Прикладне і оздоровче значення занять фізичної культури

Опис документу:
Систематичні заняття у спортивних секціях або ж факультативах призводять до реального поліпшення самопочуття, зміцнення м'язів, підвищення сили, витривалості, швидкості, спритності тощо. Під час занять і спортивних змагань гартуються вольові якості, відповідальність, зібраність та багато іншого, що потім в інших умовах допомагає краще вчитись і працювати, або без особливих проблем виходити із складних життєвих ситуацій.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Прикладне і оздоровче значення занять фізичної культури.

Програми з фізичного виховання мають конкретні, хоча достатньо специфічні завдання, зокрема розвинути і нормалізувати життєво важливі фізичні якості, активізувати навчальну діяльність школярів, оздоровити кожного школяра, впорядкувати процес фізичного та психічного становлення, підвищити результативність освіти, допомогти учням досягти рівня фізичної культури відповідно до вимог сучасного життя.

Сучасне суспільство не безпідставно прагне мати високоосвічених і працездатних фахівців із належним рівнем як загальної, так і фізичної культури. 1 саме тому ми сьогодні оперуємо поняттям «фізична культура», «фізична культура людини», «здоровий спосіб життя», «рухова активність» тощо. Слід наголосити, що ці поняття є ознакою розвинутої нації. Прикладом можуть бути такі країни, як Канада, Японія, Франція тощо. Ступінь їх економічного розвитку корелює із показниками працездатності та тривалості життя. А це у свою чергу є вагомим аргументом на користь фізичної культури і спорту. Статистика свідчить, що люди живуть у цих країнах на 18-20 років довше. Визначено також, що тривалість життя осіб з вищою освітою ще на5 років перевищує показники решти населення.

Відтак постає запитання, чим викликане це явище? Вчені знаходять відповідь. Цей феномен пояснюється тим, що освічені люди краще знають свій організм, закономірності його розвитку, постійно стежать за змінами протягом життя, контролюють діяльність основних функціональних систем за об'єктивними тестами. Вони, як правило, знають свої фізіологічні норми за даними тестувань і в разі відхилень оперативно реагують, звертаючись до фізичної культури і спорту.

Частина учнів підчас проходження курсу фізичного виховання в школі займаються спортом і деякою мірою можуть навчитися регламентувати свою діяльність. У кращих із них фізичні навантаження і відпочинок, збалансовані режимом дня та енерговитратами, перебувають в оптимальних межах. До того ж освічені люди краще матеріально забезпечені і мають ширші можливості задіяти додаткові фактори для оздоровлення. Отже, як бачимо, оздоровча фізична культура — це багатофункціональний процес управління власним організмом на базі достатніх обсягів фізичних навантажень, спеціальних фізкультурних знань та сприятливих умов життєдіяльності.

Прикладне значення рухової активності учня: учні мають можливості реалізувати свій фізичний потенціал у багатьох видах активності, зокрема у спорті (від внутрішніх змагань до змагань міжнародного рівня). Великі спортивні досягнення на рівні світових рекордів є зручним орієнтиром можливостей людини і мають прикладне значення. Загальнооздоровче, виховне, пізнавальне значення має масовий спорт, спорт середніх досягнень. Учні із задоволенням грають у різноманітні спортивні ігри, полюбляють змагатися, прагнуть до перемог над суперниками. Більшість школярів усвідомлює, що ця активність забезпечує норми рухових енерговитрат, фізіологічну потребу фізичного розвитку і відпочинку.

Систематичні заняття у спортивних секціях або ж факультативах призводять до реального поліпшення самопочуття, зміцнення м'язів, підвищення сили, витривалості, швидкості, спритності тощо. Під час занять і спортивних змагань гартуються вольові якості, відповідальність, зібраність

та багато іншого, що потім в інших умовах допомагає краще вчитись і працювати, або без особливих проблем виходити із складних життєвих ситуацій. Спілкування у високоемоційній атмосфері, взаємодоповнення у командах, набуття майстерності з багатьох видів спорту тільки сприяють становленню і формуванню сучасної людини.

Оздоровче значення рухової активності

Учні, що займаються у спортивних секціях, факультативах, вміють бігати, плавати, грати у різноманітні спортивні ігри, допомагають організовувати шкільні змагання і брати в них участь. Окрім того, вони на собі відчули закономірності впливу на організм різновидів спорту і стали спроможними передавати і навички, і знання, і вміння іншим. Спортсмени-розрядники дуже часто стають спортивними активістами, очолюють спортивну роботу на громадських засадах, ефективно організовують процес оздоровлення своєї сім'ї.

Які ще переваги, окрім загартування фізичних, психічних якостей та якостей характеру, дає різноманітна спортивна активність.

Одним реченням це можна визначити як «шлях до гармонійного розвитку». Для більшої деталізації можна назвати кілька важливих факторів: активуються захисні реакції організму, відбувається адаптація до граничних умов зовнішнього середовища, нормалізується біоенергетичний розподіл. Людина пізнає себе в умовах спортивної конкуренції і боротьби. Розширюється обсяг інформації і знань про власні можливості, підвищується працездатність. Стан здоров'я поліпшується. Але слід зауважити, що це результат довготривалого, багаторічного взаємовпливу та взаємозв'язку всіх факторів, про які говорилося вище.

2. Особливості життєдіяльності учня та обґрунтування програмних навантажень

Особливості життєдіяльності учня

Як відомо, життєдіяльність учня значно відрізняється від життя інших категорій людей. Регламентована нормами система навчальної інформації (35 навчальних тижнів, участь у позаурочних заходах, тематичні атестації). 30-40 годин на тиждень перебування в класі, в бібліотеці та вдома за робочим столом штучно створюють малоактивний руховий режим, що негативно позначається на здоров'ї насамперед нетренованих та хворобливих учнів. Відбувається пере балансування фізіологічних систем організму в бік гіпотонічного способу життя. А гіпотонія веде до багатьох змін в організмі, до перенапруження, зниження працездатності. Додають певного напруження спізнення на заняття, пропуски занять через ГРЗ під час епідемії грипу, недосипання.

Добре зарекомендувала себе система фізичного виховання учнівської молоді. Згідно з розкладом учні двічі на тиждень відвідують уроки фізкультури. Принципові питання системності, послідовності, безперервності, поступовості збільшення навантаження - фізіологічно зумовлені, гарантують позитивну динаміку поліпшення показників розвитку без шкоди організму.

Фізіологи рекомендують учням 7-8 годин рухової активності на тиждень І енергетичні витрати у межах 3-5 тис. кілокалорій на добу. Обов'язковим є сон не менше ніж 9 год., а також дотримання норм фізичної підготовленості в рамках державних тестів. Запорукою збалансованих дій функціональних систем організму є гармонійний розвиток усіх фізичних якостей. Але програми з Фізичного виховання забезпечують груповою роботою тільки частину рухової активності. Висновок один: кожна сучасна людина повинна підтримувати решту активності самостійно.

З. Методичні рекомендації учня для поліпшення постави

Хребет — досконала конструкція, яка поєднує в собі міцність та гнучкість. Закріплений своєю нижньою частиною між тазовими кістками, він мов щогла тягнеться до шиї і підтримує плечовий пояс як парус. Стабільність положення хребта забезпечується м'язами та зв'язками. Завдяки такій конструкції тіло людини зберігає стійкість під час ходьби та бігу.

Багаторічні спостереження медиків свідчать, що захворювання хребта (сколіози, лордози, кіфози, остеохондрози) часті супутники школярів. Ці захворювання формуються у дошкільному віці, але найбільш виразні у шкільному віці.

Таке захворювання як сколіоз найчастіше виявляється у період активного росту і статевого дозрівання, між 10-13 роками, коли відбувається швидкий розвиток скелета.

Що викликає біль у спині?

По-перше, недбале ставлення до хребта може зменшити його рухливість, що часто спричиняє виникнення різного характеру болів у спині:

По-друге, порушення хребта прогресують від неправильного сидіння за партою або столом.

По-третє, різкий поворот тулуба у зігнутому положенні, надмірне фізичне навантаження на окремі відділи хребта можуть призвести до травми як самого хребта, такі м'язів та зв'язок, що його підтримують.

По каналу, розміщеному вздовж усього хребта від шиї до попереку, проходить спинний мозок. Тому травма або зміщення одного хребця можуть впливати на певну ділянку нервової системи і бути джерелом болів у будь-якій частині тіла.

Запобіганню захворювань хребта сприяє:

  • правильний руховий режим;

  • раціональний режим праці та відпочинку;

  • раціональний режим харчування;

  • спання на твердому ліжку;

  • профілактика(коригувальні вправи під час занять);

  • широке використання спеціальних фізичних вправ та

лікувального масажу.

Дітям, у яких виявлено хворобу хребта, перш за все потрібно зміцнювати м'язи спини, черева, сідничні м'язи.

Пропонують комплекс вправ лікувальної фізичної культури при захворюванні на сколіоз.

  1. В.п. - лежачи на животі, руки під підборіддям.1-3 –підняти ліву

ногу догори і утримувати її на вису; 4. - повільно опустити у в.п. Темп повільний. Повторити 4-5 разів. Піднімання ніг виконувати по черзі.

  1. В. п.- те саме.1-2 - одночасно підняти обидві ноги; 3-4 опустити

у в. п. Темп повільний. Повторити 4-5 разів.

  1. В. п. — лежачи на животі, руки витягнуті вперед.1- підняти

вгору праву руку і ліву ногу; 2 - в.п.; 3 - підняти вгору ліву руку і праву ногу; 4 - в.п. Темп повільний. Повторити 4-5 разів.

  1. В. п. - те саме.1 - одночасно підняти вгору руки і ноги; 2 - в. п.

Темп середній. Повторити 4-5 разів.

  1. В. п. упор, лежачина стегнах. 1-3 - зігнути руки; 4-6 –розігнути

руки. Темп повільний. Повторити 4-5 разів.

  1. В.п. - лежачи на животі, руками захопити ступні.1-2 - прогнутися;

3-4 - утримувати це положення; 5-6 - повернутися у в. п. Темп повільний. Повторити 4-5 разів.

  1. В. п. - упор, стоячи наколінах. 1- прогнутися у спині,голову

підняти вгору; 2 - вигнутися у спині,голову опустити. Темп повільний; Повторити 10-12 разів.

  1. В.п. - те саме. 1 - підняти вгору правуруку і ліву ногу; 2- в.п.; 3.

підняти вгору лівуруку і праву ногу; 4 - в.п. Темп середній.

  1. В.п. -сід на п'ятах,руками триматися за п'яти.1-4 - піднятися на

коліна, прогнутися у хребті, руки утримують п'яти; 5-8 - в. п. Темп повільний. Повторити 6-8 разів.

  1. В.п. - лежачи наспині, руки в сторони;1-3 - повільно підняти

ліву ногу; 4-6 - повернутися у в. п. Те саме виконати правою ногою. Темп повільний. Повторити 6-8 разів кожною ногою.

  1. В.п. - те саме.1-3 - повільно підняти обидві ноги; 4-6

повернутися у в. п. Темп повільний. Повторити 6-8 разів.

  1. В. п. - те саме. 1 - зігнути праву ногу у колінному суглобі та

підтягнути її руками до грудей. 2 - те саме виконати лівою ногою. Темп середній. Повторити 6-8 разів кожною ногою.

  1. В.п. - те саме.1 - зігнути обидві ноги,підтягнути руками їх до

грудей;2 - коли ноги підтягну тідо грудей, то утримувати їх5 с. Темп середній.

  1. В.п. - лежачи на спині, руки в сторони. Імітація рухів

велосипедиста вперед і назад по 10-12 разів у кожен бік. Темп середній. Повторити 4-5 разів.

  1. В. п. - те саме. Підняти ноги до кута 45° і писати цифри від 1 до

10. Дихання не затримувати.

Висновки

Ринкова економіка ґрунтується на законах інтенсифікації праці, підвищенні її продуктивності. Людина повинна передбачати умови, в яких працюватиме, і в першу чергу розвивати потрібні вміння і якості, які й забезпечують життєвий успіх.

Науково обґрунтованими витратами на фізичну активність на тиждень вважаються 8—9 годин, енергетичні витрати кілокалорій на добу. Під час навчання на уроках фізичного виховання можна компенсувати норму на 30-40% (2-3 години на тиждень).

Решту часу учень повинен компенсувати сам (щоденні зарядки, туристичні подорожі, рухливі ігри тощо). Ось чому вчителі фізкультури через заняття фізичною культурою готують гармонійно розвинутих людей, готових до будь-яких життєвих перешкод. Адже здорова людина примножує добробут державі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
7
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!