Прикметники з протилежним значенням

Опис документу:
Мета: навчати учнів уживати прикметники у мовленні, добирати до слів — назв предметів слова — назви ознак; формувати вміння добирати протилежні за значенням слова, вживати прикметники у прямому і переносному значенні; перевірити сформованість графічних та технічних умінь та навичок, швидкість письма; виховувати культуру мовлення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова, урок №61

Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна

Дата

Місце проведення

Тема ,

Прикметники з протилежним значенням

Мета: навчати учнів уживати прикметники у мовленні, добирати до слів — назв

предметів слова — назви ознак; формувати вміння добирати протилежні за

значенням слова, вживати прикметники у прямому і переносному значенні;

перевірити сформованість графічних та технічних умінь та навичок, швидкість

письма; виховувати культуру мовлення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок

Обладнання: пісочний годинник, схема речення, мікрофон

Хід уроку і ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

« Активне читання» - 3 хвилини - за пісочним годинником

я. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

і. Каліграфічна хвилинка

Друкований зошит, урок №61

2 Вправа « Закінчить речення»:

Прикметники - це слова... ( які називають прикмети, ознаки предметів і

відповідають на питання який? яка? яке? які?

Прикметники - це ... ( частина мови)

Прикметники в реченні пов'язані.... ( з іменниками)

3. Гра « Впіймай прикметник»

Називаю слова, якщо діти чують прикметник, плескають у долоні. Щоденник, парта, дерев'яна, зошит, паперовий, книга, розумна, розумник, головне, чудові, сміливо, сміливий, чудова, міцний, снігова.

- МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Послухайте прислів'я.

На чорній землі білий хліб родить.

Назвіть слова, протилежні за значенням.

На сьогоднішньому уроці ми будемо добирати слова — назви ознак, протилежні за
значенням. А ще перевіримо сформованість графічних та технічнихінь та навичок,
швидкість письма. Тож, до роботи!
V ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ *

і Робота за підручником (с. 89-90) Вправа 1

Прочитайте текст.

Спишіть останній абзац, доберіть пропущені прикметники з довідки. ^

Вправа 2

Зверніть увагу на виділені слова у вправі 1. Випишіть до поданих слів-ознак протилежні за значенням. Запишіть за зразком.

Які із слів-ознак указують на колір, а які — на розмір?
Заучування правила (с.
90).

2 Продовження роботи за підручником (с. 97)

Вправа З

Прочитайте словосполучення. Яке з них має пряме значення, а яке - переносне?

Складіть із ним речення, запишіть.
з.
Гра «Магазин»

На столі викладені іграшки та інші предмети. «Покупець» підходить до «продавця» і
просить його продати йому якусь річ, називаючи тільки її ознаки. «Продавець» повинен
за ознаками вгадати предмет.
■а Гра «Допоможи звірятам "зайняти" свої місця»

Хитрий, як... осел.

Неповороткий, як... заєць.

Полохливий, як... лисиця.

Упертий, як... ведмідь.

5, Побудуйте речення про лисицю і зайця за схемою.
б. Гра «Аукціон»

До поданих слів доберіть слова — назви ознак. Виграє той, хто нас останню ознаку.

Сонце —

Вітер —

Ліс —

Дівчинка —

Мова —

ПЕРЕВІРНА РОБОТА. СПИСУВАННЯ

УКРАЇНА

Наша країна — це Україна. Широкі і неосяжні її простори Це сині води та ясні зорі, вишневі сади, золоті лани. Україна — то вінок з рути і барвінку. Шелест тополі і шепіт верболозу, запашний цвіт калини — це все наша Україна. Шануймо і любімо всім серцем її красу. (45 слів)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ Вправа « Вільний мікрофон»

  • Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

  • Які нові знання здобули?

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травиці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята.

Політаєм, як пташки.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

За роботу сіли знову.

Вправи для профілактики короткозорості

1. В. п. - ноги на ширині плечей, руки в боки.

Кругові рухи руками вперед і назад. Весь час стежити за кінчиком великого пальця. Повторити 3-4 рази.

2. В. п. — сісти на стілець.

Замружити і відкрити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!