"Профілактика передекзаменаційного стресу" Бесіда з елементами тренінгу в випускних класах

Опис документу:
Мета бесіди: профілактика передекзаменаційного стресу, навчання прийомам само актуалізації в процесі підготовки до ЗНО. Задача: розвивати в учнів гнучкість мислення, індивідуальні учбові навички; навчати аналізувати свої сильні та слабкі сторони ( самооцінка, самоаналіз).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Профілактика передекзаменаційного стресу

Кузнецова.О.В. викладач психології

(Бесіда з елементами тренінгу в випускних класах)

Мета: профілактика передекзаменаційного стресу, навчання прийомам само актуалізації в процесі підготовки до ЗНО.

Задачі: розвивати в учнів гнучкість мислення, індивідуальні учбові навички; навчати аналізувати свої сильні та слабкі сторони ( самооцінка, самоаналіз).

Хід заняття

Майже всім учням випускних класів в цьому році належить пройти зовнішнє незалежне оцінювання учбових досягнень. Тривожність в передекзаменаційний період може проявлятися:

  • В почутті ізоляції, про що важко розповісти і батькам, і вчителям;

  • в панічному занепокоєнні, яке складно подолати;

  • в стані незадоволеності в своїх силах;

  • у відчутті, що нічого не можна встигнути за час, що залишився до ЗНО;

  • в розгубленості, через невміння відокремити головне від другорядного.

Зовнішнє незалежне оцінювання - це, безумовно, напруження. Я згодна з вами. Як же треба ставитися до ЗНО? Найголовніше - не перебільшувати і не зменшувати його значення. А з чим можна його порівняти?

Люди кажуть: "У всьому поганому є щось добре". Давайте і ми з вами спробуємо знайти плюси в словах, що так лякають нас. Під час підготовки до іспитів Вам прийдеться ознайомитися з величезною купою літератури. Як бути? Відомо, що здача іспитів, тестування, вчення - це, перш за все експлуатація пам'яті.

Деякі особливості запам'ятовування:

  • виявляється, пам'ять найбільш чіпка і гостра між 8 і 12 годинами. Потім гострота пам'яті починає знижуватися, а з 17 годин знову починає рости, і до 19 досягає високого рівня (якщо ви до цього часу не сильно втомилися);

  • найкраще запам'ятовується те, що цікаво, викликає які-небудь почуття. Нехай ці почуття будуть не дуже приємні, головне, щоб не було байдужості. Коли ви запам'ятовуєте навчальний матеріал, намагайтеся наповнити, забарвити його почуттями.

  • Добре запам'ятовується те, що зрозуміло. Зрозуміти інформацію – означає, що в якійсь мірі вже запам’ятати її.

  • Погано запам’ятовується матеріал зовсім новий, а тому він повинен бути пов’язаний з уже відомим матеріалом або з практикою.

  • Всі визначення спочатку треба зрозуміти. Багато педагогів люблять точні визначення, але психологи радять все переформулювати своїми словами, це розвиває розум, і такі визначення залишаться в пам’яті.

  • Гарно впливає на запам’ятання складання схем прочитаного, виписки, а також обговорювання інформації про себе і вголос. Звертайте особливу увагу на середину того навчального матеріалу, який ви вивчаєте. Початок і кінець запам'ятовуються краще - "ефект краю". Дуже великий матеріал необхідно ділити на невеликі уривки, групи, об'єднані за якоюсь ознакою.

Прийоми запам'ятовування

  • Ключові фрази та ідеї заносите на папір;

  • затримуйте свою увагу на основних пропозиціях в кожному абзаці, особливо якщо абзаци великі;

  • після прочитання перевірте, що запам'ятали і відобразіть свої думки у вигляді схеми.

Мнемоніка - мистецтво запам'ятовування, система прийомів, яка допомагає утримати в пам'яті запам'ятовуються об'єкти шляхом утворення зовнішніх асоціативних зв'язків. Є прийом запам'ятовування "мислення заголовками". За першими літерами заголовків-якого плану складається абревіатуру.

Як готуватися до тестування

  • Підготуйте місце для занять: прибери зі столу зайві речі, зручно розташуй потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п.

  • Складіть план занять, спираючись на свої особливості ( "сова" ви або "жайворонок" ), і залежно від цього максимально використовуйте ранкові або вечірні години. Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися.

