Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Програма психологічного гуртка «Дорогою фантастичних мрій»

Психологія

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

07.04.2020

319

20

0

Опис документу:
В основу програми покладено використання методів арт-педагогіки та арт-терапії. За основу для розробки даної програми було взято «Базовий компонент дошкільної освіти» та парціальну програму з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі».
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Гурток «Дорогою фантастичних мрій»

Пояснювальна записка

Важливою ланкою становлення особистості дитини – є дошкільний вік. Для виховання всебічно розвиненої дитини велике значення приділяється розвитку морально-етичної поведінки, норм, правил та вміння адаптувати їх у житті.

Пріоритетною метою дошкільного закладу є подальша адаптація дитини в соціумі. Творчий підхід, як один із засобів розвитку особистості, допомагає педагогам виявити та розкрити потенціал дитини.

В основу гурткової роботи покладено використання методів арт-педагогіки та арт-терапії.

Використання на заняттях методів казкотерапії(казкові історії дають можливість розповісти про будь-що у вигляді ненав'язливих цікавих і захоплюючих сюжетів, тому інформація запропонована у такому вигляді, дуже легко, без опору сприймається дітьми), пісочної терапії, арт-терапії, елементів театралізованої діяльності, ТРВЗ, ейдетики – надасть дітям можливість краще засвоїти принципи і норми моральної поведінки, «м’яко» адаптуватися до дитячого садка(молодший вік), та психологічно підготуватися до школи(старший вік).Дитина природним шляхом навчиться діяти усвідомлено, бачити причинно-наслідкові зв'язки, досліджувати власні здібності та якості, свідомо і несвідомо виявляє творчі здібності.

У процесі обігравання життєвих ситуацій прагнемо виховуватиу дітей такі психологічні аспекти як: почуття впевненості в собі, віра в свої сили, радість подолання труднощів, самосприйняття і самоповага, підвищити комунікабельність, культуру спілкування, розширити сприйняття світу, створення у дітей ресурсних психологічних станів на основі любові до природи, тваринного та рослинного світу.

За основу для розробки даної програми було взято «Базовий компонент дошкільної освіти» та парціальну програму з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі». Метою цієї програми є виконання вимог, окреслених у Державному стандарті дошкільної освіти (Базовому компоненті дошкільної освіти), що стосуються розвитку моральної сфери особистості дошкільника, визначення завдань і змісту морального виховання дітей дошкільного віку з орієнтуванням на їхні потреби, інтереси та вікові можливості, що забезпечить підвищення рівня їхньої моральної вихованості.

Отже, програма гуртка передбачає розвиток всебічно розвинутої, впевненої в собі і в своїх силах особистості, яка чітко усвідомлює і дотримується моральних норм поведінки у суспільстві.

Враховуючи психологічні та фізіологічні особливості дітей дошкільного віку ( концентрація уваги дітей становить 15-25 хвилин) заняття проводяться по віковим підгрупам (10-15осіб)один раз на тиждень з чітко регламентованим часом, відповідно віку дітей.

Мета:сприяти розвитку у дитини когнітивної сфери, пізнавальних здібностей, набуття соціальної активностіта творчої активності, розвиток природних задатків дитини; сприяти розвитку творчого мислення, фантазії та уяви , виховувати загальнолюдські цінності.

Завдання:

  • Вчити робити аналіз, синтез, класифікацію явищ та предметів; розуміти причинно-наслідкові зв’язки.

  • Розвивати комунікативні навички, творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість.

  • Формувати позитивні риси характеру.

  • Сприяти соціальній адаптації дитини.

  • Розвивати спостережливість, винахідливість.

  • Розвивати когнітивну сферу.

  • Розвивати творчий потенціал особистості дитини.

  • Виховувати ціннісне ставлення до природи та особистості.

Група молодшого дошкільного віку

  • Кількість дітей: 10

  • Тривалість заняття: 15хв. 1 раз на тиждень

Тематичний план занять

Місяць

п/п

Дата

Тема заняття

Мета

Матеріали

Вересень

1.

Знайомство.

Налагодження контакту педагога з дітьми, створення позитивної атмосфери

Гра «Давайте познайомимось»

Гра «Скажи який я»

2.

В країні емоцій

Познайомити дітей з основними проявами емоцій

Гра «Відгадай емоцію»

Казка про Слоненя з кульками (підбір емоцій для Слоненяти вході читання казки)

3.

Мій настрій

Навчати дітей розуміти свої почуття, формувати правильне само сприйняття

Гра «Обери свій настрій»

«Макаронні фантазії»(викладання з макарон личика з різними емоціями)

4.

