Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Програма з профілактики булінгу (цькування) для ЗНЗ

Психологія

Для кого: Дорослі

20.03.2020

472

10

0

Опис документу:
Прграма складена для загальноосвітнього закладу І - ІІІ ступенів. Програма містить мету, завдання, посилання на нормативно - правові документи, перелік необхідної для закладу документації в якій фіксуються випадки булінгу(цькування), основні функції працівників освітнього закладу, план заходів програми.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Програма з профілактики булінгу (цькування)

Охтирської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 4

імені Остапа Вишні

Мета програми: напрацювання комплексу заходів, які сприятимуть налагодженню систематичної роботи зі створення безпечного середовища вільного від насильства та булінгу (цькування) та ефективної системи забезпечення реалізації прав дитини

Завдання програми:

  • формування активної особистості, яка ґрунтується на вихованні у дитини почуття власної гідності,

  • усвідомленні самоцінності, поваги до себе, віри у власні сили учасників освітнього процесу,

  • формування відчуття безпеки та позитивного сприйняття оточуючого світу учасників освітнього процесу,

  • вміння педагогів ідентифікувати прояви булінгу, адекватно реагувати та надавати інформацію батькам та персоналу

Очікувані результати:

  • зміни у поведінці учасників освітнього процесу: толерантна взаємодія з однолітками та дорослими, вміння вислухати одне одного, вміння сказати «ні», якщо щось не подобається, а у разі потреби звернутись із пропозицією допомогти або звернутись за допомогою до дорослого.

  • гармонізації відношень між дітьми, попередження проявів насильства та булінгу у майбутньому дорослому житті.

Термін дії : безстрокова

Діяльність освітнього закладу у сфері запобігання та протидії проявам булінгу (цькування) включає два ключових напрями: управлінський і просвітницький.

Управлінський напрям включає: аналіз ситуації в освітньому закладі, розробка правил поведінки, алгоритмів дій, плану заходів, здійснення моніторингу його реалізації та безпечності, комфортності освітнього середовища.

Просвітницький напрям – це системна робота з інформування, роз’яснення з метою

формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії всіх учасників освітнього процесу.

Діяльність учасників освітнього закладу:

Адміністрація освітнього закладу:

1. Створює «дорожню карту», мета якої: візуалізація подальшої стратегії освітнього закладу з профілактики проявів булінгу серед учнівської молоді.

«Дорожня карта» включає в себе:

- підвищення компетентності педагогічних працівників школи з означеної тематики;

- опрацювання наявних нормативно-правових документів та методичних матеріалів;

- внесення відповідних корективів до планів роботи класних керівників,

- створення форм і видів роботи з учнями, батьками, педагогічним колективом та персоналом;

- напрацювання механізму взаємодії та перенаправлення в ситуації булінгу, надання фахової допомоги жертвам булінгу і булерам.

2. Ініціює обговорення питання з профілактики проявів булінгу на педагогічних радах, методичних обєднаннях класних керівників.

Класні керівники, педагоги освітнього закладу:

-організовують групові заняття, з учнями, батьками з розвитку комунікативних навичок, толерантного відношення до інших, профілактики асоціальної поведінки, профілактики насилля;

- проведять виховні заходи, відповідно до виховного плану роботи класного керівника

- використовують в роботі вправи, спрямованих на аналіз ситуацій, допомогу в досягненні позитивних життєвих цілей («Доведи свою думку», «Мої почуття», «Я-» і «Ти» -висловлювання»),

- обговорюють проблеми булінгу у класах, на батьківських зборах

- розробляють у співпраці з учнями правила поведінки классного колективу;

- беруть участь у шкільних акціях, флешмобах, загальношкільних заходах, спрямованих на об’єднання учнівської спільноти;

- доносять інформацію до всіх у часників освітнього процесу про діяльність Національних «гарячих ліній» та телефони спеціалістів, до яких можна звернутися за допомогою.

Діяльність соціально-психологічної служби:

- здійснюють індивідуальну або групову роботу з учнями та їх батьками;

- проводять просвітницьку роботу з педагогами та учнями;

- проведять тренінги з підвищення самооцінки, розвитку комунікативної компетентності, асертивної поведінки;

- здійснюють психологічну підтримку учасникам освітнього процесу.

Законодавство України щодо протидії булінгу ( цькуванні):

1. Лист МОН № 790 від 29.12.2018 р. «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»

2.Лист МОН 1_11-881 від 29.01.2019р.Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. 2657-УШ

3.Закону України «Про освіту»

4. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

5. Наказ Міністерства освіти і науки України 28 грудня 2019 року N 1646 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 р. за N 111/34394 Порядок реагування на випадки булінгу (цькування)

В освітньому закладі з метою запобігання та профілактики булінгу (цькування) розроблені документи, відповідно до нормативно – правової бази:

1. Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькуванню) в закладі, розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі, розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

3.Журнал реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування)

4. Журнал реєстрації рішень комісії з розгляду випадків булінгу (цькування).

План заходів спрямованих на реалізацію Програми з профілактики булінгу (цькування)

 

з/п

Назва заходу

Термін виконання

Виконавці

Інформаційне забезпечення профілактики насильства та булінгу

               1.

Наради при директору з педагогічними працівниками питань профілактики булінгу (цькування)

Вересень

Директор освітнього закладу

              2.

Ознайомлення та обговорення правил поведінки в освітньому закладі

Вересень

Класні керівники,

5-11 класів

               3.

Вивчення інструкційно - методичних документів

Вересень

Заступник директора з ВР, класні керівники

4.

Ознайомлення із практиками протидії булінгу (цькуванню)

Вересень

Заступник директора з ВР, класні керівники

               5.

Поповнення матеріалів про профілактику булінгу (цькування) на сайті освітнього закладу

Вересень - листопад

Відповідальний за роботу сайту школи

Робота з вчителями та учнями

               6.

Проведення в освітньому закладі заходів до Всесвітньої акції « 16 днів без насильства» з учасниками освітнього процесу

Листопад - грудень

Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники

               7.

Анкетування учнів 7 -10 класів, щодо виявлення булінгу (цькування) в освітньому закладі

Листопад - грудень

Соціальний педагог, класні керівники

               8.

Аналізування результатів анкетування учнів та складання алгоритму подальших заходів

Грудень

Заступник директора з ВР, соціальний педагог, класні керівники

10. 9.

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі». ( для учнів 9 -11 класів)

Січень,

квітень

Заступник директора з ВР, практичний психолог

               10.

Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій

Постійно

Практичний психолог, заступник директора з ВР

               11.

Ознайомлення учнів із законом України про протидію булінгу ( учні 7 – 10 класів)

Вересень

Соціальний педагог

12.

Година спілкування: «Конфлікту краще уникнути» (8 – 9 кл.)

Жовтень,

березень

Класні керівники

8 – 9 кл.

               13.

Година спілкування “Толерантність людини – найважливіша умова миру і злагоди в сім’ї, колективі, суспільстві”

Листопад,

лютий

Класні керівники 5 – 11 кл.

               14.

Година правової грамотності “Великі права маленької дитини”

Грудень,

березень

Класні керівники 1 – 4 кл.

                 

1 15.

Інтерактивне заняття "Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті" (2 – 4 кл.)

Лютий

Учителі інформатики,

практичний психолог

               16.

Година психолога «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» (8 – 9 кл.)

Листопад,

березень

Практичний психолог

               17.

Дебати: «Право на приватне життя»

Квітень

Класні керівники 8 – 11кл.

18.

Анкетування учнів 1 – 11 класів в межах внутрішньої системи якості освіти

Квітень

Практичний психолог,

класні керівники

Робота з батьками

18.

Тематичні загальношкільні батьківські збори «Булінг в шкільному середовищі. Відповідальність» (за участю представника Ювінальної превенції)

Вересень

Адміністрація

19.

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Протягом року (за запитом)

Практичний психолог, соціальний педагог

21 20.

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

Листопад – грудень

Практичний психолог, соціальний педагог

21.

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Протягом року

(за запитом та результатами анкетування)

Практичний психолог

 

 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.