Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах вимушеної соціальної ізоляції

Дистанційне навчання

Для кого: Дорослі

24.05.2021

93

2

0

Опис документу:
В досвіді роботи висвітлені питання щодо змісту та форм дистанційної роботи практичного психолого закладу дошкільної освіти. Матеріали даного досвіду можуть бути корисними як для практичних психологів, так і вихователів закладів дошкільної освіти.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах вимушеної соціальної ізоляції

(з досвіду роботи)

Червоненко Н.І., практичний психолог

КЗ ДНЗ (ясла-садок) № 292 ХМР)

Соціально-психологічна підтримка виявляється
в соціально-психологічному направленні, організації рефлексії, осмисленні, активізації, спрямуванні активності людини в потрібному руслі.

Зміст психосоціальної підтримки визначається потребами конкретного індивіда та зумовлюється негараздами його конкретної життєвої ситуації.

Психологічна підтримка здійснюється з метою:

  • психологічного забезпечення вільного і гармонійного розвитку особистості в сучасному суспільстві на всіх етапах її становлення і самореалізації;

  • попередження розвитку негативних тенденцій у психології людей, подолання труднощів особистісного зростання, корекції відхиляється, усунення конфліктних ситуацій у взаємовідносинах.

Основні методи психологічної підтримки:

  • психологічна просвіта;

  • психологічне і психотерапевтичне консультування;

  • психологічна діагностика;

  • психологічний тренінг;

  • психологічна корекція;

  • інші індивідуальні та групові методи психологічної роботи.

Основними напрямами психологічної підтримки є:

психологічна профілактика

  • психологічне консультування

  • психологічна корекція

Робота проводилась на таких платформах:

1. Офіційний сайт дошкільного закладу:

  • розміщення матеріалів просвіти батьків;

  • розміщення графіку проведення занять з дітьми та зустрічей з батьками;

  • розміщення алгоритму отримання індивідуальної консультації для батьків.

2. Вайбер:

  • група онлайн-підтримки (щоденне привітання, розміщення корисних та цікавих матеріалів для роботи з дітьми, корисні посилання, відповіді на питання, розміщення нагадування про проведення заняття, обмін сімейними фотоматеріалами тощо)

  • відео-дзвінки на запит батьків та педагогічних працівників;

3. Зум:

  • індивідуальні заняття з дітьми;

  • групові заняття з дітьми та вихователями.

1. Щодо організації групових занять з дітьми в Зум:

Організація роботи розпочалася з:

- розміщення на офіційному сайті закладу графіку проведення занять, консультацій із зазначення дня і часу проведення;

- розміщення алгоритму отримання батьками та педагогічними працівниками індивідуальної консультації.

В Вайбер-групі зранку розміщувала нагадування про проведення заняття і розміщувала ідентифікатор конференції, за яким батьки заходили в конференцію. Всі бажаючі могли прийняти участь у такому занятті. По закінченню заняття, за згодою батьків, розміщувала скріншот нашої зустрічі, щоб інші батьки могли бачити, що заняття відбулось і таким чином замотивувати інших батьків приймати участь у зустрічах.

Оптимальна кількість дітей в такій групі 4-5, бажано одного віку (4-5 років, 5-6 років). Я спробувала провести заняття в різновіковій групі, але складнощів виявилось більше, ніж користі.

Також я практикувала індивідуальні заняття в Зумі та з малою групою (2 дитини - це були 2 сестрички).

Головний принцип добору ігр та вправ, які використовувались в дистанційній роботі це: відсутність (або мінімальна) підготовка з боку батьків.

Перелік ігор з'явився з досвіду спілкування з батьки в спільноті онлайн-підтримки. Адже виявилось, що у більшості сімей немає матеріалів для занять (кольорового паперу, білого паперу, картону, пластиліну тощо) і купити на той час було важко. Тому були обрані вправи, які не потребували підготовки, а підготовка була мінімальною (Додаток А).

2. Організація роботи з вихователями:

1. Створення окремої група у Вайбері.

2. Складення та розміщення графіку зустрічей з педагогічними працівниками на офіційному сайті закладу дошкільної освіти в розділі "Кабінет психолога".

Під час таких зустрічей ми розглядали і виконували практично:

- прийоми зняття стресу, релаксаційні та дихальні вправи;

- прийоми екстреної психологічної допомогти собі та іншій особі у випадку істерики, тривожного стану тощо;

- проводили пошук власного ресурсу;

- тестування.

У встановлений день вихователі звертались за індивідуальною консультацією. Переважно це були вихователі одинокі, які важко переживали самотність у період вимушеної ізоляції.

3. Організація роботи з батьками.

Ефективнішим у спілкуванні з батьками було спілкування у Вайбер-групі "Онлайн - підтримка". Мною підтримувалась актуальність її роботи з 9.00 до 20.00:

- привітання;

- розташування теми дня або корисної інформації протягом дня;

- реагування на матеріали, розміщені батьками в чаті (короткий коментар, емоційна реакція, підтримка);

Інформація для розміщення в вайбер-групі добиралась таким чином, щоб вона була актуальною, ненав'язливою, корисною, короткою, цікавою, а саме:

1.Тематичні дні:

"Мої домашні улюбленці"

"Сьогодні ми готували ..."

"А у нас такі Паски та писанки" та інше.

"Дотримуємось режиму дня" (викладали відео зарядки, виконання домашніх справ, допомога батькам)

2.Інформація для душі або роздумів, матеріали з гумором.

3. Обговорення тем, запропонованих батьками.

4. Обмін думками щодо виховання дітей. Що почитати про виховання.

Політичні теми та теми хвороби не обговорювались.

Зустрічі в ЗУМ також планувались, заздалегідь оголошувалась тема, встановлювався день і час, але, нажаль, таких зустрічей було мало. Причиною низької активності було те, що батьки дітей-дошкільників не мають можливості залишити дітей без уваги на якийсь час, а також необхідність дотримання режиму. Тоді ми намагались обговорювати ці теми у Вайбер-спільноті.

Також для батьків 1-2 рази на тиждень розміщувались матеріали просвіти на офіційному сайті закладу.

Індивідуальні консультації проводились у Вайбері або телефоном за попередньою домовленістю.

Додаток А

Перелік вправ, які використовувались в дистанційній роботі:

За метою це вправи на розвиток когнітивної сфери та здоров'язбережувальні (кінезіологічні, валеологічні)

1. Пальчикові ігри.

2. Кінезіологічні вправи (кінезіологічні казки): "кулак, ребро, долонька", "Кільця", "вухо-ніс"

3. Ігри на розвиток зорової пам’яті (демонстрація фігурок з кіндер-сюрпризів).

4. Вправи на розвиток слухового сприймання:

- гра "Який звук?"- горішками, дзвіночком, монетами, коливання листа паперу, шарудіння папером від цукерки.

-гра "Поганяй муху". Ми використовували іграшку з кіндера або монетку. Ця гра представляє собою розкреслене поле на 9 (3х3) або 15 (5х5х) квадратів, в середину розташовується фігурка, ведучий диктує в якому напрямку і на скільки квадратів рухатись (вгору, вниз, вверх, праворуч, ліворуч). Потім зупиняємось і перевіряемо: фігура повинна зупинитись в однаковому з ведучим квадраті.

-графічні диктанти (від простого до складного - прямокутник, людина, собака, змія, котик, парасолька, машинка).

6. Склади фігуру за зразком (з геометричніх фігур). Фігура демонструється на екрані.

7. На розвиток зорового сприйняття:

що намальовано (демонстрація на екрані картинки, де намальовано контуром декілька предметів, а також картинки з предметами на яких не вистачає деталі або частини (хвоста, ручки, ніжки, вуха тощо).

8. Завдання на розвиток мовлення та звуковимови: читання чистомовок, скоромовок, складання оповідань за картинкою.

9. Завдання на розвиток логічного мислення (наочно-образного, словесно-логічного)

- демонстрація на екрані карток типу "четвертий зайвий", "Що не потрібно для борщу?"

10. Завдання на розвиток уваги:

- демонстрація по черзі 5-7 фігур-кіндерів або дрібних предметів, карток. Одну фігуру замінюєте або зовсім прибираєте. Дитина називає що змінилося.

9. Валеологічні казки. ( формування самооцінки, соціальний розвиток, формування уміння дружити, тощо). Вони короткі, на різні теми. В кінці кожної казки є питання для обговорення.

На кожне заняття складається план, який містить 4-5 завдань.

6


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили