповідності). Учень вибирає за номером означення і переміщує для поєднання з тригонометричною функцією. Вправа забезпечує оволодіння математичною мовою, розвиває розуміння учнем математичних означень і формул.





Як показує практика, застосування в навчальному процесі найсучасніших засобів навчання не означатиме автоматичного поліпшення результатів навчання. Разом з тим, комбінація інтерактивної дошки і програмного забезпечення  дозволяє заощадити час на уроці, зробити навчальний процес ефективним. Працюючи з інтерактивною дошкою, учитель завжди знаходиться в центрі уваги і підтримує постійний контакт з класом. Спрощується пояснення нового навчального матеріалу, малювання схем і рисунків, підготовка учнів до проходження зовнішнього незалежного оцінювання. Такий підхід до вивчення математики, сприяє розвиткові особистості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.