Психологічна фізкультхвилинка

Опис документу:
Здібність людини до саморе¬гуляції стану, до психічної пере¬будови забезпечує і її ефективну адаптацію в довкіллі, і результатив¬ність будь-якої діяльності. Навча¬ти керувати своїм психофізичним станом треба починати з дитячих років. Більшість вправ з психічної саморегуляції пропонується дітям у формі гри.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Психологічна фізкультхвилинка

Виступ на МО вчителів початкових класів

Здібність людини до саморегуляції стану, до психічної перебудови забезпечує і її ефективну адаптацію в довкіллі, і результативність будь-якої діяльності. Навчати керувати своїм психофізичним станом треба починати з дитячих років. Більшість вправ з психічної саморегуляції пропонується дітям у формі гри. Виконують їх у позі «кучера»: діти сідають на стілець, випрямляють спину, прагнуть розслабити всі скелетні м'язи. Слід стежити за тим, щоб діти не дуже нахилялися вперед, інакше діафрагма буде тиснути на шлунок. Голова повинна бути опущена на груди,ноги розслаблені і зптгуті під тупим кутом, носки трохи розсунені. Потрібно звертати особливу увагу на положення носків ніг. Якщо носки направлені прямо або підведені, то розслаблення не буде. Руки слід покласти на коліна так, щоб вони не торкалися одна одної, лікті злегка округляти. Очі потрібно заплющити, нижню щелепу розслабити, язик розслабити (його основа повинна здаватися важкою), але рот повинен бути закритий. Найголовніше — навчити дітей полинути в уявлення. Ефективно використовувати образи казкових персонажів улюблених звіряток, з якими вони легко і з задоволенням себе ототожнюють. Якщо вдається досягти хорошого рівня уявлення дії в свідо-мості дитини, то думки її перетворюються на дійсність і відбувається релаксація. Звичайно, діти добре реагують на подібні тексти:

«Зайчата сіренькі стомилися і на травичку лягли. І сіренький зайчик Ваня приліг, і пухнастий зайчик Марійка прилягла; і спритне зайченя Денис прилягло. Лапки зайчики витягнули, лапки у них важкі, теплі. І у зайчика Тані теплі, і у зайчика Олі теплі, і у зайченяти Андрійка теплі і важкі, не можна підняти. Ласкавий теплий вітерець ніжно гладить зайчиків: і зайчика Катю, і зайченя Сашу. Заплющуються оченята зайчат. Заснуло зайченя Микита, злипаються очки у зайченяти Марини. Сплять зайчики. Сниться їм зелена галявина, солодка морквина. Відпочили зайчики, витягнули лапки, глибоко зітхнули і розплющили очки».

«Морозиво». Я знаю, що всі ви любите морозиво. А тепер уявіть, що ви побували в гостях у Снігової Королеви. Замерзли і самі стали схожі на морозиво. Тіло, руки, ноги, голова скуті холодом. Брр... Але прийшов добрий чарівник і сказав: «Заплющіть очі! Покладіть руки на коліна. Вам зручно, вам ніщо не заважає. Зараз почнемо відтавати. Зігріваються і відтають пальчики ніг, зігріваються і відтають ступні, зігріваються і розслабляються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг вгору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики рук. Пальці розслабляються. Зігріваються і розслабляються долоні. Зігріваються і розслабляються кисті рук. Тепло від кистей іде до ліктиків. Від ліктиків до плечей. Руки теплі, розслабились. Нам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від живота підіймається до грудей, шиї, голови. Обличчю жарко, обличчя розслабилося, рот відкрився, голова повисла».

Розтануло морозиво, розтеклося солодкою калюжкою по підлозі.

