і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

"Психологічна готовність дітей до навчання в школі"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Психологічна готовність дітей до навчання в школі Підготувала практичний психолог Торговицького НВО Суржко О.М.

Слайд № 2

Вступ до школи – важливий момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням (ровесниками й дорослими), новим видом нової діяльності (навчальної ,а не ігрової). У житті дитини змінюються все: обов'язки, оточення, режим. Це „ кризовий період” у житті дитини, і ця її „криза” виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 3

Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по різному – від 2 тижнів до 2 – 3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психологічними особливостями та станом здоров'я). Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці рівень готовності до школи, або «шкільної зрілості». Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 4

Дитина повинна розуміти, що в школу вона йде не лише гратися з друзями, а й одержувати нові знання та вміння. У дитини до початку навчання у школі мають бути сформовані: • культура поведінки; • потреба у спілкуванні з іншими; • уміння підкорятися інтересам дитячих груп; • уміння встановлювати стосунки з ровесниками і дорослими; • адекватна самооцінка. Соціальна готовність Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 5

Емоційно-вольова готовність • Дитина впевнена в собі; • відчуває задоволення, радість; • переважають позитивні емоції; • намагається стримувати негативні емоції. • вміє керувати своєю поведінкою; • довільність сприймання (не тільки слухати, але й чути вчителя, однолітків, запам'ятовувати і відтворювати дії); • робити не лише те, що цікаво, а й те, що потрібно, доводити почату справу до кінця Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 6

Мотиваційна готовність • Бажання дитини вчитися, її ставлення до школи і навчання як до серйозної діяльності; • формування правильних та різнобічних уявлень і знань дитини про школу, про шкільні вимоги; • позитивне ставлення до майбутнього навчання. Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 7

• Розвинуте сприймання; • стійка увага на предметі чи діяльності; • наявність аналітичного мислення, що проявляється в здатності виділяти і розуміти важливі ознаки та зв'язки між предметами; • здатність відтворювати зразок, логічно запам'ятовувати; • оволодіння на слух розмовною мовою; • розвиток дрібної моторики, зорово -моторної координації; • розвиток здатності до навчання; • вміння користуватися знаннями при вирішенні певних завдань. Інтелектуальна готовність Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 8

• Перехід до статусу школяра — найскладніший, переломний етап; • невідповідність можливостей дитини вимогам шкільного середовища; • різка зміна способу життя; • школа для дитини — стресогенний фактор (дорога до школи, навантаження, відсутність ігрових кімнат); • неможливість повного розслаблення протягом перебування дитини в школі; • поганий стан здоров’я; • відсутність емоційної підтримки з боку педагогів та батьків; • неправильне педагогічне спілкування породжує в дитині емоційну напруженість, страх, невпевненість, послаблює увагу, пам’ять, знижує працездатність. Причини дезадаптації Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 9

• відставання від програми; • швидка втомлюваність; • недисциплінованість; • невміння будувати відносини з однолітками та дорослими; • підвищена тривожність, плаксивість; • глибокий спад працездатності наприкінці дня; • неадекватна поведінка; • неуспішність у навчанні. Прояви дезадаптації Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 10

Мета зборів: актуалізувати знання батьків з проблеми психологічної готовності дітей до школи. Залучати батьківську громаду до співпраці з ДНЗ та школою. Завдання зборів: 1. Обговорити з батьками проблему психологічної готовності дітей до навчання в школі. 2. Забезпечити активну участь і взаємодію дорослих між собою та з педагогами. 3. Познайомити батьків із майбутніми вчителями їхніх дітей. Дати практичні рекомендації з підготовки дітей до школи. 4. Повідомити про термін та умови проведення діагностики на вивчення рівня психологічної готовності дітей до навчання в школі. 5. Розвивати інтерес батьків до педагогічної та психологічної літератури з питань підготовки дітей до школи. Батьківські збори

Слайд № 11

Слайд № 12

«Ваша дитина йде до школи Пам’ятка для батьків Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

Слайд № 13

Діагностика готовності до школи

Слайд № 14

Готовність до навчання в школі Звіт практичного психолога Торговицького НВО про перевірку готовності першокласників до навчання в школі Протягом вересня – жовтня 2017 року проводилося дослідження рівня готовності першокласників до навчання в школі. Мета дослідження: перевірка рівня готовності дітей до навчання в школі,виявлення потенційної «групи ризику», тобто дітей, чиє подальше навчання та виховання пов'язані з суттєвими труднощами. Своєчасна діагностика готовності до навчання в школі дозволяє: визначити ступінь готовності дитини до шкільного навчання; покращити процес адаптації дитини до школи; запобігти втомлюваності молодших школярів, надмірній нервово-психічній напрузі під час виконання шкільних завдань. Програма дослідження включає: Збір даних про першокласників; Робота з класоводом; Робота з батьками; Психодіагностику а саме: Тест Йєрасека-Керна; Опитувальник Йєрасека-Керна; Бесіда про школу; Тест фонематичного слуху; Тест словника; Методика визначення емоційного ставлення до школи; Методика дослідження уяви; Методика дослідження уваги; Методика дослідження пам’яті; Методика дослідження мислення; Після проведеного психодіагностичного обстеження ми можемо стверджувати, що піддослідні 63 учнів першого класу, з яких - 33 дівчинки та 30 хлопчиків, підготовлені до навчання в школі на високому рівні - 7 учнів (11 %); середньому рівні - 48 учнів ( 76%); низькому рівні - 8 учнів ( 13%); Практичний психолог Суржко О.М.            

Слайд № 15

«Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя» В.О.Сухомлинський

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Вступ до школи - важливий момент у житті дитини. Він пов'язаний із новим типом стосунків з оточенням (ровесниками і дорослими), новим видом діяльності (навчальної, а не ігрової).
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Психологія
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    229
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    YW961368
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання