Рекомендації по читанню

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Рекомендації вчителям з техніки читання у початкових класах
Слайд № 1

Рекомендації вчителям з техніки читання у початкових класах

Дитина і книга… Бентежний дивосвіт яскравих образів і щирих почуттів, цікавих відкриттів і казкових мрій, захоплююча праця розуму і серця.
Слайд № 2

Дитина і книга… Бентежний дивосвіт яскравих образів і щирих почуттів, цікавих відкриттів і казкових мрій, захоплююча праця розуму і серця.

Швидко й свідомо читати – це значить сприймати очима і в думці частину речення чи невеличке речення цілком, відірвати свій погляд від книги, вимови...
Слайд № 3

Швидко й свідомо читати – це значить сприймати очима і в думці частину речення чи невеличке речення цілком, відірвати свій погляд від книги, вимовити те, що запам᾽яталося, і водночас думати - не тільки про те, що читається, а й про якість картини, образи, уявлення, факти, явища, пов᾽язані з матеріалом, що читається… В.О.Сухомлинський

Головне завдання вчителя початкових класів Прищепити любов до читання – це значить переконати дитину у необхідності дружити з книгою, відчувати її ...
Слайд № 4

Головне завдання вчителя початкових класів Прищепити любов до читання – це значить переконати дитину у необхідності дружити з книгою, відчувати її корисність у повсякденному житті як неоціненного джерела знань та засобу спілкування між людьми І задачі перед учителем залишаються важливі: дати глибокі та міцні знання; викликати цікавість до читання; сприяти творчому розвитку кожного учня

Люди перестають мислити, коли перестають читати.
Слайд № 5

Люди перестають мислити, коли перестають читати.

Цікаво знати… М. Горький читав приблизно 600 слів за хвилину. Найшвидше читав американський президент Дж. Кеннеді – близько 2000 слів за хвилину.
Слайд № 6

Цікаво знати… М. Горький читав приблизно 600 слів за хвилину. Найшвидше читав американський президент Дж. Кеннеді – близько 2000 слів за хвилину.

Читання навчальний предмет засіб навчання отримання знань вироблення розвиток здібностей повноцінної навички читання виховання особистості правильн...
Слайд № 7

Читання навчальний предмет засіб навчання отримання знань вироблення розвиток здібностей повноцінної навички читання виховання особистості правильність виразність свідомість темп Читання

Проблема сьогодення Падіння інтересу до читання у школярів – одна з характерних рис сучасної шкільної освіти. Читання є не тільки предметом, а й ос...
Слайд № 8

Проблема сьогодення Падіння інтересу до читання у школярів – одна з характерних рис сучасної шкільної освіти. Читання є не тільки предметом, а й основним засобом опанування найрізноманітнішої змістової та емоційної інформації, особливим засобом розумового і духовного розвитку особистості.

Основні напрямки роботи вчителя для розвитку техніки читання 1. Оволодіння учнями двома видами читання – вголос і мовчки,які взаємно підсилюють одн...
Слайд № 9

Основні напрямки роботи вчителя для розвитку техніки читання 1. Оволодіння учнями двома видами читання – вголос і мовчки,які взаємно підсилюють одне одного. 2. Введення в практику ефективних прийомів та ігрових завдань на удосконалення техніки читання до оптимального рівня 3. Активна співпраця з батьками.

Показники темпу читання 1 20–35 слів за хвилину 2 3 4 50-60 слів за хвилину 75-80слів за хвилину 95-110 слів за хвилину 90-95 слів за хвилину 130-1...
Слайд № 10

Показники темпу читання 1 20–35 слів за хвилину 2 3 4 50-60 слів за хвилину 75-80слів за хвилину 95-110 слів за хвилину 90-95 слів за хвилину 130-150слів за хвилину

Розвиток навичок швидкісного читання учнів початкових класів Основні шляхи удосконалення техніки читання: збільшення слухового та зорового сприйнят...
Слайд № 11

Розвиток навичок швидкісного читання учнів початкових класів Основні шляхи удосконалення техніки читання: збільшення слухового та зорового сприйняття тексту; збільшення кута зору (квадрат Шульте); вироблення навиків антиципації (передбачення наступного слова); формування стійкої уваги; збагачення словникового запасу учня; розвиток артикуляційного апарату дитини. Розвиткові читацьких вмінь сприяють: слухові та зорові диктанти; списування текстів; читання з прискоренням; скоромовки; читання за диктором декілька разів з поступовим прискоренням. Хто навчається без книги, той черпає воду решетом. (Сенека)

Складові методики навчання читанню у першому класі: 1. Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів. 2.Розвиток фонематичного слуху. 3. ...
Слайд № 12

Складові методики навчання читанню у першому класі: 1. Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів. 2.Розвиток фонематичного слуху. 3. Різноманітні графічні вправи. 4. Навчання відбувається у грі. 5. Використовуються елементи евритмії. 6. Одночасно зі звуковим аналітико-синтетичним методом застосовується метод цілих слів, кольорових складів. 7. Поєднання різних каналів сприйняття інформації (аудіального, візуального, кінестетичного) у процесі роботи над буквою, складом, словом. 8. Використання зошита з навчання грамоти та різноманітних складових таблиць.

Під час вивчення букв, що позначають приголосні звуки застосовується метод кольорового складу.
Слайд № 13

Під час вивчення букв, що позначають приголосні звуки застосовується метод кольорового складу.

У роботі використовуються різні складові таблиці, основне завдання яких - навчити дітей вірно і швидко прочитувати склад.
Слайд № 14

У роботі використовуються різні складові таблиці, основне завдання яких - навчити дітей вірно і швидко прочитувати склад.

Завдання для складових таблиць 1.Прочитати склади у горизонтальному, вертикальному напрямках, по порядку. 2. Прочитати склади вибірково, у будь – я...
Слайд № 15

Завдання для складових таблиць 1.Прочитати склади у горизонтальному, вертикальному напрямках, по порядку. 2. Прочитати склади вибірково, у будь – якому порядку, за вказівкою. 3.Проспівування складів під певну мелодію, добре знайому дітям. 4.Змагання в парі: хто швидше прочитає заданий рядок. Змагаються діти з приблизно рівними можливостями. 5.Змагання між парами, трійками, четвірками. Береться до уваги наскільки дружно й злагоджено читала група. 6.Знаходження заданого складу.

7.Знаходження складів заданого слова. 8.Утворення слів із складів таблиці. 9.Під час читання складів плескати в долоні, якщо в складі є певний звук...
Слайд № 16

7.Знаходження складів заданого слова. 8.Утворення слів із складів таблиці. 9.Під час читання складів плескати в долоні, якщо в складі є певний звук. 10.Гра «Заборонений звук». Не читати склад із певним звуком. 11.Напівголосне читання. Учні читають вголос, не заважаючи товаришам. 12. Читання із зміною темпу за певним знаком чи командою. 13.Вимова складів: пошепки-повільно-швидко. 14.Читання складів «голосом» казкового героя. 15.Читання хором по черзі: хлопчики, дівчатка.

Читання карток з кольоровими складами
Слайд № 17

Читання карток з кольоровими складами

Читання карток «Встав пропущену букву»
Слайд № 18

Читання карток «Встав пропущену букву»

Робота з картками «Прочитай склади і утвори слова»
Слайд № 19

Робота з картками «Прочитай склади і утвори слова»

Розв'язування складових кросвордів
Слайд № 20

Розв'язування складових кросвордів

Для розвитку артикуляційного апарату пропонуємо дітям такі вправи: Промовляння чистомовок: Ра - ра – ра- багато у бобра добра. Ру – ру- ру – шкода ...
Слайд № 21

Для розвитку артикуляційного апарату пропонуємо дітям такі вправи: Промовляння чистомовок: Ра - ра – ра- багато у бобра добра. Ру – ру- ру – шкода бобру Ро – ро – ро- своє добро Рі – рі – рі – віддати дітворі. Ри – ри – ри – ось такі бобри! Вивчення і промовляння скоромовок. Серед ночі два кроти Налякались темноти. Сім дочок - сіроочок Вишивало сім сорочок.

Для розвитку кута зору та розвиток антиципації (передбачення) використовуємо вправи: 1. Читання слів у пірамідках. 2. Вправа з цифровими таблицями ...
Слайд № 22

Для розвитку кута зору та розвиток антиципації (передбачення) використовуємо вправи: 1. Читання слів у пірамідках. 2. Вправа з цифровими таблицями Шульте. 3. Вправа «Пересуваємо фішку» 4. Числова піраміда                                                  

Вправи для поглиблення слухового і зорового сприйняття або зіркості і уважності 1 .«Розвідка» 2. Прочитай слова (час 8-10 с), запиши у зошит ті, як...
Слайд № 23

Вправи для поглиблення слухового і зорового сприйняття або зіркості і уважності 1 .«Розвідка» 2. Прочитай слова (час 8-10 с), запиши у зошит ті, які запам’ятав. Піднебіння, торік, позирати, чкурнув, зайвий, наввипередки, пошарпаний, кваліфікація, орудує, сміття. 3. «Блискавка» 4. Зорові та слухові диктанти (за методикою професора І.Т.Федоренка) 5. Гра «Впіймайте звук» 6. Прочитай слова (час 8-10 с), запиши у зошит ті, які запам’ятав. Піднебіння, торік, позирати, чкурнув, зайвий, наввипередки, пошарпаний, кваліфікація, орудує, сміття.

Вправи для вироблення уваги до слова «Чи є такий предмет?» Варіанти карток: Кущ, баж, мед, він, фап, лук, цюн, ніч, гач, сад, жіб, таз, чуб, пек, ш...
Слайд № 24

Вправи для вироблення уваги до слова «Чи є такий предмет?» Варіанти карток: Кущ, баж, мед, він, фап, лук, цюн, ніч, гач, сад, жіб, таз, чуб, пек, шар, зиг, яма, хор, різ. Буря, гафо, нота, діту, жатю, птах, зіду, осел, ірек, вухо, кюса, цирк, хрес. Актор, вимус, бочка, жнифя, голос, парта, ізюмт, хітко, земля, церпа, сосна, диван, чвари, труби, осаті. Загадка, читабон, фільток, кімната, руфлон, веселуп, учитель, голобіш, метелик, бджуза, іграшка, дівчиря.

Вправи на вироблення в учнів свідомого читання 1. Гра «Ланцюжок» Наприклад: Віра – ракета – тато – товар – … . Сова – вага – галка – канапа – парта...
Слайд № 25

Вправи на вироблення в учнів свідомого читання 1. Гра «Ланцюжок» Наприклад: Віра – ракета – тато – товар – … . Сова – вага – галка – канапа – парта – табір – … . Ваза – заголовок – вокзал – залізо – золото – товариш – … . Фарба – бабуся – сяйво – вода – дача – чабан – … . Сорока – каша – шабля – лялька – калина – наука – … . Зима – малина – нафта – тарілка – канава – вата – … . Нора – ракета – тайга – гарбуз – бузина – намисто – … . Мавпа – панчоха – халва – валянки – килим – лимон – … .

Ігри для розвитку швидкості читання 1. «Утвори слова» Матеріал для гри: Ведмідь (мед, мідь, дім, дві, дід); айстри (старий, три, рис, сир, тир); ак...
Слайд № 26

Ігри для розвитку швидкості читання 1. «Утвори слова» Матеріал для гри: Ведмідь (мед, мідь, дім, дві, дід); айстри (старий, три, рис, сир, тир); акваріум (мак, кава, міра, кара, рама, ріка, Віра, кір, рука, крам, вік); жайворонок (жар, вкрай, ворон, корова, корона, край, кран, кров, нова, нора, рак, р, рано, ранок); 2. Поміняйте місцями стовпчики, щоб вийшла приказка. я б м м м б м б з у у е л у е і и д к л и д л д к е а е н е е а Відповідь. Млин меле – мука буде. Язик меле – біда буде.

«Числа в словах» Матеріал для гри: Смородина електрик гетри Відвага цитрина вісім Відвар транзистор стрибун Підвал родина історія Годинник зовсім л...
Слайд № 27

«Числа в словах» Матеріал для гри: Смородина електрик гетри Відвага цитрина вісім Відвар транзистор стрибун Підвал родина історія Годинник зовсім листок Актриса листопад місток Меншість столиця тризуб Гострий трибуна сорока Стриножити сестрички стриж

Гра «Розвідники» Знайдіть на сторінці: - речення в лапках; - слова з літерою «щ»; - слова, написані іншим кольором. Гра «Дочитай далі» Гра «Вовк і ...
Слайд № 28

Гра «Розвідники» Знайдіть на сторінці: - речення в лапках; - слова з літерою «щ»; - слова, написані іншим кольором. Гра «Дочитай далі» Гра «Вовк і заєць» Гра «День і ніч» Вправи з «віконцем» –для подолання регресії (зворотного руху очей)

Слайд № 29

Тестування 1. Як звали дівчинку? Оля Юля Валя 2. Де влітку бавилася дівчинка? У парку У пісочниці На річці 3. Що зробила Юля? Побігла Зняла капелюш...
Слайд № 30

Тестування 1. Як звали дівчинку? Оля Юля Валя 2. Де влітку бавилася дівчинка? У парку У пісочниці На річці 3. Що зробила Юля? Побігла Зняла капелюшок Співала 4. Хто схопив капелюшок? Хлопчик Собачка Пташка 5. Що збудувала Юля? Міст Замок Будку 6. Чому дівчинка захворіла? Замерзла Їла морозиво Гуляла в спеку без капелюшка

Резерви навчання читанню: Багаторазове читання Не довготривалість, а частота тренувальних вправ.  Напівголосне читання(читання-гудіння).  . Поурочн...
Слайд № 31

Резерви навчання читанню: Багаторазове читання Не довготривалість, а частота тренувальних вправ.  Напівголосне читання(читання-гудіння).  . Поурочні п’ятихвилинки читання.     Читання перед сном.   Режим помірного читання.    Читання у темпі скоромовки.     Проведення самозамірів читання. 

Висновок вчителів. Зниження рівня техніки читання учнів на початку навчального року. Імовірні причини: - несформованість самостійності у навчально ...
Слайд № 32

Висновок вчителів. Зниження рівня техніки читання учнів на початку навчального року. Імовірні причини: - несформованість самостійності у навчально - пізнавальній діяльності дітей і,зокрема, читанні; - недостатня увага батьків до розвитку читацького інтересу дитини

Участь батьків у процесі формування читацького інтересу дитини Висновки - систематично практикують читання і обговорення книг з дитиною; - спілкува...
Слайд № 33

Участь батьків у процесі формування читацького інтересу дитини Висновки - систематично практикують читання і обговорення книг з дитиною; - спілкуванню дитини з книгою приділяють недостатньо уваги - зовсім рідко заохочують дитину до книги. Вчитель повинен допомогти батькам усвідомити значення своєї ролі у формуванні читацьких якостей дитини.

Рекомендації батькам щодо розвитку читацького інтересу у дітей 1.Прищеплюйте дитині інтерес до читання з раннього дитинства 2.Купуйте книги,обирайт...
Слайд № 34

Рекомендації батькам щодо розвитку читацького інтересу у дітей 1.Прищеплюйте дитині інтерес до читання з раннього дитинства 2.Купуйте книги,обирайте серед них яскраві за оформленням і цікаві за змістом. 3.Систематично влаштовуйте спільні читання книг з дитиною - це сформує у неї звичку щоденного спілкування з книгою. 4.Обговорюйте прочитану книгу з дитиною,спонукайте її висловлювати власну думку,ділитися враженнями від прочитаного. 5.Оформляйте особисту бібліотеку дитини,виховуйте дбайливе ставлення до книги.

Заходи для покращання техніки читання в початкових класах Кіровського НВК №18 З боку адміністрації 1.1.Надається допомога вчителям у вивченні та вп...
Слайд № 35

Заходи для покращання техніки читання в початкових класах Кіровського НВК №18 З боку адміністрації 1.1.Надається допомога вчителям у вивченні та впровадженні передового педагогічного досвіду ,виробленні навичок самоаналізу та самооцінки своєї праці,її результативності. 1.2.Здійснюється систематичний контроль за роботою вчителів з формування в учнів навичок швидкого,виразного,свідомого читання з виданням наказу по школі. Вчителями початкових класів 2.1.З метою підвищення ефективності формування та розвитку читацьких якостей учнів впроваджуються у навчальний процес ефективні методи і прийоми роботи. 2.2.Щоуроку вчителі застосовують систему вправ для розвитку у дітей техніки читання(зорового сприйняття,процесів пам’яті,уваги,формування правильної артикуляції та дихання).

2.3. Для кращого усвідомлення учнями змісту твору використовуються різні види читання та роботи над словом. 2.4.З метою активізації навчальної діял...
Слайд № 36

2.3. Для кращого усвідомлення учнями змісту твору використовуються різні види читання та роботи над словом. 2.4.З метою активізації навчальної діяльності учнів пропонуваються на уроках дидактичні ігри та вправи,застосовуються індивідуальні та групові форми роботи. 2.5.Диференційовано підходять вчителі до вибору домашнього завдання,враховуючи рівень досягнень та здібностей дитини. 2.6.Організовуються індивідуально - групові корекційні заняття, враховуючи особливості техніки учнів. Методичним об’єднанням вчителів початкових класів 3.1. На засіданнях розглядаються та аналізуються результати техніки читання учнів за кожен семестр. 3.2. Надаються рекомендації батькам щодо розвитку читацького інтересу дітей .

ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО АКТИВІЗАЦІЇ ЧИТАЦЬКОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ Вчителям 1.Заохочувати дітей до читання художньої літератури, використовуючи нестандартні фор...
Слайд № 37

ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО АКТИВІЗАЦІЇ ЧИТАЦЬКОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ Вчителям 1.Заохочувати дітей до читання художньої літератури, використовуючи нестандартні форми роботи (уроки –театралізації,проекти,бібліотечні уроки,пошукову діяльність) 2.В рамках “Тижня дитячої книги” провести тематичну лінійку “Мій друг-книга” (3кл.),урок-проект”Поезія рідного краю” (4 кл.), урок-презентацію “Моя улюблена книга”(2 кл.), “Свято казки”(1 кл.).Підготувати виставку дитячих малюнків –ілюстрацій до творів письменників. 3.З метою стимулювання читацької активності учнів обладнати в кожному класі куточок дитячої книги та періодики.На уроках читання практикувати проведення учнями “реклами” книги.

4.Систематично вести контроль за читаністю учнів у шкільній бібліотеці, відзначати кращих читачів. 5. Створити кожному учню індивідуальні щоденники...
Слайд № 38

4.Систематично вести контроль за читаністю учнів у шкільній бібліотеці, відзначати кращих читачів. 5. Створити кожному учню індивідуальні щоденники читачів . Де фіксувати прочитані твори їх назви , авторів. Методичному об’єднанню вчителів 1.Провести педагогічні читання “ Уроки читання з родзинкою ” (газета “ Початкова освіта ”) 2.Організувати серед учнів 4-их класів конкурс “ Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу ”. Бібліотекарю школи 1.З метою залучення дітей до систематичного читання організувати захист дитячих формулярів, провести конкурс “ Найкращий читач року ”. 2.Підготувати виставку дитячої літератури, взяти участь у проведенні лінійки “ Мій друг – книга ”.

«ДЕРЕВЦЕ ЧИТАЙЛИКА» Дуже добре, що ти з кожним днем читаєш усе швидше. Запам'ятай: хто багато читає, той багато знає. У читацькі щоденники, записує...
Слайд № 39

«ДЕРЕВЦЕ ЧИТАЙЛИКА» Дуже добре, що ти з кожним днем читаєш усе швидше. Запам'ятай: хто багато читає, той багато знає. У читацькі щоденники, записуємо автора, назву книги і кількість сторінок, які учень прочитав за тиждень (співпрацюємо з батьками). Кожні прочитані 4 сторінки – дитина зафарбовує на своєму дереві один листочок.

Пропозиції щодо розвитку творчих умінь учнів 1.Учителям забезпечувати формування в учнів практичних умінь під час роботи над текстом . З цією метою...
Слайд № 40

Пропозиції щодо розвитку творчих умінь учнів 1.Учителям забезпечувати формування в учнів практичних умінь під час роботи над текстом . З цією метою: -систематично працювати над розвитком мовлення та образного мислення учнів ,вміння знаходити у тексті художні засоби та використовувати їх увласному мовленні; - практикувати різні види переказу,навчати учнів послідовно викладати власну думку; - здійснювати поглиблену роботу над текстом,розвивати вміння аналізувати ,встановлювати смислові зв’язки, визначати головну думку. 2.Методичному об*єднанню вчителів початкових класів комплексу розробити систему творчих вправ і прийомів роботи над текстом.

“Читання – це особливе віконце, через яке діти бачать світ і самих себе.” “Читання – це найважливіший інструмент навчання і джерело багатого духовн...
Слайд № 41

“Читання – це особливе віконце, через яке діти бачать світ і самих себе.” “Читання – це найважливіший інструмент навчання і джерело багатого духовного життя.” “Навчіть усіх дітей читати так , щоб вони вміли читаючи думати і думаючи читати…” В. Сухомлинський

Дякую за увагу!
Слайд № 42

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!