«Перлина». Сьогодні ми пограємось у ловців перлин. Перлина живе в мушлі. Мушля — це ваш кулачок. А перлинами будуть ось ці намистини. Ловцю потрібно буде дістати перлину, яку ви міцно затиснете в кулачку. Але мушля не хоче розлучатися з перлиною, і не дає ловцю розтискати кулачок. Чи все зрозуміло? А тепер поверніться один до одного. Одні будуть мушлями, а інші — ловцями перлин. Мушлі кладуть руку на стіл до ліктя долонькою вгору. Я кладу в неї перлину, і стулки мушлі закриваються. За сигналом гонгу ловці починають розкривати мушлю, щоб дістати перлину. Треба робити так, щоб товаришеві не було боляче. Коли прозвучить другий сигнал, потрібно припинити діставати перлину. Приготуйтесь (гонг). Тридцять секунд. Діти намагаються розтискати кулачок товариша (гонг). Закінчили.

Кому вдалося дістати пер
лину?

А тепер поміняємось місцями (гонг). Тридцять секунд (гонг).

  • Кому вдалось дістати перлину?

  • Скажіть, діти, а що було важче — діставати чи утримувати перлину?

Дякую всім.
(Реквізит: намистини.)
«Комплімент». Діти повертаються один до одного, з ким сидять, витягають вперед руки і з'єднують їх з долонями товариша. За сигналом педагога діти почерзі говорять комплімент один одному. Компліменти не повинні повторюватись. Вимовляється комплімент з посмішкою, треба дивитися в очі дитині, якій він призначається.

«На кого я схожий». Діти дають один одному порівняльні характеристики. Наприклад: «Олю, у тебе очі — як зірочки!»

«Настрій». Почніть ходити кімнатою, відчуваючи власне тіло. Подумайте про настрій, у якому ви починали вправу. За допомогою ходи продемонструйте різний настрій. Кожен рух виконуйте 15 секунд. Рухайтесь як:

дуже втомлена людина

щаслива людина, яка отримала чудову звістку;

людина, яка постійно чогось боїться;

геній, який отримав Нобелівську премію;

людина, у якої нечиста совість;

канатоходець, який рухається по дроту.

Повертаючись на своє місце, покажіть власний настрій.

«Зірочка» (виконується під супровід повільної музики). А тепер трохи відпочинемо. Уявіть, що ми знаходимось за містом. Літо. Глибока ніч. Навколо тихо-тихо. Ми виходимо босоніж у сад. Ногам холодно й мокро, тому що трава покрита росою. Над головою чорне безкрайнє небо, всіяне мільйонами зірок. І раптом під нашими ногами ми помічаємо маленьку зірочку! Вона впала з неба і загубилася в густій траві. Візьміть її в руки. Чи відчуваєте ви, яка вона холодна? Як же їй страшно і самотньо далеко від дому, від рідних.. Ще трохи, і зірочка згасне, перетвориться на крапельку роси, а вранішнє сонце висушить її... Подихайте в свої долоньки. Поділіться із зірочкою своїм теплом... Бачите, вона стала світити яскравіше... А тепер уявіть найщасли-віший день у своєму житті. Можливо — це ваш день народження. Можливо, день, коли ви принесли додому гарну оцінку. А може, просто звичайний день, коли ви прокинулися вранці, поглянули на радісне сонечко і подумали: «Як добре жити на світі!» Поділіться із зірочкою своїм щастям. А тепер розкрийте долоні. Погляньте, який яскравий вогник горить перед вами! Тепер уже зірочка не згасне! Це ви подарували їй нове життя. Можна покласти зірочку в кишеньку і принести мамі. Можна подарувати другові або подрузі. Можна відпустити... А я дарую свою зірочку всім вам! Будьте щасливі!

Із дітьми 3—4-х класів можна виконувати такі вправи:

Мені добре, я спокійний (один раз).

Права рука важка (шість разів).

Мені добре, я спокійний (один раз).

Права рука тепла (шість разів).

Мені добре, я спокійний (один раз).

Права рука тепла (шість разів).

Я відпочив, мені добре.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!