Професійне вигорання. Діагностування та профілактика.

Опис документу:
Професійна діяльність педагога в усі часи була однією з найбільш емоційно напружених. Це пов’язано з великою кількістю непередбачуваних та неконтрольованих комунікативних ситуацій з нерегламентованим режимом роботи, з високою мірою особистісної відповідальності вчителя. Педагоги постійно знаходяться в емоційно насиченій атмосфері під час інтенсивного й тісного спілкування з учнями, батьками, колегами, що призводить до емоційного вигорання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Х р а н і т е л ь А л і н а В і к т о р і в н а КНП «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О.І.Ющенка ВОР» Обласний дитячи...
Слайд № 1

Х р а н і т е л ь А л і н а В і к т о р і в н а КНП «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О.І.Ющенка ВОР» Обласний дитячий центр психічного здоров’я з консультативним прийомом, з ліжками денного перебування та цілодобового стаціонару відділення №16, дитяче психіатричне Професійне вигорання. Діагностування та профілактика.

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика разв...
Слайд № 2

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личпости и малих групп. — М.: Изд-во Института психотерании, 2002. - С. 357-360.) «часто» — 3 бали, «зазвичай» — 2 бали, «рідко» — 1 бал, «ніколи» — 0 балів

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика разв...
Слайд № 3

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личпости и малих групп. — М.: Изд-во Института психотерании, 2002. - С. 357-360.) Психоемоційне виснаження - процес вичерпання емоційних, фізичних, енергетичних ресурсів професіонала, що працює з людьми. Виснаження проявляється у хронічній емоційній і фізичній втомі, байдужості і холодності у ставленні до людей з ознаками депресії та роздратованості. 1, 5, 7, 14, 16, 17, 20, 25, 29, 31, 32, 34, 36, 39, 42, 45, 47, 49, 52, 54, 57, 60, 63, 67, 69 Вкрайнизькізначення Низькі значення Середні значення Високі значення Вкрай високі значення 9 і нижче 10-20 21-39 40-49 50івище

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика разв...
Слайд № 4

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личпости и малих групп. — М.: Изд-во Института психотерании, 2002. - С. 357-360.) Особистісне віддалення — специфічна форма соціальної дезаптації професіонала, що працює з людьми. Особистісне віддалення характеризується зменшенням кількості контактів з оточенням, підвищенням роздратованості і нетерплячості в ситуаціях спілкування, негативізмом стосовно до інших. 3, 4, 9, 10, 11, 13, 18, 21, ЗО, 33, 35, 40, 43, 46, 48, 51, 56, 59, 61, 66, 70, 71, 72 Вкрайнизькізначення Низькі значення Середні значення Високі значення Вкрай високі значення 9 і нижче 10-16 17-31 32-40 41івище

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика разв...
Слайд № 5

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личпости и малих групп. — М.: Изд-во Института психотерании, 2002. - С. 357-360.) Професійна мотивація — рівень робочої мотивації і ентузіазму щодо роботи альтруїстичного змісту. Стан емоційної сфери оцінюється таким показником, як продуктивність професійної діяльності, оптимізм та зацікавленість у роботі, самооцінка професійної діяльності і ступеня успішності в роботі з людьми. 2, 6, 8, 12, 15, 19, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 37, 41, 44, 50, 53, 55, 58, 62, 64, 65, 68 Вкрайнизькізначення Низькізначення Середні значення Високізначення Вкрай високі значення 7 і нижче 8-12 13-24 25-31 32івище

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика разв...
Слайд № 6

Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О. Рукавішнікова Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануилов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личпости и малих групп. — М.: Изд-во Института психотерании, 2002. - С. 357-360.) Норми для індексу психічного «вигорання» (ІПВ) Вкрайнизькізначення Низькі значення Середні значення Високі значення Вкрай високі значення 31інижче 32-51 52-92 92-112 113івище

Людина є цілісною біоенергоінформаційною системою, тому вплив на будь-яку з цих складових позначається і на інших. Умовно всі методи гармонізації п...
Слайд № 7

Людина є цілісною біоенергоінформаційною системою, тому вплив на будь-яку з цих складових позначається і на інших. Умовно всі методи гармонізації психофізичного стану людини можна об’єднати в 3 групи:

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):
Слайд № 8

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):
Слайд № 9

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):
Слайд № 10

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):
Слайд № 11

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):
Слайд № 12

1.Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):

2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):
Слайд № 13

2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):

2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):
Слайд № 14

2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):

2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):
Слайд № 15

2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):

3. Ціннісно-смисловий рівень регуляції психофізичного стану (вплив на думки, зміна світогляду)
Слайд № 16

3. Ціннісно-смисловий рівень регуляції психофізичного стану (вплив на думки, зміна світогляду)

3. Ціннісно-смисловий рівень регуляції психофізичного стану (вплив на думки, зміна світогляду) САМОСТІЙНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ВЛАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТ...
Слайд № 17

3. Ціннісно-смисловий рівень регуляції психофізичного стану (вплив на думки, зміна світогляду) САМОСТІЙНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ВЛАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ При дослідженні синдрому вигорання багатьма дослідниками (Орел В.Е., 2001; Aiken H.L. et al., 2002; Елдышова О.А., 2006; Сидоров П.И., 2007) встановлено, що синдром виникає там, де існує хаос. Тобто де немає чітких посадових інструкцій та планування діяльності. Звичайно, в клінічній практиці, яка нерідко супроводжується форс-мажорними обставинами, створення чіткого планування, м’яко кажучи, ускладнюється. Але, як зазначено вище, для профілактики вигорання важливим є наведення перш за все ладу у власному особистісному світі. Перша і необхідна умова успішної та невиснажливої трудової діяльності — чітке визначення її цілей. Починаючи робочий день, необхідно чітко визначити ті результати, в досягненні яких є потреба впродовж цього дня. Це можуть бути як конкретні результати професійної діяльності (зміни стану пацієнтів, етапи роботи з документацією тощо), так і результати щодо перебігу робочого графіка. У пригоді тут можуть стати як звичайна уява, так і ручка з папером (наприклад у вигляді планера-нотатника). Визначивши мету (бажані результати) власної трудової активності, необхідно також чітко окреслити поточну ситуацію. Чим більше нюансів перебуватиме в полі зору, тим краще. Основним гаслом тут буде: будь-яке глобальне явище складається з дрібниць. Хоча при оцінці цих дрібниць не варто забувати і про загальну картину, з якою, власне, і доводиться мати справу в кінцевому результаті. Маючи в своєму арсеналі мету і оцінивши умови, можна і потрібно визначити програму дій та засоби для їх здійснення протягом робочого дня. Важливо, щоб ця програма була чіткою, конкретною та послідовною. Чітке окреслення подумки або на папері власних дій збереже не лише від викликаного втомою та напруженням забування, але й сприятиме більш спокійному та послідовному виконанню трудових завдань. Відомий крилатий вислів застерігає: «Якщо хочеш розсмішити Бога, розкажи йому про свої плани». Помилково було б вважати, що все, що ми окреслюємо в уяві або ж на папері, цілком і повністю реалізується в нашому житті. Навпаки — майже завжди мають місце форс-мажорні обставини, які доволі важко врахувати, плануючи власну діяльність. Саме з цієї причини не менш фундаментальною та необхідною, ніж мета, є ефективна та своєчасна корекція власних дій, а нерідко і власних цілей. Якщо на шляху трапляються складнощі та проблеми — це найперший сигнал про необхідність змін засобів та шляхів досягнення поставленої мети   Важливо навчитись звертати увагу на позитивні моменти життя і вміти бути вдячними за них. Негативне запитання «За що?» бажано перетворювати на позитивне «Для чого?». Для чого у моєму житті з’явилась та чи інша неприємна ситуація? Які висновки я маю з неї зробити? Чого я маю в цій ситуації навчитись? Якщо з таких позицій підходити до життєвих ситуацій, то вони перестають сприйматися як проблеми, і життя починає сприйматись як школа, де події і ситуації складаються таким чином, щоб ми могли навчитись саме тому, що нам потрібно.  Пам’ятайте, що подібне притягує подібне: чим ми цей світ наповнюємо через думки, емоції, вчинки, те до нас і повертається.

І, нажаль, але такий варіант також має місце, коли все вищезазначене не покращує якість вашого життя, можливо просто варто змінити роботу, - це сам...
Слайд № 18

І, нажаль, але такий варіант також має місце, коли все вищезазначене не покращує якість вашого життя, можливо просто варто змінити роботу, - це самий радикальний метод від професійного вигорання. Інколи краще вчинити так, аніж довести себе до стану абсолютного неприйняття професії і погіршення своєї життєдіяльності вцілому.

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ
Слайд № 19

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00