ПСИХОСЕМАНТИЧНА МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ РИС ОСОБИСТОСТІ «5 ПАЛЬЦІВ»

Психологія

15.03.2021

135

0

24

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки), Дошкільнята (4-5 років), Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі
Опис документу:
Психологічні риси характеру розкриваються за допомогою пальців рук. Це досягається шляхом надання символічного значення пальцям. Методика проста у виконанні. Підійде для першого знайомства психолога (вчителя) з учнем (учнями), а також для діагностики, наприклад, групової динаміки у класі (визначення лідера...). Психологічна характеристика кожного пальця окремо подана у інтерпретаційній частині.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Психосемантична методика визначення індивідуальних рис особистості «5 пальців»

Інструкція

Експериментатор зачитує реципієнтам завдання:

«Перед вами є олівець та листок паперу. Незалежно від того, чи ви пишете правою рукою чи лівою, візьміть олівець у ліву руку, а праву долоню прикладіть до листка та окресліть її. Якість малюнка не оцінюється».

Після того, як досліджувані перше завдання, експериментатор зачитує наступне:

«Тепер подивіться уважно на змальовану вами руку, подивіться на кожен палець. Уявіть собі: якби ви були пальцем на руці, то яким? Будь-ласка, зробіть свій вибір та позначте його цифрою 1. Якщо ви вагаєтесь, або у вас є декілька варіантів, тоді позначте їх всіх. Найбільш привабливий для вас палець позначте одиницею, менш привабливі: цифрами 2, 3, 4, 5»

Коли завдання виконане всіма реципієнтами, експериментатор зачитує інтерпретацію по кожному вибору.

Після того, як досліджувані почули інтерпретацію, можна повторити експеримент ще раз. У такий спосіб можна ще раз пересвідчитися у тому, чи впливає додаткова інформація на самоусвідомлення та вибір реципієнта, побачити різницю між бажаним та дійсним станом речей, уявлення про себе та інших; на скільки людина є чесною з собою та як легко готова розкривати оточенню свій характер.

Інтерпретація

Великий палець. Ще з підручників історії нам відомо, що саме з розвитку великого пальця почався розвиток людини, адже він дав змогу міцно тримати камінець або палицю, інакше кажучи, дав змогу оволодіти знаряддями праці.

Все, що б ми не брали до рук, не обходиться без великого пальця, навіть пишемо ми, стискаючи руку за допомогою великого пальця. Великий палець – це палець лідер, палець «володар», який має відношення до всього, що береться до рук. Це палець влади, як у Давньому Римі, який милує (палець догори із загнутими чотирма пальцями) або карає (великий палець униз).

Вказівний палець. У самій назві «вказівний», прихований основний сенс пальця. За допомогою цього, можна вказати на когось, або щось, показати напрям руху, дії; поманити до себе або наказати залишатися на місці. Це палець, який показує (палець направлений прямо кудись), це палець, який наказує (хитання пальцем вгору-вниз), також ним заперечують (хитання пальцем в сторони). Вказівний палець – це палець начальник, це палець ідея (коли пальцем тичуть в небо). Простіше кажучи, вказівний палець – це прямий підлеглий Великого пальця; великий палець – це як президент, який наказує пальцям-міністрам. Президент (великий палець) віддає наказ міністру (вказівному пальцю), а той наказує «Вогонь» або ж сам натискає на курок (вказівний палець використовують для натискання на гачок вогнепальної зброї).

Середній палець. Це палець чоловічої сили, грубості, незалежності та багатства, що дає змогу нехтувати наказам (у даному випадку Великого та Вказівного пальців). Середній палець – це палець бунтар, палець революціонер, палець розквіту, буйної молодості. Здебільшого підходить для людей з вираженою маскулинністю. Багато хто впізнає у ньому фалічний символ, ідея якого широко розгорнута у психаналітичній теорії.

Погано переносить приниження та образи, нетерплячий, лабільний (рухливий); кидається в крайності: або занадто говіркий, або занадто мовчазний, егоїстичний або аскетичний.

Середній палець – це нарцис чи самолюб. Позитивною рисою є те, що багато чого домагається сам, але при цьому можуть постраждати чужі інтереси.

Підмізинний (безіменний) палець. Цей палець називається підмізинним, мабуть, тому, що він відображає, як чоловічу так і жіночу сторону. На підмізинний палець надягають обручку, як чоловік так і жінка. У англійській мові підмізинний палець складається зі слів «перстень» та «палець», що ще ближче підводить до символічного значення цього пальця.

Це палець сім'ї, батьківства; це палець зрілості та відповідальності. Також це палець віри, надії та любові. Будь які асоціації, які Ви покладаєте на поняття сім'ї відповідатимуть для Вас безіменному пальцю.

Варто пам’ятати про ще одну символічну рису підмізинного пальця. Коли молоде подружжя одягають обручки, то присягають на вірність одне одному, а ось християнські монахи чи монахині, одягаючи на підмізинний палець обручку, заручаються з Богом. Таким чином, підмізинний палець може символізувати ще й єдність з Богом, або й самого Бога.

Мізинний палець. Це пальчик найменший – це пальчик інфантильний, тобто з дитячими рисами характеру. Це пальчик залежний, без твердого «Я», це палець безвідповідальний, а також палець мрій та фантазій. Часом він дуже м’якенький, слухняний, а часом некерований та агресивний.

Більшість початих справ залишає незавершеними. Нестабільний, швидко змінює інтереси. Легко знайомиться з людьми, заводить друзів, але так само легко всіх втрачає. Потребує постійного контролю над собою.

Також це палець-брехун, палець-шахрай, вдалий маніпулятор чужою поведінкою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Психологія

15.03.2021

135

0

24

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки), Дошкільнята (4-5 років), Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі