Проект екологічного спрямування для учнів 10 класу: " Планета на ім'я " Сміття ". "

Опис документу:
Обґрунтування актуальності теми: Утворення відходів супроводжує людство протягом усієї його історії, і, що вище рівень розвитку, то більше слідів її діяльності у вигляді відходів залишається на Землі. І якщо сьогодні без відходів людське життя на жаль уявити ще не можна, то треба принаймні зменшити їх кількість, знизити ту шкоду, яку вони чинять усьому живому. В Дніпропетровській області, наприклад, у 2010 році утворилося близько 1,5 млн. тон відходів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Полякова Неля Віталіївна,

учитель біології СЗШ №27 м. Кам’янське ,

Проект: Планета на ім'я «СМІТТЯ»?..

екологічна науково-практична

конференція для учнів 10 класу

 

Мета:

  • привернути увагу учнів побутових відходів;

  • виявити джерела екологічних проблем, як наслідок неадекватних дій людей;

  • продовжити формувати дбайливе відношення до природи;

  • розвивати здібності «мислити глобально, діяти локально».

Задачі:

Навчальні

  • Розкрити сенс поняття “Побутові відходи”;

  • Розповісти про види побутових відходів;

  • Вивчити найбільш перспективні технології утилізації ТБО;

  • Вивчити особливості поховання ТПВ (твердих побутових відходів) в місті Камянське;

  • Познайомити зі способами утилізації побутових відходів.

Розвиваючі

Розвивати:

  • уміння оцінювати свій особистий внесок у вирішення проблеми побутових відходів;

  • уміння наводити приклади раціональних прийомів утилізації побутових відходів;

  • уміння оцінити ступінь небезпеки забруднення компонентів природного середовища;

Виховні

Продовжити формувати:

  • Дбайливе відношення до природи;

  • Екологічну культуру.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер, підключення до Інтернет-мережі, презентація учителя, як супровід захисту проектів, презентації та постери, які підготували учні .

Організація проектної діяльності

Виконання проекту розраховано на декілька тижнів. Може проходити частково за рахунок уроків біології (тема «Глобальні проблеми людства») і спецкурсу екологія.

Учнів необхідно об’єднати в 4-5 груп, кожна група заздалегідь отримує завдання. Учні повинні зібрати матеріал з обраної теми, підготувати презентацію, постер і захист своїх досліджень.

Теми для досліджень учнів:

  1. Дослідження полігонів ТПВ регіону

  2. Способи утилізації сміття: сміттєспалювання, сміттєпереробка. Переваги й недоліки кожного способу

  3. Сортування і утилізація пластика

  4. Сортування і утилізація скла

  5. Сортування і утилізація харчових відходів

  6. Сортування і утилізація паперу

Учні першої групи повинні дослідити способи переробки сміття у світі, в Україні. Познайомити всіх учасників з різними способами утилізації сміття, вказати на їх переваги та недоліки.

Учням другої групи необхідно провести дослідження полігонів ТПВ вашого регіону. Дослідити питання зберігання, сортування, утилізації сміття, яке збирається в цьому регіоні. Наскільки досконалі способи зберігання, сортування, утилізації сміття використовуються владою? Які перспективи у зв’язку з цим відриваються?

Учні 3,4,5 та 6 груп повинні зібрати інформацію за своїми темами, дотримуючись плану:

  • Загальне поняття (пластик, скло, папір, харчові відходи);

  • Джерела цієї групи сміття;

  • Яким чином сміття сортується в світі, в Україні, у вашому регіоні;

  • Утилізація цієї групи сміття в світі, в Україні, у вашому регіоні.

Постери, які підготують учні потрібно заздалегідь розвісити на стінах кабінету для ознайомлення.

І. Організаційний момент.

II. Конференція

«Варто відмітити, що «руйнування біосфери» -

не результат роботи байдужих людей.

Швидше, це продукт діяльності людей

із ступенями бакалаврів,

магістрів бізнес-адміністрування

і докторів наук»

Девід Орр,

професор факультета екології

Коледжу Оберлін, Огайо

Учитель

Наша конференція присвячена одній з найактуальніших тем – забрудненню нашої планети.

Вочевидь, що сьогодні ці рядки дуже актуальні, тому що сьогоднішнє населення Землі – суспільство суперспоживачів. Підраховано, що на кожного з нас в рік витрачається 20 тонн сировини, правда, велика частина (97%) йде у відходи. Левова частка споживання, а значить, і відходів, доводиться лише на декілька десятків розвинених країн. Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам’ятників своєї безтурботності. І якщо уявити, що гори сміття, які виробляються з гігантською швидкістю цивілізацією, скоро стануть невід’ємною частиною наших ландшафтів, то така безрадісна картина вашого майбутнього і майбутнього ваших дітей не може не лякати і не змусити задуматися: А чи все я вірно роблю?

Питання зберігання, сортування і переробки сміття стає все актуальнішим. І ми спробуємо сьогодні в ньому розібратися.

  • Виступи доповідачів 1,2 груп. (Після кожного виступу, обговорення питань, які виникли в учнів)

Учитель

Деяким людям поталанило жити в місці, де сміття, що викидається, повністю переробляється. Отже все, що потрібно знати – що може бути перероблене, а що не може, і складати все в сміттєвий ящик.
Пропонуємо подивитися відеоролик, який детально описує весь процес переробки, – з того самого моменту, як ви кидаєте мішок в сміттєпровід або залишаєте його біля будинку, щоб його забрав сміттєвоз.
На деяких переробних заводах сортуванням займаються люди, на інших – величезні високотехнологічні машини. Вони роблять це безліччю різних способів і комбінацій цих способів – використовуються центрифуги, магніти, індукційні струми – і людині теж знаходиться місце, щоб видалити деякі невідповідні речі, наприклад, взуття.
http://www.1-film-online.com/?p=750 (відеофрагмент необхідно завантажити на комп’ютер заздалегідь)

  • Виступи доповідачів 3,4,5,6 груп

Обговорення питань:

  • Наскільки ефективно здійснюється сортування і утилізація сміття у вашому регіоні?

  • Які можете запропонувати способи поліпшення цієї роботи?

  • Наскільки це реально в умовах вашого регіону?

  • Який з методів сміттєспалювання або мусоропереробка є найбільш ефективним і екологічно чистим.

ІІІ. Підведення підсумків конференції

Розробити разом з учнями способи, якими кожна людина допоможе зменшити кількість сміття, полегшити його сортування. Як приклад можна запропонувати декілька кроків:

6 кроків на шляху позбавлення від сміття:

  • Підтримуйте чистоту! Відносьтеся дбайливо до рідного будинку, села, міста, краю!

  • Беріть активну участь в суботниках по прибиранню сміття, впорядкуванню і озелененню територій!

  • Не допускайте спалювання сміття – бережіть своє здоров'я і здоров'я оточуючих!

  • Почніть сортувати сміття – здайте в пункти прийому вторсировини макулатуру, скло, пластик, метал, текстиль!

  • Добивайтеся зменшення об'єму сміття за рахунок стиснення і ущільнення пластикової, картонної тари й упаковки!

  • Скорочуйте використання одноразової упаковки і посуду!

Вчитель

Збережемо нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожен окремо. Земля з її біосферою – найбільше диво, вона у нас одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.

І хай вашим девізом буде

Я зберігаю світ чистим для майбутніх поколінь!”

Джерела інформації:

1. http://www.new-garbage.com/ (Екологія. Відходи. Сміття. Утилізація.)

2. http://www.ecoguild.ru/docs/utilothodov.htm (Проблеми утилізації відходів)

3. http://www.sunhome.ru/journal/115848 (Переробка сміття)

4. http://mus1.ru/ (Переробка відходів, переробка сміття)

6. http://h.ua/story/58141/ (Спалювання сміття чи його переробка. Думка експертів)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00