Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Психологічні аспекти «Ранкової зустрічі» в НУШ

Психологія

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

03.05.2019

590

41

0

Опис документу:
Ранкова зустріч дозволяє створити і зберегти позитивний клімат в класі. Вчить дітей навичкам ефективного спілкування, взаємної поваги, вмінню приймати точку зору іншої людини. Ці навички дуже важливі для повноцінного спілкування.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Психологічні аспекти «Ранкової зустрічі» в НУШ

У нашій країні відбувається реформування загальної середньої освіти. У початковій школі відбувається гармонійний розвиток дитини, розвиток самостійності, творчості і допитливості.

У Новій українській школі впроваджуються нові форми роботи: особистісно-орієнтований підхід, упровадження інноваційних технологій навчання у практику. Це все допомагає зацікавити учня на уроці, розвивати його здібності.

Відповідно до Концепції Нової української школи вчителі початкових класів проводять ранкові зустрічі.

Що ж це таке, та навіщо вони потрібні?

Відомо, що позитивний клімат у класі дуже важливий для гармонійного розвитку дитини. Ранкова зустріч цьому сприяє. Суть ранкової зустрічі полягає в том, щоб діти навчились умінню та навичкам ефективного спілкування, вмінню сприймати точку зору іншої дитини, взаємній повазі, залагоджувати конфлікти.

На ранковій зустрічі діти приймають участь у групових обговореннях, а педагог вчить їх умінню і навичкам ефективного спілкування. Ці навички дуже важливі для повноцінного спілкування, вони допомагають висловлювати свої думки, уважно слухати співрозмовника, вирішувати конфліктні ситуації за допомогою слів.

Ранкова зустріч має чотири основні компоненти:

1. Привітання – діти вчаться основам комунікації і груповим методам роботи

2. Обмін інформацією – учні обмінюються інформацією, висловлюють ідеї. Обмін інформацією формує у школярів навички вільних висловлювань перед іншими.

3. Групове заняття – допомагає навчити дітей командній роботі і роботі в міні групах, сприяє самовираженню.

4. Щоденник вражень – діти вчаться вільно висловлювати свої думки, розвивають мислення і мовлення. У кожний дитини свій щоденник. Діти самостійно обирають тему для записів.

Які же можуть бути ранкові зустрічі, що вчитель може запропонувати учням? Наведемо декілька прикладів ранкових зустрічей:

Тема «Чарівна країна казок»

Мета: ознайомити дітей з історією виникнення казок, розвивати увагу, творче мислення, комунікативні здібності дітей в ігровій діяльності.

День перший:

Вітання:

Другу разом посміхнемось

І за руки візьмемось.

В країну казок ми перенесемось,

Де двері для малят відчинені завжди

Де їх чекають пригоди і казки.

Обмін інформацією:

Сьогодні ми з вами відправимось до країни казок. Казки народ знає з давнини. Їх ще розповідали своїм дітям наші пращури. Казки може вигадувати народ, а також письменники. З народних казок нам відомі такі, як «Колобок», «Маша і Ведмідь», «Ріпка», «Снігуронька». А ось усіма улюблені казки «Кресало», «Дюймовочка», «Снігова Королева» написав відомий письменник Ханс Крістіан Андерсен. А казку про непосиду Карлсона - шведська письменниця Астрід Ліндгрен. Казки дуже міцно увійшли в наше життя, і в сучасному світі за казками знімають фільми і мультфільми.

Давайте з вами разом поміркуємо:

  • Чому нам подобаються казки?

  • Які казки нам відомі?

Групове заняття:

Гра «Відгадай»

Кожній групі дітей пропонують героїв з двох казок. Дітям потрібно відгадати, яка у них казка, і помінятися героями, щоб у кожній групі були герої однієї казки.

Гра «Вигадай казку»

Дітям дають малюнки із зображенням героїв казок, парти, дошки, рюкзака, книги, ручки і пропонують придумати казку на тему «Казкова школа».

Щоденник вражень:

  • Чому мені подобаються казки?

  • Яка казка моя улюблена?

  • Чи сподобалось мені вигадувати казку ?

День другий:

Вітання:

Хлопці та дівчата

Веселі та грайливі,

Допитливі й сміливі,

У світ казковий поринемо

Казкові дива ми знайдемо

Обмін інформацією:

У казках нас завжди чекають дивовижні історії. Ми з вами знаємо, що герої можуть бути як добрими, так і злими. У казці про доктора Айболить, ми з вами зустрічаємо злого героя, якого звуть .... Бармалей. У багатьох народних казках ми зустрічаємо такого героя, як Змій Горинич. І в цих казках богатирі йдуть з ним боротися. А давайте згадаємо казку про Буратіно, адже там теж є поганий герой, хто ж він? ... Звичайно ж це господар театру ляльок Карабас-Барабас. Нарівні зі злими героями в казках завжди є добрі герої.

  • Яких позитивних казкових героїв ви знаєте?

  • На якого казкового героя ви хочете бути схожими ?

Групове заняття:

Дітям потрібно відгатати героя і з якої він казки.

1) Чекали маму з молоком, а пустили вовка в дом ... (козенята – «Семеро козенят»)

2) Лікар, який поспішав на допомогу звірятам? (Айболіть – «Айболіть»)

3) Дерев’яний хлопчик, який продав «Буквар», щоб потрапити у театр? (Буратіно – «Золотий ключик»)

4) Друг дяді Федора, який дуже любить молоко? (Матроскін - «Дядя Федір, пес і кіт»)

5) Маленький хлопчик який нічого не знав? (Незнайка – «Незнайка на Місяці»)

6) Хто ж це такий,

він страшенний лиходій,

ображає Буратіно,

Артемона і Мальвіну (Карабас-Барабас – «Золотий ключик»)

Гра «Відгадай з якого мультфильма цей герой»

Дітям пропонують малюнки з героями мультфільмів, і дітям потрібно відгадати по якій казці було знято цей мультфільм. (Незнайка, Листоноша Пєчкін, Цибуліно, Буратіно, Колобок, Теремок)

Щоденник вражень:

  • Які я знаю мультфільми, створені за казкою?

  • Який я бачив фільм, зроблений по казці?

  • Який казковий герой мені подобається?

Використані джерела:

1. Ранкові зустрічі. 1 клас. I семестр. / авт.-упоряд. Н. Ю. Бабіченко, О. А. Нечипоренко, С. М. Хівренко. — Х. : Вид. група «Основа», 2018.— 141, [3] с. — (Серія «Нова українська школа»)

2. Ранкова зустріч: що це і навіщо? [Електронний ресурс] / Ресурс доступу: http://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/.

3. Хухлаева О. В. Тропинка к своему Я. Уроки психологии в начальной школе (1-4 класс) / Пронина Е.Квасова О. - Генезис, 2017 г.-312с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.