Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної соціалізації особистості »

Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної соціалізації особистості »

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №FZ360569
За публікацію цієї методичної розробки Волк Наталія В'ячеславівна отримав(ла) свідоцтво №FZ360569
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної

соціалізації особистості »

Актуальність проекту

У сучасному суспільстві професійна освіта стає запорукою успішної кар'єри, а значить успішної соціалізації особистості. Сьогодні на ринку праці нашого району, області складається суперечлива ситуація: компаніям потрібні висококваліфіковані кадри, а нинішні дипломовані фахівці не відповідають висунутим вимогам. Одна з основних причин - невміння підлітків правильно визначитися у виборі професії. У їх поданні майбутня професія повинна бути високооплачувана,затребувана на ринку праці, перспективна з позиції кар'єрного росту,престижна. Такий підхід призводить до безробіття, тому що при виборі професії учнями не враховуються його індивідуальні особливості: природні можливості, нахили, здібності, тип характеру і т.д., що дозволить бути

успішним в професійній діяльності, до якої лежить душа, є інтерес.

У нових державних освітніх стандартах в структурі ключових компетентностей випускника нової школи особливе місце повинна зайняти компетентність в сфері соціально-трудової діяльності (в тому числі вміння аналізувати ситуацію на ринку праці, оцінювати власні професійні можливості, орієнтуватися в нормах і етиці трудових взаємин, мати навички самоорганізації), що дозволить бути соціально успішним. Тому необхідно вдосконалювати профорієнтацію в школі,щоб учні правильно змогли вибрати напрямок допрофільної підготовки і профільного навчання, а в подальшому і професію.

ПРОБЛЕМА: відсутність ефективної організації профорієнтаційної роботи в школі .

МЕТА: організація ефективності профорієнтаційної роботи в школі, яка сприятиме успішній соціалізації особистості в дорослому житті , за допомогою створення умов в КЗО Майська СЗШ інформаційно-профорієнтаційного центру.

ЗАВДАННЯ:

1 .Ввести допрофільну підготовку учнів 8-9 класів.

2. Інтегрувати можливості додаткової освіти в освітній простір профільного навчання.

3 .Створити інформаційне бюро професій.

4 .Відпрацювати інноваційні практики в системі науково - і навчально

дослідницької діяльності учнів.

5. Впровадити систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в

тому числі з використанням методик на основі інформаційно-

комунікаційних технологій.

6 Використовувати нові канали інформаційної взаємодії з

батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою.

Напрямки проекту:

- підвищення соціальної відповідальності підлітків і молоді в питаннях

професійного самовизначення;

- визначення особистісного сенсу здобуття освіти;

- розробка системи, спрямованої на мобілізацію власного потенціалу для прийняття рішення про вибір стратегії побудови власного професійного майбутнього;

- розвиток професійно значущих якостей особистості.

Педагогічні ідеї проекту співвідносяться зі змістом:

1. Стратегії розвитку освіти України до 2020 р

2. Закон «Про загальну середню освіту»

3. пріоритетного національного проекту «Освіта».

4. Стратегією державної молодіжної політики в Україні .

5.Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді

7.Концепціі профільного навчання на старшій ступені загальної освіти.

8. Матеріалів щодо вдосконалення системи освіти і виховання

дітей, допрофесійної підготовки підлітків і молоді.

Адресатом даного проекту стануть підлітки і молодь у віці від 14 до

17 років, включені в соціальну взаємодію.

Проект складається з окремих модулів (короткострокових цільових програм), спрямованих на розкриття індивідуального потенціалу особистості для правильного вибору майбутньої професії.

I модуль проекту - «Старт у майбутнє»

Завдання :

  1. Надати підліткам умови для набуття навичок самоорганізації і самоврядування, саморозвитку та самовиховання, самостійного прийняття рішення, умінь роботи з нормативно-правовою базою засобами створення інформаційно - профорієнтаційного центру.

Структура навчання на першому етапі включає в себе:

  • лекційні заняття,

  • практичні заняття,

  • проміжні «точки» атестації,

  • підсумкову атестацію.

Зразковими темами навчальних занять можуть стати:

  • «Діловий етикет»,

  • «Креативне мислення»,

  • «Основи інноваційного підприємництва»,

  • «Ефективна організація і планування робочого дня»,

  • «Нові методики викладання ».