Казковий настрій

Закріплювати поняття дітей про емоції та настрій; підтримання позитивної атмосфери

Гра «Сонечко настрою»

Малювання емоцій на піску

Жовтень

5.

Що таке добре. Що таке погано?

Знайомити дітей з основними моральними чеснотами та нормами.

Гра «Чи добре це?»

Гра «Сонечко Настрою»

Читання казки «Лисичка зі скалочкою»

6.

У світі ввічливих слів

Виховувати бажання бути приємним для оточуючих, формувати у дітей потребу своєю поведінкою викликати схвальний відгук дорослих.

Гра «Ввічливий Зайчик»

Гра «Чарівні слова»

Казка про ввічливість

7.

Доброта – велика сила!

Вчити дітей розуміти значення вчинків і слів, що за ними стоять

Гра «Дерево доброти»

Казка про доброго Петрика

8.

Казка на піску

Знижувати психологічне напруження; сприяти емоційному розвитку вихованців; створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу.

Гра «Скажи ніжно»

Інсценування казки «Теремок» на піску

Листопад

9.

Маму й тата я люблю

Виховувати шанобливе і уважне ставлення до батьків; привчати поступатися місцем старшим, допомагати

Гра «Курка з курчатами»

Казка «Найгарніша мама»

10.

Будемо уважними

Привчати дітей уважно слухати дорослих, відповідати на запитання, виконувати прохання і вказівки.

Гра «Сонечко настрою»

Ігрові вправи на уважність

11.

Вчимось вітатись

Підтримувати і заохочувати дітей вітатися з дорослими. Ввести в активний обіг слова ввічливості: «Добрий день», «Доброго ранку», «Доброї ночі», «До побачення»

Ігрова вправа «Знайомство»

Розігрування казкових ситуацій за допомогою пальчикового театру

12.

Пісочні фантазії

Вправляти дітей у називанні імен своїх батьків, педагогів; спонукати висловлювати свої почуття до дорослих.

Гра «Давайте познайомимось»

Малювання на піску

Грудень

13.

Дружба починається з посмішки

Знайомити дітей з поняттям «дружба»; сприяти накопиченню досвіду доброзичливих взаємовідносин з однолітками.

Гра «Допоможемо зайчикові знайти друзів»

Казкотерапія про дружбу

14.

Я та інші

Розвивати вміння спільно діяти, ділитися з товаришами

Гра «Квітка Доброти»

Оповідання В.Сухомлинського «Яблуко в саду»

15.

Пісочні фантазії

Залучати дітей створювати ігрові ситуації, не заважаючи одне одному; спонукати виявляти бажання поступитися, допомогти одне одому.

Гра «Маленькі помічники»

Розігрування казки на піску

16.

Уроки чуйності

Формувати навички взаємодопомоги; заохочувати прояви піклування про одне одного.

Гра «Чуйні малюки»

Казка «Лисиця і Журавель»

Театралізовані вправи

Січень

18.

Поговоримо про почуття

Спонукати дітей відкрито і щиро висловлювати свої почуття; вчити встановлювати зв'язок між емоційним станом та причинами що його викликали

Гра «Обери свій настрій»

Оповідання «Як котові соромно стало»

19.

Я та інші

Розвивати вміння розрізняти емоційний стан оточуючих та свій; Привчати дітей до виявлення уваги і співчуття

Гра «Турботливі малята»

Оповідання В.Сухомлинського «Петрик, собака і кошеня»

20.

Вчимося співпереживати

Розвивати вміння проявляти турботу, співпереживати

Гра «Квітка доброти»

Оповідання В,Сухомлинського «Покинуте кошеня»

21.

Уроки щедрості

Привчати дітей до виявлення уваги, бажання поділитися, поступитися, допомогти

Гра « Передай подарунок іншому»

Розігрування казкових ситуацій на піску

Казкотерапія «Вчимося ділитися»

Лютий

22.

Капризульки

Привчати дітей спілкуватися спокійно, без крику і напруження, привітно

Ігрова вправа «Чарівні слова»

Казкотерапія про капризне Сонечко

23.

Гарні манери

Продовжувати стимулювати дітей до ввічливості; Вчити вітатися, прощатися, стримано висловлювати власні прохання

Ігрова вправа «Знайомство»

Гра «Ввічливий Зайчик»

Театралізовані вправи

24.

Пісочні фантазії

Продовжувати залучати дітей створювати ігрові ситуації, не заважаючи одне одному; створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу.

Гра «Сонечко настрою»

Розігрувати казкові ситуації на піску

25.

Дружні малюки

Пояснювати дітям якими засобами проявляється радість (посмішка, обійми, теплі слова)

Гра «Знайомство»

Гра «Допоможемо ляльці знайти друзів»

Казка про дружбу

Березень

26.

Ми не Розбишаки!

Давати уявлення про правила моральної поведінки: поступатися, не штовхатися, не битися, захищати інших тощо.

Гра «Півнячі бої»

Казкотерапія для діток що б’ються

27.

Ми – казкові герої

Створювати умови для ототожнення дитиною себе з позитивним «значущим» ігровим персонажем; вчити давати вчинкам оцінку

Гра «Маленькі помічники»

Розігрування казкових ситуацій на піску

28.

Що таке «етикет»?

Вчити дітей дотримуватись правил культурної поведінки; формувати вміння спокійно поводитись в приміщенні та надворі.

Гра «Різнокольорова галявина»

Казка «Про поросятко Чуню»

29.

Добрі справи

Формувати вміння і бажання відгукуватись і виконувати прохання дорослих та дітей.

Гра «Чуйні малюки»

Казка “Гуси-лебеді»

Квітень

30.

Забіяки

Продовжувати спрямовувати дітей на підтримку доброзичливої атмосфери в групі; виховувати негативне ставлення до грубості, жадібності; вчити разом радіти успіхам.

Гра «Скажи ніжно»

Терапевтична казка про діток що б’ються

31.

Казкарі

Вчити протиставляти позитивні характеристики дітей негативним вчинкам та якостям вигаданого персонажа; розучувати «мирилки» і «прощалки»

Ігрова вправа «Мирись мирись та більше не сварись»

Розігрування казкових ситуацій за допомогою пальчикового театру

32.

Уроки бережливості

Вчити жити дружно, допомагати одне одному, разом користуватися іграшками; привчати бережливо поводитися с речами.

Гра «Передай подарунок іншому»

Оповідання «Лялька під дощем»

33.

Про природу треба дбати

Формувати дбайливе ставлення, інтерес і любов до природи; виховувати співчуття до тварин і рослин.

Ігрова вправа «Чарівні слова»

Оповідання «Зайчик і горобина»

Експеримент «Трав’янчик»

Травень

34.

Ми змінюємось

Формувати образ «Я» дитини; допомагати усвідомлювати себе; акцентувати увагу на тому, які зміни відбуваються з ними(знають слова ввічливості, правила культурної поведінки та ін..)

Гра «Ввічливий зайчик»

Перевірка експерименту з Трав’янчиком

Розігрування казкових ситуацій на піску

35.

Який Я

Підтримувати самооцінку особистості дітей; розвивати адекватну , конкретну самооцінку висловлювань, вчинків та власних досягнень.

Гра «Щедрий хом’ячок»

Ігрова вправа «Який я»

Казка «Пихата Жаба»

36.

Віра в себе

Виховувати повагу до себе; вчити усвідомлювати окремі дії та навички, які самі опанували; схвалювати і підтримувати впевненість дітей у своїх силах.

Гра «Різноколірна галявина»

Казка «Про хороброго Зайця – довгі вуха, косі очі, куций хвіст»

37.

Казкарі

Формувати у дітей початковий досвід правильної оцінки добрих і поганих вчинків

Гра «Сонечко»

Розігрування казкових ситуацій за допомогою лялькового театру

Очікувані результати:

  • Розуміє і розрізняє емоції та настрої;

  • З повагою ставиться до батьків та дорослих;

  • Виконує прохання і вказівки старших;

  • Проявляє увагу, співчуття як уміє;

  • Демонструє дотримання норм і правил моральної поведінки, під контролем дорослого;

  • Приязно відноситься до однолітків;

  • Охоче включається в сумісну діяльність, виявляє активність та ініціативу у спілкуванні, дотримується встановлених норм (поступається іграшками, не кричить тощо);

  • Знає і дотримує правил поведінки у довколишньому;

  • Вміє виражати свої емоції, вміє їх стримувати в разі потреби;

  • Виявляє самооцінку та пов’язане з нею прагнення відповідати вимогам дорослих.

Група середнього дошкільного віку

Кількість дітей: 10

Тривалість заняття: 20хв. 1 раз на тиждень

Тематичний план занять

Місяць

п/п

Дата

Тема заняття

Мета

Матеріали

Вересень

1.

Знайомство.

Налагодження контакту педагога з дітьми, створення позитивної атмосфери

Гра «Давайте познайомимось»

Гра «Скажи який я»

2.

В країні емоцій

Познайомити дітей з основними проявами емоцій

Гра «Емоційні шаради»

Казка про Слоненя з кульками (підбір емоцій для Слоненяти вході читання казки)

3.

Мій настрій

Навчати дітей розуміти свої почуття, формувати правильне само сприйняття

Гра «Обери свій настрій»

«Макаронні фантазії»(викладання з макарон личика з різними емоціями)

4.

Що таке добре. Що таке погано?

Знайомити дітей з основними моральними чеснотами та нормами.

Гра «Чи добре це?»

Гра «Сонечко Настрою»

Читання казки «Лисичка зі скалочкою»

Жовтень

5.

Доброта – велика сила!

Вчити дітей розуміти значення вчинків і слів, що за ними стоять

Гра «Дерево доброти»

Казка про доброго Петрика

6.

Театр

Формувати особистісне ставлення дитини до дотримання (і порушення) моральних норм поведінки.

Гра «Чому лялька плаче?»

Розігрування казкових ситуацій за допомогою пальчикового театру

7.

Я - хороший

Стимулювати розвиток позитивного образу «Я» дитини

Гра «Ніколи не сумуй»

Ігрова вправа «Який Я?»

Терапевтична казка для виховання впевненості

8.

Казка на піску

Знижувати психологічне напруження; сприяти емоційному розвитку вихованців; створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу.

Гра «Передай комплімент»

Інсценування казки «Теремок» на піску

Листопад

9.

Поважай старших

Підтримувати і заохочувати прояви дітьми шанобливого ставлення до дорослих; виховувати повагу до рідних, любов, тактовність і бажання допомагати старшим

Гра «Вірний друг»

Казка «Чому мама так хвалить?» В.Сухомлинський

10.

Найдорожче

Вчити дітей налагоджувати доброзичливі відносини з дорослими, підкріплювати довірливі взаємини

Гра «Поміркуй і розкажи»

Казка «Сива волосинка» В.Сухомлинський

11.

Казковий театр

Розвивати у дітей усвідомлення потреби прислухатися до порад та побажань дорослих; привчати виконувати завдання без нагадувань.

Гра «Оціни вчинок»

Розігрування ситуацій за допомогою пальчикового театру

Терапевтична казка про те як важливо слухатись батьків

12.

Макаронні фантазії

Продовжувати знижувати психологічне напруження; сприяти емоційному розвитку вихованців; створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу.

Гра «Передай посмішку»

Ігри для зняття напруги

Гра «Макаронні фантазії»(викладання з макарон фантастичних героїв)

Грудень

13.

Урок дружби

Продовжувати роботу з формування доброзичливих взаємин між дітьми (розповідаючи про те, чим хороший кожен вихованець); виховувати приязне ставлення одне до одного

Гра «Подаруй комплімент»

Казка «Урок дружби» М.С.Пляцковський

14.

Мі вміємо домовлятись

Учити формулювати свій задум зрозуміло для однолітків, у разі непорозуміння ставити

запитання.

Гра «Ланцюжок»

Комунікативна гра «Відгадай предмет»

Казка «Різнокольорові звірята» М.С.Пляцковській

15.

Працюємо разом

Розвивати вміння дітей регулювати спільну діяльність,

шукати шляхи пошуку згоди й уникати конфліктів.

Гра «Добрі новини»

Робота з кінетичним піском в підгрупах «Пісочні фантазії»

16.

Що таке «справедливість»?

Продовжувати стимулювати налагодження контакту між дітьми; підтримувати

справедливі вимоги дітей одне до одного

Гра «Передай посмішку»

Казка «Як дві лисиці нору ділили» М.С.Пляцковській

Січень

18.

Країна Почуттів

Ознайомлювати дітей з існуванням різних почуттів, переживань, станів людей, що виражаються в міміці, жестах, інтонаціях

(радість, сум та ін.).

Гра «Квітка доброти»

Мімічна гра «Емоційний клуб»

Казкотерапія «В країні Почуттів»

19.

Співчуття

Вчити дітей співпереживати, жаліти, враховуючи емоційний стан, настрій та почуття

Гра «Оціни вчинок»

Казка «Чого синичка плаче» В.Сухомлинський

20.

Дюймовочка

Надавати посилену увагу ситуаціям, що призводять до появи у дітей бажання допомагати іншим, проявляти співчуття чи підтримку; привчати дітей вчасно приходити на допомогу тому, хто її найбільше потребує.

Гра «Квітка доброти»

Казка «Дюймовочка»

(залучення дітей до театралізованого розігрування)

21.

Ми – друзі!

Формувати чуйне і лагідне ставлення до однолітків; Продовжувати підтримувати доброзичливу атмосферу в групі.

Гра «Передай посмішку і комплімент»

Арт-терапія «Мій найкращий друг»

Лютий

22.

Правила спілкування

Формувати у дітей звичку використовувати знайомі засоби

доброзичливого спілкування

Гра «Ніколи не сумуй»

Казка «Нетямуще левеня» М.С.Пляцковській

23.

Країна ввічливих дітей

Вчити ввічливо виражати своє прохання, дякувати за надану допомогу, проявлену увагу, просити вибачення,

у тактовній формі виражати відмову, незгоду; спокійно вислуховувати поради, зауваження.

Гра «Поміркуй і розкажи»

Розігрувати казкові ситуації за допомогою пальчикового театру

24.

В країні Фантазії

Привчати дітей використовувати в спілкуванні та спільній

з дітьми діяльності вербальні та невербальні засоби емоційної експресії для виявлення радощів, захоплення та інших станів.

Гра «Емоційні шаради»

Подорож до країни Фантазії (політ фантазії з використанням круп – викладання, малювання та ін..)

25.

Разом веселіше, разом цікавіше

Продовжувати розвивати у дітей уважність один до одного, поступатися, допомагати; підтримувати доброзичливу атмосферу в групі.

Гра «Квітка-семицвітка»

Казка «Чунько і Хрюнько» Т.Александрова

Березень

26.

Правила поведінки

Виховувати у дітей потребу поводитись у групі, на вулиці і в громадських місцях відповідно до встановлених правил

Гра «Поясни, чому не можна»

Казка «Віра та Анфіса заблукали» Е.Успєнський

Гра «Оціни вчинок»

27.

Сьогодні – хлопчик, а завтра - Чоловік

Привчати хлопчиків проявляти елементарні форми «джентельменства»

Гра «Передай комплімент»

Оповідання «Дівчинка з лялькою» В.Осеєва

28.

Правила поведінки

Стимулювати формування особистого ставлення дитини до

дотримання (порушення) моральних норм

Гра «Що добре, що погано?»

Вірш «Як себе поводить» С.Маршак

29.

Театр

Розвивати у дітей уміння роботи вибір між виконанням норм і їх порушенням; привчати дітей передбачати наслідки своїх вчинків

Гра «Поміркуй і розкажи»

Гра «Закінчіть історію»

Розігрування казкових ситуацій за допомогою лялькового театру

Квітень

30.

Мої почуття

Розвивати у дітей уміння орієнтуватися у людських взаєминах, відчувати та усвідомлювати ставлення до себе, помічати зміни настрою близьких людей; привчати дітей висловлюватися про стан власних почуттів на даний момент.

Гра «Лото настрою»

Гра «Передай посмішку»

Арт-терапія «Малюємо свій настрій»

31.

Конфлікт

Спонукати дітей передбачати наслідки власних

дій, розуміти причини виникнення конфлікту; формувати в них

особистісне ставлення до позитивних і негативних вчинків

Гра «Пелюстка доброти»

Казка «Про Воробья Воробеича и Ерша Ершовича» Д.Н.Мамін-Сибіряк

32.

Ми відповідальні за тих кого приручили

Виховувати дбайливе, співчутливе і відповідальне ставлення до живої природи;підтримувати прагнення

дітей проявляти турботу та піклуватися про рослини та приручених тварин.

Ігрова вправа «Добрий Чарівник»

Вірш «Мій цуцик» Н.Міхалков

Експеримент «Трав’янчик»

33.

Бережливі дітлахи

Закріплювати навички дбайливого і бережного ставлення до речей, вчити використовувати їх за призначенням, класти на місце; формувати у дітей звичку не брати без дозволу чужих іграшок та інших чужих речей.

Гра «Байдуже Ведмежатко»

Перевірка експерименту з Травянчиком

Розігрування казкових ситуацій на піску

Травень

34.

Почуття сорому

Привчати дітей правильно пояснювати й оцінювати свої

вчинки та давати оцінку вчинкам ровесників щодо встановлених

правил; пробуджувати почуття сорому за непорядний вчинок.

Гра “Оціни вчинок»

Ігрова вправа «Можна-заборонено»

Оповідання «Льодяник» М.Носов

35.

Фантазії на піску

Виховувати у дітей чесність, змогу визнати свою провину, не перекладаючи її на інших, говорити правду, бути скромним, проявляти силу волі і сміливість.

Гра «Розкажи про свої вчинки»

Розігрування казкових ситуацій на піску

36.

Казкарі

Формувати у дітей адекватну оцінку власних висловлювань, вчинків, а також можливостей і досягнень у різних видах діяльності; підтримувати доброзичливу атмосферу в групі

Гра «Пелюстка доброти»

Гра «Придумай історію»

Зображування вигаданих історій (малювання)

37.

Скоро станем ми дорослими

Підтримувати у дитини прояви самостійності, позитивну самооцінку.

Гра «Ланцюжок»

Оповідання «Як Маша великою стала» Е.Пермяк

Очікувані результати:

  • Виявляє прагнення до позитивних форм поведінки;

  • Розуміє значення моральних норм і дотримує їх;

  • Може помічати зміни настрою, емоційного стану оточуючих;

  • Ділиться з іншими дітьми іграшками; уміє розділити їх радість, проявляє порозуміння з ними, за потреби може прийти на допомогу;

  • Створює і розігрує ситуації, де продукується досвід дружнього спілкування, уваги до однолітків, турботи про інших; розрізняє та передає емоції персонажу у грі

  • Уміє керувати та контролювати свою поведінку, коли дорослий виступає як «індикатор»; проявляє перші ознаки відповідальності;

  • Може самостійно оцінити дії та вчинки людей з позиції відомих моральних правил та оцінок.

Група старшого дошкільного віку

Кількість дітей: 10

Тривалість заняття: 25хв. 1 раз на тиждень

Тематичний план занять

Місяць

п/п

Дата

Тема заняття

Мета

Матеріали

Вересень

1.

Знайомство.

Налагодження контакту педагога з дітьми, створення позитивної атмосфери

Гра «Інтерв’ю»

Гра «Назви сусіда»

2.

В країні емоцій

Познайомити дітей з основними проявами емоцій

Гра «Абетка емоцій»

Гра «Один до одного»

Казка про Слоненя з кульками (підбір емоцій для Слоненяти вході читання казки)

3.

Мій настрій

Навчати дітей розуміти свої почуття, формувати правильне само сприйняття

Гра «Настрій у кольорі»

Гра «Промінці настрою»

«Макаронні фантазії»(викладання з макарон личика з різними емоціями)

4.

Що таке добре. Що таке погано?

Закріплювати знання дітей про основні моральні чесноти та норми.

Гра «Чи добре це?»

Гра «Сонечко Настрою»

Гра «Закінчи історію»(розігрування за допомогою лялькового театру)

Жовтень

5.

Гарні – погані вчинки

Вчити дітей поводитися відповідно до норм моралі на самостійній основі; викликати негативне ставлення до поганих вчинків, розвивати

вміння адекватно на них реагувати, розв’язувати спірні питання.

Гра «Можна це робити чи ні?»

Гра «Обери правильне рішення»

Н.Григор’єва “Не ім’я людину красить»

6.

Ми вміємо домовлятися

Розвивати вміння зважати на думки і позиції довколишніх; формувати вміння спокійно відстоювати власну думку.

Гра «Добрі новини»

Гра «Спробуй по іншому»

Розігрування казкових ситуацій на піску

7.

Бути дорослими не важко

Розвивати вольові якості: вміння обмежувати і помірно стримувати задоволення своїх бажань, долати перешкоди,

виконувати встановлені норми поведінки, у своїх вчинках наслідувати позитивний приклад.

Гра «Дія – наслідок»

Гра «Зрозумій мене»

Казка «Прийшла Маша до мами» Р.Качанов

8.

Уроки чуйності

Формувати у дітей такі якості, як

співчуття, чуйність, справедливість і скромність.

Гра «Незакінчені історії»

Гра «Лише добре»

Оповідання «Петрик, собака і кошеня» В.Сухомлинський

Листопад

9.

Шануй старших

Продовжувати виховувати шанобливе ставлення до довколишніх людей (рідних, близьких), наголошувати на необхідності поважати думки й рішення батьків.

Гра «Добре серце»

Розігрування казкових ситуацій за допомогою пальчикового театру

Вірш М.Петрів «Шануй старших»

10.

Дякую, мамо!

Підтримувати прагнення дітей проявляти чуйність та уважність до рідних і дорослих; розвивати вдячність за турботу старших.

Гра «Я буду вдячний»

Казка «Сива волосина» В.Сухомлинський

11.

Казка на піску

Продовжувати виховувати дбайливе ставлення до літніх людей; вчити допомагати їм (давати дорогу, поступатися місцем, виконувати доручення тощо); привчати дітей помічати настрій старших і з’ясовувати про потребу допомоги.

Гра «Назви лагідно»

Гра «Оціни вчинок»

Розігрування казки на піску

Терапевтична казка про повагу до старших

12.

Старшим допомагай

Розвивати в дітей прагнення розповідати старшим про добрі вчинки; припиняти спроби дітей вдаватися до обману, ображати

інших, глумитися над вадами старих людей.

Гра «Як би ти зробив?»

Вірш «Я бачила» Г.Кирпа

Грудень

13.

Подорож до країни Фантазії

Формувати доброзичливе ставлення до однолітків, повагу

до їхніх прав та інтересів; продовжувати виховувати дружні взаємини між дітьми, звичку узгоджено гратися, займатися спільною діяльністю, піклуватися про товаришів, проявляти повагу.

Гра «Вірний друг»

Терапевтична казка про дружбу

«Малювання» крупами фантастичні світи (в парах)

14.

«Пісочні» історії

Вчити дітей ставити загальну мету в спільних іграх та інших видах діяльності і досягати її; формувати вміння домовлятися, допомагати одне одному розвивати у дітей прагнення діяти в інтересах партнера чи групи однолітків.

Гра «Подаруй комплімент»

Гра «Придумай історію»

Розігрування казкових історій на піску

15.

З дітьми дружно жити – їх розуміти

Підтримувати вміння дітей проявляти увагу до однолітків під час гри; стримувати прояви підвищеної імпульсивності, агресії та ін.

Гра “Зрозумій мене»

Гра «Передай посмішку»

Казка «Чунько і Хрюнько» Т.Александрова

16.

Казка на піску

Спонукати дітей до самостійного порозуміння у конфліктних ситуаціях, розвивати вміння

зіставляти позицію однолітка з власною та прагнення їх узгодити; розкрити значення поступливої поведінки та її наслідок.

Гра «Чим ти можеш поділитись?»

Гра «Спробуй по-іншому»

Басня «Лебідь, щука й рак» Крилов (Розігрування на піску)

Січень

18.

Підтримка

Продовжувати вчити дітей усвідомлювати та пояснювати свої почуття, переживання; виховувати вміння помічати прикрощі і невдачі у ровесників;

підтримувати небайдуже ставлення до ситуацій, що виникають.

Гра «Який у мене настрій?»

Гра «Абетка емоцій»

Оповідання «Гуля» О.Буцень

19.

Про молодших треба дбати

Вчити безкорисливо піклуватися про молодших, спонукати

надавати їм допомогу, захищати тих, хто слабший; формувати

вміння виявляти розуміння, симпатію та доброзичливість у взаєминах з іншими.

Гра «Сонечко настрою»

Гра «Як би ти зробив?»

Казка «Чуньо» К.Карганова

20.

Друг в біді не кине

Вчити надавати емоційну підтримку одноліткові в разі виникнення певних утруднень (заспокоїти, допомогти, поділитися іграшками чи предметами, розділити невдачу тощо);

підтримувати у дітей прояви співпереживання.

Гра «Зрозумій мене»

Гра «Стрічка щедрості»

Казка «Сині листочки» В.Осєєва

21.

Бачити в людях лише хороше

Розвивати вміння поставити себе на місце інших людей, не висловлювати негативних суджень на адресу ровесників та менших дітей; уміти бачити у дітях позитивні якості.

Гра «Передай комплімент»

Гра «Лише добре»

Оповідання «У новій школі» О.Буцень

Лютий

22.

Вчимося слухати

Вчити слухати співрозмовника і без потреби не перебивати його; продовжувати розвивати в дітей уміння за власною ініціативою вітатися, прощатися, дякувати дорослому й одноліткам

Гра «Правила етикету»

Гра «Телефон»

Розігрування казкових ситуацій за допомогою лялькового театру

23.

Чарівні слова

Спонукати до вживання у мовленні ввічливих слів під час розмов,

звертаючись із запитаннями, проханнями

Гра «Я буду вдячний»

Гра «Як вчинити?»

Оповідання «Чарівне слово» В. Осєєва

24.

Макаронні фантазії

Продовжувати знижувати психологічне напруження; сприяти емоційному розвитку вихованців; створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу.

Гра «Передай посмішку»

Ігри для зняття напруги

Гра «Макаронні фантазії»(викладання з макарон фантастичних героїв)

25.

«Погані» слова

Стимулювати в дітей ознаки привітної форми висловлювання пропозицій, порад, прохань (спокійно вислуховувати до кінця

звернення; відповідаючи, дивитися в очі тощо); не допускати випадків вживання дітьми грубих слів

Гра «Скажи лагідно»

Гра «Чарівне джерело»

Терапевтична казка «Погані слова»

Березень

26.

Школа леді та джентельменів

Продовжувати розвивати у дітей уважне ставлення до представників іншої статі: навчати хлопчиків бути поступливими,

делікатними і тактовними щодо дівчаток; у дівчаток розвивати скромність,

вчити виявляти турботу про інших, з вдячністю ставитися до допомоги та ознак уваги з боку хлопчиків

Гра «Подаруй комплімент»

Оповідання «Дівчинка з лялькою» В.Осєєва

Театралізована діяльність

27.

Казкарі

Розкривати наслідки

виконання чи порушення всіх доступних їм норм і знайомих правил; сприяти розвиткові в дитини емоційно значущих критеріїв моральної і неморальної поведінки.

Гра «Що добре, що погано?»

Казка «про доброго Петрика»

Гра «Придумай історію» (по картинках)

28.

Майбутні першокласники

Психологічно готувати дітей до школи, учити розуміти особливості шкільного життя; Привчати

дітей нести відповідальність за свої вчинки.

Гра «На урок»

Оповідання «Хто?» Є.Пермяк

Розігрування на піску «Лісова школа»

29.

Чарівний світ фантазії

Формувати прагнення уникати конфліктів, налагоджувати

взаємини, порозуміння, проявляти зацікавленість до партнера по грі чи спілкуванню;обходитися без докорів, образ; максимально дотримувати встановлених правил поводження

Гра «Салют»

Гра «Гуртом веселіше»

Гра в підгрупах – аплікація крупами

Квітень

30.

Такі різні емоції

Продовжувати вчити дітей розуміти зв’язок між поведінкою

та емоційним станом; вчити дітей за зовнішніми ознаками розпізнавати емоційний стан тих, з ким вони спілкуються

Гра «Дія – вчинок»

Гра «Стрічка емоцій»

Казка «Як їжачок Буль боявся йти до школи»

31.

Нічого не боїмось!

Корекція страхів дітей перед школою; формування позитивного ставлення до школи; зняття емоційної напруги

Гра «Поділись посмішкою»

Терапевтична казка для подолання страху перед школою

Фантазіїї «Перший день у школі» (розігрування на піску )

32.

Правило дружби

Розвивати усвідомлення, що приємніше поступитися чи

визнати свою провину заради спільного благополуччя, ніж відчувати конфліктну ситуацію.

Гра «Усмішка по колу»

Гра «Як би ти зробив?»

Казка «Помстилася» В.Осєєва

33.

Бережемо матінку природу

Виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення

оберігати все живе.

Гра «Добре-погано»

Гра «Нагодуй цуценя»

Оповідання «Горобчик» О.Буцень

Травень

34.

Я такий який я є

Розвивати самостійність та критичність дитячої

оцінки та самооцінки, здатність до адекватної оцінки своїх можливостей.

Гра «Інтерв’ю»

Гра «Обери правильне рішення»

Казка «Як курча голос шукало» К.Карганова

35.

Я – хороший!

Розвивати почуття власної гідності, упевненість у собі; підтримувати прояви дітьми особистісного прагнення до морального вчинку.

Казка «Будинок гнома – гном вдома»

Гра «Придумай історію»(за малюнками)

36.

Мрійники

Формувати у дітей позитивне ставлення до школи; формувати навчальну мотивацію; продовжувати розвивати вміння взаємодіяти в колективі

Гра «Що я покладу в рюкзак»

Гра «Кошик побажань»

Фантазії на тему «Школа мрії» (колективне малювання)

37.

Лісова школа

Закріплювати набутий досвід; сформувати позитивна установку на майбутнє; закріпити доброзичливе ставлення один до одного

Гра «Подаруй комплімент»

Гра «Що мені буде потрібне в школі»

Терапевтична казка «Створення Лісової школи»

Очікувані результати:

  • Правильно розуміє та визначає моральні якості і такі риси характеру: доброта, турбота, увага.Здатна до визначення різних емоційних станів та переживань оточуючих відповідно до способів вираження (міміка, жести, поза, інтонації тощо).

  • Створює і розігрує ситуації, де продукується досвід дружнього спілкування, уваги до оточуючих, турботи про інших

  • Обізнана і дотримує правил культури поведінки в навколишньому середовищі; з повагою ставиться до людей (проявляє любов і пошану до близьких людей), доброзичлива до інших.Уміє спілкуватися з дорослими та дітьми, проявляючи ввічливість.

  • Уважна до прохань інших, не проходить “повз” (співпереживає, жаліє), відгукується на прохання про допомогу

  • Керує своєю поведінкою, має позитивну самооцінку та розуміє власну моральну відповідальність у взаєминах з однолітками;

  • Передбачає наслідки своїх вчинків, уникає таких, що принесуть неприємність, дискомфорт, негативні оцінки, осуд, гіркі наслідки тощо.

  • Наполягає на дотримання норм іншими, відстоює власні інтереси на основі правил.

  • Здатна оцінити вчинки інших дітей, людей; проявляє стриманість у висловлюванні негативних суджень; намагається наслідувати позитивний досвід.

  • Уникає конфліктів, уміє порозумітися, поводиться толерантно.

  • Позитивне ставлення до школи, сформована «внутрішня позиція школяра»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.