До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
7
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Програма гуртка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол засідання науково-методичної Наказ Управління освіти і науки

ради Чернігівського обласного інституту Чернігівської облдержадміністрації

післядипломної педагогічної освіти 09.11.2016 № 410

28.09.2016 № 03

Навчальна програма з позашкільної освіти

декоративно-прикладного напряму

«Кулінарний гурток»

2 роки навчання

м. Чернігів - 2016

Автори:

Кулик І.Г., керівник гуртка «Кулінарний дизайн», Панова В.О., керівник гуртка «Господарочка» Чернігівського обласного Палацу дітей та юнацтва

(програма розроблена на основі експериментальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Трудове навчання», яка затверджена Міністерством освіти і науки України, Київ «Педагогічна думка» 2000 рік.

Рецензенти:

Пригодій А.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності ЧНПУ імені Т.Г.Шевченка;

Хлопіна Ж.Ф., методист відділу виховної роботи і здорового способу життя Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Раціональне харчування – одна з важливих умов існування людини. Із їжею в організм людини потрапляють поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, а також вітаміни, мінеральні речовини. Крім будівельної функції, ці речовини виконують роль постачальника енергії, необхідної для життєдіяльності організму. Кожній людині слід мати науково обґрунтоване уявлення про цінність складових елементів харчових продуктів і способів їх приготування.

Позашкільна освіта України, як одна з важливих складових системи освіти, здатна задовольнити різноманітні творчі, пізнавальні, дозвільні потреби. Потреби особистості у творчій самореалізації, забезпечити її інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток. Щоб задовольнити природну потребу вихованців, а особливо дівчат середнього шкільного віку, стати в майбутньому гарними господинями, створена програма кулінарного гуртка.

Метою програми є формування у вихованців необхідних знань, умінь та навичок з кулінарного мистецтва, ознайомлення з особливостями української національної кухні та народними традиціями, забезпечення умов для професійного самовизначення гуртківців, розвиток творчої діяльності.

Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:

- пізнавальної - поглиблення знань учнів із базових предметів, ознайомлення з особливостями професії кухаря, основами кулінарії.

- практичної - формування навичок роботи у сфері харчування, діяльності в умовах бригадної форми організації праці.

- творчої - набуття досвіду власної творчої діяльності, потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні.

- соціальної - виховання культури праці, позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійність, наполегливість, працелюбство, доброзичливість).

Програма передбачає засвоєння у вихованців знань про поживність харчових продуктів, види і способи їх кулінарної обробки, основи національного харчування, обладнання для обробки харчових продуктів. Програма складається із двох розділів: «Культура харчування» і «Технологія приготування кулінарних страв», розрахована на учнів середніх та старших класів та охоплює два рівні: початковий (1 рік навчання), основний (2 рік навчання). Кількісний склад навчальної групи першого року навчання – 15 вихованців, другого року – 12 учнів. Теоретичні заняття передують практичній роботі, що сприяє застосуванню знань на практиці, свідомій і творчій роботі гуртківців. Заняття в гуртку створюють сприятливі умови для професійного самовизначення вихованців. Особливу увагу слід звертати на знання і точне дотримання гуртківцями правил безпечної роботи, виробничої санітарії й особистої гігієни, навчати їх тільки безпечним прийомам роботи, ознайомлювати із заходами попередження травматизму.

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Початковий рівень, перший рік навчання

з/п

Розділ, тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1

Розділ 1. Культура харчування

Вступне заняття. Обладнання кухні. Організація робочого місця.

Основи санітарії і гігієни

4

2

6

Загальні правила сервірування. Культура приймання їжі

1

3

4

Режим харчування. Складання меню

1

1

2

Традиції та особливості української кухні

4

12

16

2

Розділ 2. Технологія приготування страв

Холодні блюда та різні закуски

4

14

18

Перші страви. Виготовлення та оздоблення. Правила подачі.

2

6

8

Другі страви і їх різноманітність

2

10

12

Страви з овочів

4

16

20

Вироби з яєць і сиру

2

10

12

Солодкі блюда і напої

2

10

12

Кондитерські вироби з борошна

4

20

24

Екскурсії

6

-

6

Підсумкові заняття

-

4

4

Разом

36

108

144

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

РОЗДІЛ 1. КУЛЬТУРА ХАРЧУВАННЯ

Тема. Вступне заняття. Обладнання кухні. Організація робочого місця.

Основи санітарії і гігієни (6 год.)

Зміст і мета роботи гуртка. Знайомство з програмою навчання. Правила поведінки на заняттях. Правила ТБ. Необхідні інструменти та прилади. Поняття про кулінарію. Обладнання кухні. Робоче місце для приготування їжі. Вимоги до організації робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час приготування їжі. Нагрівальні прилади. Правила користування і догляду за ними. Економне використання газу й електроенергії під час приготування їжі. Види посуду та кухонного інвентаря, догляд за ними.

Тема. Загальні правила сервірування. Культура приймання їжі (4 год.)

Естетичне приймання їжі як складова культури харчування. Значення естетики харчування для організму людини. Поняття про сервірування стола. Розміщення посуду і приборів на столі (загальна схема). Культура приймання їжі. Загальні правила користування столовими приборами і посудом. Поведінка за столом.

Ознайомлення з обладнанням кухні, різними видами посуду, розміщення посуду, приборів на столі (тарілки, ложка, виделка, ніж, склянка, серветка).

Тема. Режим харчування. Складання меню (2 год.)

Загальні відомості про харчування, його значення для життя людини. Відомості про раціональне харчування. Режим харчування – важлива складова культура харчування людини. Режим харчування підлітків. Поняття про меню. Призначення меню. Принципи складання меню. Розподіл добової норми їжі між сніданком, обідом, полуденку, вечерею.

Складання меню до сніданку, обіду, полуденку, вечері.

Тема. Традиції та особливості української кухні (16 год.)

Відомості про історію розвитку української кухні. Загальна характеристика харчових продуктів, страв української національної кухні. Фактори, що найбільшою мірою визначили склад продуктів і технологію приготування страв. Щоденні та святкові страви.

Особливості технології приготування страв української кухні. Посуд, інструмент, приладдя. Відомості про регіональні особливості приготування національних страв. Овочі в українській національній кухні. Технологія приготування традиційних українських страв з овочів (за вибором).

Приготування овочевих страв української національної кухні (за вибором). Визначення якості страв, аналіз допущених помилок. Оформлення страв і подавання до столу. Споживання страв. Аналіз допущених помилок.

РОЗДІЛ 2. ТЕХНОЛОГІЯ ПРИГОТУВАННЯ СТРАВ

Тема. Холодні блюда та різні закуски (18 год.)

Знайомство з великою кількістю закусочних страв (салати, бутерброди, паштети, рулети, заливні страви та багато інших).

х особливості та правила подачі до столу. На практичних заняттях вихованці знайомляться технологією приготування та особливостями різних видив закусочних страв. Звертається увага на їх оздоблення.

Види бутербродів. Продукти, що використовуються для їх приготування (хліб, гастрономічні продукти, овочі, зелень). Бережливе ставлення до хліба як ознака культури людини та запорука її добробуту. Технологія приготування бутербродів, способи їх оформлення. Використання інструменту, пристосувань та нагрівальних приладів для приготування бутербродів. Прийоми роботи ножем. Правила безпечної праці під час роботи з різальним інструментом, пристосування. Санітарно-гігієнічні вимоги.

Тема. Перші страви. Виготовлення та оздоблення. Правила подачі (8 год.)

Види перших страв з різних продуктів їх значення для харчування людини. Продукти, що входять для приготування перших страв. Загальні правила приготування перших страв. Правила та особливості їх подачі, види оздоблення. Борщ – українська національна страва. Відомості про регіональні приготування борщів. Сервірування стола до обіду. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні умови під час приготування перших страв.

Тема. Другі страви і їх різноманітність (12 год.)

Види других страв з різних продуктів їх значення для харчування людини. Продукти, що входять для приготування других страв. Загальні правила приготування других страв. Правила та особливості їх подачі, види оздоблення.

Види крупів та макаронних виробів. Умови та термін зберігання. Другі страви з крупів та макаронних виробів. Первинна обробка крупів та макаронних виробів. Варіння основним способом як вид теплової обробки продуктів. Традиційні другі українські страви з крупів та макаронних виробів. Оформлення подавання і споживання других страв. Правила безпечної праці, організація, робочого місця, санітарно-гігієнічні вимоги.

Тема. Страви з овочів (20 год.)

Значення овочів у харчуванні людини. Використання їх для приготування кулінарних страв та напоїв. Умови зберігання свіжих овочів. Види салатів, їх харчова цінність. Первинна і теплова обробка овочів для салатів, її особливості в сучасних екологічних умовах. Способи збереження вітаміну С під час обробки овочів. Способи подрібнення овочів. Інструмент і пристосування для подрібнення овочів. Форми нарізання овочів. Прийоми виконання робіт. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час обробки овочів. Посуд для приготування і подавання салатів. Технологія приготування овочевих салатів, вимоги до їх якості. Заправлення салатів. Оформлення і подавання готових салатів до столу, їх споживання.

Види теплової обробки овочів: варіння (у воді, на парі, припускання), смаження, тушкування, пасерування. Посуд, інструмент і пристосування для приготування овочевих страв.

Варені, тушковані та смажені овочеві страви, їх види і харчова цінність.

Прийоми смаження овочів. Технологія приготування варених, тушкованих і смажених овочевих страв. Терміни й умови зберігання овочевих страв залежно від виду кулінарної обробки.

Тема. Вироби з яєць і сиру (12 год.)

Харчова цінність яєць та сиру. Види яєць сирів, сирних продуктів та строки їх зберігання. Визначення свіжості яєць. Страви з яєць і сиру. Технологія приготування варених та смажених яєчних страв. Загальні правила відварювання продуктів у воді та смаження. Правила безпечної праці під час роботи з гарячою рідиною та жиром. Подавання та споживання страв з яєць і сиру. Сервірування стола до сніданку.

Приготування страв з сиру та варених і смажених яєць, визначення їх якості. Визначення правил користування столовими приборами.

Тема. Солодкі блюда і напої (12 год.)

Обладнання кухні для приготування солодких блюд та напоїв. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги.

Види оздоблення та зовнішнього оформлення кондитерських виробів з тіста, глазурі, шоколаду, марципану, цукрової мастики, желе та ін.

Різні види кремів. Технологія та особливості виготовлення кондитерських кремів. Використання їх в кулінарії. Оздоблення за допомогою кремів.

Технологія виготовлення деяких десертів. Виготовлення прикрас з фруктів і ягід, та застосування їх в оздобленні десертів.

На практичних заняттях гуртківці опановують технологію виготовлення багатьох кондитерських виробів та десертів, а також деяких напоїв.

Тема. Кондитерські вироби з борошна (24 год.)

Значення борошняних страв та виробів у харчуванні людини. Борошно - основний продукт для приготування тіста. Ґатунки борошна. Харчова цінність і якість борошна, умови його зберігання. Продукти, що входять до складу різних видів тіста. Спроби роздроблювання тіста та види розпушування.

Існуючі види тіста (дріжджове, бісквітне, пісочне, листове, заварне та інші). Основний склад продуктів та особливості приготування кожного з них. Температурний режим та тривалість випічки виробів з різних видів тіста. На практичних заняттях готується декілька різних виробів з кожного виду тіста.

Тема. Екскурсії (6 год.)

Тема. Підсумкові заняття (4 год.)

Для оцінювання результатів навчання в кінці кожного півріччя проводиться усне опитування гуртківців по всім розділам програми, або у вигляді вікторини. Готується підсумковий святковий стіл, на якому присутні страви, які гуртківці навчились готувати впродовж півріччя.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Наприкінці першого року навчання гуртківці повинні знати:

  • правила внутрішнього розпорядку та безпеку праці в гуртку;

  • значення харчування для життя людини;

  • обладнання кухні, посуд, кухонний інвентар та їх призначення;

  • основні види харчових продуктів;

  • санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з харчовими продуктами;

  • загальні правила користування столовими приборами і посудом, правила поведінки за столом, сервірування стола;

  • види первинної і теплової обробки (запарювання, варіння, смаження) харчових продуктів;

  • технологічне приготування бутербродів, страв з яєць та сиру;

  • харчову цінність овочів; види салатів; технологію приготування салатів із свіжих та варених овочів;

  • способи подрібнення овочів;

  • способи теплової обробки овочів (варіння на воді, на парі, припускання; смаження);

  • правила сервірування стола для обрядових свят;

  • найпоширеніші овочеві страви української національної кухні.

Наприкінці першого року навчання гуртківці повинні вміти:

  • дотримуватися правил внутрішнього розпорядку та безпеки праці в гуртку;

  • користуватися нагрівальними приладами, посудом та кухонним інвентарем;

  • визначати доброякісність харчових продуктів;

  • готувати страви із овочів, яєць та сиру;

  • використовувати прийоми первинної теплової обробки овочів;

  • оформляти овочеві страви;

  • добирати для харчування продукти, що є джерелами білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних солей;

  • визначати вид та якість крупів, макаронних виробів;

  • готувати й визначати якість страв з крупів, макаронних виробів;

  • добирати і користуватися посудом та інвентарем для приготування овочевих страв;

  • готувати, подавати до столу та споживати страви.

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Другий рік навчання, основний рівень

з/п

Розділ, тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1

Розділ 1. Культура харчування

Вступне заняття. Обладнання кухні. Організація робочого місця.

Основи санітарії і гігієни. Вступне заняття

3

3

6

Енергетична цінність їжі. Нормування харчування

2

4

6

Види кулінарної обробки харчових продуктів та їх зберігання. Культура харчування

6

6

12

Сервірування святкового стола. Складання меню

3

7

10

2

Розділ 2. Технологія приготування страв

Карвинг – мистецтво вирізування з овочів та фруктів

3

9

12

Традиційні українські страви з сервіровкою стола до свят і буднів

4

12

16

Холодні і гарячі закуски

3

18

21

Приготування перших страв

2

8

10

Приготування других страв

2

13

15

Приготування страв із молока та молочних продуктів. Запікання

2

16

18

Різноманітні солодкі вироби, десерти і напої

3

30

33

Види тіста та їх особливості їприготування.

5

40

45

Екскурсії

6

-

6

Підсумкові заняття

1

5

6

Разом

47

171

216

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

РОЗДІЛ 1. КУЛЬТУРА ХАРЧУВАННЯ

Тема. Вступне заняття. Обладнання кухні. Організація робочого місця.

Основи санітарії і гігієни. Вступне заняття (6 год.)

Зміст і мета роботи гуртка. Знайомство з програмою навчання. Правила поведінки на заняттях. Правила ТБ. Необхідні інструменти та прилади. Поняття про кулінарію. Обладнання кухні. Робоче місце для приготування їжі. Вимоги до організації робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнісні вимоги під час приготування їжі. Нагрівальні прилади. Правила користування і догляду за ними. Економне використання газу й електроенергії під час приготування їжі. Види посуду та кухонного інвентаря, догляд за ними.

Тема. Енергетична цінність їжі. Нормування харчування (6 год.)

Відомості про енергетичну цінність харчових продуктів. Поняття про норми харчування. Вплив порушення норм харчування на організм людини.

Ознайомлення з таблицями норм харчування. Підрахування енергетичної цінності продуктів.

Тема. Види кулінарної обробки харчових продуктів та їх зберігання. Культура харчування (12 год.)

Існуючі види кулінарної обробки різних харчових продуктів (овочів, риби, м`яса, крупів, молочних продуктів та яєць). Деякі відомості про правила зберігання тих чи інших продуктів та їх харчова цінність. Визначення якості продуктів. Калорійність їжі. Культура харчування.

Тема. Сервірування святкового стола. Складання меню (10 год.)

Загальні відомості про види банкетів. Добір та підготовка столового посуду до сервірування. Посуд для сервірування стола. Розміщення посуду і приборів для кожної особи, порядок їх використання. Види столових серветок, способи оформлення і розміщення на столі. Порядок подавання страв. Розміщення страв на святковому столі. Українські національні традиції сервірування стола. Санітарно-гігієнічні вимоги та правила безпечної праці під час подавання страв. Відомості про професію офіціанта, вимоги до неї. Сервірування святкового стола.

Поняття про меню. Призначення меню. Види меню. Принципи складання меню. Розподіл добової норми їжі між сніданком, обідом, полуденком, вечерею.

РОЗДІЛ 2. ТЕХНОЛОГІЯ ПРИГОТУВАННЯ СТРАВ

Тема. Карвинг – мистецтво вирізування з овочів та фруктів (12 год.)

Історія карвінгу. Фігурна нарізка і карвінг з овочів та фруктів Ножі для карвінгу та інші інструменти. Додаткові інструменти для карвінгу.

На практичних заняттях розглядаються способи виготовлення оздоблень з варених та сирих овочів (буряка, моркви, огірків, редиски), фруктів, ягід, цитрусових, інших продуктів харчування та застосування їх для оздоблення різних страв. Знайомство з мистецтвом художньої різки квітів з сирих овочів.

Наочно показується, як ці прикраси застосовуються для оздоблення тих чи інших страв.

Тема. Традиційні українські страви з сервіровкою стола до свят і буднів (16 год.)

Відомості про історію розвитку української кухні. Загальна характеристика харчових продуктів, страв української національної кухні. Фактори, що найбільшою мірою визначили склад продуктів і технологію приготування страв. Щоденні та святкові страви.

Особливості технології приготування страв української кухні. Посуд, інструмент, приладдя. Відомості про регіональні особливості приготування національних страв. Овочі в українській національній кухні. Технологія приготування традиційних українських страв з овочів (за вибором). Приготування овочевих страв української національної кухні (за вибором). Визначення якості страв, аналіз допущених помилок.

Поняття про сервірування стола. Добір і підготовка столового посуду, приборів сервірування для різних видів банкетів. Українські національні традиції сервірування стола. Санітарно-гігієнічні вимоги та правила безпечної праці під час подавання страв. Сервірування святкового стола.

Тема. Холодні і гарячі закуски (21 год.)

Знайомство з великою кількістю холодних страв (салати, бутерброди, паштети, рулети, заливні страви та багато інших).

х особливості та правила подачі до столу. На практичних заняттях гуртківці знайомляться з технологією приготування та особливостями різних видив холодних страв. Звертається увага на їх оздоблення.

Вивчаються види гарячих страв з різних продуктів (овочів, риби, м`яса, крупів, яєць та молочних продуктів). Правила та особливості їх подачі, види оздоблення. На практичних заняттях виготовляються деякі страви.

Тема. Приготування перших страв (10 год.)

Види перших страв, їх значення для харчування людини. Продукти, що входять до складу перших страв. Посуд та інвентар для приготування перших страв. Загальні правила приготування перших страв. Сервірування стола до обіду. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні умови під час приготування перших страв. Приготування перших страв (на овочевому відварі, м’ясному чи рибному бульйоні – на вибір). Подавання страв до столу та споживання. Аналіз допущених помилок.

Тема. Приготування других страв (15 год.)

Види других страв, їх значення для харчування людини. Продукти, що входять до складу других страв. Посуд та інвентар для приготування других страв. Загальні правила приготування других страв. Сервірування стола до обіду. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні умови під час приготування других страв. Приготування других та м’ясних закусок страв (тефтелі, котлети, гуляш, біфштекс, м’ясне рагу, курячі стегна, смажена риба, печена риба, рибні котлети – на вибір). Подавання страв до столу та споживання. Аналіз допущених помилок.

Тема. Приготування страв із молока та молочних продуктів. Запікання (18 год.)

Молоко і молочні продукти, їх харчова цінність. Значення молочних продуктів для організму людини. Нові види молочних продуктів. Умови й терміни зберігання молочних продуктів, ознаки їх якості. Посуд та інвентар для приготування страв із молока і молочних і продуктів. Первинна і теплова обробка молочних продуктів. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги. Технологія приготування страв із молока і молочних продуктів. Вимоги до їх якості. Поєднання у стравах круп, макаронних виробів і молочних продуктів. Запікання як вид теплової обробки продуктів. Традиційні українські страви з молока та молочних продуктів. Оформлення, подавання та споживання страв. Сервірування стола до вечері. Особливості миття посуду від молочних продуктів.

Тема. Різноманітні солодкі вироби, десерти і напої (33 год.)

Види оздоблення та зовнішнього оформлення кондитерських виробів з тіста, глазурі, шоколаду, цукрової мастики, желе та інших. На практичних заняттях гуртківці опановують технологію виготовлення багатьох кондитерських виробів та десертів, а також деяких напоїв.

Різні види кремів. Технологія та особливості виготовлення кондитерських кремів. Використання їх в кулінарії. Оздоблення за допомогою кремів.

Технологія виготовлення деяких десертів та напоїв. Виготовлення прикрас з фруктів і ягід, та застосування їх в оздобленні десертів.

Тема. Види тіста та їх особливості (45 год.)

Існуючі види тіста (дріжджове, бісквітне, пісочне, листове, заварне та інші). Основний склад продуктів та особливості приготування кожного з них. Значення борошняних страв та виробів у харчуванні людини. Температурний режим та тривалість випічки виробів з різних видів тіста. На практичних заняттях готується декілька різних виробів з кожного виду тіста. Сервірування стола, подання до столу, споживання виробів

Приготування страв із прісного тіста. Технологія приготування страв із прісного тіста (вареників, галушок, млинців). Види форм для вареників та млинців, їх приготування. Вимоги до якості страв.

Пісочне тісто і вироби з нього. Їх харчова цінність. Замішування та формування виробів з пісочного тіста. Оформлення виробів. Режим випікання виробів із пісочного тіста. Види і причини дефектів виробів.

Бісквітне тісто і вироби із нього (рулети, кекси, торти, тістечка). Їх харчова цінність. Технологія приготування бісквітного тіста. Види і причини дефектів бісквіту.

Тема. Екскурсії (6 год.)

Тема. Підсумкові заняття (6 год.)

Для оцінювання результатів навчання в кінці кожного півріччя проводиться усне опитування гуртківців по всім розділам програми, або у вигляді вікторини. Готується підсумковий святковий стіл, на якому присутні страви, які гуртківці навчились готувати впродовж півріччя.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Наприкінці другого року навчання гуртківці повинні знати:

  • види меню, їх призначення та принципи складання;

  • правила етикету;

  • правила безпечної праці;

  • санітарно-гігієнічні вимоги та організацію робочого місця під час приготування страв;

  • порядок сервірування святкового стола;

  • існуючі види страв по послідовності їх подачі до столу;

  • види кулінарної обробки харчових продуктів та умови їх зберігання;

  • харчову цінність борошна;

  • види та розпушувачі тіста;

  • температурний режим випічки різних видів тіста;

  • різноманітність десертів та технологію їх приготування;

  • ознаки доброякісності м’яса та риби;

  • правила первинної та теплової обробки м’яса і риби;

  • види перших страв, їх значення для харчування людини;

  • правила приготування перших страв;

  • найпоширеніші страви української національної кухні;

  • звичаї та обряди рідного краю та різноманітні обрядові страви;

  • особливості та традиції української кухні.

Наприкінці другого року навчання гуртківці повинні вміти:

  • сервірувати стіл та вміти користуватись столовим посудом та приборами;

  • користуватися духовкою, міксером, посудом для приготування страв і виробів з тіста.

  • складати меню до сніданку, обіду, полуденку та вечері;

  • готувати перші страви, холодні та гарячі закуски;

  • готувати десерти та напої;

  • подавати та споживати страви, що вивчаються;

  • відрізняти види тіста, кремів, види оздоблення кондитерських виробів та способи їх приготування;

  • визначати доброякісність м’яса, риби, м’ясних продуктів;

  • визначати готовність та якість приготування страв;

  • готувати найпоширеніші борошняні страви (вареники, галушки, млинці);

  • вироби з пісочного та бісквітного тіста.

ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ

ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ТЕАТРАЛЬНОГО ГУРТКА

Обладнання

Кількість

1.

Газова плита 4-х камфорна

1

2.

Електрична духовка

1

3.

Електричний чайник

1

4.

Міксер побутовий

1

5.

Мікрохвильова піч

1

6.

Холодильник побутовий

1

7.

Обідні столи

4

8.

Підсобні столи

2

Інструмент

9.

Ножі

15

10.

Дошки обробні з відповідним маркуванням

15

11.

Кухонний інвентар

в асортименті

12.

Підноси (жорсткі) пластмасові

10

Натуральні зразки

13.

Столова білизна

в асортименті

14.

Зразки продовольчих товарів

відповідно до тем програми

15.

Муляжі овочів, фруктів

відповідно до тем програми

16.

Муляжі напівфабрикатів, готових страв

відповідно до тем програми

ЛІТЕРАТУРА

  1. Волощук Г.А., Ничипоренко А.В. Особенности кухни народов мира. 2-е изд., доп. «Реклама». 1990. C. 128.

  2. Воробьева Т.М., Гаврилова Т.А. Лучшие кулинарные рецепты. «Эксмо». 2004. C. 256.

  3. Дагмар фон Крамм. Детская кухня. «Омега». 2002. C. 117.

  4. Интересные факты о кулинарии: [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://muzey-factov.ru/tag/cookery

  5. Ирина Степанова. Вкусные фантазии для украшения стола. «Эксмо». 2007. C. 256.

  6. Коваль Т.В. Салаты для праздника и на каждый день. «Книжный клуб семейного досуга». 2010. С. 112.

  7. Кулінарія: [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://posydenki.com/stati/kulinariya

  8. Кулинарная библиотека. Статьи и публикации о кулинарии, еде, продуктах питания: [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://www.eda-server.ru/books/

  9. Мирошник А., Щабельской Е. Мир выпечки. Энциклопедия домашнего кондитера. Перевод с англ. «Мир книги». 2006. C. 480.

  10. Могила О.А., Саенко В.И. Украинские народные блюда. «Доверие». 1992. С. 246.

  11. Пархоменко Е.П. Веселая кулинария. «Эгмонт». 2002. C. 32.

  12. Прохазка Людек. Вырезаем из овощей и фруктов. «Книжный клуб семейного досуга». 2006. С. 120.

  13. Рудольф Биллер. Как украсить блюда. «Аст-пресс книга». 2003. С. 160.

  14. Сервировка стола. Идеи сервировки стола: [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://kedem.ru/serving/

  15. Статті про кулінарію: [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://papinaeda.com/other/

  16. Сучкова Е.М. Большая книга десертов. «Олма-пресс». 2001. С. 126.

  • 20.09.2018
  • Трудове навчання
  • 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Робоча програма
  • 531
  • 0
  • 12
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.