Форми навчання - це інтерактивні групові заняття, лекції,

дискусії, семінари, диспути ,брифінги , майстерні, презентації, майстер-класи, зустрічі з обов'язковим залученням представників батьківської громадськості,

які мають заслуги і досягнення в сфері професійної діяльності,організація дослідницької діяльності і конкурсу соціальних проектів, самопрезентації. Підсумком модуля стануть конкурси самопрезентації та соціальні проекти.

II модуль проекту - «Майбутнє - це ми».

Завдання:

Оптимізувати інформаційний простір школи засобами шкільного телебачення і видавничого центру.

Учасники проекту отримують початкові знання в сфері інформаційної роботи, соціальних PR - технологій. Основним елементом даного модуля є організація спільних навчальних занять і ділових ігор – тренінгів, що сприяють придбанню умінь і навичок по роботі з інформацією, презентації діяльності організації на будь-якому рівні, в тому числі і за допомогою ЗМІ.

З метою розвитку особистих ініціатив підлітки готують і проводять

презентацію соціального проекту або майстер-класу для школярів 7-8 класів по

самостійно обраною темою. Таким чином, в період пробудження професійних інтересів у даної групи школярів буде закладатися фундамент усвідомленого вибору майбутньої кар'єри, який дозволить самостійно і усвідомлено визначити найбільш актуальні пріоритети.

Завершується модуль конкурсом есе «Мої особисті цінності», конкурсом на кращий майстер-клас «Добра справа по секрету», конкурсом соціальної реклами «Ми -українці »,« Наша Культура »,« Маю право ... »,« Моя сім'я - моє багатство ».

III модуль проекту - «Мій вибір»

Завдання:

Пошук і використання нових форм інформаційної взаємодії з установами вищої та середньої професійної освіти області, з промисловими підприємствами села та району, області .

Реалізація модуля знаходиться в площині проведення очних екскурсій на

підприємства села,району,області, організації зустрічей з представниками робітничих професій, оформлення в шкільних рекреаціях стендів «Майстри своєї справи», «Трудові династії », героями яких стануть батьки і близькі родичі школярів.

Завершується модуль фестивалем робітничих професій.

Учасниками фестивалю можуть стати представники професійних училищ

району та прилеглих територій. Ефективною формою проведення фестивалю

повинні стати майстер-класи випускників ВНЗ презентації робіт,

створених студентами і т.п.

1. Введена допрофільна підготовка учнів 8-9 класів.

2. Можливості додаткової освіти успішно інтегровані в освітній простір профільного навчання. Організована робота гуртка “Школа професійного самовизначення ” що діє на безкоштовній основі.

3. Створено інформаційно-профорієнтаційний центр.

Систематизована база даних , ВНЗ, потенційних роботодавців регіону.

4. Відпрацьовано інноваційні практики в системі науково - і навчально

дослідницької діяльності учнів. сформовано банк соціально значущих програм і проектів.

5. Впроваджено систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в

тому числі з використанням методик на основі інформаційно- комунікаційних технологій.

6. Використовуються нові канали інформаційної взаємодії з батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою. Встановлено партнерські відносини з підприємствами

області, органами влади

Ефекти проекту:

Випускники школи:

1. 80% випускників отримали професійну освіту і працевлаштовані за обраною спеціальністю.

2. Мають активну громадянську позицію. Включені в різні види суспільно значимої діяльності. Готові до засвоєння нових соціальних цінностей протягом усього життя і вдосконалення моральних якостей особистості.

3. Дають керівникам секторів інформаційно профорієнтаційного центру школи рекомендації по вдосконалення механізмів вибору професії.

Можлива структура інформаційно-профорієнтаційного центру, основним завданням якого стане надання підліткам рівних можливостей для розкриття особистісного потенціалу у виборі професії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
У сучасному суспільстві професійна освіта стає запорукою успішної кар'єри, а значить успішної соціалізації особистості. Сьогодні на ринку праці нашого району, області складається суперечлива ситуація: компаніям потрібні висококваліфіковані кадри, а нинішні дипломовані фахівці не відповідають висунутим вимогам
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    173
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    FZ360569
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №FZ360569
За публікацію цієї методичної розробки Волк Наталія В'ячеславівна отримав(ла) свідоцтво №FZ360569
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти