Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Цивільний захист у закладах освіти: складаємо мобілізаційний план
»
Взяти участь Всі події

Програма нейрокорекції інтелектуальних здібностей дітей молодшого шкільного віку

Психологія

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

27.09.2021

207

20

0

Опис документу:

За останні роки зростає кількість дітей, які потрапили в складні життєві обставини, народжених з ознаками перинатальної енцефалопатії – перинатального ураження центральної нервової системи. Провідне місце в перинатальній патології, які частіше всього вражають центральну нервову систему плоду, що розвивається займає: асфіксія, внутрішньочерепна родова травма, шкідливі фактори у внутрішньоутробному періоді під час вагітності та в ранні терміни після народження. Ці всі проблеми дизонтогенезу пов’язані з низьким соціальним рівнем життя батьків, які не можуть повноцінно забезпечити власну життєдіяльність. В результаті чого у дітей спостерігаються такі проблеми: імпульсивність, дратівливість, конфліктність, дитина швидко втомлюється, погано засинає, погано запам’ятовує, погано узагальнює, має затримку формування дрібної моторики, труднощі в емоційно-вольовій сфері, труднощі формування мовних процесів, труднощі письма, читання та інше. Також часто у дітей спостерігаються інтелектуальні порушення, затримка психічного розвитку, затримка мовлення та ін.

Для подолання у таких дітей мовленнєвих порушень та попередження розвитку патологічних станів необхідно зміцнювати їхнє психічне здоров’я за допомогою проведення комплексної психокорекційної роботи. Одним зі складових елементів такої роботи є кінезіологічна корекція. Кінезіологія актуальна ще й тому, що на сьогодні значну увагу приділяють дітям з особливими освітніми потребами. У них обмежені можливості пізнавальної діяльності. Діти відстають у розвитку словесно-логічного мислення, не опановують аналізу і синтезу, порівняння й узагальнення. У них недостатньо розвинена ручна моторика, часто порушена координація рухів.

Кінезіологія — це наука про розвиток головного мозку через рух. Її використовують у всьому світі. Засновником наукової кінезіології в Стародавній Греції вважався Асклепіад, який жив понад 2000 років тому. Елементи кінезіології містила давньоіндійська йога, Конфуцій та Гіппократ також користувалися кінезіо терапією.

Секрет краси і молодості Клеопатри полягав у тому, що вона протягом усього життя використовувала кінезіологічні вправи, за рахунок яких під- тримувала свій мозок в активному стані. Відомо, що старіння організму починається зі старіння мозку. Підтримуючи мозок у стані молодості, ми не даємо змоги старіти всьому тілу. Фундаментальні роботи В. М. Бехтерева, А. Р. Лурія, Б. Н. Анохіна, і. М. Сечєнова довели вплив маніпуляції рук на функції вищої нервової діяльності та розвиток мовлення. Загальновідомо, що будь-які дії рук або ніг спочатку імпульсами проходять через мозок. Саме такий зв’язок головного мозку і дій узяли за основу засновники цієї науки. Вони стверджують, що обидві півкулі головного мозку можуть ефективно розвиватися через спеціальні дії — кінезіологічні вправи. Василь Олександрович Сухомлинський уважав, що рух пальців призводить до порушення мовленнєвих центрів головного мозку і посилення погоджень діяльності мовленнєвих зон. Розвиток інтелекту безпосередньо залежить від сформованості півкуль головного мозку та їхньої взаємодії. Зважаючи на це, дуже важливо застосовувати на практиці цю інноваційну технологію, що зробить доступною тренування «мозку» у дітей дошкільного, шкільного віку та дітей з особливими освітніми потребами.

Кінезіологія — це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи. Це своєрідна «гімнастика мозку». З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту.

Мета: розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізація роботи півкуль головного мозку, що сприяє активізації розумової діяльності.

Завдання:

  • формування довільності поведінки;

  • зняття емоційної напруженості;

  • створення позитивного емоційного настрою;

  • розвиток дрібної моторики;

  • розвиток розумових здібностей;

  • розвиток пам’яті, уваги, мислення;

  • розвиток мовлення;

Очікувані результати:

  • підвищення рівня емоційного благополуччя;

  • поліпшення зорово – моторної координації:

  • формування просторового орієнтування;

  • удосконалення регулюючої та координуючої ролі нервової системи;

  • гармонізація розвитку особистості та самореалізації у творчому плані;

Вправи допомагають уникнути стресових ситуацій, поліпшити роботу мозку і всього тіла, а також сприяють гармонійному розвитку особистості та самореалізації у творчому плані. Складаючи комплекси кінезіологічної гімнастики, потрібно брати до уваги методи і прийоми, використовуючи їх як основу.

Розтягування, дихальні вправи, окорухові вправи, вправи для розвитку дрібної моторики, масаж, вправи на релаксацію поліпшують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють запам’ятовуванню, підвищують стійкість уваги, допомагають відновленню мовленнєвих функцій, полегшують процеси читання і письма. Новий навчальний матеріал сприймається більш цілісно і природно, нібито розумом і тілом, а тому краще запам’ятовується.

Кінезіологічні вправи вдосконалюють механізми адаптації дитячого організму до зовнішнього середовища, знижують захворюваність і роблять життя дитини безпечнішим завдяки таким якостям, як спритність, сила, гнучкість; готують дитину до школи, поступово привчають її витримувати навантаження, проявляти волю; здатні допомогти дитині впоратися зі стресовими ситуаціями і постояти за себе в непростому житті.

Дана програма складається з 10 занять, які адаптовано для дітей центру реабілітації.

Обладнання: стенд привітання, планшет емоцій, малюнок «Структура і будова мозку», сенсорна коробка, відео – матеріал «Гімнастика для очей», зошит «Слухняні рученята», нейротренажери за кількістю дітей, кульки з сенсорного басейну по 2шт на дитину, роздатковий матеріал для ритмування малюнку, графо моторні доріжки для обох рученят, роздатковий матеріал «Нейро пальчики».

Цільова група: корекційна програма розрахована на дітей (від 7 до 11 років) Програма розрахована на 10 занять (індивідуально - групових)

Тривалість занять 25 - 30 хвилин.

Структура заняття:

І. Вступна частина

1. Привітання

1.2. Мій настрій

1.3. Сенсорний басейн

1.4. Гімнастика для очей

ІІ. Основна частина

2.4. Нейротренажери, графо моторні доріжки

2.5. Нейроритми

2.6. Кінезіологічні вправи

ІІІ. Заключна частина

3.7. Мій настрій

3.8. Рефлексія

3.9. Ритуал прощання

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Комунальний заклад

«Оріхівський обласний центр соціально – психологічної реабілітації дітей» Запорізької обласної ради

Програма розвитку інтелектуальних здібностей

дітей середньої вікової групи (7-11 років)

(Нейропсихологія та Кінезіологія)

«СЛУХНЯНІ РУЧЕНЯТА»







Укладач

Якушина Ю.Ю.







2021 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

За останні роки зростає кількість дітей, які потрапили в складні життєві обставини, народжених з ознаками перинатальної енцефалопатії – перинатального ураження центральної нервової системи. Провідне місце в перинатальній патології, які частіше всього вражають центральну нервову систему плоду, що розвивається займає: асфіксія, внутрішньочерепна родова травма, шкідливі фактори у внутрішньоутробному періоді під час вагітності та в ранні терміни після народження. Ці всі проблеми дизонтогенезу пов’язані з низьким соціальним рівнем життя батьків, які не можуть повноцінно забезпечити власну життєдіяльність. В результаті чого у дітей  спостерігаються такі проблеми:  імпульсивність, дратівливість, конфліктність, дитина швидко втомлюється, погано засинає, погано запам’ятовує, погано узагальнює, має затримку формування дрібної моторики, труднощі в емоційно-вольовій сфері, труднощі формування мовних процесів,  труднощі письма, читання та інше. Також часто у дітей спостерігаються інтелектуальні порушення, затримка психічного розвитку, затримка мовлення та ін.

Для подолання у таких дітей мовленнєвих порушень та попередження розвитку патологічних станів необхідно зміцнювати їхнє психічне здоров’я за допомогою проведення комплексної психокорекційної роботи. Одним зі складових елементів такої роботи є кінезіологічна корекція. Кінезіологія актуальна ще й тому, що на сьогодні значну увагу приділяють дітям з особливими освітніми потребами. У них обмежені можливості пізнавальної діяльності. Діти відстають у розвитку словесно-логічного мислення, не опановують аналізу і синтезу, порівняння й узагальнення. У них недостатньо розвинена ручна моторика, часто порушена координація рухів.

Кінезіологія — це наука про розвиток головного мозку через рух. Її використовують у всьому світі. Засновником наукової кінезіології в Стародавній Греції вважався Асклепіад, який жив понад 2000 років тому. Елементи кінезіології містила давньоіндійська йога, Конфуцій та Гіппократ також користувалися кінезіо терапією.

 

Секрет краси і молодості Клеопатри полягав у тому, що вона протягом усього життя використовувала кінезіологічні вправи, за рахунок яких під- тримувала свій мозок в активному стані. Відомо, що старіння організму починається зі старіння мозку. Підтримуючи мозок у стані молодості, ми не даємо змоги старіти всьому тілу. Фундаментальні роботи В. М. Бехтерева, А. Р. Лурія, Б. Н. Анохіна, і. М. Сечєнова довели вплив маніпуляції рук на функції вищої нервової діяльності та розвиток мовлення. Загальновідомо, що будь-які дії рук або ніг спочатку імпульсами проходять через мозок. Саме такий зв’язок головного мозку і дій узяли за основу засновники цієї науки. Вони стверджують, що обидві півкулі головного мозку можуть ефективно розвиватися через спеціальні дії — кінезіологічні вправи. Василь Олександрович Сухомлинський уважав, що рух пальців призводить до порушення мовленнєвих центрів головного мозку і посилення погоджень діяльності мовленнєвих зон. Розвиток інтелекту безпосередньо залежить від сформованості півкуль головного мозку та їхньої взаємодії. Зважаючи на це, дуже важливо застосовувати на практиці цю інноваційну технологію, що зробить доступною тренування «мозку» у дітей дошкільного, шкільного віку та дітей з особливими освітніми потребами.

 

Кінезіологія — це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи. Це своєрідна «гімнастика мозку». З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту.


Мета: розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізація роботи півкуль головного мозку, що сприяє активізації розумової діяльності.

Завдання:

  • формування довільності поведінки;

  • зняття емоційної напруженості;

  • створення позитивного емоційного настрою;

  • розвиток дрібної моторики;

  • розвиток розумових здібностей;

  • розвиток пам’яті, уваги, мислення;

  • розвиток мовлення;

Очікувані результати:

  • підвищення рівня емоційного благополуччя;

  • поліпшення зорово – моторної координації:

  • формування просторового орієнтування;

  • удосконалення регулюючої та координуючої ролі нервової системи;

  • гармонізація розвитку особистості та самореалізації у творчому плані;

Вправи допомагають уникнути стресових ситуацій, поліпшити роботу мозку і всього тіла, а також сприяють гармонійному розвитку особистості та самореалізації у творчому плані. Складаючи комплекси кінезіологічної гімнастики, потрібно брати до уваги методи і прийоми, використовуючи їх як основу.

Розтягування, дихальні вправи, окорухові вправи, вправи для розвитку дрібної моторики, масаж, вправи на релаксацію поліпшують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють запам’ятовуванню, підвищують стійкість уваги, допомагають відновленню мовленнєвих функцій, полегшують процеси читання і письма. Новий навчальний матеріал сприймається більш цілісно і природно, нібито розумом і тілом, а тому краще запам’ятовується.

 

Кінезіологічні вправи вдосконалюють механізми адаптації дитячого організму до зовнішнього середовища, знижують захворюваність і роблять життя дитини безпечнішим завдяки таким якостям, як спритність, сила, гнучкість; готують дитину до школи, поступово привчають її витримувати навантаження, проявляти волю; здатні допомогти дитині впоратися зі стресовими ситуаціями і постояти за себе в непростому житті.

Дана програма складається з 10 занять, які адаптовано для дітей центру реабілітації.

Обладнання: стенд привітання, планшет емоцій, малюнок «Структура і будова мозку», сенсорна коробка, відео – матеріал «Гімнастика для очей», зошит «Слухняні рученята», нейротренажери за кількістю дітей, кульки з сенсорного басейну по 2шт на дитину, роздатковий матеріал для ритмування малюнку, графо моторні доріжки для обох рученят, роздатковий матеріал «Нейро пальчики».

Цільова група: корекційна програма розрахована на дітей (від 7 до 11 років) Програма розрахована на 10 занять (індивідуально - групових)

Тривалість занять 25 - 30 хвилин.

Структура заняття:

І. Вступна частина

1. Привітання

1.2. Мій настрій

1.3. Сенсорний басейн

1.4. Гімнастика для очей

ІІ. Основна частина

2.4. Нейротренажери, графо моторні доріжки

2.5. Нейроритми

2.6. Кінезіологічні вправи

ІІІ. Заключна частина

3.7. Мій настрій

3.8. Рефлексія

3.9. Ритуал прощання

Заняття 1


1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Інформаційне повідомлення “Мій мозок”

Діти, скажіть будь ласка, що ви знаєте про мозок.

Зараз ми з вами розглянемо на зображенні екрану мозок, яка його структура та будова.

А потрібно нам це для того, щоб ви розуміли для чого наші вправи та заняття. На наших заняттях ми будемо виконувати вправи для розвитку обох півкуль мозку. Такими чином розвиваються ваші розумові здібності.

Психолог обговорює з дітьми особливості мозку.

4. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

5. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

6. Вправа з нейропсихології “Вдосконалюю себе”

На сторінці Вас чекають Ваші друзі — помічники Бублик І Мурчик. Вони підготували для вас завдання. Зверніть увагу Бублик приготував завдання для правої ручки, Мурчик для лівої. Вам потрібно обома руками одночасно виконувати завдання — малюнок. Також зверніть увагу, що аркуш поділений на дві частини, тобто зліва це робочий простір для лівої руки, а зправа для правої руки.

А тепер, візьміть олівчики в обидві ручки і нумо до роботи.

7. “Кулак – ребро – долоня”
Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а)долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.

 “Вухо – ніс”

Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

Перехресні рухи”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

8. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

9. Ритуал прощання

Оплески по колу.









Заняття 2


1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Вправа “Нейроритм”

Діти, перед вами тренажер для Ваших пальчиків та для мозку. Візьміть, будь ласка, кульки (з сенсорного басейну) і спробуйте відритмувати малюнок. Аркуш поділено умовно на дві частини. Тому ліва рука виконує свій ритм, а права свій. Отож, почали.

6. Вправа з кінезіології “Роби, як Лорі”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.



















Заняття 3


1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5.Вправа “Міжпівкульна дошка”

Діти, пропоную Вашій увазі тренажер для мозку.

На ньому також виконуємо вправи обома ручками. Зверніть увагу, що зліва розташована доріжка для лівої руки зліва, а для правої з права. Одночасно Ви веде пальчиком ніби подорожуєте лабіринтом, у кожного пальчика своя подорож, але потрібно рухатись одночасно обома пальчиками.

6. Вправа з кінезіології “Майстерні руки”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.













Заняття 4


1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Вправа з нейропсихології “Вдосконалюю себе”

На сторінці Вас чекають Ваші друзі — помічники Бублик І Мурчик. Вони підготували для вас завдання. Зверніть увагу Бублик приготував завдання для правої ручки, Мурчик для лівої. Вам потрібно обома руками одночасно виконувати завдання — малюнок. Також зверніть увагу, що аркуш поділений на дві частини, тобто зліва це робочий простір для лівої руки, а зправа для правої руки.

А тепер, візьміть олівчики в обидві ручки і нумо до роботи.

6. Вправа з кінезіології “Роби, як Лорі”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.













Заняття 5


1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Вправа “Нейропальчики”

Діти, перед вами тренажер для ваших пальчиків та мозку. Покажіть свої пальчики! Молодці! А тепер за допомогою вказівного та середнього пальця, покажіть їх, добре. Виконайте своєрідний танець на папері. Аркуш умовно поділено на дві частини. Одночасно працює один пальчик лівої руки і два пальчики правої, на наступному рядочку позиції пальчиків змінюються. Уважно слідкуйте за зміною пальчиків. Починайте дуже повільно, зрозумівши сенс вправи, можете пришвидчитись. Отож, почали.

6. Вправа з кінезіології “Майстерні руки”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.













Заняття 6

1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5 Вправа з нейропсихології “Вдосконалюю себе”

На сторінці Вас чекають Ваші друзі — помічники Бублик І Мурчик. Вони підготували для вас завдання. Зверніть увагу Бублик приготував завдання для правої ручки, Мурчик для лівої. Вам потрібно обома руками одночасно виконувати завдання — малюнок. Також зверніть увагу, що аркуш поділений на дві частини, тобто зліва це робочий простір для лівої руки, а зправа для правої руки.

А тепер, візьміть олівчики в обидві ручки і нумо до роботи.

6. Вправа з кінезіології “Майстерні руки”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.













Заняття 7

1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Нейровправа «Графомоторні доріжки»

Діти, перед Вами тренажери для обох рученяток, тобто для обох півкуль мозку, такий собі доріжка для пальчиків. Його потрібно пройти спочатку однією рукою зверху вниз, потім іншою рукою зверху вниз, а потім одночасно двома руками зверху до низу..

6. Вправа з кінезіології “Майстерні руки”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.



















Заняття 8

1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Нейровправа «Колір для кожної ручки»

Аркуш розподілено на дві частини, на кожній частині є рядочки з секторами з кольорів, психолог називає колір, а діти шукають заданий колір лівою рукою і правою рукою.

6. “Кулак – ребро – долоня”
Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а)долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.

Вухо – ніс”
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

Перехресні рухи”
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.

Заняття 9

1.Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Вправа “Міжпівкульна дошка”

Діти, пропоную Вашій увазі тренажер для мозку.

На ньому також виконуємо вправи обома ручками. Зверніть увагу, що зліва розташована доріжка для лівої руки зліва, а для правої з права. Одночасно Ви веде пальчиком ніби подорожуєте лабіринтом, у кожного пальчика своя подорож, але потрібно рухатись одночасно обома пальчиками.

6. “Кулак – ребро – долоня”
Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а)долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.

Вухо – ніс”
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

Перехресні рухи”
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.

Заняття 10

1. Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Нейровправа «Графомоторні доріжки»

Діти, перед Вами тренажери для обох рученяток, тобто для обох півкуль мозку, такий собі доріжка для пальчиків. Його потрібно пройти спочатку однією рукою зверху вниз, потім іншою рукою зверху вниз, а потім одночасно двома руками зверху до низу..

6. Вправа з кінезіології “Майстерні руки”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.





















Заняття 11

1. Привітання

Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент.

Серце — обійми, долонька — вітаємось долоньками “дай п’ять”, мелодія — танець.

2. Мій настрій

Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

3. Вправа “Вправні рученята”

Діти занурюють рученята в сенсорний простір (сенсорна коробка). Таким чином, готують рученята до роботи.

-Ось, на такій позитивній ноті ми розпочнемо наше з вами заняття. Сьогодні ми з Вами знову виконаємо вправи для розвитку мозку, для розвитку обох півкуль мозку. Хто хоче бути кмітливим? Хто хоче бути розумним? Молодці! Тепер до роботи! Отже, рученята ми підготували. Тепер підготуємо наші оченята.

4. Вправа “Гімнастика для очей”

Діти виконують вправу. На екрані телевізора, відео з гімнастикою.

5. Вправа з нейропсихології “Вдосконалюю себе”

На сторінці Вас чекають Ваші друзі — помічники Бублик І Мурчик. Вони підготували для вас завдання. Зверніть увагу Бублик приготував завдання для правої ручки, Мурчик для лівої. Вам потрібно обома руками одночасно виконувати завдання — малюнок. Також зверніть увагу, що аркуш поділений на дві частини, тобто зліва це робочий простір для лівої руки, а зправа для правої руки.

А тепер, візьміть олівчики в обидві ручки і нумо до роботи.

6. Вправа з кінезіології “Майстерні руки”

На екрані відео — зразок, діти разом з психологом виконують вправи.

7. Мій настрій

Моніторинг зміни настроїв на протязі заняття. Діти актуалізують власний емоційний стан за допомогою стенду емоцій. Обравши настрій, за бажанням, дитина коментує причину даного вибору.

8. Ритуал прощання

Оплески по колу.














32


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.