  • Почніть з найважчого розділу, з того матеріалу, який знаєте найгірше.

  • Чергуйте заняття і відпочинок: 40 хвилин занять, потім 10 хвилин - перерва. Під час перерви можна помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.

  • Виконуйте якомога більше різних опублікованих тестів з цього предмету. Ці тренування ознайомлять Вас з конструкціями тестових завдань.

  • Готуючись до ЗНО, подумки малюйте собі картину тріумфу. Ніколи не думайте про те, що не впораєтеся із завданням. Залишіть один день перед тестуванням на те, щоб ще раз повторити найважчі питання.

Зупинимося на такому моменті:

НЕ ПОСПІШАЙТЕ!

Чітко визначте, що від вас вимагається! Багато часу витрачають учні на докладне написання відповідей до перших питань, в результаті останнє запитання або вирішується наспіх, або залишається без відповіді взагалі.

ВІЗЬМІТЬ З СОБОЮ ГОДИННИК, плануйте ЧАС! Екзаменаційні роботи здаються без перевірки, тому в них міститься чимало помилок, які можна було б усунути самостійно. БУДЬТЕ УВАЖНІ! Відчуйте себе впевнено (це Ваш величезний плюс). Згадаймо, як виглядає формула стресу: Е = К*П (Ів – Ін)

(де Е - негативні емоції, К - особливості людини, П – потреби, Ів - інформація відома, Ін – інформація невідома).

Напередодні тестування

багато хто вважає - для того щоб повністю підготуватися до екзамену, не вистачає всього однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно. Ви втомилися, і не треба себе перевтомлювати. Навпаки, з вечора зробите прогулянку, перед сном прийміть душ.

У день тестування: встаньте раніше, приходьте підготовленим. Візьміть з собою всі необхідні речі: ручки, олівці, годинник. Це дасть вам можливість сконцентруватися на завданні. Розслабтеся і не втрачайте віру в себе, намагайтеся не хвилюватися, не розмовляйте перед тестуванням з іншими на теми, які вас хвилюють, бо хвилювання передається. Замість цього скажіть собі, що ви добре підготувалися, тестування пройде добре. Зробіть кілька глибоких повільних вдохів для розслаблення. Будьте спокійними, але зібраними. Займіть своє місце. Держіть рівну поставу.

Перед початком тестування

На початку тестування Вам повідомлять необхідну інформацію (як заповнювати бланк, якими буквами писати, як кодувати номер школи тощо) Будьте уважні! Від того, як Ви уважно запам'ятайте всі ці правила, залежить правильність Ваших відповідей!

Під час тестування: перегляньте очима весь тест, щоб побачити, якого типу завдання в ньому містяться. Уважно прочитайте питання до кінця, щоб правильно зрозуміти його зміст. Відведіть 10% часу на уважне читання, визначення. Визначення основних моментів і прийняття рішення, як розподілити свій час. Відповідайте на питання в тому порядку, який ви продумали.

Якщо не знаєте відповіді на питання або сумніваєтеся, пропустіть його, щоб потім до нього повернутися. Почніть з легкого! Почніть відповідати на ті питання, в знанні яких Ви не сумніваєтеся, не зупиняючись на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Навчіться пропускати важкі або незрозумілі завдання.

Пам'ятайте: у тексті завжди знайдуться питання, з якими Ви обов'язково впораєтеся. Думайте тільки про поточне завдання! Коли Ви робите нове завдання, забудьте все, що було в попередньому. Пам'ятайте, завдання в тестах не пов'язані один з одним, тому знання, які Ви застосували в одному, вирішену вами, як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватися і правильно вирішити нове завдання. Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє в підсумку сконцентрувати увагу всього на 1-2 варіантах відповідей. Якщо треба вибрати правильні відповіді з декількох можливих, спочатку виключіть питання, на які не знаєте відповідей. Потім відповідайте на ті питання, які хоч трохи знаєте. Не користуйтеся вгадуванням, якщо не маєте достатніх підстав для вибору відповідей. Відведіть 10 % часу тестування для перевірки. Прогляньте всі тестові завдання, не зупиняючись, доки не переглянете всі пункти. Будьте впевнені, що відповіли на всі питання.

Памятайте – успіх завжди з тими, хто прагне до нього і вірить в себе

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн