Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

Реалізація ідей педагогіки співробітництва в контексті здоров'язбережувальної початкової освіти

Я досліджую світ

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

04.12.2021

240

4

0

Опис документу:

В умовах активного впровадження Нової української школи величезного значення набуває педагогіка співробітництва. В залежності від освітньої галузі, реалізації ідей співробітництва набуває певних специфічних особливостей.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Реалізація ідей педагогіки співробітництва в контексті здоров’язбережувальної початкової освіти Виконали Студентки 31 ПО групи Карина КОВАЛЬ
Слайд № 1

Реалізація ідей педагогіки співробітництва в контексті здоров’язбережувальної початкової освіти Виконали Студентки 31 ПО групи Карина КОВАЛЬ

План Педагогіка співпраці Ідеї педагогіки співпраці в контексті здоров'язбережувальної початкової освіти Принципи реалізації педагогіки співпраці в...
Слайд № 2

План Педагогіка співпраці Ідеї педагогіки співпраці в контексті здоров'язбережувальної початкової освіти Принципи реалізації педагогіки співпраці в контексті здоров'язбережувальної педагогічної освіти Вимоги до організації педагогічної співпраці за В. М. Петрова Партнерство, як особливий тип стосунків в початковій школі Партнерські стосунки вчителя, як засіб реалізації здоров'язбережувальної діяльності

1 Педагогіка співпраці Педагогіка співпраці – напрям педагогічного мислення і практичної діяльності, спрямований на демократизацію і гуманізацію пе...
Слайд № 3

1 Педагогіка співпраці Педагогіка співпраці – напрям педагогічного мислення і практичної діяльності, спрямований на демократизацію і гуманізацію педагогічного процесу.

2 Ідеї педагогіки співпраці в контексті здоров'язбережувальної початкової освіти Ідея зміни стосунків з учнями заснована на увазі вчителя до учнів,...
Слайд № 4

2 Ідеї педагогіки співпраці в контексті здоров'язбережувальної початкової освіти Ідея зміни стосунків з учнями заснована на увазі вчителя до учнів, залучення дітей до навчання, викликаючи у них радісне почуття успіху, руху вперед, розвитку, наголошується, що інакше дітей не вивчити.

Ідея важкої мети полягає у тому, що перед усіма учнями ставиться якомога складніша мета, водночас учитель всіма засобами має вселити в учнів упевне...
Слайд № 5

Ідея важкої мети полягає у тому, що перед усіма учнями ставиться якомога складніша мета, водночас учитель всіма засобами має вселити в учнів упевненість у тому, що мета буде досягнена, тема добре вивчена. Учнів у цьому випадку поєднує не просто мета, а саме віра у можливість подолання труднощів. Ідея опори полягає у наданні учням опорних сигналів для забезпечення кращого розуміння,  структурування, запам’ятовування матеріалу, а також для побудови відповіді.

Ідея навчання без примусу передбачає виключення всіх засобів примусу з арсеналу педагогічних засобів, зокрема, оцінки. Успіх навчання залежить від ...
Слайд № 6

Ідея навчання без примусу передбачає виключення всіх засобів примусу з арсеналу педагогічних засобів, зокрема, оцінки. Успіх навчання залежить від повторення. Багаторазові повторення приводять до того, що хоче учень чи не хоче, він усе одно буде знати і вміти все, що необхідно.

Ідея вільного вибору полягає у наданні дитині свободи вибору у процесі навчання, тобто учень може обирати завдання, здачу, тему твору, сам брати уч...
Слайд № 7

Ідея вільного вибору полягає у наданні дитині свободи вибору у процесі навчання, тобто учень може обирати завдання, здачу, тему твору, сам брати участь у складанні завдань для однокласників. Це необхідно, щоб учні почувати себе партнерами педагога в навчанні.

Ідея випередження дозволяє включати у програму більш складний матеріал, об’єднувати його в блоки, починати заздалегідь вивчати складні теми, заклад...
Слайд № 8

Ідея випередження дозволяє включати у програму більш складний матеріал, об’єднувати його в блоки, починати заздалегідь вивчати складні теми, закладати перспективу вивчення теми наступного уроку. Випереджання програми приносить учням задоволення, викликає гордість: учитель перестає повністю залежати від програми, він вільніше розпоряджається часом на уроках.

Ідея відповідної форми полягає у тому, що урок за своєю формою має відповідати предмету, що вивчається.
Слайд № 9

Ідея відповідної форми полягає у тому, що урок за своєю формою має відповідати предмету, що вивчається.

Ідея самоаналізу насправді реалізує ідею колективного аналізу та оцінювання діяльності кожного учня. Коли учні знають, що їхня праця буде оцінена н...
Слайд № 10

Ідея самоаналізу насправді реалізує ідею колективного аналізу та оцінювання діяльності кожного учня. Коли учні знають, що їхня праця буде оцінена не тільки вчителем, але й колективом, вони і поводяться гідно, і працюють набагато старанніше.

Ідея інтелектуального фону класу передбачає створення загальних життєвих цілей та цінностей у класі, для чого необхідно розвивати здібності та нахи...
Слайд № 11

Ідея інтелектуального фону класу передбачає створення загальних життєвих цілей та цінностей у класі, для чого необхідно розвивати здібності та нахили дитини в діяльності, що її цікавить, давати свободу творчості. Щоб створити обстановку співробітництва, учитель намагається підсилити прагнення до різноманітних знань, а не тільки шкільних.

Ідея колективного творчого виховання полягає в тому, що дітей вчать колективній суспільній творчості з першого класу до випускного. Девіз цієї мето...
Слайд № 12

Ідея колективного творчого виховання полягає в тому, що дітей вчать колективній суспільній творчості з першого класу до випускного. Девіз цієї методики: "Усе творчо, інакше навіщо".

Ідея співпраці з батьками передбачає відкрите, довірливе ставлення дітей до дорослих у школі й у родині. Необхідно показати батькам, що їхні діти н...
Слайд № 13

Ідея співпраці з батьками передбачає відкрите, довірливе ставлення дітей до дорослих у школі й у родині. Необхідно показати батькам, що їхні діти навчаються добре, учити їх любити своїх дітей. Педагогам не можна сварити дітей з батьками. Учитель не повинен скаржитися батькам на дітей у щоденниках, розпалювати змагання між батьками, вивішувати відомості успішності за місцем роботи батьків. Необхідно показати батькам, що їхні діти навчаються добре, учити їх любити своїх дітей.

Ідея особистісного підходу до дитини замість індивідуального підсумовує всі вищеперелічені методики. Педагогіка співробітництва пропонує такі прийо...
Слайд № 14

Ідея особистісного підходу до дитини замість індивідуального підсумовує всі вищеперелічені методики. Педагогіка співробітництва пропонує такі прийоми, за яких кожен учень почуває себе особистістю, відчуває увагу вчителя особисто до себе. Це виявляється перш за все у тому, що "кожен учень на кожному уроці одержує оцінку своєї праці, вибирає завдання на свій смак, позашкільна творчість кожної дитини одержує визнання й оцінку.

Ідея співробітництва вчителів передбачає не примушування, а взаємодію вчителів з метою впровадження ідей нової педагогіки.
Слайд № 15

Ідея співробітництва вчителів передбачає не примушування, а взаємодію вчителів з метою впровадження ідей нової педагогіки.

3 Принципи реалізації педагогіки співпраці в контексті здоров'язбережувальної початкової освіти Педагогіка співпраці базується на трьох основних пр...
Слайд № 16

3 Принципи реалізації педагогіки співпраці в контексті здоров'язбережувальної початкової освіти Педагогіка співпраці базується на трьох основних принципах: 1. Діяльнісний підхід до взаємовідносин педагога та учнів. Ми повинні не просто стверджувати, що у навчальному процесі необхідно вважати особистість учня неповторною й унікальною, ми повинні не просто хотіти, але й уміти цього досягати.

2. Діалогічна форма презентації навчального матеріалу. Думки й почуття, розум і серце учня слід спрямовувати на досягнення головної мети – формуван...
Слайд № 17

2. Діалогічна форма презентації навчального матеріалу. Думки й почуття, розум і серце учня слід спрямовувати на досягнення головної мети – формування з нього високодуховної творчої особистості, яка крокує шляхом самоосвіти, саморозвитку, самовиховання. 3. Колективна співтворчість усіх учасників навчально-пізнавальної діяльності, включаючи індивідуальну творчість учителя.

4 Вимоги до організації педагогічної співпраці за В. М. Петрова В.М. Петрова виділяє наступні вимоги до організації педагогічної співпраці: а) завд...
Слайд № 18

4 Вимоги до організації педагогічної співпраці за В. М. Петрова В.М. Петрова виділяє наступні вимоги до організації педагогічної співпраці: а) завданням учителя є не тільки розвиток інтелекту учня, але й здійснення контролю над ходом його психологічного розвитку з метою корекції виявлених відхилень; б) під час вивчення психічних особливостей треба порівнювати учня не з іншими учнями, а з ним самим за індивідуальним внеском у те чи інше досягнення в навчально-освітньому процесі; в) учитель повинен знайти підхід до кожної дитини з оптимістичною гіпотезою: треба будувати прогноз на основі аналізу зони найближчого розвитку; г) оцінювальні судження учителя про учня повинні формулюватися учителем у щадній формі, спираючись на позитивні якості та можливості дитини.

5 Партнерство, як особливий тип стосунків Партнерство – особливий тип стосунків, коли люди чи організації об’єднуються для досягнення спільної мети...
Слайд № 19

5 Партнерство, як особливий тип стосунків Партнерство – особливий тип стосунків, коли люди чи організації об’єднуються для досягнення спільної мети. Бути партнерами – означає використовувати сильні сторони і можливості та компенсувати слабкі сторони чи обмежені ресурси партнерів.

6 Партнерські стосунки вчителя, як засіб реалізації здоров'язбережувальної діяльності Ефективність здоров’язбережувальної діяльності вчителя залежи...
Слайд № 20

6 Партнерські стосунки вчителя, як засіб реалізації здоров'язбережувальної діяльності Ефективність здоров’язбережувальної діяльності вчителя залежить від розбудови партнерських стосунків з:  

Таке співробітництво розширює можливості і ресурси вчителя, за рахунок партнерства можна отримати нові ідеї, однодумців та помічників, додаткові ре...
Слайд № 21

Таке співробітництво розширює можливості і ресурси вчителя, за рахунок партнерства можна отримати нові ідеї, однодумців та помічників, додаткові ресурси, новий досвід, поради фахівців та їх допомогу у питаннях, в яких вчитель почувається невпевнено. Успіх навчальної дисципліни «Я досліджую світ» залежить від того, отримає він відповідний статус чи вважатиметься другорядним, не вартим уваги.

Одним із вирішальних факторів ефективності предмета «Я досліджую світ» є залучення учнів до проведення тренінгів і позакласних заходів здоров’яформ...
Слайд № 22

Одним із вирішальних факторів ефективності предмета «Я досліджую світ» є залучення учнів до проведення тренінгів і позакласних заходів здоров’яформуючого змісту. Зазвичай з цим немає проблем, адже тематика навчальної дисципліни тісно пов’язана з реальними потребами і проблемами дітей. Школярі із задоволенням сприймають інформацію і активно обговорюють її, поширюючи у своєму середовищі, зокрема, методом «рівний-рівному».

Запорукою успіху є також активна взаємодія (співпраця) з батьками учнів. Саме батьки відповідають за здоров’я дітей, тому їх необхідно наполегливо ...
Слайд № 23

Запорукою успіху є також активна взаємодія (співпраця) з батьками учнів. Саме батьки відповідають за здоров’я дітей, тому їх необхідно наполегливо залучати до виконання спільно з дітьми практичних завдань, привчання своїх синів і доньок до занять фізкультурою, загартування. Лише в сім’ї є можливості для того, щоб знання, які діти одержують на уроці, переросли в уміння і навички здорового способу життя і безпечної поведінки.

Спільно з батьками слід проводити різні заходи з пропаганди здорового способу життя, запобігання шкідливих звичок: турпоходи, поїздки на природу, с...
Слайд № 24

Спільно з батьками слід проводити різні заходи з пропаганди здорового способу життя, запобігання шкідливих звичок: турпоходи, поїздки на природу, спортивні змагання, ігри активного відпочинку, свята творчості, гумору, веселі конкурси, творчі зустрічі, дні іменинника, виставки, ліплення снігових скульптур тощо.

Висновки Ми живемо у час, коли свідомість учня змінюється, коли він з пасивного споглядача перетворюється в людину, яка починає усвідомлювати ціну ...
Слайд № 25

Висновки Ми живемо у час, коли свідомість учня змінюється, коли він з пасивного споглядача перетворюється в людину, яка починає усвідомлювати ціну знань, яка прагне до спільної праці, до співпраці та співтворчості. Сучасному педагогу необхідно усвідомити, що пояснювально-ілюстративні технології, які базуються на примусі, залишились у минулому. Майбутнє за технологіями, які пропонують колективну діяльність, яка активізує процес навчання і дозволяє підвищувати конкурентні здібності учня в умовах високої вимогливості суспільства.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.