«Профілактика простудних захворювань. Обережно! Грип!»

Опис документу:
Розширити знання учнів про основні симптоми, профілактику та лікування грипу; надати поради учням щодо профілактики грипу; підвищувати санітарно-гігієнічний рівень учнів; розвивати знання про небезпечні здоров’ю людини захворювання; виховувати дбайливе ставлення дітей до власного здоров'я; виховувати всебічно розвинену, здорову людину сьогодення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: «Профілактика простудних захворювань. Обережно! Грип!»

Мета: розширити знання учнів про основні симптоми, профілактику та лікування грипу; надати поради учням щодо профілактики грипу; підвищувати санітарно-гігієнічний рівень учнів; розвивати знання про небезпечні здоров’ю людини захворювання; виховувати дбайливе ставлення дітей до власного здоров'я; виховувати всебічно розвинену, здорову людину сьогодення.

Тип уроку: комбінований.

Наочність: малюнки, кросворди, тести, пам’ятки.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

(привітання, зосередження уваги учнів.

II. Основна частина.

- Сьогодні ми будемо подорожувати «Країною здоров'я». А у подорож треба відправлятись з хорошим настроєм, та міцним здоров'ям. І зараз я перевірю чи готові ви в дорогу . Прошу всіх встати і виконати мої команди. (діти підіймаються)

Всі вдихайте ...

Видихайте ...

Все в порядку , спочивайте .

Дружно руки піднімайте ...

Все прекрасно , опускайте ...

Нахиліться , розігніться ...

Станьте прямо , усміхніться ...

Так , я оглядом задоволений ,

бо ніхто з дітей не хворий .

Всі веселі і здорові .

В путь-дорогу всі готові ? ( Готові )

Здоров’я людей – національне багатство. У нашій країні воно охороняється державою. У ст.27 Конституції України написано: «Кожна людина має право на життя. Обов’язок Держави – захищати життя та здоров'я людини». Але кожна людина має сама піклуватись про своє здоров'я. Багато прислів’їв та приказок є в народі про здоров'я.

- Я вам пропоную виконати вправу «Літературна морока». Для цього треба знайти другу половину прислів’я.

Вправа «Літературна морока»

Знайдіть другу половину прислів’я (діти виконують вправу)

Здоров’я – було б здоров’я.

Ліпше здоров’я, щастя кожної родини.

Весела думка – це найбільший скарб.

Здоров’я дитини – половина здоров’я.

  • Давайте перевіримо, що у вас вийшло.

Здоров'я – це найбільший скарб.

Ліпше здоров'я – було б здоров'я.

Весела думка - половина здоров'я.

Здоров'я дитини – щастя кожної родини.

- Дійсно всі ці прислів’я розкривають думку про те, що найдорожче для людини – це здоров'я.

- Але з настанням холодів оживають віруси простудних захворювань, які все частіше вражають дітей та дорослих. Ці віруси небезпечні своїми ускладненнями.

- Скажіть, будь ласка, які ви знаєте простудні захворювання?(діти відповідають)

- Так, до простудних захворювань відносяться:

Грип,

ГРВІ (гостра респіраторна вірусна інфекція),

ГРЗ (гостре респіраторне захворювання).

  • Всі ці хвороби несуть багато небезпеки для здоров'я людини.

  • Давайте з вами з'ясуємо, які симптоми цих захворювань? Що відчуває людина яка захворіла?

(діти відповідають)

  • Так, це висока температура, озноб, головний біль, нежить, ломота у тілі, погіршується апетит, з'являється кашель, біль у грудях, хворий стає слабким.

- Грип та всі простудні хвороби – це вірусна інфекція. Вірусна інфекція може передаватися від людини до людини.

- Скажіть, будь ласка яким шляхом може передатись грип від хворої людини до здорової? (діти відповідають)

- Грип – це небезпечне інфекційне захворювання. Воно належить до повітряно - крапельної інфекції. Під час чхання і кашлю мільйони невидимих для ока краплинок з вірусами грипу потрапляють у повітря, а з нього через дихальні шляхи здорової людини проникають в її організм.

Хвороба починається раптово з ознобу. Після чого підвищується температура тіла до 38-39 °С, а іноді до 40 °С. Зявляються сильний головний біль, ломота у всьому тілі, спад сил. Апетит погіршується. Хворий апатичний, сонливий, іноді, навпаки, дратівливий. Обличчя й очі червоніють, шкіра стає гарячою на дотик, помірно вологою. З’являються нежить, відчуття сухості в роті, почуття болю в грудях і сухий кашель одночасно з підвищенням температури або трохи пізніше. Через 3-5 днів температура знижується, якщо не відбулося ускладнення. Хворий поступово видужує. Протягом деякого часу залишаються слабкість, розбитість, запаморочення.

  • Скажіть, будь ласка як можна захистити себе від інфекції грипу? (діти відповідають)

  • Давайте разом з'ясуємо які правила слід виконувати, щоб не захворіти на грип:

1 правило. Не переохолоджуйся, одягайся тепло.

2 правило. Зайшовши з вулиці обов’язково вимий руки.

3 правило. Провітрюй кімнату та загартовуйся.

4 правило. Їж більше фруктів та овочів.

5 правило. Обмеж спілкування з людьми які захворіли.

6 правило. Займайся фізкультурою.

- Але, якщо в сім'ї хтось захворів на грип, треба:

Помістити хворого в окрему кімнату, а за відсутності такої – за ширму чи занавіску. У кімнаті, де знаходиться хворий, необхідно робити вологе прибирання й часто її провітрювати. Хворий повинен мати окремий посуд і рушник. Посуд хворого потрібно мити окропом. Використані носові хустки необхідно ретельно випрати та випрасувати, або викинути. При спілкуванні з хворим доцільно закривати ніс і рот пов’язкою зі складеної в 3-4 шари марлі. ЇЇ можна зробити самостійно, як показано на малюнку на дошці.

Хворий на грип повинен обовязково перебувати під наглядом лікаря.

- А зараз пропоную вам невеличку гру «Відгадай лікаря»

Гра «Відгадай лікаря»

- Як називається лікар , що лікує зуби ? (стоматолог)

- Хто лікує горло , вухо , ніс ? (отолоринтолог, або ЛОР-лікар)

- Робить операції ? (хирург)

- Лікує очі ? (окуліст)

- Лікує простудні захворювання ? ( педіатр, терапевт )

- Вправляє кістки після перелому ? ( ортопед, травмотолог )

- Виправляє мовні вади дітей ? ( логопед )

- Лікує хвороби серця? (кордиолог)

  • Добре, ви знаєте назви лікарів, але під час хвороби людина може звернутися до народних методів лікування.

  • Скажіть, будь ласка, чим може лікуватись людина крім ліків? (діти відповідають)

  • Наші бабусі завжди пропонують пити багато чаю з лимоном, малиною, калиною. Ці продукти містять багато вітаміну С.

Вітамін С знешкоджує віруси в організмі, підвищує імунітет сприяє одужанню хворого.

  • Взимку треба їсти цибулю та часник. В них знаходяться такі поживні речовини як – фітонциди, вони вбивають віруси та захищають від інфекції.

  • З давних-давен для лікування та захисту від хвороб використовують мед. Це натуральний продукт, який допомагає організму людини боротися з простудними хворобами.

  • Відвари шиповнику та липи теж містять багато поживних речовин, які лікують кашель та нежить.

  • Отже, ці продукти та відвари треба вживати не тільки коли людина вже хворіє, а і з метою профілактики щоб не захворіти.

III. Заключна частина.

- Сьогодні ми з вами пригадали яку небезпеку для здоров'я несуть простудні захворювання і наприкінці хочу, щоб ви відповіли на питання тесту.

Тест

  1. Грип – це:

а) інфекційне захворювання;

б) не інфекційне захворювання.

2. Грип викликаний:

а) бактерією;

б) вірусом;

3. Грип уражає:

а) дітей;

б) дорослих;

в) дітей і дорослих.

4. Зараження грипом відбувається:

а) через шлунково-кишковий тракт;

б) повітряно-крапельним шляхом.

5. Хвороба звичайно починається з:

а) нудоти;

б) ознобу;

6. Хворий з першого дня лікування повинен:

а) прийняти вакцину;

б) пити багато теплого чаю, молока.

7. Хворого на грип:

а) можна провідувати вдома;

б) спілкуватись по телефону.

8. Під час хвороби треба більше їсти:

а) м'яса, риби, яєць.

б) овочів, фруктів.

- Отже, сьогодні ми не лише дізналися про вірус грипу, а й вчилися діяти у складній ситуації: як не заразитися від хворого; як лікуватися, якщо захворів; як спілкуватися з хворим на грип. Бажаю вам дотримуватися тих порад, щоб бути здоровими та щасливими!Дякую всім за увагу. Ми добре сьогодні працювали. Не забувайте, здоровя кожного – у його власних руках!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
1
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!