Природа навесні Весняні явища у живій та неживій природі

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву; виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Природознавство, Вчитель:

Долгова Ольга Володимирівна

Місце проведення 2клас

Тема

Природа навесні

Весняні явища у живій та неживій природі

Мета: ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити

спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати

уяву; виховувати любов до природи.

Хід уроку І. Організаційний момент

1. Перевірка готовності до уроку.

Ми сюди прийшли вчитися,

Не лінитися, а трудитися.

Працюємо старанно,

Слухаємо уважно!

2. Хвилинка спостережень
Вправа «Погода»

П. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Відгадайте загадку.

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Я розтоплюю сніги,

Щоб ожило все навкруги.

Відгадайте, хто вона

Ця красуня чарівна? (Весна)

  • Про яку пору року йдеться у вірші? (Про весну.)

  • Дійсно, після суворої красуні-зими з її морозами, хуртовинами, іскристими снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна. Про це ми з упевненістю стверджуємо, подивившись на календар 1 березня.

А уявіть, що календар зник. Невже весна не настане, чи ми не помітимо її приходу?

III. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми маємо з'ясувати, які явища у природі вказують
на прихід весни, які її головні ознаки, прикмети.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 82-84)

  • Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Весна настає, сонця додає».

  • Розгляньте фотографію на с. 82. Розкажіть про природу в березні.

  • Розгляньте фотографію на с. 83. Розкажіть про природу в квітні.

  • Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Квітень — щука хвостом лід розбиває».

  • Розгляньте фотографію на с. 84. Розкажіть про природу в травні.

  • Поміркуйте, чому в народі кажуть:

  • Дощ весняний хліби піднімає.

  • Дощ у травні зайвим не буває.

  • Квітень — з водою, а травень — з травою.

Що таке проталина? Коли буває грім?

Перевір себе

  • Поясни, чому весну вважають найвеселішою порою року.

  • Дізнайся, чому весняні місяці отримали такі назви. Із чим це пов'язано?

  • Назви основні ознаки кожного місяця. Спостерігай, чи будуть вони повторюватися з року в рік.

  • Отже, зміни в живій природі навесні пов'язані зі змінами в неживій природі. Сонце вище, ніж узимку. Дні стали довшими. На вулиці потеплішало.

Небо навесні блакитне, високе. Хмари білі, легкі. Сніг і лід тане. На річках льодохід, повінь. Навесні в різні місяці йде то сніг, то дощ. У травні гримить перша гроза. Ґрунт відтає, на деревах з'являються бруньки, а потім клейкі листочки. Зацвітають первоцвіти. З'являються комахи. Повертаються перелітні птахи. Лісові звірі виводять потомство.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Ознаки весни»

Послухайте вірш А. Костецького і спробуйте запам'ятати якомога більше
ознак весни.

Все прокидається поволі,

Зі сну зимового встає.

Радіє гай, радіє поле,

Земля поталу воду п'є.

Скресає і щезає крига, Бурульки падають з дахів.

А вітерець прозорокрилий Додому підганя птахів.

У лісі, на галяві теплій, Поміж ялинок запашних, Уперше спалахнув метелик, Тендітний вогничок весни.

Які ознаки весни ви запам'ятали?

2. Гра «Назви "зайве" слово»

:-;'-й-

Яка пора року змінює зиму? Назвіть весняні місяці.

Березень, січень, квітень, травень. Ведмідь, їжак, журавель, білка. Лелека, ворона, ластівка, лебідь.

3. Гра «Підкресли прикмети весни»
Сонце світить яскраво;
небо ясне, блакитне;
теплий дощ;
збільшується ніч;

підвищується температура повітря; прокидаються після сплячки тварини; на деревах набубнявіють бруньки; зацвітають проліски.

4. Гра «поясни народні прикмети»
Як не лютуй, а на весну брів не хмур.
Весна — днем красна.
Весна відмикає дерева й води.
Березень березовим віником зиму вимітає, а весну в гості запрошує.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Назвіть весняні місяці.

  • Які зміни відбуваються в неживій природі навесні?

  • Які зміни відбуваються в живій природі навесні?

VII. Домашнє завдання

С. 82-84.

Разом з дорослими складіть казку про весну в саду (парку, лісі, полі) за
вибором.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
6
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!