і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Програма факультативу з навчання прискореному читанню

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DI858760
За публікацію цієї методичної розробки Бова Ірина Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №DI858760
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ОЗ НВК Асканія-Новаи-гімназія

Розробка

вчителя української мови

Бови І.М.

2017-2018 н.р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Час високих інформаційних технологій потребує від людини

вміння швидко й ефективно сприймати, опрацьовувати й накопичувати різноманітну інформацію. Ці здібності формуються у процесі навчання прискореному читанню, яке надає можливість сучасному учневі оволодіти максимальним об’ємом інформації при мінімумі затрат часу із будь-якого друкованого тексту – навчального, наукового, публіцистичного, художнього. Крім того, навчання прискореному читанню сприяє розвитку уваги, пам’яті, уяві, що є важливим для загального розвитку школяра.

На ринку методик швидкочитання пропонується цілий ряд систем. Одні націлені на прискорення перцептивної обробки інформації за рахунок зменшення фіксації очей та збільшення поля зору. Інші – на удосконалення змістовної обробки тексту шляхом розвитку прийомів, що полегшують виділення інформації із тексту.

Метою факультативу з навчання прискореному читанню є підвищення швидкості читання і якості засвоєння прочитаного через подолання артикуляції та розвиток зорового апарату при щоденних заняттях по 1 - 1,5 годині протягом 10 - 12 тижнів.

Програма факультативу розрахована на учнів 7 – 9 класів.

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЗАНЯТЬ

тижня

Тематика занять, назви вправ

Кількість годин

теорія

практика

1

- Вступ.

0,5

- П’ять способів читання та п’ять основних недоліків традиційного читання. Мистецтво читання.

0,5

- Порядок знайомства з текстом (інтегральний алгоритм читання).

0,5

- Визначення стартової швидкості читання.

1

- Аналіз особистого читання.

2

- Практичні вправи.

2

2

- Освоєння інтегрального алгоритму читання.

1

- Основні прийоми осмислення тексту.

1

- «Золоте ядро» тексту (за Ю.Шрейдером).

1

- Практичні вправи.

3

3

- Диференціальний алгоритм читання.

1

- Методи подолання артикуляції.

2

- Особливості зорового сприйняття тексту.

2

- Практичні вправи.

3

4

- Основні навички обробки текстової інформації.

0,5

- Практичні вправи.

6

5

- Засвоєння диференціального алгоритму читання.

1

- Вправа «Читання без перших і останніх слів у реченнях».

1

- Вправа «Читання тексту із закритою лінійкою частиною».

1

- Практичні вправи.

4

6

- Вправа «Читання за ключовими словами».

1

- Вправа «Читання тексту, звертаючи увагу тільки на домінанту».

1

- Практичні вправи.

5

7

- Вправа «Читання тексту з постукуванням олівцем».

1

- Практичні вправи.

6

8

- Розвиток периферичного зору. Щоденні вправи перед сном.

1

- Робота із цифровими таблицями

1

- Практичні вправи.

5

9

- Вправа «Метод штурму».

2

- Практичні вправи.

5

10

- 10 правил прискореного читання.

1

- Практичні вправи.

7

В С Ь О Г О:

24

46

ПРОГРАМА ЗАНЯТЬ ФАКУЛЬТАТИВУ

Тематика занять, назви вправ

Зміст роботи

1

Вступ.

Важливість швидкості читання для ефективної розумової праці людини будь-якого віку.

2

П’ять способів читання та п’ять

основних недоліків традиційного

читання. Мистецтво читання.

Види читання: поглиблене, швидке, вибіркове, перегляд, сканування. Недоліки читання: артикуляція, мале поле зору, регресія, відсутність стратегії, неуважність. Визначення терміну «мистецтво читання».

3

Порядок знайомства з текстом

(інтегральний алгоритм читання).

Сім основних параметрів: назва, автор, вихідні дані, тема та зміст, факти, специфічні особливості, новизна і можливість практичного використання інформації.

4

Визначення стартової швидкості

читання.

Формула визначення швидкості читання. Облік читання. Обладнання. Очікувані результати.

5

Аналіз особистого читання.

Анкетування. Періодичність само- анкетування. Характеристика читача.

6

Освоєння інтегрального алгоритму

читання.

Щоденне читання 1-2 текстів за схемою алгоритму з використанням схеми-малюнка. Визначення швидкості читання.

7

Основні прийоми осмислення тексту.

Виділення основних смислових блоків. Антиципація. Реципація.

8

«Золоте ядро» тексту (за

Ю.Шрейдером).

Знаходження та читання частини тексту – «золотого ядра» змісту (25%).

9

Диференціальний алгоритм читання.

Ключові слова, смисловий ряд, значення фраз, домінанта.

10

Методи подолання артикуляції.

Механічна затримка. Мовленнєві, слухові та механічні перепони. Аритмічне постукування.

11

Особливості зорового сприйняття

тексту.

Правила прискореного читання для збільшення об’єму матеріалу у момент фіксації.

12

Основні навички обробки текстової інформації.

Удосконалена техніка читання – по вертикалі. Читання по буквам, складам, словам, поняттями.

13

Засвоєння диференціального

алгоритму читання.

Ознайомлення із загальними вправами. Обладнання.

14

Вправа «Читання без перших і

останніх слів у реченнях».

Читання тексту об’ємом не більше 6000 знаків із закресленими словами.

15

Вправа «Читання тексту із закритою лінійкою частиною».

Читання тексту об’ємом не більше 6000 знаків із закритими лінійкою 5 першими чи останніми буквами по черзі та одночасно.

16

Вправа «Читання за ключовими

словами».

Читання тексту об’ємом не більше 6000 знаків за ключовими словами, зробивши попередньо графічну розмітку абзаців відповідно з алгоритмом читання.

17

Вправа «Читання тексту, звертаючи увагу тільки на домінанту».

Читання 15-20 сторінок тексту за домінантою, письмово переказуючи прочитане.

18

Вправа «Читання тексту з

постукуванням олівцем».

Правила виконання вправи. Встановлення результатів виконаної вправи протягом двох тижнів.

19

Розвиток периферичного зору.

Щоденні вправи перед сном.

Відпрацювання вправи за схемою для щоденного виконання вдома перед сном протягом трьох тижнів.

20

Робота із цифровими таблицями

Виготовлення 10 цифрових таблиць. Правила роботи з ними. Читання вертикально газетних колонок. Визначення швидкості читання.

21

Вправа «Метод штурму».

Підбір 10-12 творів до 100 сторінок. Розмітка вертикальними лініями по центру. Читання книги без перериву. Відповіді на питання. Визначення швидкості читання.

22

10 правил прискореного читання.

Відпрацювання кожного правила прискореного читання практично на текстах щоденного об’єму в 100 сторінок навчального тексту, 2 газети, 1 журнал (за віком).

Література:

  1. Козловский О.В. Скорочтение: Современные методики обучения. – Донецк: ООО ПКФ «БАО», 2004. – 304 с.

  2. Чепелєва Н. Технології читання. – К: Главник, 2004. – 96 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Метою факультативу з навчання прискореному читанню є підвищення швидкості читання і якості засвоєння прочитаного через подолання артикуляції та розвиток зорового апарату при щоденних заняттях по 1 - 1,5 годині протягом 10 - 12 тижнів. Програма факультативу розрахована на учнів 7 – 9 класів.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Тип
    Робоча програма
  • Переглядів
    3887
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    DI858760
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DI858760
За публікацію цієї методичної розробки Бова Ірина Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №DI858760
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти